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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
ein wenig sagen/ dann ob man gleich sonst täglich das gantze Jahr davon
prediget/ so kan es daunoch niemand außpredigen/ noch gnugsam lernen/
so eine reiche Materi ists.

Wir müssen aber/ so wir den Brauch der Aufferstehung vnsers Her-
ren
Christi fassen wollen/ zwey vnterschiedliche Bilde vns fürbilden/ das
eine ist/ das traurige/ elende/ schädliche/ jämmerliche/ blutige Bilde/ da
wir am Karfreytag von gehöret haben/ daß Christus da hänget mitten vn-
ter den Mördern/ vnd stirbet in grossen Schmertzen. Solches Bild/ wie
ewer Lieb gehöret hat/ sollen wir ansehen/ mit einem vnzweiffelhafftigen
Hertzen/ daß es alles vmb vnser Sünden willen geschehen sey/ daß er/ der
rechte vnd ewige Priester sich zum Opffer für vnsere Sünde gegeben/ vnd
mit seinem Tode dafür habe bezahlen wollen. Dann das soll ein jeglicher
Mensch wissen/ daß seine Sünden Christum also verwundet/ vnd elendig-
lich zugerichtet haben/ [v]nd daß sein Leyden anders nichts/ dann deine vnd
meine Sünde sind. Derohalben so offt wir an solch traurig vnd blutig
Bild gedencken/ oder es ansehen/ sollen wir anders nicht gedencken/ dann
daß wir vnsere Sünde da sehen. Wo nun solches Traur-bilde stets also
bleiben solt/ so wäre es zumal schröcklich.

Aber gleich wie wir im Glauben diese zween Articul auff das genaue-
ste an einander fassen; Christus ist geereutziget/ gestorben/ begra-
ben/ zur Höllen hinunter gefahren/ vnd am dritten Tage wider
aufferstanden vom Tode.
Also sihet man/ daß diß Traur-bild nicht
lange bleibet/ dann ehe drey gantze Tag vmb sind/ bringet vnser lieber HErr
Christus ein ander schön freundlich-lebendig fröliches Bilde mit sich/ auff
daß wir den Trost gewiß lernen vnd fassen/ daß nicht allein alle vnsere Sün-
de durch das Sterben Christi getödet vnd vertilget sind/ sondern daß wir
durch seine Aufferstehung sollen gerecht vnd selig werden. Wie St. Pau-Rom. 4, 5.
lus sagt: Christus ist vmb vnser Sunde willen dahin gegeben/
vnd vmb vnserer Gerechtigkeit willen aufferwecket. Vnd so
1. Cor. 15, 17
18. 19.

Christus nicht aufferstanden ist/ so ist ewer Glaube eitel/ so seyd
ihr noch in ewren Sünden/ so sind auch die/ so in Christo ent-
schlaffen sind/ verlohren/ vnd wir sind die allerelendesten Men-
schen/ so wir allein in disem Leben auff Christum hoffen.

Dann gleich wie zuvor die Sünde ihm am Hals gehangen/ vnd ihn
an das Creutz gehefftet haben/ also sihestu ietzt in diesem andern Bild/ daß
keine Sünde mehr an ihm ist/ sondern eitel Gerechtigkeit; kein Schmertz
noch Traurigkeit/ sondern eitel Freude; kein todt/ sondern eitel leben/ daß

weit
t t

Predigt.
ein wenig ſagen/ dann ob man gleich ſonſt taͤglich das gantze Jahr davon
prediget/ ſo kan es daunoch niemand außpredigen/ noch gnugſam lernen/
ſo eine reiche Materi iſts.

Wir muͤſſen aber/ ſo wir den Brauch der Aufferſtehung vnſers Her-
ren
Chriſti faſſen wollen/ zwey vnterſchiedliche Bilde vns fuͤrbilden/ das
eine iſt/ das traurige/ elende/ ſchaͤdliche/ jaͤmmerliche/ blutige Bilde/ da
wir am Karfreytag von gehoͤret haben/ daß Chriſtus da haͤnget mitten vn-
ter den Moͤrdern/ vnd ſtirbet in groſſen Schmertzen. Solches Bild/ wie
ewer Lieb gehoͤret hat/ ſollen wir anſehen/ mit einem vnzweiffelhafftigen
Hertzen/ daß es alles vmb vnſer Suͤnden willen geſchehen ſey/ daß er/ der
rechte vnd ewige Prieſter ſich zum Opffer fuͤr vnſere Suͤnde gegeben/ vnd
mit ſeinem Tode dafuͤr habe bezahlen wollen. Dann das ſoll ein jeglicher
Menſch wiſſen/ daß ſeine Suͤnden Chriſtum alſo verwundet/ vnd elendig-
lich zugerichtet haben/ [v]nd daß ſein Leyden anders nichts/ dann deine vnd
meine Suͤnde ſind. Derohalben ſo offt wir an ſolch traurig vnd blutig
Bild gedencken/ oder es anſehen/ ſollen wir anders nicht gedencken/ dann
daß wir vnſere Suͤnde da ſehen. Wo nun ſolches Traur-bilde ſtets alſo
bleiben ſolt/ ſo waͤre es zumal ſchroͤcklich.

Aber gleich wie wir im Glauben dieſe zween Articul auff das genaue-
ſte an einander faſſen; Chriſtus iſt geereutziget/ geſtorben/ begra-
ben/ zur Höllen hinunter gefahren/ vnd am dritten Tage wider
aufferſtanden vom Tode.
Alſo ſihet man/ daß diß Traur-bild nicht
lange bleibet/ dann ehe drey gantze Tag vmb ſind/ bringet vnſer lieber HErr
Chriſtus ein ander ſchoͤn freundlich-lebendig froͤliches Bilde mit ſich/ auff
daß wir den Troſt gewiß lernen vnd faſſen/ daß nicht allein alle vnſere Suͤn-
de durch das Sterben Chriſti getoͤdet vnd vertilget ſind/ ſondern daß wir
durch ſeine Aufferſtehung ſollen gerecht vnd ſelig werden. Wie St. Pau-Rom. 4, 5.
lus ſagt: Chriſtus iſt vmb vnſer Sůnde willen dahin gegeben/
vnd vmb vnſerer Gerechtigkeit willen aufferwecket. Vnd ſo
1. Cor. 15, 17
18. 19.

Chriſtus nicht aufferſtanden iſt/ ſo iſt ewer Glaube eitel/ ſo ſeyd
ihr noch in ewren Suͤnden/ ſo ſind auch die/ ſo in Chriſto ent-
ſchlaffen ſind/ verlohren/ vnd wir ſind die allerelendeſten Men-
ſchen/ ſo wir allein in diſem Leben auff Chriſtum hoffen.

Dann gleich wie zuvor die Suͤnde ihm am Hals gehangen/ vnd ihn
an das Creutz gehefftet haben/ alſo ſiheſtu ietzt in dieſem andern Bild/ daß
keine Suͤnde mehr an ihm iſt/ ſondern eitel Gerechtigkeit; kein Schmertz
noch Traurigkeit/ ſondern eitel Freude; kein todt/ ſondern eitel leben/ daß

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[1065/0549] Predigt. ein wenig ſagen/ dann ob man gleich ſonſt taͤglich das gantze Jahr davon prediget/ ſo kan es daunoch niemand außpredigen/ noch gnugſam lernen/ ſo eine reiche Materi iſts. Wir muͤſſen aber/ ſo wir den Brauch der Aufferſtehung vnſers Her- ren Chriſti faſſen wollen/ zwey vnterſchiedliche Bilde vns fuͤrbilden/ das eine iſt/ das traurige/ elende/ ſchaͤdliche/ jaͤmmerliche/ blutige Bilde/ da wir am Karfreytag von gehoͤret haben/ daß Chriſtus da haͤnget mitten vn- ter den Moͤrdern/ vnd ſtirbet in groſſen Schmertzen. Solches Bild/ wie ewer Lieb gehoͤret hat/ ſollen wir anſehen/ mit einem vnzweiffelhafftigen Hertzen/ daß es alles vmb vnſer Suͤnden willen geſchehen ſey/ daß er/ der rechte vnd ewige Prieſter ſich zum Opffer fuͤr vnſere Suͤnde gegeben/ vnd mit ſeinem Tode dafuͤr habe bezahlen wollen. Dann das ſoll ein jeglicher Menſch wiſſen/ daß ſeine Suͤnden Chriſtum alſo verwundet/ vnd elendig- lich zugerichtet haben/ vnd daß ſein Leyden anders nichts/ dann deine vnd meine Suͤnde ſind. Derohalben ſo offt wir an ſolch traurig vnd blutig Bild gedencken/ oder es anſehen/ ſollen wir anders nicht gedencken/ dann daß wir vnſere Suͤnde da ſehen. Wo nun ſolches Traur-bilde ſtets alſo bleiben ſolt/ ſo waͤre es zumal ſchroͤcklich. Aber gleich wie wir im Glauben dieſe zween Articul auff das genaue- ſte an einander faſſen; Chriſtus iſt geereutziget/ geſtorben/ begra- ben/ zur Höllen hinunter gefahren/ vnd am dritten Tage wider aufferſtanden vom Tode. Alſo ſihet man/ daß diß Traur-bild nicht lange bleibet/ dann ehe drey gantze Tag vmb ſind/ bringet vnſer lieber HErr Chriſtus ein ander ſchoͤn freundlich-lebendig froͤliches Bilde mit ſich/ auff daß wir den Troſt gewiß lernen vnd faſſen/ daß nicht allein alle vnſere Suͤn- de durch das Sterben Chriſti getoͤdet vnd vertilget ſind/ ſondern daß wir durch ſeine Aufferſtehung ſollen gerecht vnd ſelig werden. Wie St. Pau- lus ſagt: Chriſtus iſt vmb vnſer Sůnde willen dahin gegeben/ vnd vmb vnſerer Gerechtigkeit willen aufferwecket. Vnd ſo Chriſtus nicht aufferſtanden iſt/ ſo iſt ewer Glaube eitel/ ſo ſeyd ihr noch in ewren Suͤnden/ ſo ſind auch die/ ſo in Chriſto ent- ſchlaffen ſind/ verlohren/ vnd wir ſind die allerelendeſten Men- ſchen/ ſo wir allein in diſem Leben auff Chriſtum hoffen. Rom. 4, 5. 1. Cor. 15, 17 18. 19. Dann gleich wie zuvor die Suͤnde ihm am Hals gehangen/ vnd ihn an das Creutz gehefftet haben/ alſo ſiheſtu ietzt in dieſem andern Bild/ daß keine Suͤnde mehr an ihm iſt/ ſondern eitel Gerechtigkeit; kein Schmertz noch Traurigkeit/ ſondern eitel Freude; kein todt/ ſondern eitel leben/ daß weit t t

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1065. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/549>, abgerufen am 25.11.2024.