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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Acht vnd dreysigste
vorderst errettet von dem reat vnd Straff-pflicht/ damit wir der gestrengen
Gerechtigkeit Gottes obligirt vnd verbunden gewest/ durch die Rantzion
seines Blutes vnd Todes; aber dem Scharffrichter dem Sathan/ deme die
Gerechtigkeit über vns den Gewalt verhenget/ hat er durch seinen kräfftigen
vnd gewaltsamen Schlangen-tritt vnsere arme Seelen auß dem Rachen
herauß gerissen/ vnd hernach in seiner Aufferstehung deßwegen triumphie-
ret/ die Schlüssel der Höllen vnd deß Todes männiglich gezeiget: Er ist in
ansehen der Göttlichen Gerechtigkeit vnser Rantzion-Patron; in ansehung
der gewalt deß Teuffels vnd Tods vnser Vindex vnd gewaltiger Richter
worden.

Greg. Na-
zianzenus
in orat.
42.
eis agion pa
kha hec me
ditatur. v.

Wem ist doch wol dasselbige Blut zu gut/ vnd warumb ist es vergos-
sen worden: Dasselbe hohe vnd edle Blut meine ich/ Christi so wol Hohen-
priesterliches als Opffer-blut? Dann wir wurden von dem Teuffel gehal-
ten/ als die wir verkaufft waren vnter die Sünde/ vnd das Laster mit der
Erb-lust begangen hatten. Wann dann nun das Rantzion-gelt niemand
anders/ als dem jenigen/ welcher die Gefangenen hält/ bezahlet wird/ frage
ich endlich/ wem es es gereichet worden/ vnd weßwegen? Jst es dem argen/
dem Teuffel? O greuliche Lästerung/ Schmach vnd Schande! wann er
nicht allein von Gott/ sondern Gott selbst für das Lößgelt als ein Mörder
annimmt/ vnd also ein herrlichen vnd fürtrefflichen Lohn empfähet/ vmb wel-
ches willen vnser solte verschonet werden. Jst es dann dem höchsten Vat-
ter gegeben/ frage ich/ wie hat solches geschehen können? sintemal wir von
ihme nicht gehalten wurden. Offenbahr ist es zwar/ daß es der Vatter
empfangen hat/ doch nicht/ als wann er es gefordert/ oder von nöthen des-
selben gehabt hätte/ sondern auß seinem vnerforschlichen Rath vnd Will-
kuhr/ vnd dieweil durch die von GOtt angenommene Menschheit dem
Menschen die Heiligkeit muste zugebracht werden/ daß er/ nach dem er den
Tyrannen durch seine Gewalt erleget/ vns erlösete/ vnd vmb deß Sohns
willen/ welcher sich ins Mittel geschlagen/ wider zu sich brächte; dieses alles
zu deß Vatters Ehre/ als auff welchen in allen Dingen zu sehen. Gleich
wie der jenige/ welchen der Richter loßspricht/ zugleich von den Banden/
Gefängnuß vnd dem Hencker errettet vnd erlöset wird; also nach dem vnser
Heyland vnd Seligmacher Gott dem himmlischen Vatter eine genüge ge-
than/ durch seine theure vnd heilwertige Blutvergiessung/ ist es nicht Noth
gewest/ daß er dem Hencker auch etwas zahlete, sondern er ist frey gewesen
von allem/ welches ihn vmb vnser Sünde willen gehalten.

Luther. in
Postill pa-
str. fol.
2.

Nun ist es aber nicht gnug/ die Histori wissen/ man soll auch lernen/
wozu es diene/ vnd wie wirs brauchen sollen/ vom selben wollen wir ietzund

auch

Die Acht vnd dreyſigſte
vorderſt errettet von dem reat vnd Straff-pflicht/ damit wir der geſtrengen
Gerechtigkeit Gottes obligirt vnd verbunden geweſt/ durch die Rantzion
ſeines Blutes vnd Todes; aber dem Scharffrichter dem Sathan/ deme die
Gerechtigkeit uͤber vns den Gewalt verhenget/ hat er durch ſeinen kraͤfftigen
vnd gewaltſamen Schlangen-tritt vnſere arme Seelen auß dem Rachen
herauß geriſſen/ vnd hernach in ſeiner Aufferſtehung deßwegen triumphie-
ret/ die Schluͤſſel der Hoͤllen vnd deß Todes maͤnniglich gezeiget: Er iſt in
anſehen der Goͤttlichen Gerechtigkeit vnſer Rantzion-Patron; in anſehung
der gewalt deß Teuffels vnd Tods vnſer Vindex vnd gewaltiger Richter
worden.

Greg. Na-
zianzenus
in orat.
42.
εἰς ἅγιον πά
χα hęc me
ditatur. v.

Wem iſt doch wol daſſelbige Blut zu gut/ vnd warumb iſt es vergoſ-
ſen worden: Daſſelbe hohe vnd edle Blut meine ich/ Chriſti ſo wol Hohen-
prieſterliches als Opffer-blut? Dann wir wurden von dem Teuffel gehal-
ten/ als die wir verkaufft waren vnter die Suͤnde/ vnd das Laſter mit der
Erb-luſt begangen hatten. Wann dann nun das Rantzion-gelt niemand
anders/ als dem jenigen/ welcher die Gefangenen haͤlt/ bezahlet wird/ frage
ich endlich/ wem es es gereichet worden/ vnd weßwegen? Jſt es dem argen/
dem Teuffel? O greuliche Laͤſterung/ Schmach vnd Schande! wann er
nicht allein von Gott/ ſondern Gott ſelbſt fuͤr das Loͤßgelt als ein Moͤrder
annim̃t/ vnd alſo ein herrlichen vnd fuͤrtrefflichen Lohn empfaͤhet/ vmb wel-
ches willen vnſer ſolte verſchonet werden. Jſt es dann dem hoͤchſten Vat-
ter gegeben/ frage ich/ wie hat ſolches geſchehen koͤnnen? ſintemal wir von
ihme nicht gehalten wurden. Offenbahr iſt es zwar/ daß es der Vatter
empfangen hat/ doch nicht/ als wann er es gefordert/ oder von noͤthen deſ-
ſelben gehabt haͤtte/ ſondern auß ſeinem vnerforſchlichen Rath vnd Will-
kuhr/ vnd dieweil durch die von GOtt angenommene Menſchheit dem
Menſchen die Heiligkeit muſte zugebracht werden/ daß er/ nach dem er den
Tyrannen durch ſeine Gewalt erleget/ vns erloͤſete/ vnd vmb deß Sohns
willen/ welcher ſich ins Mittel geſchlagen/ wider zu ſich braͤchte; dieſes alles
zu deß Vatters Ehre/ als auff welchen in allen Dingen zu ſehen. Gleich
wie der jenige/ welchen der Richter loßſpricht/ zugleich von den Banden/
Gefaͤngnuß vnd dem Hencker errettet vnd erloͤſet wird; alſo nach dem vnſer
Heyland vnd Seligmacher Gott dem him̃liſchen Vatter eine genuͤge ge-
than/ durch ſeine theure vnd heilwertige Blutvergieſſung/ iſt es nicht Noth
geweſt/ daß er dem Hencker auch etwas zahlete, ſondern er iſt frey geweſen
von allem/ welches ihn vmb vnſer Suͤnde willen gehalten.

Luther. in
Poſtill pa-
ſtr. fol.
2.

Nun iſt es aber nicht gnug/ die Hiſtori wiſſen/ man ſoll auch lernen/
wozu es diene/ vnd wie wirs brauchen ſollen/ vom ſelben wollen wir ietzund

auch
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[1064/0548] Die Acht vnd dreyſigſte vorderſt errettet von dem reat vnd Straff-pflicht/ damit wir der geſtrengen Gerechtigkeit Gottes obligirt vnd verbunden geweſt/ durch die Rantzion ſeines Blutes vnd Todes; aber dem Scharffrichter dem Sathan/ deme die Gerechtigkeit uͤber vns den Gewalt verhenget/ hat er durch ſeinen kraͤfftigen vnd gewaltſamen Schlangen-tritt vnſere arme Seelen auß dem Rachen herauß geriſſen/ vnd hernach in ſeiner Aufferſtehung deßwegen triumphie- ret/ die Schluͤſſel der Hoͤllen vnd deß Todes maͤnniglich gezeiget: Er iſt in anſehen der Goͤttlichen Gerechtigkeit vnſer Rantzion-Patron; in anſehung der gewalt deß Teuffels vnd Tods vnſer Vindex vnd gewaltiger Richter worden. Wem iſt doch wol daſſelbige Blut zu gut/ vnd warumb iſt es vergoſ- ſen worden: Daſſelbe hohe vnd edle Blut meine ich/ Chriſti ſo wol Hohen- prieſterliches als Opffer-blut? Dann wir wurden von dem Teuffel gehal- ten/ als die wir verkaufft waren vnter die Suͤnde/ vnd das Laſter mit der Erb-luſt begangen hatten. Wann dann nun das Rantzion-gelt niemand anders/ als dem jenigen/ welcher die Gefangenen haͤlt/ bezahlet wird/ frage ich endlich/ wem es es gereichet worden/ vnd weßwegen? Jſt es dem argen/ dem Teuffel? O greuliche Laͤſterung/ Schmach vnd Schande! wann er nicht allein von Gott/ ſondern Gott ſelbſt fuͤr das Loͤßgelt als ein Moͤrder annim̃t/ vnd alſo ein herrlichen vnd fuͤrtrefflichen Lohn empfaͤhet/ vmb wel- ches willen vnſer ſolte verſchonet werden. Jſt es dann dem hoͤchſten Vat- ter gegeben/ frage ich/ wie hat ſolches geſchehen koͤnnen? ſintemal wir von ihme nicht gehalten wurden. Offenbahr iſt es zwar/ daß es der Vatter empfangen hat/ doch nicht/ als wann er es gefordert/ oder von noͤthen deſ- ſelben gehabt haͤtte/ ſondern auß ſeinem vnerforſchlichen Rath vnd Will- kuhr/ vnd dieweil durch die von GOtt angenommene Menſchheit dem Menſchen die Heiligkeit muſte zugebracht werden/ daß er/ nach dem er den Tyrannen durch ſeine Gewalt erleget/ vns erloͤſete/ vnd vmb deß Sohns willen/ welcher ſich ins Mittel geſchlagen/ wider zu ſich braͤchte; dieſes alles zu deß Vatters Ehre/ als auff welchen in allen Dingen zu ſehen. Gleich wie der jenige/ welchen der Richter loßſpricht/ zugleich von den Banden/ Gefaͤngnuß vnd dem Hencker errettet vnd erloͤſet wird; alſo nach dem vnſer Heyland vnd Seligmacher Gott dem him̃liſchen Vatter eine genuͤge ge- than/ durch ſeine theure vnd heilwertige Blutvergieſſung/ iſt es nicht Noth geweſt/ daß er dem Hencker auch etwas zahlete, ſondern er iſt frey geweſen von allem/ welches ihn vmb vnſer Suͤnde willen gehalten. Nun iſt es aber nicht gnug/ die Hiſtori wiſſen/ man ſoll auch lernen/ wozu es diene/ vnd wie wirs brauchen ſollen/ vom ſelben wollen wir ietzund auch

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1064. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/548>, abgerufen am 22.11.2024.