Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. chen/ so er für ihren Augen gethan: Nicodemus bekennet es vnd spricht:Meister wir wissen/ daß du bist ein Lehrer von Gott kommen/Ioh. 3, 2. dann niemand kan die Zeichen thun/ die du thust/ es sey dann Gott mit ihm. Aber ob er der wahre/ natürliche/ ewige Gott sey/ da stunden sie noch an; darumb weisset sie Christus auff seine herrliche/ Maje- stätische Aufferstehung/ vnd sagt: die böse vnd ehebrecherische ArtMatth. 12, 39. 40. suchet ein Zeichen/ vnd es wird ihr keines gegeben werden/ dann das Zeichen deß Propheten Jonas. Dann gleich wie Jonas war drey Tage vnd drey Nacht in deß Wahl- sisches Bauche/ also wird deß Menschen Sohne drey Tage vnd drey Nacht mitten in der Erden seyn. Worauß gnugsam er- hellen wird/ daß ich der lebendige Gottes Sohn wahrer Gott vnd verspro- chene Messias bin. St. Paulus machet eine kräfftige vnaufflößliche/ vn- widertreibliche demonstration hievon/ vnd schreibet: Christus ist erwei-Rom. 1, 4. set der Allmächtige Sohn Gottes/ nach dem Geist/ der da heili- get durch die Aufferstehung der Toden/ Christus Jesus vnser HErr. Deren Exempel hat man wol von blossen Menschen/ die bloß werck- zeugs weiß andere widerumb lebendig gemacht; Elias/ Elisa/ Paulus/ Pe- trus; aber sich selbs auß eigener/ beywohnender Göttlicher Krafft/ hat nie niemands aufferwecken können/ gleich wie der mit seinem Vatter gleich E- wige/ Eingeborne Sohn Gottes Christus Jesus gethan. Daher Thomas/ als er Christum nach Christi Aufferstehung gesehen/ in diese bekante Glau- bens-wort außgebrochen: Mein HErr vnd mein Gott! Es hat aberIoh. 20, 28. Thomas auß der jenigen Macht vnd Krafft/ welcher er auß dem Tode le- bendig worden/ durch die verschlossene Thüren gegangen/ vnd die verbor- gene Hertzens Gedancken offenbaret vnd erzehlet/ erkennet/ daß dieser sein Herr vnd sein Gott sey. Dann er/ als ein Jude/ wolte keinem/ den er nicht für den wahren Gott erkennete vnd hielte/ den Namen vnd Titul ei- nes Gottes zueignen vnd zuschreiben. Jn betrachtung/ daß Thomas all- hier bekenne/ daß er glaube/ was er zuvor nicht geglaubet hatte. Nun aber hatte er nicht gezweiffelt/ ob der Vatter wahrer Gott wäre/ sondern ob Christus/ welcher durch sein eygene Macht den Todt köndte überwälti- gen/ die Bande deß Todes aufflösen/ vnd widerumb lebendig werden? Endlich/ so lobet auch Christus Thomae Bekantnuß/ daß er ihn bekennet: dieweil du mich gesehen hast Thoma/ saget er/ so glaubestu; SeligIoh. 20, 29. seynd die nicht sehen vnd doch glauben. II. Re- s s iij
Predigt. chen/ ſo er fuͤr ihren Augen gethan: Nicodemus bekennet es vnd ſpricht:Meiſter wir wiſſen/ daß du biſt ein Lehrer von Gott kommen/Ioh. 3, 2. dann niemand kan die Zeichen thun/ die du thuſt/ es ſey dann Gott mit ihm. Aber ob er der wahre/ natuͤrliche/ ewige Gott ſey/ da ſtunden ſie noch an; darumb weiſſet ſie Chriſtus auff ſeine herrliche/ Maje- ſtaͤtiſche Aufferſtehung/ vnd ſagt: die boͤſe vnd ehebrecheriſche ArtMatth. 12, 39. 40. ſuchet ein Zeichen/ vnd es wird ihr keines gegeben werden/ dann das Zeichen deß Propheten Jonas. Dann gleich wie Jonas war drey Tage vnd drey Nacht in deß Wahl- ſiſches Bauche/ alſo wird deß Menſchen Sohne drey Tage vnd drey Nacht mitten in der Erden ſeyn. Worauß gnugſam er- hellen wird/ daß ich der lebendige Gottes Sohn wahrer Gott vnd verſpro- chene Meſſias bin. St. Paulus machet eine kraͤfftige vnauffloͤßliche/ vn- widertreibliche demonſtration hievon/ vnd ſchreibet: Chriſtus iſt erwei-Rom. 1, 4. ſet der Allmächtige Sohn Gottes/ nach dem Geiſt/ der da heili- get durch die Aufferſtehung der Toden/ Chriſtus Jeſus vnſer HErꝛ. Deren Exempel hat man wol von bloſſen Menſchen/ die bloß werck- zeugs weiß andere widerumb lebendig gemacht; Elias/ Eliſa/ Paulus/ Pe- trus; aber ſich ſelbs auß eigener/ beywohnender Goͤttlicher Krafft/ hat nie niemands aufferwecken koͤnnen/ gleich wie der mit ſeinem Vatter gleich E- wige/ Eingeborne Sohn Gottes Chriſtus Jeſus gethan. Daher Thomas/ als er Chriſtum nach Chriſti Aufferſtehung geſehen/ in dieſe bekante Glau- bens-wort außgebrochen: Mein HErr vnd mein Gott! Es hat aberIoh. 20, 28. Thomas auß der jenigen Macht vnd Krafft/ welcher er auß dem Tode le- bendig worden/ durch die verſchloſſene Thuͤren gegangen/ vnd die verbor- gene Hertzens Gedancken offenbaret vnd erzehlet/ erkennet/ daß dieſer ſein Herr vnd ſein Gott ſey. Dann er/ als ein Jude/ wolte keinem/ den er nicht fuͤr den wahren Gott erkennete vnd hielte/ den Namen vnd Titul ei- nes Gottes zueignen vnd zuſchreiben. Jn betrachtung/ daß Thomas all- hier bekenne/ daß er glaube/ was er zuvor nicht geglaubet hatte. Nun aber hatte er nicht gezweiffelt/ ob der Vatter wahrer Gott waͤre/ ſondern ob Chriſtus/ welcher durch ſein eygene Macht den Todt koͤndte uͤberwaͤlti- gen/ die Bande deß Todes auffloͤſen/ vnd widerumb lebendig werden? Endlich/ ſo lobet auch Chriſtus Thomæ Bekantnuß/ daß er ihn bekennet: dieweil du mich geſehen haſt Thoma/ ſaget er/ ſo glaubeſtu; SeligIoh. 20, 29. ſeynd die nicht ſehen vnd doch glauben. II. Re- s s iij
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Meiſter wir wiſſen/ daß du biſt ein Lehrer von Gott kommen/
dann niemand kan die Zeichen thun/ die du thuſt/ es ſey dann
Gott mit ihm. Aber ob er der wahre/ natuͤrliche/ ewige Gott ſey/ da
ſtunden ſie noch an; darumb weiſſet ſie Chriſtus auff ſeine herrliche/ Maje-
ſtaͤtiſche Aufferſtehung/ vnd ſagt: die boͤſe vnd ehebrecheriſche Art
ſuchet ein Zeichen/ vnd es wird ihr keines gegeben werden/
dann das Zeichen deß Propheten Jonas. Dann gleich
wie Jonas war drey Tage vnd drey Nacht in deß Wahl-
ſiſches Bauche/ alſo wird deß Menſchen Sohne drey Tage
vnd drey Nacht mitten in der Erden ſeyn. Worauß gnugſam er-
hellen wird/ daß ich der lebendige Gottes Sohn wahrer Gott vnd verſpro-
chene Meſſias bin. St. Paulus machet eine kraͤfftige vnauffloͤßliche/ vn-
widertreibliche demonſtration hievon/ vnd ſchreibet: Chriſtus iſt erwei-
ſet der Allmächtige Sohn Gottes/ nach dem Geiſt/ der da heili-
get durch die Aufferſtehung der Toden/ Chriſtus Jeſus vnſer
HErꝛ. Deren Exempel hat man wol von bloſſen Menſchen/ die bloß werck-
zeugs weiß andere widerumb lebendig gemacht; Elias/ Eliſa/ Paulus/ Pe-
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als er Chriſtum nach Chriſti Aufferſtehung geſehen/ in dieſe bekante Glau-
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Thomas auß der jenigen Macht vnd Krafft/ welcher er auß dem Tode le-
bendig worden/ durch die verſchloſſene Thuͤren gegangen/ vnd die verbor-
gene Hertzens Gedancken offenbaret vnd erzehlet/ erkennet/ daß dieſer ſein
Herr vnd ſein Gott ſey. Dann er/ als ein Jude/ wolte keinem/ den er
nicht fuͤr den wahren Gott erkennete vnd hielte/ den Namen vnd Titul ei-
nes Gottes zueignen vnd zuſchreiben. Jn betrachtung/ daß Thomas all-
hier bekenne/ daß er glaube/ was er zuvor nicht geglaubet hatte. Nun aber
hatte er nicht gezweiffelt/ ob der Vatter wahrer Gott waͤre/ ſondern ob
Chriſtus/ welcher durch ſein eygene Macht den Todt koͤndte uͤberwaͤlti-
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Endlich/ ſo lobet auch Chriſtus Thomæ Bekantnuß/ daß er ihn bekennet:
dieweil du mich geſehen haſt Thoma/ ſaget er/ ſo glaubeſtu; Selig
ſeynd die nicht ſehen vnd doch glauben.
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Matth. 12,
39. 40.
Rom. 1, 4.
Ioh. 20, 28.
Ioh. 20, 29.
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