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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
nuel vnd Gott mit vns/ der gesellet sich zu den drey Jünglingen/ seinen Vet-
tern vnd Bluts-verwanten/ auß dero Freundschafft er in der fülle der Zeit/
menschliche Natur annehmen würde.

Von demselben kam das andere Wunder/ die asulia die Si-
eherheit/ daß ohn angesehen der Ofen sibenmal heisser gemacht
worden/ als sonsten pflegt zugeschehen/ von welcher Flammen
auch die Mord-brenner/ die zugeschüret/ selber verdorben:
so wa-
ren doch vorermeite drey Helden sicher/ schmertz- vnd schadloß/ das Fewer
konte keine Macht an ihnen beweisen/ die Haupt-haar wurden
nicht versenget/ die Mäntel nicht versehrt/ ja man konte keinen
Brand an ihnen riechen/ sondern spatzierten da im Ofen frey
vnd loß/ ohne Bande/
so von ihnen abgefallen/ anders nicht/ als in
einem anmuhtigen frigidario vnd kühlen Garten/ den zu seiner zeit ein
lieblicher Nordwind durchwehet: die historia apocrypha zeuget hievon also:
Vnd die Diener deß Königes/ die sie in den Ofen geworffenvers. 45. 46.
47. 48. 49.
50.

hatten/ höreten nicht auff/ vnd worffen immer zu Schwefel vnd
Perh/ vnd Werck vnd dürre Reiser/ daß die Lohe oben auß dem
Ofen schlug bey neun vnd viertzig Elen hoch/ vnd fraß vmb
sich/ vnd verbrante die Chaldeer/ die es erreichte für dem Ofen/
aber der Engel deß HErrn tratt mit denen/ die bey Asaria wa-
ren/ in den Ofen/ vnd stieß die Lohe vom Fewer auß dem Ofen/
vnd machte es im Ofen/ wie einen kühlen Thaw/ daß das Fewer
sie gar nicht anrührete/ noch schmertzete oder beschädigte.

Das drite Wunder war nicht geringer/ nemlich der Triumphi-
rende Lob-gesang;
nach Nebucadnezars Meinung/ solte ihnen durch
den Schwefel- vnd Pech rauch der Mund gestopfft werden/ daß ihnen das
singen vergienge/ oder so sie je singen wolten vnd könten/ solten sie ein eiu-
late
fürs jubilate singen/ zetter/ mordio vnd fewrio schreyen/ aber da gehen
sie ohne Wehe vnd Schmertzen/ triumphieren alle Tyrannen vnd Fewer-
flammen/ thun ihren Mund auff/ Azaria singt vorher/ die anderen stim-vers. 86.
vid. Cant.
Azar. v.
87.
88. 89. 90.
91.

men mit zu/ Gott zu lob/ vnd den Feinden zu hohn vnd trotz: Jhr Heili-
gen/ so elend vnd betrübt sind/ lobet den HErrn/ preiset vnd rüh-
met ihn ewiglich; Anania/ Azaria/ Misael/ lobet den HErrn/
preiset vnd rühmet ihn ewiglich/ dann er hat vns erlöset auß der

Höllen/
q q iij

Predigt.
nuel vnd Gott mit vns/ der geſellet ſich zu den drey Juͤnglingen/ ſeinen Vet-
tern vnd Bluts-verwanten/ auß dero Freundſchafft er in der fuͤlle der Zeit/
menſchliche Natur annehmen wuͤrde.

Von demſelben kam das andere Wunder/ die ἀσυλία die Si-
eherheit/ daß ohn angeſehen der Ofen ſibenmal heiſſer gemacht
worden/ als ſonſten pflegt zugeſchehen/ von welcher Flammen
auch die Mord-brenner/ die zugeſchuͤret/ ſelber verdorben:
ſo wa-
ren doch vorermeite drey Helden ſicher/ ſchmertz- vnd ſchadloß/ das Fewer
konte keine Macht an ihnen beweiſen/ die Haupt-haar wurden
nicht verſenget/ die Maͤntel nicht verſehrt/ ja man konte keinen
Brand an ihnen riechen/ ſondern ſpatzierten da im Ofen frey
vnd loß/ ohne Bande/
ſo von ihnen abgefallen/ anders nicht/ als in
einem anmuhtigen frigidario vnd kuͤhlen Garten/ den zu ſeiner zeit ein
lieblicher Nordwind durchwehet: die hiſtoria apocrypha zeuget hievon alſo:
Vnd die Diener deß Koͤniges/ die ſie in den Ofen geworffenverſ. 45. 46.
47. 48. 49.
50.

hatten/ höreten nicht auff/ vnd worffen immer zu Schwefel vnd
Perh/ vnd Werck vnd duͤrre Reiſer/ daß die Lohe oben auß dem
Ofen ſchlug bey neun vnd viertzig Elen hoch/ vnd fraß vmb
ſich/ vnd verbrante die Chaldeer/ die es erreichte fuͤr dem Ofen/
aber der Engel deß HErrn tratt mit denen/ die bey Aſaria wa-
ren/ in den Ofen/ vnd ſtieß die Lohe vom Fewer auß dem Ofen/
vnd machte es im Ofen/ wie einen kuͤhlen Thaw/ daß das Fewer
ſie gar nicht anruͤhrete/ noch ſchmertzete oder beſchaͤdigte.

Das drite Wunder war nicht geringer/ nemlich der Triumphi-
rende Lob-geſang;
nach Nebucadnezars Meinung/ ſolte ihnen durch
den Schwefel- vnd Pech rauch der Mund geſtopfft werden/ daß ihnen das
ſingen vergienge/ oder ſo ſie je ſingen wolten vnd koͤnten/ ſolten ſie ein eiu-
late
fuͤrs jubilate ſingen/ zetter/ mordio vnd fewrio ſchreyen/ aber da gehen
ſie ohne Wehe vnd Schmertzen/ triumphieren alle Tyrannen vnd Fewer-
flammen/ thun ihren Mund auff/ Azaria ſingt vorher/ die anderen ſtim-verſ. 86.
vid. Cant.
Azar. v.
87.
88. 89. 90.
91.

men mit zu/ Gott zu lob/ vnd den Feinden zu hohn vnd trotz: Jhr Heili-
gen/ ſo elend vnd betrübt ſind/ lobet den HErrn/ preiſet vnd ruͤh-
met ihn ewiglich; Anania/ Azaria/ Miſael/ lobet den HErrn/
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Hoͤllen/
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[1045/0529] Predigt. nuel vnd Gott mit vns/ der geſellet ſich zu den drey Juͤnglingen/ ſeinen Vet- tern vnd Bluts-verwanten/ auß dero Freundſchafft er in der fuͤlle der Zeit/ menſchliche Natur annehmen wuͤrde. Von demſelben kam das andere Wunder/ die ἀσυλία die Si- eherheit/ daß ohn angeſehen der Ofen ſibenmal heiſſer gemacht worden/ als ſonſten pflegt zugeſchehen/ von welcher Flammen auch die Mord-brenner/ die zugeſchuͤret/ ſelber verdorben: ſo wa- ren doch vorermeite drey Helden ſicher/ ſchmertz- vnd ſchadloß/ das Fewer konte keine Macht an ihnen beweiſen/ die Haupt-haar wurden nicht verſenget/ die Maͤntel nicht verſehrt/ ja man konte keinen Brand an ihnen riechen/ ſondern ſpatzierten da im Ofen frey vnd loß/ ohne Bande/ ſo von ihnen abgefallen/ anders nicht/ als in einem anmuhtigen frigidario vnd kuͤhlen Garten/ den zu ſeiner zeit ein lieblicher Nordwind durchwehet: die hiſtoria apocrypha zeuget hievon alſo: Vnd die Diener deß Koͤniges/ die ſie in den Ofen geworffen hatten/ höreten nicht auff/ vnd worffen immer zu Schwefel vnd Perh/ vnd Werck vnd duͤrre Reiſer/ daß die Lohe oben auß dem Ofen ſchlug bey neun vnd viertzig Elen hoch/ vnd fraß vmb ſich/ vnd verbrante die Chaldeer/ die es erreichte fuͤr dem Ofen/ aber der Engel deß HErrn tratt mit denen/ die bey Aſaria wa- ren/ in den Ofen/ vnd ſtieß die Lohe vom Fewer auß dem Ofen/ vnd machte es im Ofen/ wie einen kuͤhlen Thaw/ daß das Fewer ſie gar nicht anruͤhrete/ noch ſchmertzete oder beſchaͤdigte. verſ. 45. 46. 47. 48. 49. 50. Das drite Wunder war nicht geringer/ nemlich der Triumphi- rende Lob-geſang; nach Nebucadnezars Meinung/ ſolte ihnen durch den Schwefel- vnd Pech rauch der Mund geſtopfft werden/ daß ihnen das ſingen vergienge/ oder ſo ſie je ſingen wolten vnd koͤnten/ ſolten ſie ein eiu- late fuͤrs jubilate ſingen/ zetter/ mordio vnd fewrio ſchreyen/ aber da gehen ſie ohne Wehe vnd Schmertzen/ triumphieren alle Tyrannen vnd Fewer- flammen/ thun ihren Mund auff/ Azaria ſingt vorher/ die anderen ſtim- men mit zu/ Gott zu lob/ vnd den Feinden zu hohn vnd trotz: Jhr Heili- gen/ ſo elend vnd betrübt ſind/ lobet den HErrn/ preiſet vnd ruͤh- met ihn ewiglich; Anania/ Azaria/ Miſael/ lobet den HErrn/ preiſet vnd ruͤhmet ihn ewiglich/ dann er hat vns erloͤſet auß der Hoͤllen/ verſ. 86. vid. Cant. Azar. v. 87. 88. 89. 90. 91. q q iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1045. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/529>, abgerufen am 22.11.2024.