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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Siben vnd dreysigste
weigerten die Chaldaeische Götzen zu verehren/ zur Straff von alters herge-
setzt; Was die Rabbinen von ihrem Ertzvatter Abraham rühmen/ als solt er/
vmb vnd von wegen/ daß er/ der Chaldeer Gott/ das Fewer/ nit abgöttischer
Weiß verehren vnd anbeten wollen/ in einen Fewerosen seyn geworffen/
aber von Gott wunderbarlich auß dem Fewerofen/ ohne Schaden errettet/
vnd als auß [fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt] [fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt] der Chaldeer Fewer gezogen worden/ das-
selbe riecht nach einer Fabel vnd Mähr: aber das ist wahr/ vnd gebens
die Vmbstände/ daß obgemelter Chaldeische Ofen nicht allererst von Ne-
bueadnezar erbauet/ sondern schon vor ihm zum Schröcken da gestanden/
nach dessen visier/ Form/ die Spanische Inquisitores haereticae pravitatis
auch ihre Marter-häusser vnd Marter-öfen gemacht/ vil vnschuldige hohen
vnd nidrigen Stands Personen/ wegen der Bekantnuß der Evangelischen
Warheit/ darinnen zappeln/ vnd zu Pulfer vnd äsch verbrennen lassen/ wie
Sanct. in
Dan.
3.
der Spanische Jesuit Sanctius nicht in Abred: Aber so schröcklich war dieser
Ofen nicht: noch viel tröstlicher ist derselbe vorkommen/ den drey
standhafften Judischen Bekennern vnd großmütigen Glau-
bens-Helden/ Sadrach/ Mesach vnd Abednego/ wegen der gros-
sen vnd lieblichen Wunder-werck/ so der Allerhöheste an ihnen/
in disem Ofen/ erwisen/
nach dem sie durch das Tyrannische edict
deß abgöttischen Königes Nebucadnezar verdampt/ vnd in den glüen-
den Ofen hinab geworffen worden/ vmb vnd dieweil sie seinen Colossum
vnd guldenes Bild/ so er im Lande Babel auff einen schönen Anger setzen
lassen/ nicht verehren vnd anbeten wollen; als da sind das grosse Wun-
der der sichtbaren Gegenwart vnd herrlichen/ Majestätischen/
gläntzenden Erscheinung deß ewigen Sohns Gottes/
warüber
Dan. 3, 24:
25.
Nebucadnezar selbs ist bestürtzet worden/ sagend: Haben wir nicht
drey Männer gebunden/ in das Fewer lassen werffen? sie
antworten vnd sprachen zum Könige: Ja/ Herr König. Er
antwortet vnd sprach: Sehe ich doch vier Männer loß im Fewer
gehen/ vnd seynd vnversehret/ vnd der vierte ist gleich/ als
were er ein Sohn der Götter.
Nebucadnezar hat es hie getroffen:
freylich war er ein Sohn deß Allerhöchsten; Kein erschaffener Engel/ son-
dern der Sohn Gottes selbs/ eben derselbe/ der sich zuvor durch Esaiam
Esa. 43, 2.hochtröstlich vernehmen lassen/ so du durchs Fewer gehest/ soltu nicht
brennen/ vnd die Flamme soll dich nicht anzunden/
der Jmma-

nuel

Die Siben vnd dreyſigſte
weigerten die Chaldæiſche Goͤtzen zu verehren/ zur Straff von alters herge-
ſetzt; Was die Rabbinen von ihrem Ertzvatter Abraham ruͤhmẽ/ als ſolt er/
vmb vnd von wegen/ daß er/ der Chaldeer Gott/ das Fewer/ nit abgoͤttiſcher
Weiß verehren vnd anbeten wollen/ in einen Feweroſen ſeyn geworffen/
aber von Gott wunderbarlich auß dem Fewerofen/ ohne Schaden errettet/
vnd als auß [fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt] [fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt] der Chaldeer Fewer gezogen worden/ daſ-
ſelbe riecht nach einer Fabel vnd Maͤhr: aber das iſt wahr/ vnd gebens
die Vmbſtaͤnde/ daß obgemelter Chaldeiſche Ofen nicht allererſt von Ne-
bueadnezar erbauet/ ſondern ſchon vor ihm zum Schroͤcken da geſtanden/
nach deſſen viſier/ Form/ die Spaniſche Inquiſitores hæreticæ pravitatis
auch ihre Marter-haͤuſſer vnd Marter-oͤfen gemacht/ vil vnſchuldige hohen
vnd nidrigen Stands Perſonen/ wegen der Bekantnuß der Evangeliſchen
Warheit/ darinnen zappeln/ vnd zu Pulfer vnd aͤſch verbrennen laſſen/ wie
Sanct. in
Dan.
3.
der Spaniſche Jeſuit Sanctius nicht in Abred: Aber ſo ſchroͤcklich war dieſer
Ofen nicht: noch viel troͤſtlicher iſt derſelbe vorkommen/ den drey
ſtandhafften Jůdiſchen Bekennern vnd großmuͤtigen Glau-
bens-Helden/ Sadrach/ Meſach vnd Abednego/ wegen der groſ-
ſen vnd lieblichen Wunder-werck/ ſo der Allerhöheſte an ihnen/
in diſem Ofen/ erwiſen/
nach dem ſie durch das Tyranniſche edict
deß abgoͤttiſchen Koͤniges Nebucadnezar verdampt/ vnd in den gluͤen-
den Ofen hinab geworffen worden/ vmb vnd dieweil ſie ſeinen Coloſſum
vnd guldenes Bild/ ſo er im Lande Babel auff einen ſchoͤnen Anger ſetzen
laſſen/ nicht verehren vnd anbeten wollen; als da ſind das groſſe Wun-
der der ſichtbaren Gegenwart vnd herrlichen/ Majeſtaͤtiſchen/
glaͤntzenden Erſcheinung deß ewigen Sohns Gottes/
waruͤber
Dan. 3, 24:
25.
Nebucadnezar ſelbs iſt beſtuͤrtzet worden/ ſagend: Haben wir nicht
drey Maͤnner gebunden/ in das Fewer laſſen werffen? ſie
antworten vnd ſprachen zum Koͤnige: Ja/ Herr Koͤnig. Er
antwortet vnd ſprach: Sehe ich doch vier Maͤnner loß im Feweꝛ
gehen/ vnd ſeynd vnverſehret/ vnd der vierte iſt gleich/ als
were er ein Sohn der Götter.
Nebucadnezar hat es hie getroffen:
freylich war er ein Sohn deß Allerhoͤchſten; Kein erſchaffener Engel/ ſon-
dern der Sohn Gottes ſelbs/ eben derſelbe/ der ſich zuvor durch Eſaiam
Eſa. 43, 2.hochtroͤſtlich vernehmen laſſen/ ſo du durchs Fewer geheſt/ ſoltu nicht
brennen/ vnd die Flamme ſoll dich nicht anzůnden/
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nuel
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[1044/0528] Die Siben vnd dreyſigſte weigerten die Chaldæiſche Goͤtzen zu verehren/ zur Straff von alters herge- ſetzt; Was die Rabbinen von ihrem Ertzvatter Abraham ruͤhmẽ/ als ſolt er/ vmb vnd von wegen/ daß er/ der Chaldeer Gott/ das Fewer/ nit abgoͤttiſcher Weiß verehren vnd anbeten wollen/ in einen Feweroſen ſeyn geworffen/ aber von Gott wunderbarlich auß dem Fewerofen/ ohne Schaden errettet/ vnd als auß _ _ der Chaldeer Fewer gezogen worden/ daſ- ſelbe riecht nach einer Fabel vnd Maͤhr: aber das iſt wahr/ vnd gebens die Vmbſtaͤnde/ daß obgemelter Chaldeiſche Ofen nicht allererſt von Ne- bueadnezar erbauet/ ſondern ſchon vor ihm zum Schroͤcken da geſtanden/ nach deſſen viſier/ Form/ die Spaniſche Inquiſitores hæreticæ pravitatis auch ihre Marter-haͤuſſer vnd Marter-oͤfen gemacht/ vil vnſchuldige hohen vnd nidrigen Stands Perſonen/ wegen der Bekantnuß der Evangeliſchen Warheit/ darinnen zappeln/ vnd zu Pulfer vnd aͤſch verbrennen laſſen/ wie der Spaniſche Jeſuit Sanctius nicht in Abred: Aber ſo ſchroͤcklich war dieſer Ofen nicht: noch viel troͤſtlicher iſt derſelbe vorkommen/ den drey ſtandhafften Jůdiſchen Bekennern vnd großmuͤtigen Glau- bens-Helden/ Sadrach/ Meſach vnd Abednego/ wegen der groſ- ſen vnd lieblichen Wunder-werck/ ſo der Allerhöheſte an ihnen/ in diſem Ofen/ erwiſen/ nach dem ſie durch das Tyranniſche edict deß abgoͤttiſchen Koͤniges Nebucadnezar verdampt/ vnd in den gluͤen- den Ofen hinab geworffen worden/ vmb vnd dieweil ſie ſeinen Coloſſum vnd guldenes Bild/ ſo er im Lande Babel auff einen ſchoͤnen Anger ſetzen laſſen/ nicht verehren vnd anbeten wollen; als da ſind das groſſe Wun- der der ſichtbaren Gegenwart vnd herrlichen/ Majeſtaͤtiſchen/ glaͤntzenden Erſcheinung deß ewigen Sohns Gottes/ waruͤber Nebucadnezar ſelbs iſt beſtuͤrtzet worden/ ſagend: Haben wir nicht drey Maͤnner gebunden/ in das Fewer laſſen werffen? ſie antworten vnd ſprachen zum Koͤnige: Ja/ Herr Koͤnig. Er antwortet vnd ſprach: Sehe ich doch vier Maͤnner loß im Feweꝛ gehen/ vnd ſeynd vnverſehret/ vnd der vierte iſt gleich/ als were er ein Sohn der Götter. Nebucadnezar hat es hie getroffen: freylich war er ein Sohn deß Allerhoͤchſten; Kein erſchaffener Engel/ ſon- dern der Sohn Gottes ſelbs/ eben derſelbe/ der ſich zuvor durch Eſaiam hochtroͤſtlich vernehmen laſſen/ ſo du durchs Fewer geheſt/ ſoltu nicht brennen/ vnd die Flamme ſoll dich nicht anzůnden/ der Jmma- nuel Sanct. in Dan. 3. Dan. 3, 24: 25. Eſa. 43, 2.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1044. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/528>, abgerufen am 25.11.2024.