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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechs vnd Dreysigste
hoben sey/ vnd daß nach dem der Stachel der Forcht zerstossen/ die Vrsach
Beda ad c.
12. Ioh.
zu streiten bleibe. Hier zu stimmet Beda/ wenn er sagt: Tentare non cessat: aliud
autem est intrinsecus regnare, aliud forinsecus oppugnare.
Versuchung
höret nicht auff: aber ein anders ist innerlich im Hertzen regieren/ ein anders
von aussen anstürmen. Kurtz die Sünde ist im Busen überlassen/ daß wir
eine Materi zu streiten hätten/ vnd eine Gelegenheit oder Vrsach zur Ehren-
Kron: aber sie herschet nicht im Busen/ dieweil wir von derselben Schuld/
Regiment vnd Wurtzel gantz nach dem Tode liberiret vnd befreyet sind: der
Tod schröcket zwar/ aber er ist gleich einen verlarften Narren/ in einer Comoe-
di oder Spiel/ der sich greßlich vnd scheutzlich stellet/ kan vnd darff aber nie-
mand beschädigen; Gott deß Friedes tritt den Sathan vnter vnsere Füsse;
Bernhard.
ep. ult.
ein Wörtlein kan ihn fällen. Diabolum non amplius ut Leonem time-
mus, sed ut pellem conculcamus;
sagt Bernhardus: Wir förchten den
Teuffel nicht mehr (wie zuvor) als einen Lewen/ sondern wir zutretten ihn
wie ein Fell. Inferni minae vanae sine viribus irae, die Höll kan vns nicht
schaden/ erlöst sind wir auß Gnaden/ allein durch Jesum Christ! Jhre
Dröwungen sind fulgura ex pelvi, blosse schröcken/ wie ein Fewer im Was-
Rom. 8, 37.ser/ das doch nicht schaden kan. Die Welt verfolget vns zwar/ aber wir
sollen weit uberwinden vmb deß willen/ der vns geliebet hat.

Dermaleins am Ende der Welt/ wird auch der letzte Feind auffgehoben:
1. Cor. 15,
26.
dann das ehe vnd vor dem Jüngsten-tag alle Sathanische Macht völlig-
lich verstöret/ vnd deß Teuffels Macht vnd Wesen der garauß gegeben wer-
de/ hat Göttlicher Weißheit nit gefallen wollen: Christi Herrligkeit wird je
länger/ je grösser: je mehr er täglich Sieg wider seine feinde erhaltet. so ist die
Zahl der Außerwöhlten in der Christlichen streitenden Kirchen noch nicht
Apoc. 6, 9.
10. 11.
erfüllet: Dann als die Seelen derer/ die erwurget waren vmb deß
Worts Gottes willen/ schrien mit grosser Stimme vnd spra-
chen: HERR du Heiliger vnd Warhafftiger wie lange richtest
du vnd rächest nicht vnser Blut an denen/ die auff der Erden
wohnen? Ward zu ihnen gesagt/ daß sie ruheten noch eine klei-
ne zeit/ biß daß vollend darzu kämen ihre Mit-knechte vnd Brü-
der/ die auch sollen noch ertödtet werden/ gleich wie sie.
Summa/
hie streitende/ dort siegende Kirch! keine aurea secula vnd guldene Zeiten
haben wir vns mit den Chiliasten einzubilden.

Diß ist der Sieg Christi/ vmb dessen willen er das Triumphier-lied
Esa. 63, 1. 2.
3. 4. 5. 6.
vorher singet/ bey dem Geistreichen Propheten Esaia: Wer ist der/ so

von

Die Sechs vnd Dreyſigſte
hoben ſey/ vnd daß nach dem der Stachel der Forcht zerſtoſſen/ die Vrſach
Beda ad c.
12. Ioh.
zu ſtreiten bleibe. Hier zu ſtim̃et Beda/ wenn er ſagt: Tentare non ceſſat: aliud
autem eſt intrinſecus regnare, aliud forinſecus oppugnare.
Verſuchung
hoͤret nicht auff: aber ein anders iſt innerlich im Hertzen regieren/ ein anders
von auſſen anſtuͤrmen. Kurtz die Suͤnde iſt im Buſen uͤberlaſſen/ daß wir
eine Materi zu ſtreiten haͤtten/ vnd eine Gelegenheit oder Vrſach zur Ehren-
Kron: aber ſie herſchet nicht im Buſen/ dieweil wir von derſelben Schuld/
Regiment vnd Wurtzel gantz nach dem Tode liberiret vnd befreyet ſind: der
Tod ſchroͤcket zwar/ aber er iſt gleich einẽ verlarften Narren/ in einer Comœ-
di oder Spiel/ der ſich greßlich vnd ſcheutzlich ſtellet/ kan vnd darff aber nie-
mand beſchaͤdigen; Gott deß Friedes tritt den Sathan vnter vnſere Fuͤſſe;
Bernhard.
ep. ult.
ein Woͤrtlein kan ihn faͤllen. Diabolum non ampliùs ut Leonem time-
mus, ſed ut pellem conculcamus;
ſagt Bernhardus: Wir foͤrchten den
Teuffel nicht mehr (wie zuvor) als einen Lewen/ ſondern wir zutretten ihn
wie ein Fell. Inferni minæ vanæ ſine viribus iræ, die Hoͤll kan vns nicht
ſchaden/ erloͤſt ſind wir auß Gnaden/ allein durch Jeſum Chriſt! Jhre
Droͤwungen ſind fulgura ex pelvi, bloſſe ſchroͤcken/ wie ein Fewer im Waſ-
Rom. 8, 37.ſer/ das doch nicht ſchaden kan. Die Welt verfolget vns zwar/ aber wir
ſollen weit ůberwinden vmb deß willen/ der vns geliebet hat.

Dermaleins am Ende der Welt/ wird auch der letzte Feind auffgehoben:
1. Cor. 15,
26.
dann das ehe vnd vor dem Juͤngſten-tag alle Sathaniſche Macht voͤllig-
lich verſtoͤret/ vnd deß Teuffels Macht vnd Weſen der garauß gegeben wer-
de/ hat Goͤttlicher Weißheit nit gefallen wollen: Chriſti Herrligkeit wird je
laͤnger/ je groͤſſer: je mehr er taͤglich Sieg wider ſeine feinde erhaltet. ſo iſt die
Zahl der Außerwoͤhlten in der Chriſtlichen ſtreitenden Kirchen noch nicht
Apoc. 6, 9.
10. 11.
erfuͤllet: Dann als die Seelen derer/ die erwůrget waren vmb deß
Worts Gottes willen/ ſchrien mit groſſer Stimme vnd ſpra-
chen: HERR du Heiliger vnd Warhafftiger wie lange richteſt
du vnd raͤcheſt nicht vnſer Blut an denen/ die auff der Erden
wohnen? Ward zu ihnen geſagt/ daß ſie ruheten noch eine klei-
ne zeit/ biß daß vollend darzu kaͤmen ihre Mit-knechte vnd Bruͤ-
der/ die auch ſollen noch ertoͤdtet werden/ gleich wie ſie.
Summa/
hie ſtreitende/ dort ſiegende Kirch! keine aurea ſecula vnd guldene Zeiten
haben wir vns mit den Chiliaſten einzubilden.

Diß iſt der Sieg Chriſti/ vmb deſſen willen er das Triumphier-lied
Eſa. 63, 1. 2.
3. 4. 5. 6.
vorher ſinget/ bey dem Geiſtreichen Propheten Eſaia: Wer iſt der/ ſo

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[1036/0520] Die Sechs vnd Dreyſigſte hoben ſey/ vnd daß nach dem der Stachel der Forcht zerſtoſſen/ die Vrſach zu ſtreiten bleibe. Hier zu ſtim̃et Beda/ wenn er ſagt: Tentare non ceſſat: aliud autem eſt intrinſecus regnare, aliud forinſecus oppugnare. Verſuchung hoͤret nicht auff: aber ein anders iſt innerlich im Hertzen regieren/ ein anders von auſſen anſtuͤrmen. Kurtz die Suͤnde iſt im Buſen uͤberlaſſen/ daß wir eine Materi zu ſtreiten haͤtten/ vnd eine Gelegenheit oder Vrſach zur Ehren- Kron: aber ſie herſchet nicht im Buſen/ dieweil wir von derſelben Schuld/ Regiment vnd Wurtzel gantz nach dem Tode liberiret vnd befreyet ſind: der Tod ſchroͤcket zwar/ aber er iſt gleich einẽ verlarften Narren/ in einer Comœ- di oder Spiel/ der ſich greßlich vnd ſcheutzlich ſtellet/ kan vnd darff aber nie- mand beſchaͤdigen; Gott deß Friedes tritt den Sathan vnter vnſere Fuͤſſe; ein Woͤrtlein kan ihn faͤllen. Diabolum non ampliùs ut Leonem time- mus, ſed ut pellem conculcamus; ſagt Bernhardus: Wir foͤrchten den Teuffel nicht mehr (wie zuvor) als einen Lewen/ ſondern wir zutretten ihn wie ein Fell. Inferni minæ vanæ ſine viribus iræ, die Hoͤll kan vns nicht ſchaden/ erloͤſt ſind wir auß Gnaden/ allein durch Jeſum Chriſt! Jhre Droͤwungen ſind fulgura ex pelvi, bloſſe ſchroͤcken/ wie ein Fewer im Waſ- ſer/ das doch nicht ſchaden kan. Die Welt verfolget vns zwar/ aber wir ſollen weit ůberwinden vmb deß willen/ der vns geliebet hat. Dermaleins am Ende der Welt/ wird auch der letzte Feind auffgehoben: dann das ehe vnd vor dem Juͤngſten-tag alle Sathaniſche Macht voͤllig- lich verſtoͤret/ vnd deß Teuffels Macht vnd Weſen der garauß gegeben wer- de/ hat Goͤttlicher Weißheit nit gefallen wollen: Chriſti Herrligkeit wird je laͤnger/ je groͤſſer: je mehr er taͤglich Sieg wider ſeine feinde erhaltet. ſo iſt die Zahl der Außerwoͤhlten in der Chriſtlichen ſtreitenden Kirchen noch nicht erfuͤllet: Dann als die Seelen derer/ die erwůrget waren vmb deß Worts Gottes willen/ ſchrien mit groſſer Stimme vnd ſpra- chen: HERR du Heiliger vnd Warhafftiger wie lange richteſt du vnd raͤcheſt nicht vnſer Blut an denen/ die auff der Erden wohnen? Ward zu ihnen geſagt/ daß ſie ruheten noch eine klei- ne zeit/ biß daß vollend darzu kaͤmen ihre Mit-knechte vnd Bruͤ- der/ die auch ſollen noch ertoͤdtet werden/ gleich wie ſie. Summa/ hie ſtreitende/ dort ſiegende Kirch! keine aurea ſecula vnd guldene Zeiten haben wir vns mit den Chiliaſten einzubilden. Beda ad c. 12. Ioh. Bernhard. ep. ult. Rom. 8, 37. 1. Cor. 15, 26. Apoc. 6, 9. 10. 11. Diß iſt der Sieg Chriſti/ vmb deſſen willen er das Triumphier-lied vorher ſinget/ bey dem Geiſtreichen Propheten Eſaia: Wer iſt der/ ſo von Eſa. 63, 1. 2. 3. 4. 5. 6.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1036. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/520>, abgerufen am 25.11.2024.