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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechs vnd dreysigste
der ander Todt vnd dero Qual/ die quinta essentia der höllischen Pein/ in
dem die Höll all ihr Gifft außgegossen/ darüber er durch David geklaget:
Psal. 18, 5. 6.Es vmbfiengen mich deß Todtes Bande/ vnd die Bäche Belial
erschröckten mich/ der Höllen Bande vmbfiengen mich/ vnd deß

Psal. 116, 3.Todtes Strick überwältigten mich/ ich kam in Jammer vnd
Noth. 5. Die Welt/
Pontius Pilatus, die Eltesten deß Volcks/ ja das
Act. 4, 27.gantze Volck; die haben sich versamlet über das heilige Kind Jesu/
welchen Gott gesalbet/ nemlich: Herodes vnd Pontius Pilatus/
mit den Heyden vnd dem Volck Jsrael.
Welche er alle überwunden
durch seine überschwengliche göttliche Krafft vnd Allmacht. Es waren lauter
übermenschliche gefahr vnd feind/ die er als ein bloser Mensch nit hätte kön-
nen erlegen/ wann er nit einen starcken Rucken gehabt hätte/ das konte ihm
kein Held nachthun. Also hat er überwunden Krafft seiner beywohnen-
den Gottheit/ die eine zeitlang in der Menschheit geruhet/ vnd ihre Kraff/
hinderhalten/ aber alsbald wider sich herfür gethan/ vnd in einen augenblick/
ehe sichs die Feind versehen/ geschlagen/ erleget vnd überwunden/ wie die Pest
2. Reg. 19,
35.
Ose. 13, 14.
Esa. 43, 25.
Col. 2, 14.
1. Cor.
15,
54.
einen Risen übereylet; gleich wie in dem Heer Senacheribs in einer Nacht
185000. Mann durch die Peste blötzlich vmbkommen; Also ist der Herr
Christus der Höll eine Pestilentz worden/ die Sünde hat er außgetilget/ den
Stachel stumpff gemacht: den Todt verschlungen in den Sieg/ der Todt
meinte/ er wolte ihn [v]erschlingen/ aber es ist ihm das bein überzwerch in den
Hals kommen/ vnd hat er daran erwürgen müssen; Er hat ihn verschlun-
gen wie ein Fisch den Angel/ wie der Drach Daniels Speise/ wie der Stab
Mosis die Schlange/ wie Mithridates das Gifft/ wie ein Baur in Preus-
sen ein Messer verschlungen/ welches er durch ein magnetisches Pflaster wi-
der heraußgezogen vnd außgespien/ wie die Wespe an einen Stein anflie-
het/ vnd den Stachel verlieret; also ist der Todt an der Gottheit Christi an-
1. Ioh. 3, 8.
Col. 2, 15.
Hebr. 2, 14.
Luc. 1, 22.
Ose. 13, 14.
Ioh.
16, 33.
gelauffen. Der Teuffel wolte an ihm zum Ritter werden/ aber er hat sein
Werck zerstöret/ die Fürstenthumb außgezogen/ er hat durch seinen Tod die
Macht genommen dem/ der deß Todes gewalt hatte/ demselben hat er auch
seinen Pallast zerstöret/ vnd ist der Hölle eine schnelle Pestilentz worden. End-
lich hat er auch die Welt überwunden; Seyd getrost/ ruffet er seinen Jün-
gern zu: ich habe die Welt überwunden; da er mit seinem verklärten
Leibe aufferstanden/ die Hüter deß Grabes nichts geachtet; Trotz! daß nach
seiner Aufferstehung iemand hand an ihn geleget hätte: die beyde strick deß
Act. 2, 24.ersten vnd andern Todtes zerrissen/ fintemal es vnmüglich gewest/ daß

er hät-

Die Sechs vnd dreyſigſte
der ander Todt vnd dero Qual/ die quinta eſſentia der hoͤlliſchen Pein/ in
dem die Hoͤll all ihr Gifft außgegoſſen/ daruͤber er durch David geklaget:
Pſal. 18, 5. 6.Es vmbfiengen mich deß Todtes Bande/ vnd die Baͤche Belial
erſchroͤckten mich/ der Hoͤllen Bande vmbfiengen mich/ vnd deß

Pſal. 116, 3.Todtes Strick uͤberwaͤltigten mich/ ich kam in Jammer vnd
Noth. 5. Die Welt/
Pontius Pilatus, die Elteſten deß Volcks/ ja das
Act. 4, 27.gantze Volck; die haben ſich verſamlet uͤber das heilige Kind Jeſu/
welchen Gott geſalbet/ nemlich: Herodes vnd Pontius Pilatus/
mit den Heyden vnd dem Volck Jſrael.
Welche er alle uͤberwunden
durch ſeine uͤberſchwengliche goͤttliche Krafft vnd Allmacht. Es warẽ lauter
uͤbermenſchliche gefahr vnd feind/ die er als ein bloſer Menſch nit haͤtte koͤn-
nen erlegen/ wann er nit einen ſtarcken Rucken gehabt haͤtte/ das konte ihm
kein Held nachthun. Alſo hat er uͤberwunden Krafft ſeiner beywohnen-
den Gottheit/ die eine zeitlang in der Menſchheit geruhet/ vnd ihre Kraff/
hinderhalten/ aber alsbald wider ſich herfuͤr gethan/ vnd in einẽ augenblick/
ehe ſichs die Feind verſehen/ geſchlagen/ erleget vnd uͤberwundẽ/ wie die Peſt
2. Reg. 19,
35.
Oſe. 13, 14.
Eſa. 43, 25.
Col. 2, 14.
1. Cor.
15,
54.
einen Riſen uͤbereylet; gleich wie in dem Heer Senacheribs in einer Nacht
185000. Mann durch die Peſte bloͤtzlich vmbkommen; Alſo iſt der Herr
Chriſtus der Hoͤll eine Peſtilentz worden/ die Suͤnde hat er außgetilget/ den
Stachel ſtumpff gemacht: den Todt verſchlungen in den Sieg/ der Todt
meinte/ er wolte ihn [v]erſchlingen/ aber es iſt ihm das bein uͤberzwerch in den
Hals kommen/ vnd hat er daran erwuͤrgen muͤſſen; Er hat ihn verſchlun-
gen wie ein Fiſch den Angel/ wie der Drach Daniels Speiſe/ wie der Stab
Moſis die Schlange/ wie Mithridates das Gifft/ wie ein Baur in Preuſ-
ſen ein Meſſer verſchlungen/ welches er durch ein magnetiſches Pflaſter wi-
der heraußgezogen vnd außgeſpien/ wie die Weſpe an einen Stein anflie-
het/ vnd den Stachel verlieret; alſo iſt der Todt an der Gottheit Chriſti an-
1. Ioh. 3, 8.
Col. 2, 15.
Hebr. 2, 14.
Luc. 1, 22.
Oſe. 13, 14.
Ioh.
16, 33.
gelauffen. Der Teuffel wolte an ihm zum Ritter werden/ aber er hat ſein
Werck zerſtoͤret/ die Fuͤrſtenthumb außgezogen/ er hat durch ſeinen Tod die
Macht genommen dem/ der deß Todes gewalt hatte/ demſelben hat er auch
ſeinen Pallaſt zerſtoͤret/ vnd iſt der Hoͤlle eine ſchnelle Peſtilentz wordẽ. End-
lich hat er auch die Welt uͤberwundẽ; Seyd getroſt/ ruffet er ſeinen Juͤn-
gern zu: ich habe die Welt uͤberwunden; da er mit ſeinem verklaͤrten
Leibe aufferſtanden/ die Huͤter deß Grabes nichts geachtet; Trotz! daß nach
ſeiner Aufferſtehung iemand hand an ihn geleget haͤtte: die beyde ſtrick deß
Act. 2, 24.erſten vnd andern Todtes zerriſſen/ fintemal es vnmuͤglich geweſt/ daß

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[1034/0518] Die Sechs vnd dreyſigſte der ander Todt vnd dero Qual/ die quinta eſſentia der hoͤlliſchen Pein/ in dem die Hoͤll all ihr Gifft außgegoſſen/ daruͤber er durch David geklaget: Es vmbfiengen mich deß Todtes Bande/ vnd die Baͤche Belial erſchroͤckten mich/ der Hoͤllen Bande vmbfiengen mich/ vnd deß Todtes Strick uͤberwaͤltigten mich/ ich kam in Jammer vnd Noth. 5. Die Welt/ Pontius Pilatus, die Elteſten deß Volcks/ ja das gantze Volck; die haben ſich verſamlet uͤber das heilige Kind Jeſu/ welchen Gott geſalbet/ nemlich: Herodes vnd Pontius Pilatus/ mit den Heyden vnd dem Volck Jſrael. Welche er alle uͤberwunden durch ſeine uͤberſchwengliche goͤttliche Krafft vnd Allmacht. Es warẽ lauter uͤbermenſchliche gefahr vnd feind/ die er als ein bloſer Menſch nit haͤtte koͤn- nen erlegen/ wann er nit einen ſtarcken Rucken gehabt haͤtte/ das konte ihm kein Held nachthun. Alſo hat er uͤberwunden Krafft ſeiner beywohnen- den Gottheit/ die eine zeitlang in der Menſchheit geruhet/ vnd ihre Kraff/ hinderhalten/ aber alsbald wider ſich herfuͤr gethan/ vnd in einẽ augenblick/ ehe ſichs die Feind verſehen/ geſchlagen/ erleget vnd uͤberwundẽ/ wie die Peſt einen Riſen uͤbereylet; gleich wie in dem Heer Senacheribs in einer Nacht 185000. Mann durch die Peſte bloͤtzlich vmbkommen; Alſo iſt der Herr Chriſtus der Hoͤll eine Peſtilentz worden/ die Suͤnde hat er außgetilget/ den Stachel ſtumpff gemacht: den Todt verſchlungen in den Sieg/ der Todt meinte/ er wolte ihn verſchlingen/ aber es iſt ihm das bein uͤberzwerch in den Hals kommen/ vnd hat er daran erwuͤrgen muͤſſen; Er hat ihn verſchlun- gen wie ein Fiſch den Angel/ wie der Drach Daniels Speiſe/ wie der Stab Moſis die Schlange/ wie Mithridates das Gifft/ wie ein Baur in Preuſ- ſen ein Meſſer verſchlungen/ welches er durch ein magnetiſches Pflaſter wi- der heraußgezogen vnd außgeſpien/ wie die Weſpe an einen Stein anflie- het/ vnd den Stachel verlieret; alſo iſt der Todt an der Gottheit Chriſti an- gelauffen. Der Teuffel wolte an ihm zum Ritter werden/ aber er hat ſein Werck zerſtoͤret/ die Fuͤrſtenthumb außgezogen/ er hat durch ſeinen Tod die Macht genommen dem/ der deß Todes gewalt hatte/ demſelben hat er auch ſeinen Pallaſt zerſtoͤret/ vnd iſt der Hoͤlle eine ſchnelle Peſtilentz wordẽ. End- lich hat er auch die Welt uͤberwundẽ; Seyd getroſt/ ruffet er ſeinen Juͤn- gern zu: ich habe die Welt uͤberwunden; da er mit ſeinem verklaͤrten Leibe aufferſtanden/ die Huͤter deß Grabes nichts geachtet; Trotz! daß nach ſeiner Aufferſtehung iemand hand an ihn geleget haͤtte: die beyde ſtrick deß erſten vnd andern Todtes zerriſſen/ fintemal es vnmuͤglich geweſt/ daß er hät- Pſal. 18, 5. 6. Pſal. 116, 3. Act. 4, 27. 2. Reg. 19, 35. Oſe. 13, 14. Eſa. 43, 25. Col. 2, 14. 1. Cor. 15, 54. 1. Ioh. 3, 8. Col. 2, 15. Hebr. 2, 14. Luc. 1, 22. Oſe. 13, 14. Ioh. 16, 33. Act. 2, 24.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1034. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/518>, abgerufen am 25.11.2024.