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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Fünff vnd dreysigste
nicht/ weil aber die Wolcken hinweg sind/ so sihet man beyde Liecht vnd
Sonne zugleich in einerley Wesen; Also regieretietzt Christus mit dem Vat-
ter vngetheilet/ vnd ist einerley Reich: Allein ist der Vnterschied/ daß es ietzt
dunckel vnd verborgen ist/ oder verhüllet vnd zugedecket/ gar im Glauben
oder ins Wort gefasset/ daß man nichts mehr davon sihet/ dann die Tauf-
fe/ Sacrament; noch davon höret/ dann das äusserliche Wort/ das ist alle
seine Krafft vnd Machtt/ dadurch er regieret/ vnd alles außrichtet &c. &
paulo post:
daß Christus das Reich dem Vatter überantworten wird/ das
ist/ er wird den Glauben/ vnd das verborgene Wesen beyseit thun/ ünd die
seine darstellen vor Gott dem Vatter/ vnd also offenbarlich setzen in das
Reich/ das er angerichtet hat/ vnd ietzt täglich treibet/ daß wir ihn sehen
werden ohne Deckel vnd Dunckel wort.

Dergrosse Colossus ist zermalmet/ zerstrewet/ zerbrochen/ verschwindet;
die Meer-bestien reiben sich vnter einander auff: Aber Christi Reich ist ewig/
vnzerstörlich/ wie hiervon geweissaget der Prophet Daniel/ wann er
Dan, 2, 44.spricht: Zur Zeit der letzten Königreich wird Gott vom Himmel
ein Konigreich auffrichten/ das nimmermehr zerstonret wird/
vnd sein Königreich wird auff kein ander Volck kommen; Es
wird alle dise Königreiche zumalmen vnd verstonren/ aber es wird

cap. 7, 14.ewiglich bleiben. Der König aber ist der jenige/ welchen Daniel sahe
in einem Gesicht/ gleich eines Menschen Sohn/ der bracht
ward für den Alten in deß Himmelswolcken; der gab ihm Gewalt/
Ehre vnd Reich/ daß ihm alle Völcker/ Leute vnd Zungen dienen
solten; sein Gewalt ist ewig/ die nicht vergehet/ vnd sein König-

Luc. 1, 33.reich hat kein Ende; Er wird Konnig seyn über das Hauß Jacob
ewiglich/ vnd seines Königreichs wird kein Ende seyn.
Daher ste-
het in dem Nycenischen Symbolo, sein Konigreich hat kein Ende: sonst
hätte sich dises Königes niemand zu frewen gehabt/ als die damal gelebt
hätten: was hätte Abraham davon/ Moses/ Joseph/ David/ die sich in-
niglich nach ihm gesehnet? vnd wessen wären wir heut gebessert/ wann Chri-
stus nur ein Zeit- vnd Welt-König wäre: sondern er lebet noch!

IV. Jst diser König auch Rex Catholicus, ein allgemeiner/ al-
lenthalbherrschen der König;
Was sind Ahasveri 127. Länder gegen
Christi Reich? Was ist ein handvoll Landes gegen dem gantzen Erdboden?
Tertull. l.
contra Iu-
daeos.
Was ist der Erden-punct gegen dem Himmel? Salomon/ spricht Tertul-

lianus

Die Fuͤnff vnd dreyſigſte
nicht/ weil aber die Wolcken hinweg ſind/ ſo ſihet man beyde Liecht vnd
Sonne zugleich in einerley Weſen; Alſo regieretietzt Chriſtus mit dem Vat-
ter vngetheilet/ vnd iſt einerley Reich: Allein iſt der Vnterſchied/ daß es ietzt
dunckel vnd verborgen iſt/ oder verhuͤllet vnd zugedecket/ gar im Glauben
oder ins Wort gefaſſet/ daß man nichts mehr davon ſihet/ dann die Tauf-
fe/ Sacrament; noch davon hoͤret/ dann das aͤuſſerliche Wort/ das iſt alle
ſeine Krafft vnd Machtt/ dadurch er regieret/ vnd alles außrichtet &c. &
paulò poſt:
daß Chriſtus das Reich dem Vatter uͤberantworten wird/ das
iſt/ er wird den Glauben/ vnd das verborgene Weſen beyſeit thun/ uͤnd die
ſeine darſtellen vor Gott dem Vatter/ vnd alſo offenbarlich ſetzen in das
Reich/ das er angerichtet hat/ vnd ietzt taͤglich treibet/ daß wir ihn ſehen
werden ohne Deckel vnd Dunckel wort.

Dergroſſe Coloſſus iſt zermalmet/ zerſtrewet/ zerbrochen/ verſchwindet;
die Meer-beſtien reiben ſich vnter einander auff: Aber Chriſti Reich iſt ewig/
vnzerſtoͤrlich/ wie hiervon geweiſſaget der Prophet Daniel/ wann er
Dan, 2, 44.ſpricht: Zur Zeit der letzten Koͤnigreich wird Gott vom Himmel
ein Konigreich auffrichten/ das nimmermehr zerſtõret wird/
vnd ſein Königreich wird auff kein ander Volck kommen; Es
wird alle diſe Königreiche zumalmen vnd verſtõren/ aber es wird

cap. 7, 14.ewiglich bleiben. Der Koͤnig aber iſt der jenige/ welchen Daniel ſahe
in einem Geſicht/ gleich eines Menſchen Sohn/ der bracht
ward fuͤr den Alten in deß Him̃elswolcken; der gab ihm Gewalt/
Ehre vnd Reich/ daß ihm alle Völcker/ Leute vnd Zungen dienẽ
ſolten; ſein Gewalt iſt ewig/ die nicht vergehet/ vnd ſein König-

Luc. 1, 33.reich hat kein Ende; Er wird Kõnig ſeyn uͤber das Hauß Jacob
ewiglich/ vnd ſeines Königreichs wird kein Ende ſeyn.
Daher ſte-
het in dem Nyceniſchen Symbolo, ſein Konigreich hat kein Ende: ſonſt
haͤtte ſich diſes Koͤniges niemand zu frewen gehabt/ als die damal gelebt
haͤtten: was haͤtte Abraham davon/ Moſes/ Joſeph/ David/ die ſich in-
niglich nach ihm geſehnet? vnd weſſen waͤren wir heut gebeſſert/ wann Chri-
ſtus nur ein Zeit- vnd Welt-Koͤnig waͤre: ſondern er lebet noch!

IV. Jſt diſer Koͤnig auch Rex Catholicus, ein allgemeiner/ al-
lenthalbherrſchen der König;
Was ſind Ahasveri 127. Laͤnder gegen
Chriſti Reich? Was iſt ein handvoll Landes gegen dem gantzen Erdboden?
Tertull. l.
contra Iu-
dæos.
Was iſt der Erden-punct gegen dem Himmel? Salomon/ ſpricht Tertul-

lianus
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1020. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/504>, abgerufen am 22.11.2024.