Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. diser Welt/ meine Diener würden drob kämpffen. Sein elenderEinzug ist offenbar; dann also spricht der Evangelist auß dem Propheten Zacharia: Sihe du Tochter Zion? dein König kommet zu dir sanfftmutig/ vnd reitet auff einem Esel/ vnd auff einem Ful- len der lastbaren Eselin. Wann man denselben haltet gegen Salo-Matth. 21, 6. Apud Io- seph. l. 8. 2. Matth 10, 28. mons Pracht/ welchen Josephus beschreibet/ behüte Gott/ was für ein vnterscheid! Aber doch ist er ein König Jn der welt/ mitten vnter den Fein- den; Er herschet in der Welt/ über vnd ausser der Welt: sein territorium vnd Gebieth ist Himmel vnd Erden/ Leib/ Seel vnd Gewissen; sein Scepter/ damit er herrschet vnd regieret/ ist sein heiliges Wort; sein Wehr vnd Waf- fen ist seine vnendliche Macht; seine Lehen sind die Gnaden-gaben; sein Be- lohnung ist der höchste Gewissens-friede vnd nach dem das ewige Leben; was er für ein Regiment in den Hertzen der Menschen hab/ davon zeuget die Bewegung der Hertzen jener Esels-täuscher/ da der Herr befihlet seinen Jüngern zween/ sie sollen in den nechsten Flecken gehen/ vnd die Eselin vndMatth. 21, 3 Füllen/ so allda angebunden/ nehmen vnd ihm bringen/ so aber jemand et- was sagen würde/ vnd ihnen wehren wolte/ solten sie antworten/ der Herr bedarff ihr/ vnd alsbald werden sie sie ihnen folgen lassen/ welches auch ge- schehen; Es bezeugets auch die Hertzens-bewegung der Knaben/ so ihm da-vers. 15. mal das Hosianna singen müssen: Summa er ist ein Hertzens-König. Es ist aber III. diser König Rex aeternus, ein ewiger/ immerher-Psal. 89, 3. Er der Apostel reder vom Reich Christi ietzt auff Erden/ welches ist ein nicht/ n n ij
Predigt. diſer Welt/ meine Diener wuͤrden drob kaͤmpffen. Sein elenderEinzug iſt offenbar; dann alſo ſpricht der Evangeliſt auß dem Propheten Zacharia: Sihe du Tochter Zion? dein Koͤnig kommet zu dir ſanfftmůtig/ vnd reitet auff einem Eſel/ vnd auff einem Fůl- len der laſtbaren Eſelin. Wann man denſelben haltet gegen Salo-Matth. 21, 6. Apud Io- ſeph. l. 8. 2. Matth 10, 28. mons Pracht/ welchen Joſephus beſchreibet/ behuͤte Gott/ was fuͤr ein vnterſcheid! Aber doch iſt er ein Koͤnig Jn der welt/ mitten vnter den Fein- den; Er herſchet in der Welt/ uͤber vnd auſſer der Welt: ſein territorium vnd Gebieth iſt Himmel vnd Erden/ Leib/ Seel vnd Gewiſſen; ſein Scepter/ damit er herrſchet vnd regieret/ iſt ſein heiliges Wort; ſein Wehr vnd Waf- fen iſt ſeine vnendliche Macht; ſeine Lehen ſind die Gnaden-gaben; ſein Be- lohnung iſt der hoͤchſte Gewiſſens-friede vnd nach dem das ewige Leben; was er fuͤr ein Regiment in den Hertzen der Menſchen hab/ davon zeuget die Bewegung der Hertzen jener Eſels-taͤuſcher/ da der Herr befihlet ſeinen Juͤngern zween/ ſie ſollen in den nechſten Flecken gehen/ vnd die Eſelin vndMatth. 21, 3 Fuͤllen/ ſo allda angebunden/ nehmen vnd ihm bringen/ ſo aber jemand et- was ſagen wuͤrde/ vnd ihnen wehren wolte/ ſolten ſie antworten/ der Herr bedarff ihr/ vnd alsbald werden ſie ſie ihnen folgen laſſen/ welches auch ge- ſchehen; Es bezeugets auch die Hertzens-bewegung der Knaben/ ſo ihm da-verſ. 15. mal das Hoſianna ſingen muͤſſen: Summa er iſt ein Hertzens-Koͤnig. Es iſt aber III. diſer Koͤnig Rex æternus, ein ewiger/ immerher-Pſal. 89, 3. Er der Apoſtel reder vom Reich Chriſti ietzt auff Erden/ welches iſt ein nicht/ n n ij
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Predigt.
diſer Welt/ meine Diener wuͤrden drob kaͤmpffen. Sein elender
Einzug iſt offenbar; dann alſo ſpricht der Evangeliſt auß dem Propheten
Zacharia: Sihe du Tochter Zion? dein Koͤnig kommet zu dir
ſanfftmůtig/ vnd reitet auff einem Eſel/ vnd auff einem Fůl-
len der laſtbaren Eſelin. Wann man denſelben haltet gegen Salo-
mons Pracht/ welchen Joſephus beſchreibet/ behuͤte Gott/ was fuͤr ein
vnterſcheid! Aber doch iſt er ein Koͤnig Jn der welt/ mitten vnter den Fein-
den; Er herſchet in der Welt/ uͤber vnd auſſer der Welt: ſein territorium
vnd Gebieth iſt Himmel vnd Erden/ Leib/ Seel vnd Gewiſſen; ſein Scepter/
damit er herrſchet vnd regieret/ iſt ſein heiliges Wort; ſein Wehr vnd Waf-
fen iſt ſeine vnendliche Macht; ſeine Lehen ſind die Gnaden-gaben; ſein Be-
lohnung iſt der hoͤchſte Gewiſſens-friede vnd nach dem das ewige Leben; was
er fuͤr ein Regiment in den Hertzen der Menſchen hab/ davon zeuget die
Bewegung der Hertzen jener Eſels-taͤuſcher/ da der Herr befihlet ſeinen
Juͤngern zween/ ſie ſollen in den nechſten Flecken gehen/ vnd die Eſelin vnd
Fuͤllen/ ſo allda angebunden/ nehmen vnd ihm bringen/ ſo aber jemand et-
was ſagen wuͤrde/ vnd ihnen wehren wolte/ ſolten ſie antworten/ der Herr
bedarff ihr/ vnd alsbald werden ſie ſie ihnen folgen laſſen/ welches auch ge-
ſchehen; Es bezeugets auch die Hertzens-bewegung der Knaben/ ſo ihm da-
mal das Hoſianna ſingen muͤſſen: Summa er iſt ein Hertzens-Koͤnig.
Matth. 21,
6.
Apud Io-
ſeph. l. 8. 2.
Matth 10,
28.
Matth. 21, 3
verſ. 15.
Es iſt aber III. diſer Koͤnig Rex æternus, ein ewiger/ immerher-
ſchender Koͤnig; vnter allen Koͤnigen im Alten Teſtament hat keiner
laͤnger regieret als Manaſſe/ welcher hat regieret 55. Jahr/ aber endlich an
den Toden-dantz vnd Reyen muͤſſen. Maſiniſſa der Numidier Koͤnig
wurde 94. Jahr alt; Aller Welt-koͤnige Grabſchrifft lautet alſo: Heut Koͤ-
nig/ morgen Todt/ vnd nimmer Koͤnig: Heut ſchoͤn gezieret mit einer guͤl-
denen Kron vnd Krantz/ morgen gehoͤret er an den Todten-tantz! Chriſtus
iſt zwar auch (nicht auß noth/ ſondern willig) geſtorben/ aber zur ewigen koͤ-
niglichen Regierung wider aufferſtanden. Es ſchreibet zwar St. Paulus/
Chriſtus wird am Juͤngſten-tag ſein Reich Gott vnd dem Vat-
ter uͤbergeben; Er redet aber nicht von der ſubſtantz vnd Weſen deß
Reichs ſelbs/ ſondern von der Art vnd Weiſe zu regieren/ wie es Luther ſehr
wol erklaͤret.
Pſal. 89, 3.
2. Chron.
13, 5.
2. Reg. 21,
2.
1. Cor. 15.
24.
Lutherus
tom. 6. Iẽ.
fol. 236.
Er der Apoſtel reder vom Reich Chriſti ietzt auff Erden/ welches iſt ein
Reich deß Glaubens/ darinn er regiert durch das Wort/ nicht in ſichtli-
chem offentlichem Weſen/ ſondern iſt gleich wie man die Sonne ſihet/ durch
eine Wolcken/ da ſihet man wol das Liecht/ aber die Sonne ſelbs ſihet man
nicht/
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