Cornel. ibid.ihr Grossen/ ihr Fürsten die Römischen Gewissens-richter tragen noch die Ruthe in der Hand/ anzuzeigen/ daß sie die Apostolischen Richter seyen in foro Conscientiae.
Psal. 89, 28.
Es ist diser Himmels-König II. Rex altissimus,der allerhonchste König/ der allerhöchste vnter den Königen auff Erden: Ein Apoc. 1, 5. c. 19, 11.König aller Könige; Jch sahe/ spricht Johannes in seiner himmlischen Offenbarung: den Himmel auffgethan/ vnd sihe/ ein weiß Pferd/ vnd der drauff saß/ hieß Trew vnd Warhafftig/ vff seinem Kleid stund geschriben/ ein König aller Könige. Auff disen Ehrentitul grün- Act. 4, 19.den die heiligen Apostel ihre Schutzred/ wann sie sprechen: man müsse Gott vnd seinem Sohn dem allerhöchsten König/ mehr gehorchen als den Menschen/ vnd demnach mehr als der bestien von siben Kronen/ so fern sie deß Drachen gewalt führet: mehr dem Könige Christo/ als der Kö- nigin der Babylonischen Cleopatre. Herren gunst hin oder her/ Christi Gnad ist die beste: Wer dise auß den Augen lässet/ vnd hänget jener nach/ der wird hernach bey der verlustiget. vmb so viel der Himmel mehr ist als die Höll/ die Seele als der Leib/ die Ewigkeit als die Zeit: vmb soviel mehr hat man sich vmb dises Königes Gunst zubewerben/ als der alle Welt weit vnd hoch ü- bertrifft. Eines weltlichen Königes territorium gehet über Land vnd Leuth/ vnd zwar nur über den Leib vnd die äusserlichen locomotiv: aber trotz/ daß ein Welt-könig solte das Gewissenzwingen/ wann es nicht selbs sich ergibet! wann zehen Diocletiani, vnd noch so vil Maximini die Märtyrer hätten zwingen wollen/ haben sie doch nichts erhalten; Seine armatur, Wehr vnd Wassen ist fleischlich/ Eisen vnd Stahl: seine stats ration ist inspirirt vom Welt-geist: Seine Regalia, Lehen/ Dignitäten vnd Privilegia sind weltlich/ zeitlich vnd vergänglich: Aber Christus ist ein Geistlicher König/ nicht ein König von diser Welt: dann da man ihn haschen vnd zum König machen Ioh. 6, 15.wolte/ gab er die Flucht/ vnd ließ solche Welt-ehr fahren; da Jesus mercket/ sagt der Evangelist/ daß sie kommen würden vnd ihn haschen/ daß sie ihn zum Konnige machten/ entweich er auff den Berg er selbs alleine. Seine Wort/ da einer ihn anredete/ daß Luc. 12, 14.er seinem Bruder befehlen wolte mit ihm das Erbe zu theilen/ seynd bekant/ Mensch/ wer hat mich zum Richter oder Erb-schlichter über euch gesetzt? Seine Bekantnuß/ die er für Pilato offentlich bekennet; ist di- Ioh. 18, 36.se/ Mein Reich ist nicht von diser Welt/ wäre mein Reich von
diser
Die Fuͤnff vnd dreyſigſte
Cornel. ibid.ihr Groſſen/ ihr Fuͤrſten die Roͤmiſchen Gewiſſens-richter tragen noch die Ruthe in der Hand/ anzuzeigen/ daß ſie die Apoſtoliſchen Richter ſeyen in foro Conſcientiæ.
Pſal. 89, 28.
Es iſt diſer Himmels-Koͤnig II. Rex altiſſimus,der allerhõchſte König/ der allerhoͤchſte vnter den Königen auff Erden: Ein Apoc. 1, 5. c. 19, 11.König aller Könige; Jch ſahe/ ſpricht Johannes in ſeiner him̃liſchen Offenbarung: den Himmel auffgethan/ vnd ſihe/ ein weiß Pferd/ vnd der drauff ſaß/ hieß Trew vnd Warhafftig/ vff ſeinem Kleid ſtund geſchribẽ/ ein Koͤnig aller Koͤnige. Auff diſen Ehrentitul gruͤn- Act. 4, 19.den die heiligen Apoſtel ihre Schutzred/ wañ ſie ſprechẽ: man müſſe Gott vnd ſeinem Sohn dem allerhöchſten Koͤnig/ mehr gehorchen als den Menſchen/ vnd demnach mehr als der beſtien von ſiben Kronen/ ſo fern ſie deß Drachen gewalt fuͤhret: mehr dem Koͤnige Chriſto/ als der Koͤ- nigin der Babyloniſchẽ Cleopatrę. Herꝛen gunſt hin oder her/ Chriſti Gnad iſt die beſte: Wer diſe auß den Augen laͤſſet/ vnd haͤnget jener nach/ der wird hernach bey der verluſtiget. vmb ſo viel der Himmel mehr iſt als die Hoͤll/ die Seele als der Leib/ die Ewigkeit als die Zeit: vmb ſoviel mehr hat man ſich vmb diſes Koͤniges Gunſt zubewerben/ als der alle Welt weit vnd hoch uͤ- bertrifft. Eines weltlichen Koͤniges territorium gehet uͤber Land vnd Leuth/ vnd zwar nur uͤber den Leib vnd die aͤuſſerlichen locomotiv: aber trotz/ daß ein Welt-koͤnig ſolte das Gewiſſenzwingen/ wann es nicht ſelbs ſich ergibet! wann zehen Diocletiani, vnd noch ſo vil Maximini die Maͤrtyrer haͤtten zwingen wollen/ haben ſie doch nichts erhalten; Seine armatur, Wehr vnd Waſſen iſt fleiſchlich/ Eiſen vnd Stahl: ſeine ſtats ration iſt inſpirirt vom Welt-geiſt: Seine Regalia, Lehen/ Dignitaͤten vnd Privilegia ſind weltlich/ zeitlich vnd vergaͤnglich: Aber Chriſtus iſt ein Geiſtlicher Koͤnig/ nicht ein Koͤnig von diſer Welt: dann da man ihn haſchen vnd zum Koͤnig machen Ioh. 6, 15.wolte/ gab er die Flucht/ vnd ließ ſolche Welt-ehr fahren; da Jeſus mercket/ ſagt der Evangeliſt/ daß ſie kommen wuͤrden vnd ihn haſchen/ daß ſie ihn zum Kõnige machten/ entweich er auff den Berg er ſelbs alleine. Seine Wort/ da einer ihn anredete/ daß Luc. 12, 14.er ſeinem Bruder befehlen wolte mit ihm das Erbe zu theilen/ ſeynd bekant/ Menſch/ wer hat mich zum Richter oder Erb-ſchlichter uͤber euch geſetzt? Seine Bekantnuß/ die er fuͤr Pilato offentlich bekennet; iſt di- Ioh. 18, 36.ſe/ Mein Reich iſt nicht von diſer Welt/ wäre mein Reich von
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Die Fuͤnff vnd dreyſigſte
ihr Groſſen/ ihr Fuͤrſten die Roͤmiſchen Gewiſſens-richter tragen noch die
Ruthe in der Hand/ anzuzeigen/ daß ſie die Apoſtoliſchen Richter ſeyen
in foro Conſcientiæ.
Cornel.
ibid.
Es iſt diſer Himmels-Koͤnig II. Rex altiſſimus, der allerhõchſte
König/ der allerhoͤchſte vnter den Königen auff Erden: Ein
König aller Könige; Jch ſahe/ ſpricht Johannes in ſeiner him̃liſchen
Offenbarung: den Himmel auffgethan/ vnd ſihe/ ein weiß Pferd/
vnd der drauff ſaß/ hieß Trew vnd Warhafftig/ vff ſeinem Kleid
ſtund geſchribẽ/ ein Koͤnig aller Koͤnige. Auff diſen Ehrentitul gruͤn-
den die heiligen Apoſtel ihre Schutzred/ wañ ſie ſprechẽ: man müſſe Gott
vnd ſeinem Sohn dem allerhöchſten Koͤnig/ mehr gehorchen als
den Menſchen/ vnd demnach mehr als der beſtien von ſiben Kronen/ ſo
fern ſie deß Drachen gewalt fuͤhret: mehr dem Koͤnige Chriſto/ als der Koͤ-
nigin der Babyloniſchẽ Cleopatrę. Herꝛen gunſt hin oder her/ Chriſti Gnad
iſt die beſte: Wer diſe auß den Augen laͤſſet/ vnd haͤnget jener nach/ der wird
hernach bey der verluſtiget. vmb ſo viel der Himmel mehr iſt als die Hoͤll/ die
Seele als der Leib/ die Ewigkeit als die Zeit: vmb ſoviel mehr hat man ſich
vmb diſes Koͤniges Gunſt zubewerben/ als der alle Welt weit vnd hoch uͤ-
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vnd zwar nur uͤber den Leib vnd die aͤuſſerlichen locomotiv: aber trotz/ daß
ein Welt-koͤnig ſolte das Gewiſſenzwingen/ wann es nicht ſelbs ſich ergibet!
wann zehen Diocletiani, vnd noch ſo vil Maximini die Maͤrtyrer haͤtten
zwingen wollen/ haben ſie doch nichts erhalten; Seine armatur, Wehr vnd
Waſſen iſt fleiſchlich/ Eiſen vnd Stahl: ſeine ſtats ration iſt inſpirirt vom
Welt-geiſt: Seine Regalia, Lehen/ Dignitaͤten vnd Privilegia ſind weltlich/
zeitlich vnd vergaͤnglich: Aber Chriſtus iſt ein Geiſtlicher Koͤnig/ nicht ein
Koͤnig von diſer Welt: dann da man ihn haſchen vnd zum Koͤnig machen
wolte/ gab er die Flucht/ vnd ließ ſolche Welt-ehr fahren; da Jeſus
mercket/ ſagt der Evangeliſt/ daß ſie kommen wuͤrden vnd ihn
haſchen/ daß ſie ihn zum Kõnige machten/ entweich er auff
den Berg er ſelbs alleine. Seine Wort/ da einer ihn anredete/ daß
er ſeinem Bruder befehlen wolte mit ihm das Erbe zu theilen/ ſeynd bekant/
Menſch/ wer hat mich zum Richter oder Erb-ſchlichter uͤber
euch geſetzt? Seine Bekantnuß/ die er fuͤr Pilato offentlich bekennet; iſt di-
ſe/ Mein Reich iſt nicht von diſer Welt/ wäre mein Reich von
diſer
Apoc. 1, 5.
c. 19, 11.
Act. 4, 19.
Ioh. 6, 15.
Luc. 12, 14.
Ioh. 18, 36.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1018. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/502>, abgerufen am 22.11.2024.
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