Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. Die Ander Predigt. Von dem Königlichen Ampt Christi/ oder GEliebte in Christo; Es ist das jenige Programma, Titul II. Celsissimum elogium, ein Majestätisches Lob; in dem er de m m iij
Predigt. Die Ander Predigt. Von dem Koͤniglichen Ampt Chriſti/ oder GEliebte in Chriſto; Es iſt das jenige Programma, Titul II. Celſiſſimum elogium, ein Majeſtätiſches Lob; in dem er de m m iij
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Predigt.
Die Ander Predigt.
Von dem Koͤniglichen Ampt Chriſti/ oder
von Chriſto als dem Koͤnig.
GEliebte in Chriſto; Es iſt das jenige Programma, Titul
vnd Namen/ welches Pontius Pilatus an das Creutz Chriſti of-
fentlich angeſchlagen/ alſo lautend: Jeſus von Nazareth ein
Koͤnig der Juden; nicht allein ein warhafftiges/ ſondern auch Ma-
jeſtaͤtiſch- vnd troſt-quellendes Zeugnuß geweſt; Ein warhafftiges
Zeugnuß vnd Lob/ ſage ich; Zwar vff ſeiten der concepiſten vnd Schrei-
ber war es ein lauter Spott vnd Verhoͤnung; auff ſeiten der Hoheprie-
ſter war es ein vnertraͤgliche Lugen/ darumb haͤtten ſie es gern corrigirt vnd
verbeſſert geſehen; ſchreib nicht/ ſagen ſie zu Pilato/ daß er der Juden
König ſey/ ſondern daß er es habe ſein wollen; Aber der jenige Gott/
der die Eſelin hat redend gemacht/ der den Caipham vnwiſſend zum Pro-
pheten gemacht/ der hat auch allhie mit ſeinem Goͤttlichen Finger/ die Feder
oder Griffel Pilati alſo geruͤhret vnd regieret/ daß er muß die gruͤndliche
Warheit ſchreiben/ rum pantur ut Ilia; Es moͤchte verdrieſſen wen es wolte.
Pilatus ſein Blut-richter muß auch ſein Panegyriſt werden/ vnd ihm pa-
rentiren.
Ioh. 19, 19.
verſ. 21.
Num. 22,
28.
Ioh. 11, 51.
II. Celſiſſimum elogium, ein Majeſtätiſches Lob; in dem er
ihn mit ſolchen Namen vnd Tituln beſchreibet/ dergleichẽ keinem Potenta-
ten in der Welt niem als von rechts-wegen widerfahren; Er nennet ihn den
Jeſum/ das iſt/ wie es der Engel außleget/ der alles Volck/ vnd nicht nur
der verſoͤhnung/ verdienſt/ ſondern auch frucht vnd wuͤrckung nach/ ſein
Volck erloͤſen wird von der Suͤnden-ſchuld/ von der Suͤnden-reich/
ja von der Suͤnden-quell vnd Wurtzel/ das wird ihm keiner nachthun. Er
nennet ihn einen Nazarenũ, dieweil er iſt der vornehmſte vnter ſeinen Bruͤ-
dern. Wie ein Nazareer vnter ſeinem Geſchlecht iſt der fuͤrnehmſte geweſen/
vor andern mit herrlichen Gaben vnd Segen verſehen wordẽ/ dahero auch
Moſes/ als er die Kinder Jſrael vor ſeinem Todt ſegnete/ ſonderlich den
Stam̃ Joſeph mit reichem Segen-wundſch verſahe/ vnd ſprach: die Gna-
de
Matth. 1, 21
Deut. 23, 16
m m iij
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