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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.

Es ist dasselbe I. Gens exul, ein armes/ veriagtes/ verscheuch-
tes/ verbanntes Volck/
voller Banditen; Es ist der Mensch zuvor vn-
ter dem edlesten Regiment deß Himmels-Königs immediate vnd vnmit-
telbarer Weise begriffen gewest; wäre derselbe in seinem Stande gebliben/
so wäre es freylich eine schöne Ordnung gewest/ so wol als vnter den Ster-
nen/ vnter den Engeln/ vnter den Thieren; Adam wäre König gewest vnd
Monarch/ so lang er in diser Welt gebliben; aber nunmehr der Fall gesche-
hen/ vnd der Mensch seinen König verworffen/ so hat vns vnser Erb-Kö-
nig verlassen/ hinauß gestossen auß seinem Reich/ als Banditen vogel-frey
gemacht/ frembd vnd ausser der Burgerschafft Gottes/ ohne hoff-Eph. 2, 12.
nung/ ohne Gott in der Welt. Zugleicher weiß/ wie die Juden im
Anfang ihres Regiments/ einen König über sich hatten/ den Hertzog den
Sohn Gottes/ der sie geführet; Moses war Cantzler/ die Richter waren1. Sam. 12,
12.

Dictatores vnd Hauptleute; der Senat bestund von 72. Eltesten; Aber nach
dem sie dises Regiments überdrüssig worden/ vnd Gott verworffen/ hat sie1. Sam. 8, 7.
Gott wider verworffen/ wie Gott ihnen dräwet durch den Propheten Ho-
seam/ vnd spricht: die Kinder Jsrael werden lange zeit ohne Kö-Hose. 3, 4.
nig/ ohne Fürsten/ ohn Opffer/ ohn Altar/ ohne Leibrock vnd
ohne Heiligthumb bleiben/
welches dann geschehen/ da sie von Sal-2. Reg. 17, 6
manasser weggeführet/ also daß sie heut zu tag weder König/ noch Policey
mehr haben; darauff sie/ als sie auff eignen Beinen gedantzt/ in Leyden vnd
Noth kommen; Also sind wir von Natur beschaffen/ ja also seyn wir gewe-
sen in vnsern Vorfahren/ in vnsern barbarischen/ groben teutschen Vor-el-
tern/ bey welchen nichts dann Barbarey gewesen/ Künsie vnd Sprachen
haben sie nicht gekönnet/ Tugend vnd gute Sitten haben sie nicht ange-
nommen: was hat folgen können/ als lauter Grausamkeit vnd Barbarey
(wie es auch gefolget ist) in allem ihrem Leben? Jn summa/ sie als die vom
Liecht verlassen/ wandelten in lauter Finsternuß; Also kan es vns auch ge-
hen/ wann wir die grosse Gnade nicht erkennen/ Gott nicht für die schenck-
ung vnd offenbarung deß Gnaden-liechts deß Evangelij/ mit Christlichem
Wandel dancken; Gott ist an vns nicht gebunden/ er kan das Liecht deß
Evangelij wid er von vns wenden/ vnd ist das nechste an dem/ wo das Liecht
weg ist/ da ist nichts als Finsternuß; Also wird es gehen mit allen Verdam-
pten/ wann sie werden von Gottes Angesicht in die äusserste höllische Fin-
sternuß verstossen werden. Jst dem also/ Ey so ist von nöthen eines Köni-
ges/ der vns führe/ errette vnd räche.

II. Gens
Predigt.

Es iſt daſſelbe I. Gens exul, ein armes/ veriagtes/ verſcheuch-
tes/ verbanntes Volck/
voller Banditen; Es iſt der Menſch zuvor vn-
ter dem edleſten Regiment deß Himmels-Koͤnigs immediatè vnd vnmit-
telbarer Weiſe begriffen geweſt; waͤre derſelbe in ſeinem Stande gebliben/
ſo waͤre es freylich eine ſchoͤne Ordnung geweſt/ ſo wol als vnter den Ster-
nen/ vnter den Engeln/ vnter den Thieren; Adam waͤre Koͤnig geweſt vnd
Monarch/ ſo lang er in diſer Welt gebliben; aber nunmehr der Fall geſche-
hen/ vnd der Menſch ſeinen Koͤnig verworffen/ ſo hat vns vnſer Erb-Koͤ-
nig verlaſſen/ hinauß geſtoſſen auß ſeinem Reich/ als Banditen vogel-frey
gemacht/ frembd vnd auſſer der Burgerſchafft Gottes/ ohne hoff-Eph. 2, 12.
nung/ ohne Gott in der Welt. Zugleicher weiß/ wie die Juden im
Anfang ihres Regiments/ einen Koͤnig uͤber ſich hatten/ den Hertzog den
Sohn Gottes/ der ſie gefuͤhret; Moſes war Cantzler/ die Richter waren1. Sam. 12,
12.

Dictatores vnd Hauptleute; der Senat beſtund von 72. Elteſten; Aber nach
dem ſie diſes Regiments uͤberdruͤſſig worden/ vnd Gott verworffen/ hat ſie1. Sam. 8, 7.
Gott wider verworffen/ wie Gott ihnen draͤwet durch den Propheten Ho-
ſeam/ vnd ſpricht: die Kinder Jſrael werden lange zeit ohne Koͤ-Hoſe. 3, 4.
nig/ ohne Fuͤrſten/ ohn Opffer/ ohn Altar/ ohne Leibrock vnd
ohne Heiligthumb bleiben/
welches dann geſchehen/ da ſie von Sal-2. Reg. 17, 6
manaſſer weggefuͤhret/ alſo daß ſie heut zu tag weder Koͤnig/ noch Policey
mehr haben; darauff ſie/ als ſie auff eignen Beinen gedantzt/ in Leyden vnd
Noth kommen; Alſo ſind wir von Natur beſchaffen/ ja alſo ſeyn wir gewe-
ſen in vnſern Vorfahren/ in vnſern barbariſchen/ groben teutſchen Vor-el-
tern/ bey welchen nichts dann Barbarey geweſen/ Kuͤnſie vnd Sprachen
haben ſie nicht gekoͤnnet/ Tugend vnd gute Sitten haben ſie nicht ange-
nommen: was hat folgen koͤnnen/ als lauter Grauſamkeit vnd Barbarey
(wie es auch gefolget iſt) in allem ihrem Leben? Jn ſumma/ ſie als die vom
Liecht verlaſſen/ wandelten in lauter Finſternuß; Alſo kan es vns auch ge-
hen/ wann wir die groſſe Gnade nicht erkennen/ Gott nicht fuͤr die ſchenck-
ung vnd offenbarung deß Gnaden-liechts deß Evangelij/ mit Chriſtlichem
Wandel dancken; Gott iſt an vns nicht gebunden/ er kan das Liecht deß
Evangelij wid er von vns wenden/ vnd iſt das nechſte an dem/ wo das Liecht
weg iſt/ da iſt nichts als Finſternuß; Alſo wird es gehen mit allen Verdam-
pten/ wann ſie werden von Gottes Angeſicht in die aͤuſſerſte hoͤlliſche Fin-
ſternuß verſtoſſen werden. Jſt dem alſo/ Ey ſo iſt von noͤthen eines Koͤni-
ges/ der vns fuͤhre/ errette vnd raͤche.

II. Gens
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[1007/0491] Predigt. Es iſt daſſelbe I. Gens exul, ein armes/ veriagtes/ verſcheuch- tes/ verbanntes Volck/ voller Banditen; Es iſt der Menſch zuvor vn- ter dem edleſten Regiment deß Himmels-Koͤnigs immediatè vnd vnmit- telbarer Weiſe begriffen geweſt; waͤre derſelbe in ſeinem Stande gebliben/ ſo waͤre es freylich eine ſchoͤne Ordnung geweſt/ ſo wol als vnter den Ster- nen/ vnter den Engeln/ vnter den Thieren; Adam waͤre Koͤnig geweſt vnd Monarch/ ſo lang er in diſer Welt gebliben; aber nunmehr der Fall geſche- hen/ vnd der Menſch ſeinen Koͤnig verworffen/ ſo hat vns vnſer Erb-Koͤ- nig verlaſſen/ hinauß geſtoſſen auß ſeinem Reich/ als Banditen vogel-frey gemacht/ frembd vnd auſſer der Burgerſchafft Gottes/ ohne hoff- nung/ ohne Gott in der Welt. Zugleicher weiß/ wie die Juden im Anfang ihres Regiments/ einen Koͤnig uͤber ſich hatten/ den Hertzog den Sohn Gottes/ der ſie gefuͤhret; Moſes war Cantzler/ die Richter waren Dictatores vnd Hauptleute; der Senat beſtund von 72. Elteſten; Aber nach dem ſie diſes Regiments uͤberdruͤſſig worden/ vnd Gott verworffen/ hat ſie Gott wider verworffen/ wie Gott ihnen draͤwet durch den Propheten Ho- ſeam/ vnd ſpricht: die Kinder Jſrael werden lange zeit ohne Koͤ- nig/ ohne Fuͤrſten/ ohn Opffer/ ohn Altar/ ohne Leibrock vnd ohne Heiligthumb bleiben/ welches dann geſchehen/ da ſie von Sal- manaſſer weggefuͤhret/ alſo daß ſie heut zu tag weder Koͤnig/ noch Policey mehr haben; darauff ſie/ als ſie auff eignen Beinen gedantzt/ in Leyden vnd Noth kommen; Alſo ſind wir von Natur beſchaffen/ ja alſo ſeyn wir gewe- ſen in vnſern Vorfahren/ in vnſern barbariſchen/ groben teutſchen Vor-el- tern/ bey welchen nichts dann Barbarey geweſen/ Kuͤnſie vnd Sprachen haben ſie nicht gekoͤnnet/ Tugend vnd gute Sitten haben ſie nicht ange- nommen: was hat folgen koͤnnen/ als lauter Grauſamkeit vnd Barbarey (wie es auch gefolget iſt) in allem ihrem Leben? Jn ſumma/ ſie als die vom Liecht verlaſſen/ wandelten in lauter Finſternuß; Alſo kan es vns auch ge- hen/ wann wir die groſſe Gnade nicht erkennen/ Gott nicht fuͤr die ſchenck- ung vnd offenbarung deß Gnaden-liechts deß Evangelij/ mit Chriſtlichem Wandel dancken; Gott iſt an vns nicht gebunden/ er kan das Liecht deß Evangelij wid er von vns wenden/ vnd iſt das nechſte an dem/ wo das Liecht weg iſt/ da iſt nichts als Finſternuß; Alſo wird es gehen mit allen Verdam- pten/ wann ſie werden von Gottes Angeſicht in die aͤuſſerſte hoͤlliſche Fin- ſternuß verſtoſſen werden. Jſt dem alſo/ Ey ſo iſt von noͤthen eines Koͤni- ges/ der vns fuͤhre/ errette vnd raͤche. Eph. 2, 12. 1. Sam. 12, 12. 1. Sam. 8, 7. Hoſe. 3, 4. 2. Reg. 17, 6 II. Gens

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1007. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/491>, abgerufen am 22.11.2024.