Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Vier vnd dreysigste: Die Erste Predigt. Von Jesu königlichem Ampt/ vnd zwar erstlich dem 27. GEliebte in Christo. Hewschrecken haben keinen König/ Dises
Die Vier vnd dreyſigſte: Die Erſte Predigt. Von Jeſu koͤniglichem Ampt/ vnd zwar erſtlich dem 27. GEliebte in Chriſto. Hewſchrecken haben keinen Koͤnig/ Diſes
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Die Vier vnd dreyſigſte:
Die Erſte Predigt.
Von Jeſu koͤniglichem Ampt/ vnd zwar erſtlich dem
elenden Koͤnig- vnd Herrloſen Stand deß menſchli-
chen Geſchlechts nach dem Fall.
GEliebte in Chriſto. Hewſchrecken haben keinen Koͤnig/
dannoch ziehen ſie auß gantz mit hauffen/ ſpricht Salo-
mon der weiſe Koͤnig: Jn welchen Worten der groſſe Sophus vnd
weiſe Koͤnig erſtlich bey einem ſolchen Heerzug der Hewſchrecken
ſtillſtehet/ ſihet an ihr kleine/ doch ſchadhaffte Natur/ daß ſie
klein vom Leibe/ aber groß von Schaden/ welche Gott der Herr als ſein
Heer manchmal gebrauchet/ wie er traͤwet im fuͤnfften Buch Moſe/ wann
er ſpricht: Du wirſt viel Saamensaußfuͤhren auff das Feld/ vnd
wenig einſamlen/ dann die Hewſchrecken werdens abfreſſen;
Vnd bey dem Propheten Joel am 1. wasdie Raupen laſſen/ das freſ-
ſen die Hewſchrecken/ vnd was die Hewſchrecken laſſen/ das freſ-
ſen die Keſer/ vnd was die Kefer laſſen/ das friſſet das geſchmeiß;
vnd ſonderlich in Egypten/ da die Hewſchrecken in ſolcher vnerhoͤrten
Meng außgezogen/ alſo/ daß ſie das Land bedeckten vnd verfinſterten: die
alles Kraut auff dem Lande auffgefreſſen/ vnd alle Fruͤchte auff den Baͤu-
men/ vnd nichts gruͤnes uͤbergelaſſen. Es wundert ſich aber auch Salomon
ůber ihre Weißheit/ in ordine: Er ſagt: ſie haben keinen Koͤnig/
vnd ziehen doch auß mit hauffen/ halten zuſammen in guter Ord-
nung. Jeze chozez cüllo, dimidiant totum ipſum, ſie zweyen ſich/ vnd
theilen ſich in zweyen Hauffen/ ſind nicht mit einem Koͤnig begabt/ wie an-
dere Thier vnd inſecta, ſonderlich die Jmmen. Hieronymus ſchreibet/
daß zu ſeiner Zeit einsmals ein gantzer hauffen Hewſchrecken daher kom-
men/ die Lufft zwiſchen Himmel vnd Erden gantz eingenommen/ vnd zwar
in ſolcher Ordnung durch Gottes Regierung vnd Geheiß daher geflohen/
daß ein jedwedere gleich wie die Pflaſter von gevierter Form/ welche von
dem Kuͤnſtler oder Pflaſterer in das Eſtrich geſetzet/ ihren Ort behalten/
vnd auch nicht einen Punct/ alſo zu reden/ oder eines Nagels breit auß ihren
Schrancken gewichen.
Deut: 28,
38.
Ioel. 1, 4.
Exod. 10,
15.
Hier. in c.
2. Ioel.
Diſes
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