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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Drey vnd dreysigste
Mich. 7, 19.
Rom. 6, 4.
Ier.
51, 63.
Sunden: Dann er will die Sünde in die Tieffe deß Meers werffen/ als
einen grossen Stein/ gleich wie der Prophet Jeremias befahl dem Seraia/
vnd sprach: Wann du das Buch hast außgelesen/ so binde einen
Stein daran/ vnd wirffs in den Phrath.
3. Consecratio Sepul-
chri,
die Weyhung der Gräber/ daß sie nicht mehr stabula cadave-
rum, sed viventium dormitoria,
wie Tertullianus redet/ das ist keine Tod-
ten gruben voller Todtenäser/ sondern Schlaffkammern der lebendigen seyn
sollen/ daß es nicht soll heissen begraben (wie Luther.) sondern auff den zu-
künfftigen Sommer gesäet. Gleich wie durch anrührung vnd bewegung
deß Jordans das Tauff-wasser ist geweyhet worden/ also seynd auch durch
Mit-berührung deß Grabes deß Herrn Christi vnsere Gräber ge-
weyhet vnd geheyliget worden/ vnd sind freylich die Gräber in den Kir-
chen nicht heyliger/ als die auff dem Acker oder ausser der Kirchen/ sintemal
Christus nicht im Tempel begraben worden. 4. Vivificatio, die leben-
dig-machung;
Jn krafft seines Grabes wurden die Todtengräber geöff-
2. Reg. 13,
21.
net/ vnd freyer Paß gegeben. Eine seltzame Geschicht lesen wir von einem
Todten/ welcher/ als er in Elisae Grab geworffen/ ward er lebendig als ein
gesunder/ starcker Mann/ vnd trat auff seine Füsse; ist ein herrliches Für-
bild auff dise Weihung vnserer Gräber/ vnd Aufferstehung der Todten/
das war die Vrsach/ warumb sie die Alten so nah sich zu Christi Grab
Hebr. 11, 22gemacht/ Abraham/ sonderlich Joseph; durch den Glauben thut er
Befehl von seinen Beinen.
Joseph gibt hier an tag seinen Glauben/
in dem er in derselben Zahl zu seyn begeret/ welche wider solten aufferwecket
werden mit Christo/ vnd ich glaube/ daß er zugleich mit andern Heyligen
Luth. ad c.
50. Gen.
wider aufferstanden sey nach deß Herrn Christi Todt/ schreibt D.
Luther.

Nun wir haben die Leichbegängnuß gehalten; wir habens beschawet/
aber mit truckenen Augen; wir haben ihn betrawret/ aber mit stummen
Munde; wir haben ihn betastet/ aber mit müssigen Händen; Es ist
weiter von nöthen 1. Lessus, der Augen-schweiß; weinen/ aber nicht
über ihn/ sondern über vnsere Himmel-schreyende Sünden/ die haben ihn
so tieff herab gezogen/ wir haben den höchsten Gott in corterrae gleichsam in
das Hertz der Erden/ in das Grab gebracht; wann Jacob sagt/ daß es seine
Gen. 42, 38Söhn so hoch an ihn gebracht/ wann Beniamin ein hertzleid wider-
fuhre/ daß sie ihn mit hertzleid in die Grube bringen wurden/

[s]o soll es ja Kindern zu hertzen gehen; Joseph/ als er zog seinen Vatter zube-

graben/

Die Drey vnd dreyſigſte
Mich. 7, 19.
Rom. 6, 4.
Ier.
51, 63.
Sůnden: Dann er will die Suͤnde in die Tieffe deß Meers werffen/ als
einen groſſen Stein/ gleich wie der Prophet Jeremias befahl dem Seraia/
vnd ſprach: Wann du das Buch haſt außgeleſen/ ſo binde einen
Stein daran/ vnd wirffs in den Phrath.
3. Conſecratio Sepul-
chri,
die Weyhung der Graͤber/ daß ſie nicht mehr ſtabula cadave-
rum, ſed viventium dormitoria,
wie Tertullianus redet/ das iſt keine Tod-
ten gruben voller Todtenaͤſer/ ſondern Schlaffkammern der lebendigen ſeyn
ſollen/ daß es nicht ſoll heiſſen begraben (wie Luther.) ſondern auff den zu-
kuͤnfftigen Sommer geſaͤet. Gleich wie durch anruͤhrung vnd bewegung
deß Jordans das Tauff-waſſer iſt geweyhet worden/ alſo ſeynd auch durch
Mit-beruͤhrung deß Grabes deß Herrn Chriſti vnſere Graͤber ge-
weyhet vnd geheyliget worden/ vnd ſind freylich die Graͤber in den Kir-
chen nicht heyliger/ als die auff dem Acker oder auſſer der Kirchen/ ſintemal
Chriſtus nicht im Tempel begraben worden. 4. Vivificatio, die leben-
dig-machung;
Jn krafft ſeines Grabes wurden die Todtengraͤber geoͤff-
2. Reg. 13,
21.
net/ vnd freyer Paß gegeben. Eine ſeltzame Geſchicht leſen wir von einem
Todten/ welcher/ als er in Eliſæ Grab geworffen/ ward er lebendig als ein
geſunder/ ſtarcker Mann/ vnd trat auff ſeine Fuͤſſe; iſt ein herrliches Fuͤr-
bild auff diſe Weihung vnſerer Graͤber/ vnd Aufferſtehung der Todten/
das war die Vrſach/ warumb ſie die Alten ſo nah ſich zu Chriſti Grab
Hebr. 11, 22gemacht/ Abraham/ ſonderlich Joſeph; durch den Glauben thut er
Befehl von ſeinen Beinen.
Joſeph gibt hier an tag ſeinen Glauben/
in dem er in derſelben Zahl zu ſeyn begeret/ welche wider ſolten aufferwecket
werden mit Chriſto/ vnd ich glaube/ daß er zugleich mit andern Heyligen
Luth. ad c.
50. Gen.
wider aufferſtanden ſey nach deß Herrn Chriſti Todt/ ſchreibt D.
Luther.

Nun wir haben die Leichbegaͤngnuß gehalten; wir habens beſchawet/
aber mit truckenen Augen; wir haben ihn betrawret/ aber mit ſtummen
Munde; wir haben ihn betaſtet/ aber mit muͤſſigen Haͤnden; Es iſt
weiter von noͤthen 1. Leſſus, der Augen-ſchweiß; weinen/ aber nicht
uͤber ihn/ ſondern uͤber vnſere Himmel-ſchreyende Suͤnden/ die haben ihn
ſo tieff herab gezogen/ wir haben den hoͤchſten Gott in corterræ gleichſam in
das Hertz der Erden/ in das Grab gebracht; wann Jacob ſagt/ daß es ſeine
Gen. 42, 38Soͤhn ſo hoch an ihn gebracht/ wann Beniamin ein hertzleid wider-
fůhre/ daß ſie ihn mit hertzleid in die Grube bringen wurden/

[ſ]o ſoll es ja Kindern zu hertzen gehen; Joſeph/ als er zog ſeinen Vatter zube-

graben/
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[1000/0484] Die Drey vnd dreyſigſte Sůnden: Dann er will die Suͤnde in die Tieffe deß Meers werffen/ als einen groſſen Stein/ gleich wie der Prophet Jeremias befahl dem Seraia/ vnd ſprach: Wann du das Buch haſt außgeleſen/ ſo binde einen Stein daran/ vnd wirffs in den Phrath. 3. Conſecratio Sepul- chri, die Weyhung der Graͤber/ daß ſie nicht mehr ſtabula cadave- rum, ſed viventium dormitoria, wie Tertullianus redet/ das iſt keine Tod- ten gruben voller Todtenaͤſer/ ſondern Schlaffkammern der lebendigen ſeyn ſollen/ daß es nicht ſoll heiſſen begraben (wie Luther.) ſondern auff den zu- kuͤnfftigen Sommer geſaͤet. Gleich wie durch anruͤhrung vnd bewegung deß Jordans das Tauff-waſſer iſt geweyhet worden/ alſo ſeynd auch durch Mit-beruͤhrung deß Grabes deß Herrn Chriſti vnſere Graͤber ge- weyhet vnd geheyliget worden/ vnd ſind freylich die Graͤber in den Kir- chen nicht heyliger/ als die auff dem Acker oder auſſer der Kirchen/ ſintemal Chriſtus nicht im Tempel begraben worden. 4. Vivificatio, die leben- dig-machung; Jn krafft ſeines Grabes wurden die Todtengraͤber geoͤff- net/ vnd freyer Paß gegeben. Eine ſeltzame Geſchicht leſen wir von einem Todten/ welcher/ als er in Eliſæ Grab geworffen/ ward er lebendig als ein geſunder/ ſtarcker Mann/ vnd trat auff ſeine Fuͤſſe; iſt ein herrliches Fuͤr- bild auff diſe Weihung vnſerer Graͤber/ vnd Aufferſtehung der Todten/ das war die Vrſach/ warumb ſie die Alten ſo nah ſich zu Chriſti Grab gemacht/ Abraham/ ſonderlich Joſeph; durch den Glauben thut er Befehl von ſeinen Beinen. Joſeph gibt hier an tag ſeinen Glauben/ in dem er in derſelben Zahl zu ſeyn begeret/ welche wider ſolten aufferwecket werden mit Chriſto/ vnd ich glaube/ daß er zugleich mit andern Heyligen wider aufferſtanden ſey nach deß Herrn Chriſti Todt/ ſchreibt D. Luther. Mich. 7, 19. Rom. 6, 4. Ier. 51, 63. 2. Reg. 13, 21. Hebr. 11, 22 Luth. ad c. 50. Gen. Nun wir haben die Leichbegaͤngnuß gehalten; wir habens beſchawet/ aber mit truckenen Augen; wir haben ihn betrawret/ aber mit ſtummen Munde; wir haben ihn betaſtet/ aber mit muͤſſigen Haͤnden; Es iſt weiter von noͤthen 1. Leſſus, der Augen-ſchweiß; weinen/ aber nicht uͤber ihn/ ſondern uͤber vnſere Himmel-ſchreyende Suͤnden/ die haben ihn ſo tieff herab gezogen/ wir haben den hoͤchſten Gott in corterræ gleichſam in das Hertz der Erden/ in das Grab gebracht; wann Jacob ſagt/ daß es ſeine Soͤhn ſo hoch an ihn gebracht/ wann Beniamin ein hertzleid wider- fůhre/ daß ſie ihn mit hertzleid in die Grube bringen wurden/ ſo ſoll es ja Kindern zu hertzen gehen; Joſeph/ als er zog ſeinen Vatter zube- graben/ Gen. 42, 38

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1000. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/484>, abgerufen am 22.11.2024.