ja in dem Grab! aber Gott der Allmächtige hatte mich gnädiglich behütet; Jch bin in der Hand Gottes gelegen! in der wunderthätigen Rechten Got- tes/ in dem Göttlichen Schutz/ Schild vnd Schirm: mitten in der Finster- nuß hat mir das Liecht der Göttlichen Hülffe geschienen/ Gottes Antlitz hat mich angeleuchtet/ getröstet vnd erhalten.
Gleichförmige asulia, schadlosigkeit/ hülff vnd schirmung ist nun aber- mal Danielis gegenbild begegnet vnd widerfahren/ wider die Lewen damit er vmbfangen gewesen/ vnd von denen er angebrüllet worden/ vnd zwar 1. asu- lia Pilatina;die HülffPilati; Ob nun wol auch Pontius Pilatus sich hefftig bemühet/ Christum den Lewen auß dem Rachen herauß zuroissen/ allerhand Politische Fünden erdacht/ bald diß/ bald jenes fürgewendet/ Herodi zuge- schickt/ den Kopff auß den Schlingen zuziehen; Barrabam an die stätte ge- stellet; gesagt Ecce homo! sehet welch ein Mensch! Es stunde ihm für den Augen das K. Majestät Gesetz/ das blendete ihn/ vnd die Gunst Ti- berii, vnter deß aber hat er Christo so fern die stang gehalten 1. vindicatio- ne e manu Judaeorum,daß er ihn nicht preiß gegeben/ oder ob er ge- wolt/ nicht geben können/ die Juden woltens auch nicht wagen; hätten sie Macht gehabt/ sie hätten ihn zerrissen vnd zerzerret in dem Eifer/ wie Ste- Ioh. 19, 19. 22.phanum, Jacobum. 2. Tituli conservatione;Jn dem er nicht auff der Juden protestiren die überschrifft endern wollen/ sondern gesagt: quod scriptum, scriptum est,was ich geschriben habe/ das habe ich geschrieben; ich habe aber geschriben: Jesus Nazarenus Rex Judaeorum, Jesus von Nazareth der Juden König/ die Juden wolten/ er solte schreiben/ daß der Herr Jesus der Juden König hätte seyn wollen/ Aber Pilatus hat geschriben/ wer er warhafftig sey/ Gott hat die Feder regiert. 3. Sepulchri cura,Jn dem er das Grab verwahren vnd verwachen lassen/ daß niemand an ihm Muthwillen übete/ in dem er auff der Juden Bitt das Grab mit Hütern verwahret/ geschehen lassen/ daß man einen Stein fürs Grab geweltzet vnd denselben versigelt; der Juden intention zwar war/ daß die Jünger nicht solten deß Herrn Christi Leib steh- len; Pilati Meinung aber war/ daß der Leib deß Herrn Christi nicht wei- ter möchte verletzet vnd verschändet werden/ daß er sicher vnd frey wäre; da- hin Pilatus ohn zweiffel auch das absehen gehabt/ als der ihn lebendig gern hätte gefreyet/ daß man an dem todten Leibe nicht mehr Muthwillen übe- te. Es hat zwar GOTT seines einigen Sohnes (als Bürgen) nicht Act. 2, 23.geschonet/ er heisset ekdotos der Hingegebene; Aber die Göttliche pro-
videntz
Die Drey vnd dreyſigſte
ja in dem Grab! aber Gott der Allmaͤchtige hatte mich gnaͤdiglich behuͤtet; Jch bin in der Hand Gottes gelegen! in der wunderthaͤtigen Rechten Got- tes/ in dem Goͤttlichen Schutz/ Schild vnd Schirm: mitten in der Finſter- nuß hat mir das Liecht der Goͤttlichen Huͤlffe geſchienen/ Gottes Antlitz hat mich angeleuchtet/ getroͤſtet vnd erhalten.
Gleichfoͤrmige ἀσυλία, ſchadloſigkeit/ huͤlff vnd ſchirmung iſt nun aber- mal Danielis gegenbild begegnet vnd widerfahrẽ/ wider die Lewen damit er vmbfangen geweſen/ vnd von denen er angebruͤllet worden/ vnd zwar 1. ἀσυ- λία Pilatina;die HuͤlffPilati; Ob nun wol auch Pontius Pilatus ſich hefftig bemuͤhet/ Chriſtum den Lewen auß dem Rachen herauß zuroiſſen/ allerhand Politiſche Fuͤnden erdacht/ bald diß/ bald jenes fuͤrgewendet/ Herodi zuge- ſchickt/ den Kopff auß den Schlingen zuziehen; Barrabam an die ſtaͤtte ge- ſtellet; geſagt Ecce homo! ſehet welch ein Menſch! Es ſtunde ihm fuͤr den Augen das K. Majeſtaͤt Geſetz/ das blendete ihn/ vnd die Gunſt Ti- berii, vnter deß aber hat er Chriſto ſo fern die ſtang gehalten 1. vindicatio- ne è manu Judæorum,daß er ihn nicht preiß gegeben/ oder ob er ge- wolt/ nicht geben koͤnnen/ die Juden woltens auch nicht wagen; haͤtten ſie Macht gehabt/ ſie haͤtten ihn zerriſſen vnd zerzerret in dem Eifer/ wie Ste- Ioh. 19, 19. 22.phanum, Jacobum. 2. Tituli conſervatione;Jn dem er nicht auff der Juden proteſtiren die uͤberſchrifft endern wollen/ ſondern geſagt: quod ſcriptum, ſcriptum eſt,was ich geſchriben habe/ das habe ich geſchrieben; ich habe aber geſchriben: Jeſus Nazarenus Rex Judæorum, Jeſus von Nazareth der Juden Koͤnig/ die Juden wolten/ er ſolte ſchreiben/ daß der Herr Jeſus der Juden Koͤnig haͤtte ſeyn wollen/ Aber Pilatus hat geſchriben/ wer er warhafftig ſey/ Gott hat die Feder regiert. 3. Sepulchri curâ,Jn dem er das Grab verwahren vnd verwachen laſſen/ daß niemand an ihm Muthwillen uͤbete/ in dem er auff der Juden Bitt das Grab mit Huͤtern verwahret/ geſchehen laſſen/ daß man einen Stein fuͤrs Grab geweltzet vnd denſelben verſigelt; der Juden intention zwar war/ daß die Juͤnger nicht ſolten deß Herrn Chriſti Leib ſteh- len; Pilati Meinung aber war/ daß der Leib deß Herrn Chriſti nicht wei- ter moͤchte verletzet vnd verſchaͤndet werden/ daß er ſicher vnd frey waͤre; da- hin Pilatus ohn zweiffel auch das abſehen gehabt/ als der ihn lebendig gern haͤtte gefreyet/ daß man an dem todten Leibe nicht mehr Muthwillen uͤbe- te. Es hat zwar GOTT ſeines einigen Sohnes (als Buͤrgen) nicht Act. 2, 23.geſchonet/ er heiſſet ἔκδοτος der Hingegebene; Aber die Goͤttliche pro-
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Die Drey vnd dreyſigſte
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tes/ in dem Goͤttlichen Schutz/ Schild vnd Schirm: mitten in der Finſter-
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mich angeleuchtet/ getroͤſtet vnd erhalten.
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vmbfangen geweſen/ vnd von denen er angebruͤllet worden/ vnd zwar 1. ἀσυ-
λία Pilatina; die Huͤlff Pilati; Ob nun wol auch Pontius Pilatus ſich hefftig
bemuͤhet/ Chriſtum den Lewen auß dem Rachen herauß zuroiſſen/ allerhand
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Jeſus von Nazareth der Juden Koͤnig/ die Juden wolten/ er ſolte
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ter moͤchte verletzet vnd verſchaͤndet werden/ daß er ſicher vnd frey waͤre; da-
hin Pilatus ohn zweiffel auch das abſehen gehabt/ als der ihn lebendig gern
haͤtte gefreyet/ daß man an dem todten Leibe nicht mehr Muthwillen uͤbe-
te. Es hat zwar GOTT ſeines einigen Sohnes (als Buͤrgen) nicht
geſchonet/ er heiſſet ἔκδοτος der Hingegebene; Aber die Goͤttliche pro-
videntz
Ioh. 19, 19.
22.
Act. 2, 23.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 998. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/482>, abgerufen am 22.11.2024.
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