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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Zwey vnd dreysigste
seine armatur der sünden Stachel. Der Königliche Sohn Christus/ der
sich in vnser arme Gestalt verkleidet/ ist den Mördern zu theil worden/ ge-
creutziget/ getödtet/ aber dadurch ist die justitia gesättiget/ die Mörder disar-
miret.
Er hat triumphiret/ das Evangelium deß Friedens außgeblasen/
Gen. 3, 15.
Ioh.
12, 31.
auff solche weise hat Christus der Schlangen den Kopff zertretten;
so ist der Fürst dieser Welt vberwunden vnd hinauß gestossen
worden/
vnd also sein vermeinter Anspruch an das menschliche Geschlecht
Hebr. 2, 14.
15.
gefallen. Nach dem nun die Kinder Fleisch vnd Blut haben/
ist ers gleichermassen theilhafftig worden/ auff daß er durch
den Tod die Macht nehme/ dem/ der deß Todtes gewalt hatte/
das ist/ dem Teuffel/ vnd erlösete die/ so durch furcht deß todes

Apoc. 1, 17.im gantzen Leben Knechte seyn musten. Darumb tritt er auff vnd
spricht: Fürchte dich nicht/ ich bin der Erste vnd der Letzte/ vnd
der Lebendige/ ich war tod/ vnd sihe/ ich bin lebendig von ewig-
keit zu ewigkeit/ vnd habe die Schlüssel der Hölle vnd deß Todes.

1. Cor. 15.
55.
Er singet das epinikion vnd Siegs-Lied/ Tod/ wo ist dein Stachel/
Höll/ wo ist dein Sieg?

5. Mors vivifica, Ein lebendig machender Tod. Was von
dem Vogel Pelican die Alten geschrieben/ geglaubet/ vnnd gemahlet/ vnd
sich mit solcher Histori vnd Gemähld belustiget/ als ob derselbe/ nach dem/
wann er außgeflogen seinen Jungen speise zu suchen/ eine Schlange listiger
weiß in sein Nest geschlichen/ die Jungen mit ihrem gifftigen Anhauchen
vnd schädlichem Gifft ertödtet; als dann widerkomme/ vnd drey Tage die
Jungen betrawre/ hernach aber mit seinem Schnabel seine eigene Brust
durchhacke vnd eröffne/ die Jungen mit seinem eigenem Blut besprenge/
vnd also dieselben widerlebend machen/ das mag eine Mähr seyn; Aber
hie ist lauter Warheit; dem ewigen Sohn Gottes seind von der Paradiß-
Schlangen seine Jungen genommen vnd getödtet worden/ er hat sie aber
durch sein eigen Blut vnd Tod wider lebendig gemacht; daß dem also/ da-
von zeuget der HErr Christus selbs bey dem Evangelisten Johanne/ da er
Ioh. 6, 51.spricht: Jch bin das lebendige Brod/ das vom Himmel kom-
men ist/ wer von diesem Brod essen wird/ der wird leben in

2 Tim 1,
10.
Ewigkeit; mit welchem auch zustimmet St. Paulus der da saget: Chri-
stus hat dem Tode die Macht genommen/ vnd das Leben vnd

vnver-

Die Zwey vnd dreyſigſte
ſeine armatur der ſuͤnden Stachel. Der Koͤnigliche Sohn Chriſtus/ der
ſich in vnſer arme Geſtalt verkleidet/ iſt den Moͤrdern zu theil worden/ ge-
creutziget/ getoͤdtet/ aber dadurch iſt die juſtitia geſaͤttiget/ die Moͤrder diſar-
miret.
Er hat triumphiret/ das Evangelium deß Friedens außgeblaſen/
Gen. 3, 15.
Ioh.
12, 31.
auff ſolche weiſe hat Chriſtus der Schlangen den Kopff zertretten;
ſo iſt der Fuͤrſt dieſer Welt vberwunden vnd hinauß geſtoſſen
worden/
vnd alſo ſein vermeinter Anſpruch an das menſchliche Geſchlecht
Hebr. 2, 14.
15.
gefallen. Nach dem nun die Kinder Fleiſch vnd Blut haben/
iſt ers gleichermaſſen theilhafftig worden/ auff daß er durch
den Tod die Macht nehme/ dem/ der deß Todtes gewalt hatte/
das iſt/ dem Teuffel/ vnd erloͤſete die/ ſo durch furcht deß todes

Apoc. 1, 17.im gantzen Leben Knechte ſeyn muſten. Darumb tritt er auff vnd
ſpricht: Fuͤrchte dich nicht/ ich bin der Erſte vnd der Letzte/ vnd
der Lebendige/ ich war tod/ vnd ſihe/ ich bin lebendig von ewig-
keit zu ewigkeit/ vnd habe die Schluͤſſel der Hoͤlle vnd deß Todes.

1. Cor. 15.
55.
Er ſinget das ἐπινίκιον vnd Siegs-Lied/ Tod/ wo iſt dein Stachel/
Hoͤll/ wo iſt dein Sieg?

5. Mors vivifica, Ein lebendig machender Tod. Was von
dem Vogel Pelican die Alten geſchrieben/ geglaubet/ vnnd gemahlet/ vnd
ſich mit ſolcher Hiſtori vnd Gemaͤhld beluſtiget/ als ob derſelbe/ nach dem/
wann er außgeflogen ſeinen Jungen ſpeiſe zu ſuchen/ eine Schlange liſtiger
weiß in ſein Neſt geſchlichen/ die Jungen mit ihrem gifftigen Anhauchen
vnd ſchaͤdlichem Gifft ertoͤdtet; als dann widerkomme/ vnd drey Tage die
Jungen betrawre/ hernach aber mit ſeinem Schnabel ſeine eigene Bruſt
durchhacke vnd eroͤffne/ die Jungen mit ſeinem eigenem Blut beſprenge/
vnd alſo dieſelben widerlebend machen/ das mag eine Maͤhr ſeyn; Aber
hie iſt lauter Warheit; dem ewigen Sohn Gottes ſeind von der Paradiß-
Schlangen ſeine Jungen genommen vnd getoͤdtet worden/ er hat ſie aber
durch ſein eigen Blut vnd Tod wider lebendig gemacht; daß dem alſo/ da-
von zeuget der HErꝛ Chriſtus ſelbs bey dem Evangeliſten Johanne/ da er
Ioh. 6, 51.ſpricht: Jch bin das lebendige Brod/ das vom Himmel kom-
men iſt/ wer von dieſem Brod eſſen wird/ der wird leben in

2 Tim 1,
10.
Ewigkeit; mit welchem auch zuſtimmet St. Paulus der da ſaget: Chri-
ſtus hat dem Tode die Macht genommen/ vnd das Leben vnd

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[986/0470] Die Zwey vnd dreyſigſte ſeine armatur der ſuͤnden Stachel. Der Koͤnigliche Sohn Chriſtus/ der ſich in vnſer arme Geſtalt verkleidet/ iſt den Moͤrdern zu theil worden/ ge- creutziget/ getoͤdtet/ aber dadurch iſt die juſtitia geſaͤttiget/ die Moͤrder diſar- miret. Er hat triumphiret/ das Evangelium deß Friedens außgeblaſen/ auff ſolche weiſe hat Chriſtus der Schlangen den Kopff zertretten; ſo iſt der Fuͤrſt dieſer Welt vberwunden vnd hinauß geſtoſſen worden/ vnd alſo ſein vermeinter Anſpruch an das menſchliche Geſchlecht gefallen. Nach dem nun die Kinder Fleiſch vnd Blut haben/ iſt ers gleichermaſſen theilhafftig worden/ auff daß er durch den Tod die Macht nehme/ dem/ der deß Todtes gewalt hatte/ das iſt/ dem Teuffel/ vnd erloͤſete die/ ſo durch furcht deß todes im gantzen Leben Knechte ſeyn muſten. Darumb tritt er auff vnd ſpricht: Fuͤrchte dich nicht/ ich bin der Erſte vnd der Letzte/ vnd der Lebendige/ ich war tod/ vnd ſihe/ ich bin lebendig von ewig- keit zu ewigkeit/ vnd habe die Schluͤſſel der Hoͤlle vnd deß Todes. Er ſinget das ἐπινίκιον vnd Siegs-Lied/ Tod/ wo iſt dein Stachel/ Hoͤll/ wo iſt dein Sieg? Gen. 3, 15. Ioh. 12, 31. Hebr. 2, 14. 15. Apoc. 1, 17. 1. Cor. 15. 55. 5. Mors vivifica, Ein lebendig machender Tod. Was von dem Vogel Pelican die Alten geſchrieben/ geglaubet/ vnnd gemahlet/ vnd ſich mit ſolcher Hiſtori vnd Gemaͤhld beluſtiget/ als ob derſelbe/ nach dem/ wann er außgeflogen ſeinen Jungen ſpeiſe zu ſuchen/ eine Schlange liſtiger weiß in ſein Neſt geſchlichen/ die Jungen mit ihrem gifftigen Anhauchen vnd ſchaͤdlichem Gifft ertoͤdtet; als dann widerkomme/ vnd drey Tage die Jungen betrawre/ hernach aber mit ſeinem Schnabel ſeine eigene Bruſt durchhacke vnd eroͤffne/ die Jungen mit ſeinem eigenem Blut beſprenge/ vnd alſo dieſelben widerlebend machen/ das mag eine Maͤhr ſeyn; Aber hie iſt lauter Warheit; dem ewigen Sohn Gottes ſeind von der Paradiß- Schlangen ſeine Jungen genommen vnd getoͤdtet worden/ er hat ſie aber durch ſein eigen Blut vnd Tod wider lebendig gemacht; daß dem alſo/ da- von zeuget der HErꝛ Chriſtus ſelbs bey dem Evangeliſten Johanne/ da er ſpricht: Jch bin das lebendige Brod/ das vom Himmel kom- men iſt/ wer von dieſem Brod eſſen wird/ der wird leben in Ewigkeit; mit welchem auch zuſtimmet St. Paulus der da ſaget: Chri- ſtus hat dem Tode die Macht genommen/ vnd das Leben vnd vnver- Ioh. 6, 51. 2 Tim 1, 10.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 986. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/470>, abgerufen am 22.11.2024.