Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.An den Christlichen Leser. daß er nicht von ihme vnbekanten Sachen richten wollen; Aber nicht wol/in dem/ daß er ihme vnbekante Sachen nicht wolte bekandt machen: Viel rühmlicher ist im gegentheil das Exempel Ptolemei Philometoris, Königs in Egypten/ der den Religions-streit/ so zwischen den Juden vnd Samari- tern/ von dem wahren Tempel Gottes vnd rechtmässigem Gottesdienst ent- standen/ angehöret/ erwogen vnd entschieden/ wie bey Josepho mehrer Be-l. 13. antiq. c. 6. richt hievon zu finden. Die dritte schöne Zucht vnd Frucht/ ist die leidige apo- stasia vnd Abfall von der wahren Religion zur falschen. Dann so kein Grund-vnterscheid ist zwischen dieser vnd jener/ wer wolte sichlang be- dencken vmb eines weltlichen genieß/ gemach vnd vortheils willen diser bey- zupflichten vnd jene zuverlassen? Auff welche weiß niemand Henricum denapud Spon dan. anno 1593. n. 12. vierdten/ König in Franckreich/ wird verdencken können/ daß er sich zum Papstumb bekennet: dann nach dem er gehöret von seinen eygnen Ministris vnd vorigen Religions-verwandten/ die Päpstische Religion seye im Fun- dament vnverdamlich/ man könne darbey wol selig werden/ hat er hierauff gesagt/ er wolle lieber einen sichern weg gehen/ bleibe er bey jener (der refor- mirten Religion) so sage die Päpstische Partey/ er müsse bey dersell en ver- dammet werden: schlage er sich aber zur Päpstischen Religion/ so seye man beyderfeits geständig daß er dabey keinen schaden noch schiffbruch seiner Seelen zubefahren hab. Wie gar leichtlich ein vnverwahrter ignorant hinder dem Liecht der Warheit/ vnd von der rechten Himmels leiter ab- vnd zuruck geführet werden könne/ erhället auß folgender Predigt/ welche wey-im andern theil feiner Predigten p. 69. & seqq. land Georg. Schererus, ein wolgestimmter vnd beschwätzter Loiolit, zu Preß- burg in Vngarn/ Ann. 1595. gethan/ von der Himmels-leiter/ da er vn- ter andern folgende Wort führet: Jch bin entschlossen mit Verley- hung Göttlicher Gnaden/ Euer Lieb vnd Andacht/ die rechte Himmels-leiter sampt allen fürnehmen Sprossen/ darauff man zu Gott klettern vnd steigen muß/ furzuweisen vnd zu erklären/ welche Leiter der heilige Patriarch Jacob im Schlaf gesehen/ von der Erden biß in Himmel reichend/ daran sich Gott droben an der Höhe geleinet/ vnd die Engel auff- vnd absteigen. Jch bit- te männiglich/ man wolle auffmerckig seyn/ dann auß diser Pre- digt soll ein jeder verstehen den vnterscheio zwischen der Catholi- vnd Vncatholischen Lehr/ im Haupt-articul von der gerecht- vnd Selig-machung deß armen Sunders/ darzu ich keine andere Zeugnussen einführen will/ als das lauter vnd reine Wort Got- tes/ ):( ):( ):( ):( ):( ):( ij
An den Chriſtlichen Leſer. daß er nicht von ihme vnbekanten Sachen richten wollen; Aber nicht wol/in dem/ daß er ihme vnbekante Sachen nicht wolte bekandt machen: Viel ruͤhmlicher iſt im gegentheil das Exempel Ptolemei Philometoris, Koͤnigs in Egypten/ der den Religions-ſtreit/ ſo zwiſchen den Juden vnd Samari- tern/ von dem wahren Tempel Gottes vnd rechtmaͤſſigem Gottesdienſt ent- ſtanden/ angehoͤret/ erwogen vnd entſchieden/ wie bey Joſepho mehrer Be-l. 13. antiq. c. 6. richt hievon zu findẽ. Die dritte ſchoͤne Zucht vnd Frucht/ iſt die leidige apo- ſtaſia vnd Abfall von der wahren Religion zur falſchen. Dann ſo kein Grund-vnterſcheid iſt zwiſchen dieſer vnd jener/ wer wolte ſichlang be- dencken vmb eines weltlichen genieß/ gemach vnd vortheils willen diſer bey- zupflichten vnd jene zuverlaſſen? Auff welche weiß niemand Henricum denapud Spon dan. anno 1593. n. 12. vierdten/ Koͤnig in Franckreich/ wird verdencken koͤnnen/ daß er ſich zum Papſtumb bekennet: dann nach dem er gehoͤret von ſeinen eygnen Miniſtris vnd vorigen Religions-verwandten/ die Paͤpſtiſche Religion ſeye im Fun- dament vnverdamlich/ man koͤnne darbey wol ſelig werden/ hat er hierauff geſagt/ er wolle lieber einen ſichern weg gehen/ bleibe er bey jener (der refor- mirten Religion) ſo ſage die Paͤpſtiſche Partey/ er muͤſſe bey derſell en ver- dammet werden: ſchlage er ſich aber zur Paͤpſtiſchen Religion/ ſo ſeye man beyderfeits geſtaͤndig daß er dabey keinen ſchaden noch ſchiffbruch ſeiner Seelen zubefahren hab. Wie gar leichtlich ein vnverwahrter ignorant hinder dem Liecht der Warheit/ vnd von der rechten Himmels leiter ab- vnd zuruck gefuͤhret werden koͤnne/ erhaͤllet auß folgender Predigt/ welche wey-im andern theil feiner Predigten p. 69. & ſeqq. land Georg. Schererus, ein wolgeſtim̃ter vnd beſchwaͤtzter Loiolit, zu Preß- burg in Vngarn/ Ann. 1595. gethan/ von der Himmels-leiter/ da er vn- ter andern folgende Wort fuͤhret: Jch bin entſchloſſen mit Verley- hung Goͤttlicher Gnaden/ Euer Lieb vnd Andacht/ die rechte Himmels-leiter ſampt allen fürnehmen Sproſſen/ darauff man zu Gott klettern vnd ſteigen muß/ fůrzuweiſen vnd zu erklaͤren/ welche Leiter der heilige Patriarch Jacob im Schlaf geſehen/ von der Erden biß in Himmel reichend/ daran ſich Gott droben an der Höhe geleinet/ vnd die Engel auff- vnd abſteigen. Jch bit- te maͤnniglich/ man wolle auffmerckig ſeyn/ dann auß diſer Pre- digt ſoll ein jeder verſtehen den vnterſcheio zwiſchen der Catholi- vnd Vncatholiſchen Lehr/ im Haupt-articul von der gerecht- vnd Selig-machung deß armen Sůnders/ darzu ich keine andere Zeugnuſſen einfuͤhren will/ als das lauter vnd reine Wort Got- tes/ ):( ):( ):( ):( ):( ):( ij
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in dem/ daß er ihme vnbekante Sachen nicht wolte bekandt machen: Viel
ruͤhmlicher iſt im gegentheil das Exempel Ptolemei Philometoris, Koͤnigs
in Egypten/ der den Religions-ſtreit/ ſo zwiſchen den Juden vnd Samari-
tern/ von dem wahren Tempel Gottes vnd rechtmaͤſſigem Gottesdienſt ent-
ſtanden/ angehoͤret/ erwogen vnd entſchieden/ wie bey Joſepho mehrer Be-
richt hievon zu findẽ. Die dritte ſchoͤne Zucht vnd Frucht/ iſt die leidige apo-
ſtaſia vnd Abfall von der wahren Religion zur falſchen. Dann ſo
kein Grund-vnterſcheid iſt zwiſchen dieſer vnd jener/ wer wolte ſichlang be-
dencken vmb eines weltlichen genieß/ gemach vnd vortheils willen diſer bey-
zupflichten vnd jene zuverlaſſen? Auff welche weiß niemand Henricum den
vierdten/ Koͤnig in Franckreich/ wird verdencken koͤnnen/ daß er ſich zum
Papſtumb bekennet: dann nach dem er gehoͤret von ſeinen eygnen Miniſtris
vnd vorigen Religions-verwandten/ die Paͤpſtiſche Religion ſeye im Fun-
dament vnverdamlich/ man koͤnne darbey wol ſelig werden/ hat er hierauff
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mirten Religion) ſo ſage die Paͤpſtiſche Partey/ er muͤſſe bey derſell en ver-
dammet werden: ſchlage er ſich aber zur Paͤpſtiſchen Religion/ ſo ſeye man
beyderfeits geſtaͤndig daß er dabey keinen ſchaden noch ſchiffbruch ſeiner
Seelen zubefahren hab. Wie gar leichtlich ein vnverwahrter ignorant
hinder dem Liecht der Warheit/ vnd von der rechten Himmels leiter ab- vnd
zuruck gefuͤhret werden koͤnne/ erhaͤllet auß folgender Predigt/ welche wey-
land Georg. Schererus, ein wolgeſtim̃ter vnd beſchwaͤtzter Loiolit, zu Preß-
burg in Vngarn/ Ann. 1595. gethan/ von der Himmels-leiter/ da er vn-
ter andern folgende Wort fuͤhret: Jch bin entſchloſſen mit Verley-
hung Goͤttlicher Gnaden/ Euer Lieb vnd Andacht/ die rechte
Himmels-leiter ſampt allen fürnehmen Sproſſen/ darauff man
zu Gott klettern vnd ſteigen muß/ fůrzuweiſen vnd zu erklaͤren/
welche Leiter der heilige Patriarch Jacob im Schlaf geſehen/
von der Erden biß in Himmel reichend/ daran ſich Gott droben
an der Höhe geleinet/ vnd die Engel auff- vnd abſteigen. Jch bit-
te maͤnniglich/ man wolle auffmerckig ſeyn/ dann auß diſer Pre-
digt ſoll ein jeder verſtehen den vnterſcheio zwiſchen der Catholi-
vnd Vncatholiſchen Lehr/ im Haupt-articul von der gerecht- vnd
Selig-machung deß armen Sůnders/ darzu ich keine andere
Zeugnuſſen einfuͤhren will/ als das lauter vnd reine Wort Got-
tes/
l. 13. antiq.
c. 6.
apud Spon
dan. anno
1593. n. 12.
im andern
theil feiner
Predigten
p. 69. &
ſeqq.
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