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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
endlich auff einem Geißfuß vnd Hirten-Gott bestanden. Viel von einem
andern Gottes-tod prediget die Sonn vnder dem Tiberio, dessen
Schall vnd Hall außgangen in die gantze Welt/ nemlich ton pana mortu-
um esse,
daß der Gott pan, der allwaltende/ allherrschende/ allre-
gierende/ allführende Gott/ der da ist alles in allen/ gestorben sey/

zu dem end/ daß jederman erschrecke/ vnd disem Wunder nach ziehe/ wie
dort die Gesanden zu Hiskia gezogen/ zu fragen nach dem Wunder/2. Chron.
32, 32.

das im Lande geschehen war/ daß der Zeiger Achas zehen stuffen
zu ruck gangen/
Also werden zu diesem heiligen Opffer durch diese
Finsternüß gleich einem Herold eingeladen alle Menschen/ damit war wer-
de/ was Christus gesagt: Wo ein Aaß ist/ da samlen sich die Adler;Matth. 24,
18.
Ioh.
12, 32.

wenn ich erhöhet werde/ will ich sie alle zu mir ziehen.

So lasset vns nun diesem himmlischen Ehrenhold nachgehen/ vnd
den Todt deß HErren Christi verkündigen/ als davon an jetzo in der Ord-
nung zu handlen/ dessen der Christliche/ Apostolische Glaub klar gedencket.
Christus Jesus/ der Fürst deß Lebens/ der den Tod vnd Höll in seiner Hand
hat/ der gestorben ist vnd lebet/ gebe/ daß diß Evangelium vns werde ein Ge-
ruch deß Lebens zum Leben/ Amen.

VNder ander requisiten eines förmlichen/ wesentlichen Opffers
wird freylich in alle weg erfordert der Tod deß Opffers/ de-
structio hostiae;
dann dieweil das Opffer ist an vnser statt vnd
für vns hertritt zu einem lieblichen geruch deß friedes vnd der ruhe/ so kan
die Gerechtigkeit sich nicht zur Ruhe begeben/ allweil die comminatio vnd
dräwung stehet: du solt deß Todes sterben; Summa/ was der MenschGen. 2, 17.
vmb der sünden willen leiden solt/ das muste das Opffer büssen. Nun ist der
Mensch zum Tode verdampt/ so muste das Opffer getödtet werden/ vnnd
kunde nicht lebendig bleiben; weil dann nun Christus gewesen das war-
hafftigste Opffer/ so muste er auch sterben. Er war zwar vnsterblich von
Natur/ wegen seiner heiligen Natur vmb der persöhnlichen vereinigungPs. 16, 10.
Act.
2, 27.

willen privilegirt, daß sein Fleisch die verwesung nicht sehen solte;
aber krafft deß Göttlichen vnwandelbahren Rathschlusses/ vnd weil er sich
freywillig an vnser statt dargebotten muste er sterben. Jnmassen dannRom. 6, 10.
sein Tod ein warhafftiger Tod gewest; nach dem die telete vollbracht/Ioh. 19, 30.
das consummatum est gesprochen/ hat er sein Haupt geneiget/ seinen Geist

auff-

Predigt.
endlich auff einem Geißfuß vnd Hirten-Gott beſtanden. Viel von einem
andern Gottes-tod prediget die Sonn vnder dem Tiberio, deſſen
Schall vnd Hall außgangen in die gantze Welt/ nemlich τὸν πάνα mortu-
um eſſe,
daß der Gott πᾶν, der allwaltende/ allherꝛſchende/ allre-
gierende/ allfuͤhrende Gott/ der da iſt alles in allen/ geſtorbẽ ſey/

zu dem end/ daß jederman erſchrecke/ vnd diſem Wunder nach ziehe/ wie
dort die Geſanden zu Hiskia gezogen/ zu fragen nach dem Wunder/2. Chron.
32, 32.

das im Lande geſchehen war/ daß der Zeiger Achas zehen ſtuffen
zu ruck gangen/
Alſo werden zu dieſem heiligen Opffer durch dieſe
Finſternuͤß gleich einem Herold eingeladen alle Menſchen/ damit war wer-
de/ was Chriſtus geſagt: Wo ein Aaß iſt/ da ſamlen ſich die Adler;Matth. 24,
18.
Ioh.
12, 32.

wenn ich erhoͤhet werde/ will ich ſie alle zu mir ziehen.

So laſſet vns nun dieſem himmliſchen Ehrenhold nachgehen/ vnd
den Todt deß HErꝛen Chriſti verkuͤndigen/ als davon an jetzo in der Ord-
nung zu handlen/ deſſen der Chriſtliche/ Apoſtoliſche Glaub klar gedencket.
Chriſtus Jeſus/ der Fuͤrſt deß Lebens/ der den Tod vnd Hoͤll in ſeiner Hand
hat/ der geſtorben iſt vnd lebet/ gebe/ daß diß Evangelium vns werde ein Ge-
ruch deß Lebens zum Leben/ Amen.

VNder ander requiſiten eines foͤrmlichen/ weſentlichen Opffers
wird freylich in alle weg erfordert der Tod deß Opffers/ de-
ſtructio hoſtiæ;
dann dieweil das Opffer iſt an vnſer ſtatt vnd
fuͤr vns hertritt zu einem lieblichen geruch deß friedes vnd der ruhe/ ſo kan
die Gerechtigkeit ſich nicht zur Ruhe begeben/ allweil die comminatio vnd
draͤwung ſtehet: du ſolt deß Todes ſterben; Summa/ was der MenſchGen. 2, 17.
vmb der ſuͤnden willen leiden ſolt/ das muſte das Opffer buͤſſen. Nun iſt der
Menſch zum Tode verdampt/ ſo muſte das Opffer getoͤdtet werden/ vnnd
kunde nicht lebendig bleiben; weil dann nun Chriſtus geweſen das war-
hafftigſte Opffer/ ſo muſte er auch ſterben. Er war zwar vnſterblich von
Natur/ wegen ſeiner heiligen Natur vmb der perſoͤhnlichen vereinigungPſ. 16, 10.
Act.
2, 27.

willen privilegirt, daß ſein Fleiſch die verweſung nicht ſehen ſolte;
aber krafft deß Goͤttlichen vnwandelbahren Rathſchluſſes/ vnd weil er ſich
freywillig an vnſer ſtatt dargebotten muſte er ſterben. Jnmaſſen dannRom. 6, 10.
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 983. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/467>, abgerufen am 22.11.2024.