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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Ein vnd dreysigste
glück zusammen/ das leiden an ihm selbst ist schwer/ vnd thut wehe/ vnd
kompt das böse Gewissen auch dazu/ daß man muß sagen: Sihe/ da straf-
fet Gott deine Sünd/ werestu frömmer gewest/ es were dir nicht widerfah-
ren. Aber mit den Christen/ spricht der HErr/ soll es eine andere Mei-
nung haben. Sie seind auch wol arme/ schwache/ gebrechliche Sünder?
aber darumb ist ihnen die Welt nicht feind/ sie straffet sie auch nicht da-
rumb. Daß sie aber sich leiden müssen/ geschicht vmb meines Namens
willen/ daß sie an mich glauben/ mein Wort führen/ mich bekennen/ ihre
seligkeit auff mich setzen/ da wissen sie wol/ daß sie recht vnd Gott einen Ge-
fallen an thun; weil sie nun allein sich darumb leiden müssen/ können sie
solches leidens halb kein böses Gewissen haben/ denn sie leiden vmb einer
guten Vrsach willen.

Das ist ein sehr nötiger Trost/ denn vnser Vernunfft vnd Natur blei-
bet nicht dahinden/ so bald ein Vnglück vnter Augen vns wehet/ sehen
wir vns vmb vnd dencken/ womit wir es verdienet haben/ da schüret der
Teuffel auch zu/ denn ihm ist viel daran gelegen/ daß er vns das Hertz schwer/
vnd das leiden desto grösser mache/ aber die Christen sollen das Wort Chri-
sti fleissig mercken: Solches alles werden sie euch thun vmb mei-
nes Namens willen:
das ist je rund vnd klar herauß gesagt/ warumb
es zu thun sey, denn es ist je zweyerley geredet/ sie werden euch solches
thun vmb meines Namens willen/
vnd vmb ewer Sünde willen.
Der heilige fromme Märtyrer Johannes Huß selbst klagt in seinen Schriff-
ten sehr viel vber seine Sünde. Nun sihet man wie es ihm gehet/ daß er
so elendiglich vnd schmehlich verbrennet wird; wenn er nun selbs sagen
wolt: Solches leide ich meiner sünde halben/ das solt er nicht thun/ denn
er leidet vmb deß Namens Christi willen/ vnd vmb seiner sünde willen gar
nichts. Darumb soll auch solches leiden vnd schmach ihm kein Gewissen
machen/ sondern er soll wie er denn thut/ mit den Aposteln frölich vnd gu-
ter ding drüber seyn/ daß er würdig ist/ vmb Christi willen etwas zu leiden.
Denn ob er wol ein armer Sünder ist/ so verfolget ihn doch der Pabst nicht
darumb/ er verfolget ihn der rechten Lehre halben. Darumb soll er solche
sünde sich nicht lassen betrüben/ denn er ist nicht in der Welt vnter deß
Teuffels reich/ da sünde vnd tod inn regieret/ sondern er ist vnter deß Her-
ren Christi vnd dem Gnaden-reich/ da vergebung der sünden vnd eitel Gna-
de innen ist. Summa/ die dem Lamb hie folgen auff dem creutz-Weg
durch Dornen vnd Hecken/ die werden ihm auch folgen in jenem Leben/
wo er hingehet/ das Lamb wird sie weiden vnnd leiten zu dem lebendigen

Brun-

Die Ein vnd dreyſigſte
gluͤck zuſammen/ das leiden an ihm ſelbſt iſt ſchwer/ vnd thut wehe/ vnd
kompt das boͤſe Gewiſſen auch dazu/ daß man muß ſagen: Sihe/ da ſtraf-
fet Gott deine Suͤnd/ wereſtu froͤmmer geweſt/ es were dir nicht widerfah-
ren. Aber mit den Chriſten/ ſpricht der HErꝛ/ ſoll es eine andere Mei-
nung haben. Sie ſeind auch wol arme/ ſchwache/ gebrechliche Suͤnder?
aber darumb iſt ihnen die Welt nicht feind/ ſie ſtraffet ſie auch nicht da-
rumb. Daß ſie aber ſich leiden muͤſſen/ geſchicht vmb meines Namens
willen/ daß ſie an mich glauben/ mein Wort fuͤhren/ mich bekennen/ ihre
ſeligkeit auff mich ſetzen/ da wiſſen ſie wol/ daß ſie recht vnd Gott einen Ge-
fallen an thun; weil ſie nun allein ſich darumb leiden muͤſſen/ koͤnnen ſie
ſolches leidens halb kein boͤſes Gewiſſen haben/ denn ſie leiden vmb einer
guten Vrſach willen.

Das iſt ein ſehr noͤtiger Troſt/ denn vnſer Vernunfft vnd Natur blei-
bet nicht dahinden/ ſo bald ein Vngluͤck vnter Augen vns wehet/ ſehen
wir vns vmb vnd dencken/ womit wir es verdienet haben/ da ſchuͤret der
Teuffel auch zu/ denn ihm iſt viel daran gelegẽ/ daß er vns das Hertz ſchwer/
vnd das leiden deſto groͤſſer mache/ aber die Chriſten ſollen das Wort Chri-
ſti fleiſſig mercken: Solches alles werden ſie euch thun vmb mei-
nes Namens willen:
das iſt je rund vnd klar herauß geſagt/ warumb
es zu thun ſey, denn es iſt je zweyerley geredet/ ſie werden euch ſolches
thun vmb meines Namens willen/
vnd vmb ewer Suͤnde willen.
Der heilige fromme Maͤrtyrer Johannes Huß ſelbſt klagt in ſeinen Schriff-
ten ſehr viel vber ſeine Suͤnde. Nun ſihet man wie es ihm gehet/ daß er
ſo elendiglich vnd ſchmehlich verbrennet wird; wenn er nun ſelbs ſagen
wolt: Solches leide ich meiner ſuͤnde halben/ das ſolt er nicht thun/ denn
er leidet vmb deß Namens Chriſti willen/ vnd vmb ſeiner ſuͤnde willen gar
nichts. Darumb ſoll auch ſolches leiden vnd ſchmach ihm kein Gewiſſen
machen/ ſondern er ſoll wie er denn thut/ mit den Apoſteln froͤlich vnd gu-
ter ding druͤber ſeyn/ daß er wuͤrdig iſt/ vmb Chriſti willen etwas zu leiden.
Denn ob er wol ein armer Suͤnder iſt/ ſo verfolget ihn doch der Pabſt nicht
darumb/ er verfolget ihn der rechten Lehre halben. Darumb ſoll er ſolche
ſuͤnde ſich nicht laſſen betruͤben/ denn er iſt nicht in der Welt vnter deß
Teuffels reich/ da ſuͤnde vnd tod inn regieret/ ſondern er iſt vnter deß Her-
ren Chriſti vnd dem Gnaden-reich/ da vergebung der ſuͤnden vnd eitel Gna-
de innen iſt. Summa/ die dem Lamb hie folgen auff dem creutz-Weg
durch Dornen vnd Hecken/ die werden ihm auch folgen in jenem Leben/
wo er hingehet/ das Lamb wird ſie weiden vnnd leiten zu dem lebendigen

Brun-
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 980. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/464>, abgerufen am 22.11.2024.