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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Ein vnd dreysigste
gangen ist. So gehets noch; mancher frommer vnschuldiger Mensch/
wann ihm vnglück vnd vngemach widerfähret/ das muß bey seinen feindse-
ligen Hassern eine wolverdiente Straff heissen/ seine Schadenfroh schreyen
drüber da/ da! hergegen mancher Gott- vnd ruchloser Mensch kompt in
Vnglück/ fallet in Kranckheit vnd Siechtagen: ist er reich/ so besuchet man
ihn/ so tröstet man ihn mit der Vatters Ruht/ es sey ein liebes/ heiliges
Creutz/ mißbraucht dazu die Trostsprüch/ so vom Heyligthumb deß ereu-
tzes reden/ da doch noch keine rechte Früchte der Buß erschienen. Von
Ier. 30, 11.
Mich.
7, 9.
dem Zncht-Creutz redet Jeremias/ zuchtigen/ spricht der HErr/ wilich
dich mit masse/ daß du dich nicht vnschuldig haltest/
darumb
spricht Micheas. Jch wil deß HErren Zorn tragen/ denn ich ha-
be wider ihn gesündiget/ biß er meine Sache außführe/ vnd mir

Sap. 11, 11.recht schafft. Er wird mich ans liecht bringen/ daß ich meine
Lust an seiner Gnade sehe. Diese zwar/
spricht der Meister deß
Buchs der Weißheit: Hastu als ein Vatter vermahnet vnd ge-
prüfet/ jene aber als ein strenger König verdampt.

Nun vns leuchtet für Augen das lebendige Exemplar der nachfolg
Christi/ eines gottseligen frommen Jüngers/ der das upogrammon vnd die
Vorschrifft Christi sehr schön vnd wol nachgemahlet/ der in Christi Fuß-
Matth. 16,
24,
stapffen getreten/ der Christi Joch auff sich genommen/ vnd dem Befehl
Christi nachkommen; Simon ist gleichsam der Patriarcha cruciferorum,
der erste Stiffter des Ordens der Creutz-Brüderschafft/ aber wo sind seine
Gefärten/ seine Creutzbrüder? die mit Genossen der Trübsahl vnd der
Apoc. 1, 9.gedult Christi? Jm Bapstumb hat man viel Orden erdicht/ vnd mangelt
keiner mehr als der Simons Orden/ ubi Simones? wo seind die Simones.
Es gibet zwar viel Simones/ nicht von Cyrene sondern von Samaria/
Irenaeus l.
1. c.
20.
gleich Simoni dem Zauberer/ der Christi Aff gewest/ vnd Christo wollen
gleich seyn/ wie Irenaeus bezeuget. Ja was ist die Bäpstliche Clerisey/ als
eine lautre Simoni vnd geistliche Marck thenterey? Es seind Simones stili-
tae
gleich jenem Phantasten/ der ihm selbs eine Seul auffgericht/ auff deren
er Tag vnd Nacht gestanden/ vnnd durch solche Leiter in den Him-
mel zukommen sich beredet. Solche Simones seind heutiges Tages im
Bapstumb die Creutz-Affen vnd Creutz-Baalspfaffen/ Creutz-Spieler/
Creutz-Abenthewrer/ Creutz-Heuchler/ die ihnen ohne Göttlichem Befehl
vnd verhängnüß selbs Creutz machen/ Creutz schnitzlen/ mit Creutz vnd

Geiß-

Die Ein vnd dreyſigſte
gangen iſt. So gehets noch; mancher frommer vnſchuldiger Menſch/
wann ihm vngluͤck vnd vngemach widerfaͤhret/ das muß bey ſeinen feindſe-
ligen Haſſern eine wolverdiente Straff heiſſen/ ſeine Schadenfroh ſchreyen
druͤber da/ da! hergegen mancher Gott- vnd ruchloſer Menſch kompt in
Vngluͤck/ fallet in Kranckheit vnd Siechtagen: iſt er reich/ ſo beſuchet man
ihn/ ſo troͤſtet man ihn mit der Vatters Ruht/ es ſey ein liebes/ heiliges
Creutz/ mißbraucht dazu die Troſtſpruͤch/ ſo vom Heyligthumb deß ereu-
tzes reden/ da doch noch keine rechte Fruͤchte der Buß erſchienen. Von
Ier. 30, 11.
Mich.
7, 9.
dem Zncht-Creutz redet Jeremias/ zůchtigen/ ſpricht der HErꝛ/ wilich
dich mit maſſe/ daß du dich nicht vnſchuldig halteſt/
darumb
ſpricht Micheas. Jch wil deß HErꝛen Zorn tragen/ denn ich ha-
be wider ihn geſuͤndiget/ biß er meine Sache außfuͤhre/ vnd mir

Sap. 11, 11.recht ſchafft. Er wird mich ans liecht bringen/ daß ich meine
Luſt an ſeiner Gnade ſehe. Dieſe zwar/
ſpricht der Meiſter deß
Buchs der Weißheit: Haſtu als ein Vatter vermahnet vnd ge-
pruͤfet/ jene aber als ein ſtrenger Koͤnig verdampt.

Nun vns leuchtet fuͤr Augen das lebendige Exemplar der nachfolg
Chriſti/ eines gottſeligen frommen Juͤngers/ der das ὑπογϱαμμὸν vnd die
Vorſchrifft Chriſti ſehr ſchoͤn vnd wol nachgemahlet/ der in Chriſti Fuß-
Matth. 16,
24,
ſtapffen getreten/ der Chriſti Joch auff ſich genommen/ vnd dem Befehl
Chriſti nachkommen; Simon iſt gleichſam der Patriarcha cruciferorum,
der erſte Stiffter des Ordens der Creutz-Bruͤderſchafft/ aber wo ſind ſeine
Gefaͤrten/ ſeine Creutzbruͤder? die mit Genoſſen der Truͤbſahl vnd der
Apoc. 1, 9.gedult Chriſti? Jm Bapſtumb hat man viel Orden erdicht/ vnd mangelt
keiner mehr als der Simons Orden/ ubi Simones? wo ſeind die Simones.
Es gibet zwar viel Simones/ nicht von Cyrene ſondern von Samaria/
Irenæus l.
1. c.
20.
gleich Simoni dem Zauberer/ der Chriſti Aff geweſt/ vnd Chriſto wollen
gleich ſeyn/ wie Irenæus bezeuget. Ja was iſt die Baͤpſtliche Cleriſey/ als
eine lautre Simoni vnd geiſtliche Marck thenterey? Es ſeind Simones ſtili-
gleich jenem Phantaſten/ der ihm ſelbs eine Seul auffgericht/ auff deren
er Tag vnd Nacht geſtanden/ vnnd durch ſolche Leiter in den Him-
mel zukommen ſich beredet. Solche Simones ſeind heutiges Tages im
Bapſtumb die Creutz-Affen vnd Creutz-Baalspfaffen/ Creutz-Spieler/
Creutz-Abenthewrer/ Creutz-Heuchler/ die ihnen ohne Goͤttlichem Befehl
vnd verhaͤngnuͤß ſelbs Creutz machen/ Creutz ſchnitzlen/ mit Creutz vnd

Geiß-
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[976/0460] Die Ein vnd dreyſigſte gangen iſt. So gehets noch; mancher frommer vnſchuldiger Menſch/ wann ihm vngluͤck vnd vngemach widerfaͤhret/ das muß bey ſeinen feindſe- ligen Haſſern eine wolverdiente Straff heiſſen/ ſeine Schadenfroh ſchreyen druͤber da/ da! hergegen mancher Gott- vnd ruchloſer Menſch kompt in Vngluͤck/ fallet in Kranckheit vnd Siechtagen: iſt er reich/ ſo beſuchet man ihn/ ſo troͤſtet man ihn mit der Vatters Ruht/ es ſey ein liebes/ heiliges Creutz/ mißbraucht dazu die Troſtſpruͤch/ ſo vom Heyligthumb deß ereu- tzes reden/ da doch noch keine rechte Fruͤchte der Buß erſchienen. Von dem Zncht-Creutz redet Jeremias/ zůchtigen/ ſpricht der HErꝛ/ wilich dich mit maſſe/ daß du dich nicht vnſchuldig halteſt/ darumb ſpricht Micheas. Jch wil deß HErꝛen Zorn tragen/ denn ich ha- be wider ihn geſuͤndiget/ biß er meine Sache außfuͤhre/ vnd mir recht ſchafft. Er wird mich ans liecht bringen/ daß ich meine Luſt an ſeiner Gnade ſehe. Dieſe zwar/ ſpricht der Meiſter deß Buchs der Weißheit: Haſtu als ein Vatter vermahnet vnd ge- pruͤfet/ jene aber als ein ſtrenger Koͤnig verdampt. Ier. 30, 11. Mich. 7, 9. Sap. 11, 11. Nun vns leuchtet fuͤr Augen das lebendige Exemplar der nachfolg Chriſti/ eines gottſeligen frommen Juͤngers/ der das ὑπογϱαμμὸν vnd die Vorſchrifft Chriſti ſehr ſchoͤn vnd wol nachgemahlet/ der in Chriſti Fuß- ſtapffen getreten/ der Chriſti Joch auff ſich genommen/ vnd dem Befehl Chriſti nachkommen; Simon iſt gleichſam der Patriarcha cruciferorum, der erſte Stiffter des Ordens der Creutz-Bruͤderſchafft/ aber wo ſind ſeine Gefaͤrten/ ſeine Creutzbruͤder? die mit Genoſſen der Truͤbſahl vnd der gedult Chriſti? Jm Bapſtumb hat man viel Orden erdicht/ vnd mangelt keiner mehr als der Simons Orden/ ubi Simones? wo ſeind die Simones. Es gibet zwar viel Simones/ nicht von Cyrene ſondern von Samaria/ gleich Simoni dem Zauberer/ der Chriſti Aff geweſt/ vnd Chriſto wollen gleich ſeyn/ wie Irenæus bezeuget. Ja was iſt die Baͤpſtliche Cleriſey/ als eine lautre Simoni vnd geiſtliche Marck thenterey? Es ſeind Simones ſtili- tæ gleich jenem Phantaſten/ der ihm ſelbs eine Seul auffgericht/ auff deren er Tag vnd Nacht geſtanden/ vnnd durch ſolche Leiter in den Him- mel zukommen ſich beredet. Solche Simones ſeind heutiges Tages im Bapſtumb die Creutz-Affen vnd Creutz-Baalspfaffen/ Creutz-Spieler/ Creutz-Abenthewrer/ Creutz-Heuchler/ die ihnen ohne Goͤttlichem Befehl vnd verhaͤngnuͤß ſelbs Creutz machen/ Creutz ſchnitzlen/ mit Creutz vnd Geiß- Matth. 16, 24, Apoc. 1, 9. Irenæus l. 1. c. 20.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 976. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/460>, abgerufen am 25.11.2024.