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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
legen vnd der Mensch jhm nicht selbs schnitzelt/ machet vnd auffnimmet.
Mein Joch/ analogice, da ein jeder selbs am besten weiß/ wo jhn der
Schuch trucket/ das sich dem meinen gleichet in der innocentz vnnd vn-
schuld; mein Joch/ nicht das alte Mosaische/ vnerträgliche Gesetz-Joch
sambt dessen Zwang vnd Fluch/ sondern mein Gnaden-Joch/ mein
leichtes vnd sanfftes Joch/
haec sarcina non est pondus onerati, sed
ala volaturi; habent enim & aves pennarum sarcinas, portant illas &
portantur: portant illas in terra, portantur ab illis in coelo,
schreibt Au-
gustinus,
dieses Joch ist nicht eine Last eines beschwerden/ sondern gleich-
sam ein Flügel oder Fittig deß/ der (gen Himmel) fliehen will; Ja mein
Ehren-Joch/
das ich für der Welt zwar zur schande/ für Gott vnd
allen heiligen Engeln zu meinen grossen Ehren trage tanquam
trophaeum,
als ein herrliches Triumph vnnd Siegs-Zeichen/ wie es
Athanasius nennet. Crux Christi lux & dux ad coelos: clavis re-
gni coelorum: gladius Diaboli victor: trophaeum victoriae.
Es ist das
Creutz Christi gleichsam das Liecht/ welches zum Himmel führet; der Schlüs-
sel deß Himmelreichs/ das Schwerd vnd Waffen/ so den Teuffel vberwun-
dentz das herrliche Siegszeichen. Festinate, quia leve est jugum, non con-
terit colla, sed honestat,
sagt Ambrosius, eilet/ fasset an das Creutz- Joch/Ambros. l.
de Elia &
jejunio. c.

22.

sintemahl es ist ein leichtes Joch/ welches den Halß deß Trägers nicht zer-
bricht/ sondern vielmehr zieret.

Eis emas auff euch/ nicht auff einen andern. Jch habe die Quell
alles Creutzes/ die leidige sünd/ ewre sünden vnd fluch auff mich genommen/
vnd alß das Lamb Gottes vorher getragen/ die danckbarkeit erfordert/ daß
jhr mir zum dienst vnd gefallen nach meinem Exempel auch eine Bürde
auff euch nehmet. Arate, tollite, hebet es auff/ nehmet es auff ewre
Achselen/ vnd schemet euch dessen nicht/ traget es mir nach/ folget vnd tret-
tet in meine Fußstapffen. Es will vns der HErr allesambt zu grossen
Christoffeln machen/ wir sollen khrisophoroi vnd zugleich saurophoroi werden/
Christ- vnd Creutzträger/ dann wo Christus einkehret/ da bringet er sein
Creutz mit sich. Von dem vngehewren grossen Cyclope dem Christophel
ist vorzeiten gedichtet worden/ als ob derselbe sich einmahls zu einem Ein-
sidel verdinget/ der jhn dazu bestellet/ daß er an der Anfurth deß Flusses auff
Bilgram vnd Wandersleuthe warten solte/ auff daß er zu denselben hin-
über watete vnd einen nach den andern hinüber träge. Es habe sich aber
einsmahls begeben/ daß auch bey Nächtlicher weile ein kleiner Knabe ihm

zuge-
g g

Predigt.
legen vnd der Menſch jhm nicht ſelbs ſchnitzelt/ machet vnd auffnimmet.
Mein Joch/ analogicè, da ein jeder ſelbs am beſten weiß/ wo jhn der
Schuch trucket/ das ſich dem meinen gleichet in der innocentz vnnd vn-
ſchuld; mein Joch/ nicht das alte Moſaiſche/ vnertraͤgliche Geſetz-Joch
ſambt deſſen Zwang vnd Fluch/ ſondern mein Gnaden-Joch/ mein
leichtes vnd ſanfftes Joch/
hæc ſarcina non eſt pondus onerati, ſed
ala volaturi; habent enim & aves pennarum ſarcinas, portant illas &
portantur: portant illas in terrâ, portantur ab illis in cœlo,
ſchreibt Au-
guſtinus,
dieſes Joch iſt nicht eine Laſt eines beſchwerden/ ſondern gleich-
ſam ein Fluͤgel oder Fittig deß/ der (gen Himmel) fliehen will; Ja mein
Ehren-Joch/
das ich fuͤr der Welt zwar zur ſchande/ fuͤr Gott vnd
allen heiligen Engeln zu meinen groſſen Ehren trage tanquam
trophæum,
als ein herꝛliches Triumph vnnd Siegs-Zeichen/ wie es
Athanaſius nennet. Crux Chriſti lux & dux ad cœlos: clavis re-
gni cœlorum: gladius Diaboli victor: trophæum victoriæ.
Es iſt das
Creutz Chriſti gleichſam das Liecht/ welches zum Him̃el fuͤhret; der Schluͤſ-
ſel deß Himmelreichs/ das Schwerd vnd Waffen/ ſo den Teuffel vberwun-
dentz das herꝛliche Siegszeichen. Feſtinate, quia leve eſt jugum, non con-
terit colla, ſed honeſtat,
ſagt Ambroſius, eilet/ faſſet an das Creutz- Joch/Ambroſ. l.
de Eliâ &
jejunio. c.

22.

ſintemahl es iſt ein leichtes Joch/ welches den Halß deß Traͤgers nicht zer-
bricht/ ſondern vielmehr zieret.

Ἐις ἡμᾶς auff euch/ nicht auff einen andern. Jch habe die Quell
alles Creutzes/ die leidige ſuͤnd/ ewre ſuͤnden vnd fluch auff mich genommen/
vnd alß das Lamb Gottes vorher getragen/ die danckbarkeit erfordert/ daß
jhr mir zum dienſt vnd gefallen nach meinem Exempel auch eine Buͤrde
auff euch nehmet. Ἄϱατε, tollite, hebet es auff/ nehmet es auff ewre
Achſelen/ vnd ſchemet euch deſſen nicht/ traget es mir nach/ folget vnd tret-
tet in meine Fußſtapffen. Es will vns der HErꝛ alleſambt zu groſſen
Chriſtoffeln machen/ wir ſollen χϱιςοφόϱοι vnd zugleich ςαυϱοφόϱοι werden/
Chriſt- vnd Creutztraͤger/ dann wo Chriſtus einkehret/ da bringet er ſein
Creutz mit ſich. Von dem vngehewren groſſen Cyclope dem Chriſtophel
iſt vorzeiten gedichtet worden/ als ob derſelbe ſich einmahls zu einem Ein-
ſidel verdinget/ der jhn dazu beſtellet/ daß er an der Anfurth deß Fluſſes auff
Bilgram vnd Wandersleuthe warten ſolte/ auff daß er zu denſelben hin-
uͤber watete vnd einen nach den andern hinuͤber traͤge. Es habe ſich aber
einsmahls begeben/ daß auch bey Naͤchtlicher weile ein kleiner Knabe ihm

zuge-
g g
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[969/0453] Predigt. legen vnd der Menſch jhm nicht ſelbs ſchnitzelt/ machet vnd auffnimmet. Mein Joch/ analogicè, da ein jeder ſelbs am beſten weiß/ wo jhn der Schuch trucket/ das ſich dem meinen gleichet in der innocentz vnnd vn- ſchuld; mein Joch/ nicht das alte Moſaiſche/ vnertraͤgliche Geſetz-Joch ſambt deſſen Zwang vnd Fluch/ ſondern mein Gnaden-Joch/ mein leichtes vnd ſanfftes Joch/ hæc ſarcina non eſt pondus onerati, ſed ala volaturi; habent enim & aves pennarum ſarcinas, portant illas & portantur: portant illas in terrâ, portantur ab illis in cœlo, ſchreibt Au- guſtinus, dieſes Joch iſt nicht eine Laſt eines beſchwerden/ ſondern gleich- ſam ein Fluͤgel oder Fittig deß/ der (gen Himmel) fliehen will; Ja mein Ehren-Joch/ das ich fuͤr der Welt zwar zur ſchande/ fuͤr Gott vnd allen heiligen Engeln zu meinen groſſen Ehren trage tanquam trophæum, als ein herꝛliches Triumph vnnd Siegs-Zeichen/ wie es Athanaſius nennet. Crux Chriſti lux & dux ad cœlos: clavis re- gni cœlorum: gladius Diaboli victor: trophæum victoriæ. Es iſt das Creutz Chriſti gleichſam das Liecht/ welches zum Him̃el fuͤhret; der Schluͤſ- ſel deß Himmelreichs/ das Schwerd vnd Waffen/ ſo den Teuffel vberwun- dentz das herꝛliche Siegszeichen. Feſtinate, quia leve eſt jugum, non con- terit colla, ſed honeſtat, ſagt Ambroſius, eilet/ faſſet an das Creutz- Joch/ ſintemahl es iſt ein leichtes Joch/ welches den Halß deß Traͤgers nicht zer- bricht/ ſondern vielmehr zieret. Ambroſ. l. de Eliâ & jejunio. c. 22. Ἐις ἡμᾶς auff euch/ nicht auff einen andern. Jch habe die Quell alles Creutzes/ die leidige ſuͤnd/ ewre ſuͤnden vnd fluch auff mich genommen/ vnd alß das Lamb Gottes vorher getragen/ die danckbarkeit erfordert/ daß jhr mir zum dienſt vnd gefallen nach meinem Exempel auch eine Buͤrde auff euch nehmet. Ἄϱατε, tollite, hebet es auff/ nehmet es auff ewre Achſelen/ vnd ſchemet euch deſſen nicht/ traget es mir nach/ folget vnd tret- tet in meine Fußſtapffen. Es will vns der HErꝛ alleſambt zu groſſen Chriſtoffeln machen/ wir ſollen χϱιςοφόϱοι vnd zugleich ςαυϱοφόϱοι werden/ Chriſt- vnd Creutztraͤger/ dann wo Chriſtus einkehret/ da bringet er ſein Creutz mit ſich. Von dem vngehewren groſſen Cyclope dem Chriſtophel iſt vorzeiten gedichtet worden/ als ob derſelbe ſich einmahls zu einem Ein- ſidel verdinget/ der jhn dazu beſtellet/ daß er an der Anfurth deß Fluſſes auff Bilgram vnd Wandersleuthe warten ſolte/ auff daß er zu denſelben hin- uͤber watete vnd einen nach den andern hinuͤber traͤge. Es habe ſich aber einsmahls begeben/ daß auch bey Naͤchtlicher weile ein kleiner Knabe ihm zuge- g g

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 969. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/453>, abgerufen am 25.11.2024.