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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Dreysigste
tropffen/ die Speer/ gantz eigentlich sich praesentiren sollen. Wir lassen
jhnen die leibliche Blume/ erfrewen vns der geistlichen Passions-Blum/
der wohlriechenden Jungfrawen-Blum/ so am Creutz vnder den Dor-
nen gehangen/ sein rothes Blut vergossen/ ein Geruch deß Lebens zum le-
ben worden/ das soll vnsere Frühlings-Blume seyn/ darinnen wir vns ver-
lieben/ vnd mit Ignatio sprechen: Jesus meine Liebe ist gecreutziget.

Jst der Glaube rechtschaffen/ so bleibet der danck nicht auß/ wie kan man
dem gnug dancken/ der das Leben für den andern lässet vnd büsset für jhn/
der Mund-danck/ für solche vnvergleichliche/ vnerhörte/ grosse Gutthat/
daß sich der ewige Sohn Gottes für vns creutzigen lassen/ das höchste/ edelste
Gut für vns ein Wurm werden wollen? namenlich/ der Hertz- vnd
Rom. 6, 6.Werckdanck/ in der innerlichen mitcreutzigung deß alten Menschen/ auff
daß der sündliche Leib auffhöre/ daß wir hinfort der Sünden

Gal. 5, 24.nicht dienen; welche aber Christum angehören/ die creutzigen jhr
Fleisch sambt den Lüsten vnd Begierden/
doch das man den rech-
ten erwische; Christus Jesus ist einmahl gecreutziget/ er lest sich nicht mehr
in eigener Person creutzigen/ aber er wird wider gecreutziget conative, der
Mensch so viel an jhm/ creutziget Christum/ wann er sein Creutz/ Marter/
Tod/ Wunden vnd Sacramenten schendet/ ärger als die Henckers-Knech-
1. Cor. 2, 8.te Pilati/ ja als der Teuffel selbs/ denn wo sie es erkennet hetten/
hetten sie den HErren der Herligkeit nicht gecreutziget.
Er wird
wider gecreutzigt mediate in seinen glaubigen Gliedmassen; wo ein böser
Cain seinem Bruder Abel/ ein vngerahtener Absolon dem David/ ein La-
ban dem Jacob/ ein grimmiger Hauß-Löw oder Hauß-Drach seinem
Ehegatten/ eine schnöde/ stoltze Hagar jhrer Sara Hertzleid zufüget
vnd creutz machet vber creutz/ das ist das rechte objectum nicht/ wer creutzi-
gen will/ der creutzige sich selbst sambtseinen Lüsten vnd Begierden/
nicht hilastice oder buß vnd versöhnung Weiß/ sondern exemplariter.

Jener albere aberglaubige Tropff Robertus Coelestinus, were gern
ein Märtyrer worden/ hat aber nicht können zu solcher Märter-Ehr vnd
Märter-Cron kommen/ als auff folgende weiß; Er gieng einsmals mit sei-
nem Gesellen/ sein Gemüht mit geistlichen Gedancken zuergetzen: als er
nun durch einen lustigen Wald/ welcher nahe an dem Kloster war/ spatzier-
te/ sihet er ohngefehr einen Baum/ welcher wie ein Creutz fast zweygäbelich
gewachsen. Nach dem er denselben gesehen/ hat er jhn gezeichnet/ vnd für
Frewden gleichsam auffgesprungen/ aber stillschweigend wiederumb weg-

gangen/

Die Dreyſigſte
tropffen/ die Speer/ gantz eigentlich ſich præſentiren ſollen. Wir laſſen
jhnen die leibliche Blume/ erfrewen vns der geiſtlichen Paſſions-Blum/
der wohlriechenden Jungfrawen-Blum/ ſo am Creutz vnder den Dor-
nen gehangen/ ſein rothes Blut vergoſſen/ ein Geruch deß Lebens zum le-
ben worden/ das ſoll vnſere Fruͤhlings-Blume ſeyn/ darinnen wir vns ver-
lieben/ vnd mit Ignatio ſprechen: Jeſus meine Liebe iſt gecreutziget.

Jſt der Glaube rechtſchaffen/ ſo bleibet der danck nicht auß/ wie kan man
dem gnug dancken/ der das Leben fuͤr den andern laͤſſet vnd buͤſſet fuͤr jhn/
der Mund-danck/ fuͤr ſolche vnvergleichliche/ vnerhoͤrte/ groſſe Gutthat/
daß ſich der ewige Sohn Gottes fuͤr vns creutzigen laſſen/ das hoͤchſte/ edelſte
Gut fuͤr vns ein Wurm werden wollen? namenlich/ der Hertz- vnd
Rom. 6, 6.Werckdanck/ in der innerlichen mitcreutzigung deß alten Menſchẽ/ auff
daß der ſuͤndliche Leib auffhoͤre/ daß wir hinfort der Suͤnden

Gal. 5, 24.nicht dienen; welche aber Chriſtum angehoͤren/ die creutzigen jhr
Fleiſch ſambt den Luͤſten vnd Begierden/
doch das man den rech-
ten erwiſche; Chriſtus Jeſus iſt einmahl gecreutziget/ er leſt ſich nicht mehr
in eigener Perſon creutzigen/ aber er wird wider gecreutziget conativè, der
Menſch ſo viel an jhm/ creutziget Chriſtum/ wann er ſein Creutz/ Marter/
Tod/ Wunden vnd Sacramenten ſchendet/ aͤrger als die Henckers-Knech-
1. Cor. 2, 8.te Pilati/ ja als der Teuffel ſelbs/ denn wo ſie es erkennet hetten/
hetten ſie den HErꝛen der Herligkeit nicht gecreutziget.
Er wird
wider gecreutzigt mediate in ſeinen glaubigen Gliedmaſſen; wo ein boͤſer
Cain ſeinem Bruder Abel/ ein vngerahtener Abſolon dem David/ ein La-
ban dem Jacob/ ein grimmiger Hauß-Loͤw oder Hauß-Drach ſeinem
Ehegatten/ eine ſchnoͤde/ ſtoltze Hagar jhrer Sara Hertzleid zufuͤget
vnd creutz machet vber creutz/ das iſt das rechte objectum nicht/ wer creutzi-
gen will/ der creutzige ſich ſelbſt ſambtſeinen Luͤſten vnd Begierdẽ/
nicht hilaſticè oder buß vnd verſoͤhnung Weiß/ ſondern exemplariter.

Jener albere aberglaubige Tropff Robertus Cœleſtinus, were gern
ein Maͤrtyrer worden/ hat aber nicht koͤnnen zu ſolcher Maͤrter-Ehr vnd
Maͤrter-Cron kommen/ als auff folgende weiß; Er gieng einsmals mit ſei-
nem Geſellen/ ſein Gemuͤht mit geiſtlichen Gedancken zuergetzen: als er
nun durch einen luſtigen Wald/ welcher nahe an dem Kloſter war/ ſpatzier-
te/ ſihet er ohngefehr einen Baum/ welcher wie ein Creutz faſt zweygaͤbelich
gewachſen. Nach dem er denſelben geſehen/ hat er jhn gezeichnet/ vnd fuͤr
Frewden gleichſam auffgeſprungen/ aber ſtillſchweigend wiederumb weg-

gangen/
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[966/0450] Die Dreyſigſte tropffen/ die Speer/ gantz eigentlich ſich præſentiren ſollen. Wir laſſen jhnen die leibliche Blume/ erfrewen vns der geiſtlichen Paſſions-Blum/ der wohlriechenden Jungfrawen-Blum/ ſo am Creutz vnder den Dor- nen gehangen/ ſein rothes Blut vergoſſen/ ein Geruch deß Lebens zum le- ben worden/ das ſoll vnſere Fruͤhlings-Blume ſeyn/ darinnen wir vns ver- lieben/ vnd mit Ignatio ſprechen: Jeſus meine Liebe iſt gecreutziget. Jſt der Glaube rechtſchaffen/ ſo bleibet der danck nicht auß/ wie kan man dem gnug dancken/ der das Leben fuͤr den andern laͤſſet vnd buͤſſet fuͤr jhn/ der Mund-danck/ fuͤr ſolche vnvergleichliche/ vnerhoͤrte/ groſſe Gutthat/ daß ſich der ewige Sohn Gottes fuͤr vns creutzigen laſſen/ das hoͤchſte/ edelſte Gut fuͤr vns ein Wurm werden wollen? namenlich/ der Hertz- vnd Werckdanck/ in der innerlichen mitcreutzigung deß alten Menſchẽ/ auff daß der ſuͤndliche Leib auffhoͤre/ daß wir hinfort der Suͤnden nicht dienen; welche aber Chriſtum angehoͤren/ die creutzigen jhr Fleiſch ſambt den Luͤſten vnd Begierden/ doch das man den rech- ten erwiſche; Chriſtus Jeſus iſt einmahl gecreutziget/ er leſt ſich nicht mehr in eigener Perſon creutzigen/ aber er wird wider gecreutziget conativè, der Menſch ſo viel an jhm/ creutziget Chriſtum/ wann er ſein Creutz/ Marter/ Tod/ Wunden vnd Sacramenten ſchendet/ aͤrger als die Henckers-Knech- te Pilati/ ja als der Teuffel ſelbs/ denn wo ſie es erkennet hetten/ hetten ſie den HErꝛen der Herligkeit nicht gecreutziget. Er wird wider gecreutzigt mediate in ſeinen glaubigen Gliedmaſſen; wo ein boͤſer Cain ſeinem Bruder Abel/ ein vngerahtener Abſolon dem David/ ein La- ban dem Jacob/ ein grimmiger Hauß-Loͤw oder Hauß-Drach ſeinem Ehegatten/ eine ſchnoͤde/ ſtoltze Hagar jhrer Sara Hertzleid zufuͤget vnd creutz machet vber creutz/ das iſt das rechte objectum nicht/ wer creutzi- gen will/ der creutzige ſich ſelbſt ſambtſeinen Luͤſten vnd Begierdẽ/ nicht hilaſticè oder buß vnd verſoͤhnung Weiß/ ſondern exemplariter. Rom. 6, 6. Gal. 5, 24. 1. Cor. 2, 8. Jener albere aberglaubige Tropff Robertus Cœleſtinus, were gern ein Maͤrtyrer worden/ hat aber nicht koͤnnen zu ſolcher Maͤrter-Ehr vnd Maͤrter-Cron kommen/ als auff folgende weiß; Er gieng einsmals mit ſei- nem Geſellen/ ſein Gemuͤht mit geiſtlichen Gedancken zuergetzen: als er nun durch einen luſtigen Wald/ welcher nahe an dem Kloſter war/ ſpatzier- te/ ſihet er ohngefehr einen Baum/ welcher wie ein Creutz faſt zweygaͤbelich gewachſen. Nach dem er denſelben geſehen/ hat er jhn gezeichnet/ vnd fuͤr Frewden gleichſam auffgeſprungen/ aber ſtillſchweigend wiederumb weg- gangen/

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 966. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/450>, abgerufen am 22.11.2024.