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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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An den Christlichen Leser.

Gedencket aller Gebott deß HErrn/ spricht der Herr zu Mose/ vndNum. 15, 39
thut sie/ daß ihr nicht euers hertzens duncken nach richtet/ noch eu-
ren Augen nachhuret.
Ferner ist oberwehnte einfältige Glaub ein gantz
neuer/ folgends abtrinniger Glaub/ davon Christus/ die Apostel/ die
alten/ reinen Lehrer der Kirchen/ die Augspurgische Helden vnd Glaubens-
bekenner/ nichts gewußt/ nichts gehalten/ mit ihren Mund/ Federn vnd Ex-
empel vor-verdammet. Hätte Christus mit den Phariseern vnd Schrifft-
gelehrten/ St. Paulus mit den falschen Aposteln/ Athanasius mit den A-
rianern/ Cyrillus Alexandrinus mit den Nestorianern/ die der vnverän-
derten Augspurgischen Confession zugethane Stände mit Papisten vnd
Zwinglianern/ leuchen vnd auff gewisse allerseits vnstreitige Lehrpuncten/
(respective) auff das Apostolische Symbolum vnd dessen fünffhundert-jäh-
rige Erklärung sich vergleichen vnd beruhen wollen/ so hätte manch Mär-
ter-blut gesparet werden/ manch Märter-kron vngeflochten bleiben können/
vnsinnig wären gewest alle die jenige/ die sich bißher vmb der Religion wil-
en von Hauß vnd Hoff verjagen vnd vertreiben lassen/ wären sie daheim
bey den ihrigen blieben/ hätten einfältig geglaubet/ fein vnd erbarlich gele-
bet/ vnd ob sie gleich in der Abgötterey etwas mitmachen müssen/ hernach
im letzten Ende derselben abgedancket/ vnd allein auffs Verdienst Christi
abtrucket/ so wäre ihnen (wann wahr wäre was vnsere simplicisten heutigs
tags ihnen träumen lassen) an ihrer Seligkeit nichts abgangen.

Vber das vnd zum Beschluß/ so ist so gethaner Glaube ein ärgerli-
cher/ verführischer vnd seelen-mörderischer Glaube.
Auß seinen
Früchten mag vnd soll man ihn erkennen/ als da sind (zugeschweigen deß
faullentzenden Bauch-diensts/ Talent-vergrabung vnd Pfulter-vnterle-
gung deren die da lernen sollen/ auff daß sie hernach andere lehren; deß tol-
len vnsinnigen Eifers/ dadurch vnschuldige Personen verfolget werden/
vnd die sancta simplicitas zu deß H. Märtyrers Johann Hussen Scheitter-
hauffen vnd Brandholtz beyzutragen bewogen wird) der Syncretismus, der
Mischmasch/ dadurch der vnterscheid aller Religionen in Europa auffge-
haben/ worauß endlich ein Mahometischer Glaube werden möchte. Dann
gleich wie man vor zeiten im vierten/ fünfften/ sechsten seculo (da der höllische
Guckguck eine Religion/ sect, vnd Kätzerey nach der andern außgebrütet)
man endlich deß Katzbalgens müde worden/ vnd auff eine saturam oder ge-
mengte auß der Christlichen/ Jüdischen/ Mahometischen zusammen ge-
butterten Religion sich verglichen/ einen * vndisputirlichen Alcoran dar-

* Das
):( ):( ):( ):( ):( ):(
An den Chriſtlichen Leſer.

Gedencket aller Gebott deß HErrn/ ſpricht der Herr zu Moſe/ vndNum. 15, 39
thut ſie/ daß ihr nicht euers hertzens důncken nach richtet/ noch eu-
ren Augen nachhuret.
Ferner iſt oberwehnte einfaͤltige Glaub ein gantz
neuer/ folgends abtrinniger Glaub/ davon Chriſtus/ die Apoſtel/ die
alten/ reinen Lehrer der Kirchen/ die Augſpurgiſche Helden vnd Glaubens-
bekenner/ nichts gewußt/ nichts gehalten/ mit ihren Mund/ Federn vnd Ex-
empel vor-verdammet. Haͤtte Chriſtus mit den Phariſeern vnd Schrifft-
gelehrten/ St. Paulus mit den falſchen Apoſteln/ Athanaſius mit den A-
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derten Augſpurgiſchen Confeſſion zugethane Staͤnde mit Papiſten vnd
Zwinglianern/ leuchen vnd auff gewiſſe allerſeits vnſtreitige Lehrpuncten/
(reſpectivè) auff das Apoſtoliſche Symbolum vnd deſſen fuͤnffhundert-jaͤh-
rige Erklaͤrung ſich vergleichen vnd beruhen wollen/ ſo haͤtte manch Maͤr-
ter-blut geſparet werden/ manch Maͤrter-kron vngeflochten bleiben koͤnnen/
vnſinnig waͤren geweſt alle die jenige/ die ſich bißher vmb der Religion wil-
en von Hauß vnd Hoff verjagen vnd vertreiben laſſen/ waͤren ſie daheim
bey den ihrigen blieben/ haͤtten einfaͤltig geglaubet/ fein vnd erbarlich gele-
bet/ vnd ob ſie gleich in der Abgoͤtterey etwas mitmachen muͤſſen/ hernach
im letzten Ende derſelben abgedancket/ vnd allein auffs Verdienſt Chriſti
abtrucket/ ſo waͤre ihnen (wann wahr waͤre was vnſere ſimpliciſten heutigs
tags ihnen traͤumen laſſen) an ihrer Seligkeit nichts abgangen.

Vber das vnd zum Beſchluß/ ſo iſt ſo gethaner Glaube ein aͤrgerli-
cher/ verfuͤhriſcher vnd ſeelen-moͤrderiſcher Glaube.
Auß ſeinen
Fruͤchten mag vnd ſoll man ihn erkennen/ als da ſind (zugeſchweigen deß
faullentzenden Bauch-dienſts/ Talent-vergrabung vnd Pfulter-vnterle-
gung deren die da lernen ſollen/ auff daß ſie hernach andere lehren; deß tol-
len vnſinnigen Eifers/ dadurch vnſchuldige Perſonen verfolget werden/
vnd die ſancta ſimplicitas zu deß H. Maͤrtyrers Johann Huſſen Scheitter-
hauffen vnd Brandholtz beyzutragen bewogen wird) der Syncretiſmus, der
Miſchmaſch/ dadurch der vnterſcheid aller Religionen in Europâ auffge-
haben/ worauß endlich ein Mahometiſcher Glaube werden moͤchte. Dann
gleich wie man vor zeiten im viertẽ/ fuͤnfften/ ſechſten ſeculo (da der hoͤlliſche
Guckguck eine Religion/ ſect, vnd Kaͤtzerey nach der andern außgebruͤtet)
man endlich deß Katzbalgens muͤde worden/ vnd auff eine ſaturam oder ge-
mengte auß der Chriſtlichen/ Juͤdiſchen/ Mahometiſchen zuſammen ge-
butterten Religion ſich verglichen/ einen * vndiſputirlichen Alcoran dar-

* Das
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/45>, abgerufen am 23.11.2024.