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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Er wird von Vitellio verklagt bey dem Keyser/ gleich wie auch Christus beypestatum
concitato-
re refellit
Gretser, l.
1. rer. va-
riar. c.
11.

jhm verklaget worden: Er entsetzt Christum seiner Königlichen würde/ aber
er wird auch seines Land pfleger-ambts entsetzet: Er verdammet Christum/
er wird wieder verdammet: Er wird Christi Blut-richter vnd Hencker/ er
wird auch sein eigener Blut richter vnd selbs-Mörder; lieget nun in der
Höllen vnd wartet deß schrecklichen Jüngsten Gerichts/ da er wird sehen/
in welchen er gestochen/ da wird seines Weibes rath vmbgekehret werden/
dieser Gerechte Jesus wird nichts mit jhm zuschaffen haben/ er wird jhn von
sich stossen/ vnd jhm auff seinen Kopff vergelten/ was er vnbillich an jhm
mißhandelt.

Nun meine Liebste/ diß ist die tragoedi, davon Pilati Weib geträu-
met hat/ so ist der Traum war worden; die gantze Passions-Histori kommet
vnser vernunfft als ein Traum vnd Mehrlin für/ sie gedencket/ es sind mehr
als 1600. Jahr daß es geschehen/ wer weiß ob es auch war ist. Als Jesus hin-Luc. 13, 31.
32. 33. 34.

auff gieng gen Jerusalem sambt seinen zwölffen/ sprach er zu jhnen:
Sehet/ wir gehen hinauff gen Jerusalem/ vnd es wird alles vol-
lendet/ das geschrieben ist/ durch die Propheten/ von deß Men-
schen Sohn. Denn er wird vberantwortet werden/ den Hey-
den/ vnd er wird verspottet/ vnd geschmähet vnd verspeyet wer-
den/ vnd sie werden jhn geisselen vnd tödten/ vnd am dritten
Tage wird er wider aufferstehen. Sie aber vernahmen der
keines/ vnd die rede war jhnen verborgen/ vnd wusten nicht was
das gesagt war.
Aber vnder deß ist es ein Göttlicher/ warhafftiger
Traum/ wir sind die geistlichen Schläffer/ vns ist auff gewisse maß
vnd weiß erlaubt (was den Jüngern im Garten am Oelberg nicht er-
laubt gewesen) zuschlaffen vnd zu träumen: Christus hat für vns gewacht
vnd gelitten/ daß wir dermahl eines rüwig einschlaffen mögen. Vnser
Glaube ist der Traum/ der sich sonderlich auff den heiligen Sonn-als der
Christen Traumtag/ von allen weltlichen Sorgen/ Kurtzweilen/ Vanite-
ten abthut/ vnd in rechter tieffer gelassenheit da lieget/ die hochtröstlich-
ste Passions-Histori wol anzuschawen/ anhören/ betrachten/ mit festen
Hertzen fassen vnd behalten/ vnd zur hertzlichen sympathia vnd mitleiden
bewegen zu lassen. Pilati Weib sagt/ sie habe viel gelitten vmb seinet wil-
len. Wie viel mehr wir? non sumpatheia meritoria vel expiatoria, nicht
das vnser leiden etwas verdienete oder vns versöhnete.

Was zeihen sich denn die blinden Passions-Affen vnd Baals-Pfaf-

fen?

Predigt.
Er wird von Vitellio verklagt bey dem Keyſer/ gleich wie auch Chriſtus beypeſtatum
concitato-
re refellit
Gretſer, l.
1. rer. va-
riar. c.
11.

jhm verklaget worden: Er entſetzt Chriſtum ſeiner Koͤniglichen wuͤrde/ aber
er wird auch ſeines Land pfleger-ambts entſetzet: Er verdammet Chriſtum/
er wird wieder verdammet: Er wird Chriſti Blut-richter vnd Hencker/ er
wird auch ſein eigener Blut richter vnd ſelbs-Moͤrder; lieget nun in der
Hoͤllen vnd wartet deß ſchrecklichen Juͤngſten Gerichts/ da er wird ſehen/
in welchen er geſtochen/ da wird ſeines Weibes rath vmbgekehret werden/
dieſer Gerechte Jeſus wird nichts mit jhm zuſchaffen haben/ er wird jhn von
ſich ſtoſſen/ vnd jhm auff ſeinen Kopff vergelten/ was er vnbillich an jhm
mißhandelt.

Nun meine Liebſte/ diß iſt die tragœdi, davon Pilati Weib getraͤu-
met hat/ ſo iſt der Traum war worden; die gantze Paſſions-Hiſtori kommet
vnſer vernunfft als ein Traum vnd Mehrlin fuͤr/ ſie gedencket/ es ſind mehr
als 1600. Jahr daß es geſchehen/ wer weiß ob es auch war iſt. Als Jeſus hin-Luc. 13, 31.
32. 33. 34.

auff gieng gen Jeruſalem ſambt ſeinen zwoͤlffen/ ſprach er zu jhnen:
Sehet/ wir gehen hinauff gen Jeruſalem/ vnd es wird alles vol-
lendet/ das geſchrieben iſt/ durch die Propheten/ von deß Men-
ſchen Sohn. Denn er wird vberantwortet werden/ den Hey-
den/ vnd er wird verſpottet/ vnd geſchmaͤhet vnd verſpeyet wer-
den/ vnd ſie werden jhn geiſſelen vnd toͤdten/ vnd am dritten
Tage wird er wider aufferſtehen. Sie aber vernahmen der
keines/ vnd die rede war jhnen verborgen/ vnd wuſten nicht was
das geſagt war.
Aber vnder deß iſt es ein Goͤttlicher/ warhafftiger
Traum/ wir ſind die geiſtlichen Schlaͤffer/ vns iſt auff gewiſſe maß
vnd weiß erlaubt (was den Juͤngern im Garten am Oelberg nicht er-
laubt geweſen) zuſchlaffen vnd zu traͤumen: Chriſtus hat fuͤr vns gewacht
vnd gelitten/ daß wir dermahl eines ruͤwig einſchlaffen moͤgen. Vnſer
Glaube iſt der Traum/ der ſich ſonderlich auff den heiligen Sonn-als der
Chriſten Traumtag/ von allen weltlichen Sorgen/ Kurtzweilen/ Vanite-
ten abthut/ vnd in rechter tieffer gelaſſenheit da lieget/ die hochtroͤſtlich-
ſte Paſſions-Hiſtori wol anzuſchawen/ anhoͤren/ betrachten/ mit feſten
Hertzen faſſen vnd behalten/ vnd zur hertzlichen ſympathia vnd mitleiden
bewegen zu laſſen. Pilati Weib ſagt/ ſie habe viel gelitten vmb ſeinet wil-
len. Wie viel mehr wir? non συμπαϑείᾳ meritoria vel expiatoria, nicht
das vnſer leiden etwas verdienete oder vns verſoͤhnete.

Was zeihen ſich denn die blinden Paſſions-Affen vnd Baals-Pfaf-

fen?
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[951/0435] Predigt. Er wird von Vitellio verklagt bey dem Keyſer/ gleich wie auch Chriſtus bey jhm verklaget worden: Er entſetzt Chriſtum ſeiner Koͤniglichen wuͤrde/ aber er wird auch ſeines Land pfleger-ambts entſetzet: Er verdammet Chriſtum/ er wird wieder verdammet: Er wird Chriſti Blut-richter vnd Hencker/ er wird auch ſein eigener Blut richter vnd ſelbs-Moͤrder; lieget nun in der Hoͤllen vnd wartet deß ſchrecklichen Juͤngſten Gerichts/ da er wird ſehen/ in welchen er geſtochen/ da wird ſeines Weibes rath vmbgekehret werden/ dieſer Gerechte Jeſus wird nichts mit jhm zuſchaffen haben/ er wird jhn von ſich ſtoſſen/ vnd jhm auff ſeinen Kopff vergelten/ was er vnbillich an jhm mißhandelt. peſtatum concitato- re refellit Gretſer, l. 1. rer. va- riar. c. 11. Nun meine Liebſte/ diß iſt die tragœdi, davon Pilati Weib getraͤu- met hat/ ſo iſt der Traum war worden; die gantze Paſſions-Hiſtori kommet vnſer vernunfft als ein Traum vnd Mehrlin fuͤr/ ſie gedencket/ es ſind mehr als 1600. Jahr daß es geſchehen/ wer weiß ob es auch war iſt. Als Jeſus hin- auff gieng gen Jeruſalem ſambt ſeinen zwoͤlffen/ ſprach er zu jhnen: Sehet/ wir gehen hinauff gen Jeruſalem/ vnd es wird alles vol- lendet/ das geſchrieben iſt/ durch die Propheten/ von deß Men- ſchen Sohn. Denn er wird vberantwortet werden/ den Hey- den/ vnd er wird verſpottet/ vnd geſchmaͤhet vnd verſpeyet wer- den/ vnd ſie werden jhn geiſſelen vnd toͤdten/ vnd am dritten Tage wird er wider aufferſtehen. Sie aber vernahmen der keines/ vnd die rede war jhnen verborgen/ vnd wuſten nicht was das geſagt war. Aber vnder deß iſt es ein Goͤttlicher/ warhafftiger Traum/ wir ſind die geiſtlichen Schlaͤffer/ vns iſt auff gewiſſe maß vnd weiß erlaubt (was den Juͤngern im Garten am Oelberg nicht er- laubt geweſen) zuſchlaffen vnd zu traͤumen: Chriſtus hat fuͤr vns gewacht vnd gelitten/ daß wir dermahl eines ruͤwig einſchlaffen moͤgen. Vnſer Glaube iſt der Traum/ der ſich ſonderlich auff den heiligen Sonn-als der Chriſten Traumtag/ von allen weltlichen Sorgen/ Kurtzweilen/ Vanite- ten abthut/ vnd in rechter tieffer gelaſſenheit da lieget/ die hochtroͤſtlich- ſte Paſſions-Hiſtori wol anzuſchawen/ anhoͤren/ betrachten/ mit feſten Hertzen faſſen vnd behalten/ vnd zur hertzlichen ſympathia vnd mitleiden bewegen zu laſſen. Pilati Weib ſagt/ ſie habe viel gelitten vmb ſeinet wil- len. Wie viel mehr wir? non συμπαϑείᾳ meritoria vel expiatoria, nicht das vnſer leiden etwas verdienete oder vns verſoͤhnete. Luc. 13, 31. 32. 33. 34. Was zeihen ſich denn die blinden Paſſions-Affen vnd Baals-Pfaf- fen?

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 951. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/435>, abgerufen am 25.11.2024.