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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Neun vnd zwantzigste
hen/ der jhn für einen Sohn Gottes bekennet; der verleugnete Christum/
Matt. 17, 4,was beweget jhn? hats Blut oder den Kopff golten? ist er jrrgends mit Chri-
sto für den Hohenpriester oder Pilatum geschleppet worden? nein! eine
Magd/ die bracht jhn zum abfal/ der zuvor mit dem Schwerd drein geschla-
Luc. 22, 57.
58. 60.
gen/ das er gesagt: 1. ich bins nicht/ 2. ich kenne jhn nicht. 3. ich weiß
auch nicht/ was du redest.
Hic ergo ad unius aurae levissimae impul-
sum, columna firmissima tota contremuit,
sagt Augustinus, allhier hat sich
von einem kleinen geringen Lüfftlein die stärckeste Seule gantz vnd gar er-
schüttert. Er lässets bey blossen Worten nicht beruhen/ bekräfftigets mit
1. Sam. 3, 17einem Schwur/ verflucht sich/ Gott thue mir diß vnd das/ ohn angesehen er
allbereit einen Hanen-schrey gehöret. Ach das war ein kläglicher Sturtz!
das muß Christum abermahl hefftig geschmertzet haben.

Wie wehe thuts/ wann ein Freund den andern nicht mehr ken-
nen will/ da der andere kommen/ tote, wie Matthaeus berichtet/ eben
Matt. 26, 3.dazumahl/ Christus war dazumahl in actu satisfaciendi, in dem
handel der gnugthuung für das gantze Menschliche Geschlecht/ dessen sich
Judas hette anzunehmen gehabt/ er hat es offt gehöret/ daß Christus sein
Matth. 20,
18.
Leben zur Rantzion dahin geben/ vnd sein Blut vergiesen wird zur verge-
bung der Sünden; hette sich nach dem Sturtz/ wie der Schecher am Creutz
Luc. 15, 8.
seqq.
bekehren/ zu Christo lauffen sollen/ zum rechten Heilbrunnen/ jhn demütig
vmb verzeihung beten/ sich erinnern der gleichnüssen vom verlohrnen Gro-
schen/ vom verlohrnen Sohn; daß Christus in die Welt kommen als ein
Artzt der Krancken vnd nicht der Gesunden; aber das thut er nicht/ gedenckt
wie Cain an seine Sünde/ lästs alleine bey der Gesetz-stimm bleiben/ ge-
Matth. 26,
24.
denckt an die Wort Christi: wehe dem Menschen/ durch welchen
deß Menschen Sohn verrahten wird/ es were jhm besser/ das
derselbige Mensch noch nie gebohren were.
Die schrecken jhm
sein gewissen als wie Donnerklapff/ die 30. Silberling werden jhm zu 30.
Furien/ zu 30. wietenden Hellhunden/ zu 30. fewrigen Drachen/ zu 30.
Schwertern/ die jhm sein Hertz verwunden/ darauff thut er zwar gut Bäb-
stische Buß; es ist bey jhm nicht allein die rew im Hertzen; er bekennet
vnnd beichtet seine Sünde mit dem Munde; er will auch mit seinen
Wercken gnug dafür thun/ aber gehet besonders in der Melancholey/ wird
ein Mörder an sich selbs; der Hals/ dadurch die verrätherey gangen/ wird
verstrickt vnd erwürget; er muß in der Lufft sein Leben enden/ dieweil er den
HErren Himmels vnd der Erden verrathen/ schüttet auch deßwegen der
Leib auß sein trewloses Hertz/ atque sic gravius peccavit desperando quam

prodendo

Die Neun vnd zwantzigſte
hen/ der jhn fuͤr einen Sohn Gottes bekennet; der verleugnete Chriſtum/
Matt. 17, 4,was beweget jhn? hats Blut oder den Kopff golten? iſt er jrꝛgends mit Chri-
ſto fuͤr den Hohenprieſter oder Pilatum geſchleppet worden? nein! eine
Magd/ die bracht jhn zum abfal/ der zuvor mit dem Schwerd drein geſchla-
Luc. 22, 57.
58. 60.
gen/ das er geſagt: 1. ich bins nicht/ 2. ich kenne jhn nicht. 3. ich weiß
auch nicht/ was du redeſt.
Hic ergò ad unius auræ leviſſimæ impul-
ſum, columna firmiſſima tota contremuit,
ſagt Auguſtinus, allhier hat ſich
von einem kleinen geringen Luͤfftlein die ſtaͤrckeſte Seule gantz vnd gar er-
ſchuͤttert. Er laͤſſets bey bloſſen Worten nicht beruhen/ bekraͤfftigets mit
1. Sam. 3, 17einem Schwur/ verflucht ſich/ Gott thue mir diß vnd das/ ohn angeſehen er
allbereit einen Hanen-ſchrey gehoͤret. Ach das war ein klaͤglicher Sturtz!
das muß Chriſtum abermahl hefftig geſchmertzet haben.

Wie wehe thuts/ wann ein Freund den andern nicht mehr ken-
nen will/ da der andere kommen/ τότε, wie Matthæus berichtet/ eben
Matt. 26, 3.dazumahl/ Chriſtus war dazumahl in actu ſatisfaciendi, in dem
handel der gnugthuung fuͤr das gantze Menſchliche Geſchlecht/ deſſen ſich
Judas hette anzunehmen gehabt/ er hat es offt gehoͤret/ daß Chriſtus ſein
Matth. 20,
18.
Leben zur Rantzion dahin geben/ vnd ſein Blut vergieſen wird zur verge-
bung der Suͤnden; hette ſich nach dem Sturtz/ wie der Schecher am Creutz
Luc. 15, 8.
ſeqq.
bekehren/ zu Chriſto lauffen ſollen/ zum rechten Heilbrunnen/ jhn demuͤtig
vmb verzeihung beten/ ſich erinnern der gleichnuͤſſen vom verlohrnen Gro-
ſchen/ vom verlohrnen Sohn; daß Chriſtus in die Welt kommen als ein
Artzt der Krancken vnd nicht der Geſunden; aber das thut er nicht/ gedenckt
wie Cain an ſeine Suͤnde/ laͤſts alleine bey der Geſetz-ſtimm bleiben/ ge-
Matth. 26,
24.
denckt an die Wort Chriſti: wehe dem Menſchen/ durch welchen
deß Menſchen Sohn verrahten wird/ es were jhm beſſer/ das
derſelbige Menſch noch nie gebohren were.
Die ſchrecken jhm
ſein gewiſſen als wie Donnerklapff/ die 30. Silberling werden jhm zu 30.
Furien/ zu 30. wietenden Hellhunden/ zu 30. fewrigen Drachen/ zu 30.
Schwertern/ die jhm ſein Hertz verwunden/ darauff thut er zwar gut Baͤb-
ſtiſche Buß; es iſt bey jhm nicht allein die rew im Hertzen; er bekennet
vnnd beichtet ſeine Suͤnde mit dem Munde; er will auch mit ſeinen
Wercken gnug dafuͤr thun/ aber gehet beſonders in der Melancholey/ wird
ein Moͤrder an ſich ſelbs; der Hals/ dadurch die verraͤtherey gangen/ wird
verſtrickt vnd erwuͤrget; er muß in der Lufft ſein Leben enden/ dieweil er den
HErꝛen Himmels vnd der Erden verrathen/ ſchuͤttet auch deßwegen der
Leib auß ſein trewloſes Hertz/ atque ſic gravius peccavit deſperando quam

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[944/0428] Die Neun vnd zwantzigſte hen/ der jhn fuͤr einen Sohn Gottes bekennet; der verleugnete Chriſtum/ was beweget jhn? hats Blut oder den Kopff golten? iſt er jrꝛgends mit Chri- ſto fuͤr den Hohenprieſter oder Pilatum geſchleppet worden? nein! eine Magd/ die bracht jhn zum abfal/ der zuvor mit dem Schwerd drein geſchla- gen/ das er geſagt: 1. ich bins nicht/ 2. ich kenne jhn nicht. 3. ich weiß auch nicht/ was du redeſt. Hic ergò ad unius auræ leviſſimæ impul- ſum, columna firmiſſima tota contremuit, ſagt Auguſtinus, allhier hat ſich von einem kleinen geringen Luͤfftlein die ſtaͤrckeſte Seule gantz vnd gar er- ſchuͤttert. Er laͤſſets bey bloſſen Worten nicht beruhen/ bekraͤfftigets mit einem Schwur/ verflucht ſich/ Gott thue mir diß vnd das/ ohn angeſehen er allbereit einen Hanen-ſchrey gehoͤret. Ach das war ein klaͤglicher Sturtz! das muß Chriſtum abermahl hefftig geſchmertzet haben. Matt. 17, 4, Luc. 22, 57. 58. 60. 1. Sam. 3, 17 Wie wehe thuts/ wann ein Freund den andern nicht mehr ken- nen will/ da der andere kommen/ τότε, wie Matthæus berichtet/ eben dazumahl/ Chriſtus war dazumahl in actu ſatisfaciendi, in dem handel der gnugthuung fuͤr das gantze Menſchliche Geſchlecht/ deſſen ſich Judas hette anzunehmen gehabt/ er hat es offt gehoͤret/ daß Chriſtus ſein Leben zur Rantzion dahin geben/ vnd ſein Blut vergieſen wird zur verge- bung der Suͤnden; hette ſich nach dem Sturtz/ wie der Schecher am Creutz bekehren/ zu Chriſto lauffen ſollen/ zum rechten Heilbrunnen/ jhn demuͤtig vmb verzeihung beten/ ſich erinnern der gleichnuͤſſen vom verlohrnen Gro- ſchen/ vom verlohrnen Sohn; daß Chriſtus in die Welt kommen als ein Artzt der Krancken vnd nicht der Geſunden; aber das thut er nicht/ gedenckt wie Cain an ſeine Suͤnde/ laͤſts alleine bey der Geſetz-ſtimm bleiben/ ge- denckt an die Wort Chriſti: wehe dem Menſchen/ durch welchen deß Menſchen Sohn verrahten wird/ es were jhm beſſer/ das derſelbige Menſch noch nie gebohren were. Die ſchrecken jhm ſein gewiſſen als wie Donnerklapff/ die 30. Silberling werden jhm zu 30. Furien/ zu 30. wietenden Hellhunden/ zu 30. fewrigen Drachen/ zu 30. Schwertern/ die jhm ſein Hertz verwunden/ darauff thut er zwar gut Baͤb- ſtiſche Buß; es iſt bey jhm nicht allein die rew im Hertzen; er bekennet vnnd beichtet ſeine Suͤnde mit dem Munde; er will auch mit ſeinen Wercken gnug dafuͤr thun/ aber gehet beſonders in der Melancholey/ wird ein Moͤrder an ſich ſelbs; der Hals/ dadurch die verraͤtherey gangen/ wird verſtrickt vnd erwuͤrget; er muß in der Lufft ſein Leben enden/ dieweil er den HErꝛen Himmels vnd der Erden verrathen/ ſchuͤttet auch deßwegen der Leib auß ſein trewloſes Hertz/ atque ſic gravius peccavit deſperando quam prodendo Matt. 26, 3. Matth. 20, 18. Luc. 15, 8. ſeqq. Matth. 26, 24.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 944. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/428>, abgerufen am 22.11.2024.