hen/ der jhn für einen Sohn Gottes bekennet; der verleugnete Christum/ Matt. 17, 4,was beweget jhn? hats Blut oder den Kopff golten? ist er jrrgends mit Chri- sto für den Hohenpriester oder Pilatum geschleppet worden? nein! eine Magd/ die bracht jhn zum abfal/ der zuvor mit dem Schwerd drein geschla- Luc. 22, 57. 58. 60.gen/ das er gesagt: 1. ich bins nicht/ 2. ich kenne jhn nicht. 3. ich weiß auch nicht/ was du redest.Hic ergo ad unius aurae levissimae impul- sum, columna firmissima tota contremuit, sagt Augustinus, allhier hat sich von einem kleinen geringen Lüfftlein die stärckeste Seule gantz vnd gar er- schüttert. Er lässets bey blossen Worten nicht beruhen/ bekräfftigets mit 1. Sam. 3, 17einem Schwur/ verflucht sich/ Gott thue mir diß vnd das/ ohn angesehen er allbereit einen Hanen-schrey gehöret. Ach das war ein kläglicher Sturtz! das muß Christum abermahl hefftig geschmertzet haben.
Wie wehe thuts/ wann ein Freund den andern nicht mehr ken- nen will/ da der andere kommen/ tote, wie Matthaeus berichtet/ eben Matt. 26, 3.dazumahl/ Christus war dazumahl in actu satisfaciendi, in dem handel der gnugthuung für das gantze Menschliche Geschlecht/ dessen sich Judas hette anzunehmen gehabt/ er hat es offt gehöret/ daß Christus sein Matth. 20, 18.Leben zur Rantzion dahin geben/ vnd sein Blut vergiesen wird zur verge- bung der Sünden; hette sich nach dem Sturtz/ wie der Schecher am Creutz Luc. 15, 8. seqq.bekehren/ zu Christo lauffen sollen/ zum rechten Heilbrunnen/ jhn demütig vmb verzeihung beten/ sich erinnern der gleichnüssen vom verlohrnen Gro- schen/ vom verlohrnen Sohn; daß Christus in die Welt kommen als ein Artzt der Krancken vnd nicht der Gesunden; aber das thut er nicht/ gedenckt wie Cain an seine Sünde/ lästs alleine bey der Gesetz-stimm bleiben/ ge- Matth. 26, 24.denckt an die Wort Christi: wehe dem Menschen/ durch welchen deß Menschen Sohn verrahten wird/ es were jhm besser/ das derselbige Mensch noch nie gebohren were. Die schrecken jhm sein gewissen als wie Donnerklapff/ die 30. Silberling werden jhm zu 30. Furien/ zu 30. wietenden Hellhunden/ zu 30. fewrigen Drachen/ zu 30. Schwertern/ die jhm sein Hertz verwunden/ darauff thut er zwar gut Bäb- stische Buß; es ist bey jhm nicht allein die rew im Hertzen; er bekennet vnnd beichtet seine Sünde mit dem Munde; er will auch mit seinen Wercken gnug dafür thun/ aber gehet besonders in der Melancholey/ wird ein Mörder an sich selbs; der Hals/ dadurch die verrätherey gangen/ wird verstrickt vnd erwürget; er muß in der Lufft sein Leben enden/ dieweil er den HErren Himmels vnd der Erden verrathen/ schüttet auch deßwegen der Leib auß sein trewloses Hertz/ atque sic gravius peccavit desperando quam
prodendo
Die Neun vnd zwantzigſte
hen/ der jhn fuͤr einen Sohn Gottes bekennet; der verleugnete Chriſtum/ Matt. 17, 4,was beweget jhn? hats Blut oder den Kopff golten? iſt er jrꝛgends mit Chri- ſto fuͤr den Hohenprieſter oder Pilatum geſchleppet worden? nein! eine Magd/ die bracht jhn zum abfal/ der zuvor mit dem Schwerd drein geſchla- Luc. 22, 57. 58. 60.gen/ das er geſagt: 1. ich bins nicht/ 2. ich kenne jhn nicht. 3. ich weiß auch nicht/ was du redeſt.Hic ergò ad unius auræ leviſſimæ impul- ſum, columna firmiſſima tota contremuit, ſagt Auguſtinus, allhier hat ſich von einem kleinen geringen Luͤfftlein die ſtaͤrckeſte Seule gantz vnd gar er- ſchuͤttert. Er laͤſſets bey bloſſen Worten nicht beruhen/ bekraͤfftigets mit 1. Sam. 3, 17einem Schwur/ verflucht ſich/ Gott thue mir diß vnd das/ ohn angeſehen er allbereit einen Hanen-ſchrey gehoͤret. Ach das war ein klaͤglicher Sturtz! das muß Chriſtum abermahl hefftig geſchmertzet haben.
Wie wehe thuts/ wann ein Freund den andern nicht mehr ken- nen will/ da der andere kommen/ τότε, wie Matthæus berichtet/ eben Matt. 26, 3.dazumahl/ Chriſtus war dazumahl in actu ſatisfaciendi, in dem handel der gnugthuung fuͤr das gantze Menſchliche Geſchlecht/ deſſen ſich Judas hette anzunehmen gehabt/ er hat es offt gehoͤret/ daß Chriſtus ſein Matth. 20, 18.Leben zur Rantzion dahin geben/ vnd ſein Blut vergieſen wird zur verge- bung der Suͤnden; hette ſich nach dem Sturtz/ wie der Schecher am Creutz Luc. 15, 8. ſeqq.bekehren/ zu Chriſto lauffen ſollen/ zum rechten Heilbrunnen/ jhn demuͤtig vmb verzeihung beten/ ſich erinnern der gleichnuͤſſen vom verlohrnen Gro- ſchen/ vom verlohrnen Sohn; daß Chriſtus in die Welt kommen als ein Artzt der Krancken vnd nicht der Geſunden; aber das thut er nicht/ gedenckt wie Cain an ſeine Suͤnde/ laͤſts alleine bey der Geſetz-ſtimm bleiben/ ge- Matth. 26, 24.denckt an die Wort Chriſti: wehe dem Menſchen/ durch welchen deß Menſchen Sohn verrahten wird/ es were jhm beſſer/ das derſelbige Menſch noch nie gebohren were. Die ſchrecken jhm ſein gewiſſen als wie Donnerklapff/ die 30. Silberling werden jhm zu 30. Furien/ zu 30. wietenden Hellhunden/ zu 30. fewrigen Drachen/ zu 30. Schwertern/ die jhm ſein Hertz verwunden/ darauff thut er zwar gut Baͤb- ſtiſche Buß; es iſt bey jhm nicht allein die rew im Hertzen; er bekennet vnnd beichtet ſeine Suͤnde mit dem Munde; er will auch mit ſeinen Wercken gnug dafuͤr thun/ aber gehet beſonders in der Melancholey/ wird ein Moͤrder an ſich ſelbs; der Hals/ dadurch die verraͤtherey gangen/ wird verſtrickt vnd erwuͤrget; er muß in der Lufft ſein Leben enden/ dieweil er den HErꝛen Himmels vnd der Erden verrathen/ ſchuͤttet auch deßwegen der Leib auß ſein trewloſes Hertz/ atque ſic gravius peccavit deſperando quam
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[944/0428]
Die Neun vnd zwantzigſte
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Matt. 17, 4,
Luc. 22, 57.
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Wie wehe thuts/ wann ein Freund den andern nicht mehr ken-
nen will/ da der andere kommen/ τότε, wie Matthæus berichtet/ eben
dazumahl/ Chriſtus war dazumahl in actu ſatisfaciendi, in dem
handel der gnugthuung fuͤr das gantze Menſchliche Geſchlecht/ deſſen ſich
Judas hette anzunehmen gehabt/ er hat es offt gehoͤret/ daß Chriſtus ſein
Leben zur Rantzion dahin geben/ vnd ſein Blut vergieſen wird zur verge-
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bekehren/ zu Chriſto lauffen ſollen/ zum rechten Heilbrunnen/ jhn demuͤtig
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Artzt der Krancken vnd nicht der Geſunden; aber das thut er nicht/ gedenckt
wie Cain an ſeine Suͤnde/ laͤſts alleine bey der Geſetz-ſtimm bleiben/ ge-
denckt an die Wort Chriſti: wehe dem Menſchen/ durch welchen
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Furien/ zu 30. wietenden Hellhunden/ zu 30. fewrigen Drachen/ zu 30.
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vnnd beichtet ſeine Suͤnde mit dem Munde; er will auch mit ſeinen
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ein Moͤrder an ſich ſelbs; der Hals/ dadurch die verraͤtherey gangen/ wird
verſtrickt vnd erwuͤrget; er muß in der Lufft ſein Leben enden/ dieweil er den
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24.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 944. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/428>, abgerufen am 22.11.2024.
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