land dem HERren Zebaoth den wunderschönen Tempel gebawet vnd ge- weyhet/ der hat hernach auff dem Oelberg dem Tempel entgegen vnd gleich- fam zu schimpff/ hohn vnd trutz/ eine Höhe oder Tempel gebawet/ Chamos dem grewel der Moabiter/ dem Griechischen Comus, vnd Molech dem gre- wel der Ammoniter zu ehren/ vnd also ein grewlich lupanar vnd Hurenhauß darauß gemacht/ einen grewel vnd verderbens-Berg/ der deßwegen har ha- maschchit genennet worden; Aber Christus der hat diesen Berg geheyliget/2. Reg. 23, 13. vnd wider gut gemacht.
In specie aber vnd insonderheit hat er denselben geweyhet vnd gemacht I. oratorium vnd dormitorium,zu seinem Bett-berg/ darauff er vbernacht geblieben/ gebetten/ vnd die gantze Nacht durch im Gebett angehalten/ sonderlich in der Nacht zuvor/ da er die dodeca da der zwölff Jünger erwehlet; Es begab sich zu derselbigen Zeit/ das der HErrLuc. 6, 12. 13. JEsus gieng auff einen Berg zu betten/ vnd er bleib vber Nacht in dem Gebett zu GOtt; vnd da es Tag ward/ rieff er seinen Jüngern/ vnd erwehlet jhrer zwölffe/ welche er Apostel nennet: auch kurtz vor seinem bittern Leyden vnd sterben/ er lehrete deß Tages imLuc. 21, 37. Tempel/ deß Nachts aber gieng er hinauß/ vnd bleib vbernacht am Oelberge.II. Propheteuterion, seine Propheten-Cantzel vndMatth. 24, 2. seqq. Lehr-stuhl/ da er von dem vndergang der Statt Jerusalem/ vnd der gan- tzen Welt vom Jüngsten Gericht propheceyet vnd geweissaget/ auch heisse thränen vber die Statt Jerusalem vergossen: Denn als er nahe hinzuLuc. 19, 41. 42. kam/ sahe er die Statt an/ vnd weinete vber sie vnd sprach/ wann du es wüstest/ so würdestu auch bedencken zu dieser deiner Zeit/ was zu deinem Friede dienet/ aber nun ist es für deinen Augen verborgen.III. Panegyricum,den Lobe-berg/ denn da hat er seinenMatt. 21, 1. Einritt angefangen/ vnd als er den Oelberg herab gezogen/ ist jhme mit grosser solennität das Hosianna zugeruffen worden also: Gelobet sey der da kommet/ ein König/ in dem Namen deß HErren/ FriedeLuc. 19, 37. 38. sey im Himmel/ vnd Ehre in der höhe.IV. Brabeuterium,sein Ehren-berg oder Ehren-Chor/ davon er gen Himmel gefahren zu sei- ner Crönung vnd vollkommlichen exaltation, wie die Vralte tradition auß- weiset. V. Tribunal judiciarium,Sein Richt-berg oder Richt-stuhl/ davon er gestritten bagojim, durch die Heyden/ wider die Statt Jerusa- lem/ vnd seinen Thränen krafft gegeben. Wie er den Berg zuvor mit thränen
genetzt/
Predigt.
land dem HERren Zebaoth den wunderſchoͤnen Tempel gebawet vnd ge- weyhet/ der hat hernach auff dem Oelberg dem Tempel entgegen vnd gleich- fam zu ſchimpff/ hohn vnd trutz/ eine Hoͤhe oder Tempel gebawet/ Chamos dem grewel der Moabiter/ dem Griechiſchen Comus, vnd Molech dem gre- wel der Ammoniter zu ehren/ vnd alſo ein grewlich lupanar vnd Hurenhauß darauß gemacht/ einen grewel vnd verderbens-Berg/ der deßwegen har ha- maſchchit genennet worden; Aber Chriſtus der hat dieſen Berg geheyliget/2. Reg. 23, 13. vnd wider gut gemacht.
In ſpecie aber vnd inſonderheit hat er denſelben geweyhet vnd gemacht I. oratorium vnd dormitorium,zu ſeinem Bett-berg/ darauff er vbernacht geblieben/ gebetten/ vnd die gantze Nacht durch im Gebett angehalten/ ſonderlich in der Nacht zuvor/ da er die dodeca da der zwoͤlff Juͤnger erwehlet; Es begab ſich zu derſelbigen Zeit/ das der HErꝛLuc. 6, 12. 13. JEſus gieng auff einen Berg zu betten/ vnd er bleib vber Nacht in dem Gebett zu GOtt; vnd da es Tag ward/ rieff er ſeinen Juͤngern/ vnd erwehlet jhrer zwoͤlffe/ welche er Apoſtel nennet: auch kurtz vor ſeinem bittern Leyden vnd ſterben/ er lehrete deß Tages imLuc. 21, 37. Tempel/ deß Nachts aber gieng er hinauß/ vnd bleib vbernacht am Oelberge.II. Πϱοφητευτήϱιον, ſeine Propheten-Cantzel vndMatth. 24, 2. ſeqq. Lehr-ſtuhl/ da er von dem vndergang der Statt Jeruſalem/ vnd der gan- tzen Welt vom Juͤngſten Gericht propheceyet vnd geweiſſaget/ auch heiſſe thraͤnen vber die Statt Jeruſalem vergoſſen: Denn als er nahe hinzuLuc. 19, 41. 42. kam/ ſahe er die Statt an/ vnd weinete vber ſie vnd ſprach/ wann du es wuͤſteſt/ ſo wuͤrdeſtu auch bedencken zu dieſer deiner Zeit/ was zu deinem Friede dienet/ aber nun iſt es fuͤr deinen Augen verborgen.III. Panegyricum,den Lobe-berg/ denn da hat er ſeinenMatt. 21, 1. Einritt angefangen/ vnd als er den Oelberg herab gezogen/ iſt jhme mit groſſer ſolennitaͤt das Hoſianna zugeruffen worden alſo: Gelobet ſey der da kommet/ ein Koͤnig/ in dem Namen deß HErꝛen/ FriedeLuc. 19, 37. 38. ſey im Himmel/ vnd Ehre in der hoͤhe.IV. Brabeuterium,ſein Ehren-berg oder Ehren-Chor/ davon er gen Himmel gefahren zu ſei- ner Croͤnung vnd vollkommlichen exaltation, wie die Vralte tradition auß- weiſet. V. Tribunal judiciarium,Sein Richt-berg oder Richt-ſtuhl/ davon er geſtritten bagojim, durch die Heyden/ wider die Statt Jeruſa- lem/ vnd ſeinen Thraͤnen krafft gegeben. Wie er den Berg zuvor mit thraͤnẽ
genetzt/
<TEI><text><body><divn="1"><divn="2"><p><pbfacs="#f0411"n="927"/><fwplace="top"type="header"><hirendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/>
land dem HERren Zebaoth den wunderſchoͤnen Tempel gebawet vnd ge-<lb/>
weyhet/ der hat hernach auff dem Oelberg dem Tempel entgegen vnd gleich-<lb/>
fam zu ſchimpff/ hohn vnd trutz/ eine Hoͤhe oder Tempel gebawet/ <hirendition="#aq">Chamos</hi><lb/>
dem grewel der Moabiter/ dem Griechiſchen <hirendition="#aq">Comus,</hi> vnd Molech dem gre-<lb/>
wel der Ammoniter zu ehren/ vnd alſo ein grewlich <hirendition="#aq">lupanar</hi> vnd Hurenhauß<lb/>
darauß gemacht/ einen grewel vnd verderbens-Berg/ der deßwegen <hirendition="#aq">har ha-<lb/>
maſchchit</hi> genennet worden; Aber Chriſtus der hat dieſen Berg geheyliget/<noteplace="right">2. <hirendition="#aq">Reg.</hi> 23,<lb/>
13.</note><lb/>
vnd wider gut gemacht.</p><lb/><p><hirendition="#aq">In ſpecie</hi> aber vnd inſonderheit hat er denſelben geweyhet vnd gemacht<lb/><hirendition="#aq">I. oratorium</hi> vnd <hirendition="#aq">dormitorium,</hi><hirendition="#fr">zu ſeinem Bett-berg/ darauff er<lb/>
vbernacht geblieben/</hi> gebetten/ vnd die gantze Nacht durch im Gebett<lb/>
angehalten/ ſonderlich in der Nacht zuvor/ da er die <hirendition="#aq">dodeca da</hi> der zwoͤlff<lb/>
Juͤnger erwehlet; <hirendition="#fr">Es begab ſich zu derſelbigen Zeit/ das der HErꝛ</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Luc.</hi> 6, 12.<lb/>
13.</note><lb/><hirendition="#fr">JEſus gieng auff einen Berg zu betten/ vnd er bleib vber Nacht<lb/>
in dem Gebett zu GOtt; vnd da es Tag ward/ rieff er ſeinen<lb/>
Juͤngern/ vnd erwehlet jhrer zwoͤlffe/ welche er Apoſtel nennet:</hi><lb/>
auch kurtz vor ſeinem bittern Leyden vnd ſterben/ <hirendition="#fr">er lehrete deß Tages im</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Luc.</hi> 21, 37.</note><lb/><hirendition="#fr">Tempel/ deß Nachts aber gieng er hinauß/ vnd bleib vbernacht<lb/>
am Oelberge.</hi><hirendition="#aq">II.</hi>Πϱοφητευτήϱιον, <hirendition="#fr">ſeine Propheten-Cantzel vnd</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Matth. 24,<lb/>
2. ſeqq.</hi></note><lb/><hirendition="#fr">Lehr-ſtuhl/</hi> da er von dem vndergang der Statt Jeruſalem/ vnd der gan-<lb/>
tzen Welt vom Juͤngſten Gericht propheceyet vnd geweiſſaget/ auch heiſſe<lb/>
thraͤnen vber die Statt Jeruſalem vergoſſen: <hirendition="#fr">Denn als er nahe hinzu</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Luc.</hi> 19, 41.<lb/>
42.</note><lb/><hirendition="#fr">kam/ ſahe er die Statt an/ vnd weinete vber ſie vnd ſprach/ wann<lb/>
du es wuͤſteſt/ ſo wuͤrdeſtu auch bedencken zu dieſer deiner Zeit/<lb/>
was zu deinem Friede dienet/ aber nun iſt es fuͤr deinen Augen<lb/>
verborgen.</hi><hirendition="#aq">III. Panegyricum,</hi><hirendition="#fr">den Lobe-berg/</hi> denn da hat er ſeinen<noteplace="right"><hirendition="#aq">Matt.</hi> 21, 1.</note><lb/>
Einritt angefangen/ vnd als er den Oelberg herab gezogen/ iſt jhme mit<lb/>
groſſer <hirendition="#aq">ſolenni</hi>taͤt das <hirendition="#aq">Hoſianna</hi> zugeruffen worden alſo: <hirendition="#fr">Gelobet ſey<lb/>
der da kommet/ ein Koͤnig/ in dem Namen deß HErꝛen/ Friede</hi><noteplace="right"><hirendition="#aq">Luc.</hi> 19, 37.<lb/>
38.</note><lb/><hirendition="#fr">ſey im Himmel/ vnd Ehre in der hoͤhe.</hi><hirendition="#aq">IV. Brabeuterium,</hi><hirendition="#fr">ſein<lb/>
Ehren-berg oder Ehren-Chor/</hi> davon er gen Himmel gefahren zu ſei-<lb/>
ner Croͤnung vnd vollkommlichen <hirendition="#aq">exaltation,</hi> wie die Vralte <hirendition="#aq">tradition</hi> auß-<lb/>
weiſet. <hirendition="#aq">V. Tribunal judiciarium,</hi><hirendition="#fr">Sein Richt-berg oder Richt-ſtuhl/</hi><lb/>
davon er geſtritten <hirendition="#aq">bagojim,</hi> durch die Heyden/ wider die Statt Jeruſa-<lb/>
lem/ vnd ſeinen Thraͤnen krafft gegeben. Wie er den Berg zuvor mit thraͤnẽ<lb/><fwplace="bottom"type="catch">genetzt/</fw><lb/></p></div></div></body></text></TEI>
[927/0411]
Predigt.
land dem HERren Zebaoth den wunderſchoͤnen Tempel gebawet vnd ge-
weyhet/ der hat hernach auff dem Oelberg dem Tempel entgegen vnd gleich-
fam zu ſchimpff/ hohn vnd trutz/ eine Hoͤhe oder Tempel gebawet/ Chamos
dem grewel der Moabiter/ dem Griechiſchen Comus, vnd Molech dem gre-
wel der Ammoniter zu ehren/ vnd alſo ein grewlich lupanar vnd Hurenhauß
darauß gemacht/ einen grewel vnd verderbens-Berg/ der deßwegen har ha-
maſchchit genennet worden; Aber Chriſtus der hat dieſen Berg geheyliget/
vnd wider gut gemacht.
2. Reg. 23,
13.
In ſpecie aber vnd inſonderheit hat er denſelben geweyhet vnd gemacht
I. oratorium vnd dormitorium, zu ſeinem Bett-berg/ darauff er
vbernacht geblieben/ gebetten/ vnd die gantze Nacht durch im Gebett
angehalten/ ſonderlich in der Nacht zuvor/ da er die dodeca da der zwoͤlff
Juͤnger erwehlet; Es begab ſich zu derſelbigen Zeit/ das der HErꝛ
JEſus gieng auff einen Berg zu betten/ vnd er bleib vber Nacht
in dem Gebett zu GOtt; vnd da es Tag ward/ rieff er ſeinen
Juͤngern/ vnd erwehlet jhrer zwoͤlffe/ welche er Apoſtel nennet:
auch kurtz vor ſeinem bittern Leyden vnd ſterben/ er lehrete deß Tages im
Tempel/ deß Nachts aber gieng er hinauß/ vnd bleib vbernacht
am Oelberge. II. Πϱοφητευτήϱιον, ſeine Propheten-Cantzel vnd
Lehr-ſtuhl/ da er von dem vndergang der Statt Jeruſalem/ vnd der gan-
tzen Welt vom Juͤngſten Gericht propheceyet vnd geweiſſaget/ auch heiſſe
thraͤnen vber die Statt Jeruſalem vergoſſen: Denn als er nahe hinzu
kam/ ſahe er die Statt an/ vnd weinete vber ſie vnd ſprach/ wann
du es wuͤſteſt/ ſo wuͤrdeſtu auch bedencken zu dieſer deiner Zeit/
was zu deinem Friede dienet/ aber nun iſt es fuͤr deinen Augen
verborgen. III. Panegyricum, den Lobe-berg/ denn da hat er ſeinen
Einritt angefangen/ vnd als er den Oelberg herab gezogen/ iſt jhme mit
groſſer ſolennitaͤt das Hoſianna zugeruffen worden alſo: Gelobet ſey
der da kommet/ ein Koͤnig/ in dem Namen deß HErꝛen/ Friede
ſey im Himmel/ vnd Ehre in der hoͤhe. IV. Brabeuterium, ſein
Ehren-berg oder Ehren-Chor/ davon er gen Himmel gefahren zu ſei-
ner Croͤnung vnd vollkommlichen exaltation, wie die Vralte tradition auß-
weiſet. V. Tribunal judiciarium, Sein Richt-berg oder Richt-ſtuhl/
davon er geſtritten bagojim, durch die Heyden/ wider die Statt Jeruſa-
lem/ vnd ſeinen Thraͤnen krafft gegeben. Wie er den Berg zuvor mit thraͤnẽ
genetzt/
Luc. 6, 12.
13.
Luc. 21, 37.
Matth. 24,
2. ſeqq.
Luc. 19, 41.
42.
Matt. 21, 1.
Luc. 19, 37.
38.
Informationen zur CAB-Ansicht
Diese Ansicht bietet Ihnen die Darstellung des Textes in normalisierter Orthographie.
Diese Textvariante wird vollautomatisch erstellt und kann aufgrund dessen auch Fehler enthalten.
Alle veränderten Wortformen sind grau hinterlegt. Als fremdsprachliches Material erkannte
Textteile sind ausgegraut dargestellt.
Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 927. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/411>, abgerufen am 22.11.2024.
Alle Inhalte dieser Seite unterstehen, soweit nicht anders gekennzeichnet, einer
Creative-Commons-Lizenz.
Die Rechte an den angezeigten Bilddigitalisaten, soweit nicht anders gekennzeichnet, liegen bei den besitzenden Bibliotheken.
Weitere Informationen finden Sie in den DTA-Nutzungsbedingungen.
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf
diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken
dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder
nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der
Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden.
Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des
§ 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen
Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung
der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu
vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
Zitierempfehlung: Deutsches Textarchiv. Grundlage für ein Referenzkorpus der neuhochdeutschen Sprache. Herausgegeben von der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, Berlin 2024. URL: https://www.deutschestextarchiv.de/.