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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
thewer/ so sich zugetragen im Jahr der Welt 3913. Als Livia, Cae-
saris Augusti
Gemahel/ einsmahls auff jhrer Meyerhöfe einem Villa Ve-
jentana
genant/ war/ flog ein Adler daher/ der trug ein weiß Hun in den
Klawen/ das Hun aber hatte ein Lorber zweiglein in dem Schnabel. Da
der Adler vber die Keyserin kam/ ließ er das Hun mit dem Lorberzweiglein
von der Höhe in jhren Schoß fallen/ vnd weil es noch lebte/ that sie die ver-
ordnung/ daß solches fleissig bewahret vnd erhalten würde. Von dieser
Hennen ist nachmahls eine grosse Anzahl weiser Hanen vnd Hennen er-
zogen worden. Das Lorberzweiglein hat die Keyserin mit jhren Händen
in die Erden gepflantzet/ welches zu einem Baum worden/ vnd weil von die-
sem Baum auch andere Zweig in die Erde gestecket/ erwachsen sind/ hat es
letzlich einen gantzen Wald von Lorberbäumen geben. Jm letzten Jahr
Neronis, welcher der letzte Keyser auß dieser Liviae posteritet gewesen/ sind
die weisen Hüner auff dem obgemeldem Meyerhoffe alle gestorben/ vnnd
der gantze Lorber-Wald verdorret/ welches für ein gewiß Zeichen gehalten/
daß das gantze Geschlechte der Caesarum in Nerone absterben würde/ in
massen auch geschehen.

Die alten Kayser sind tod/ jhr Geschlecht ist auß der Wurtzel erhoben
vnd zunicht worden/ aber der Zweig vnd Wurtzel Jesse lebet noch vnd stehet
auffrecht/ wovon langst zuvor im alten Testament eine herrliche/ rätzel-tieffe
vnd geistreiche/ verblümte Weissagung ergangen/ durch den Mund deß
hoch erleuchten Propheten Ezechielis. So spricht der HErr HErr/Ezech. 17,
22. 23. 24.

Jch will auch von dem Wipffel deß hohen Cedernbaums neh-
men
(vom vbergebliebenen Königlichen Stamm/ auß welchem Zeruba-
bel/ vnd hernach Christus kommen/ H. Luth: Christus ist vom hohen Ce-
dernbaum/ das ist/ auß Gottes-Volck vnd vom Stamm David) vnnd
oben von seinen Zweigen
(Königlichen Nachkommen) ein zartes
Reiß
(den Messiam Esa. 11. v. 1.) brechen/ vnd wills auff einen ho-
hen gehaufften Berg pflantzen. Nemlich/ auff den hohen
Berg Jsrael wil ichs pflantzen/
(dadurch die Christliche Kirch ver-
standen wird/ durch den Berg Zion fürgebildet. Esa. 2/2. Mich. 4/1.)
daß es Zweige gewinne/ vnd Früchte bringe/ vnd ein herrlicher
Cedernbaum werde/
(Christus wird anfangs ein geringes Ansehen
haben/ wie ein schwaches Zweiglein/ im stande der Erniedrigung/ hernach
aber sein Geistlich Reich auff dem Berge Zion/ zu Jerusalem anfangen
vnd von dannen dasselbe durch die Predigt deß Evangelii in die gantze Welt
außbreiten) also/ daß allerley Vögel vnder jhm wohnen/ vnnd

aller-
z

Predigt.
thewer/ ſo ſich zugetragen im Jahr der Welt 3913. Als Livia, Cæ-
ſaris Auguſti
Gemahel/ einsmahls auff jhrer Meyerhoͤfe einem Villa Ve-
jentana
genant/ war/ flog ein Adler daher/ der trug ein weiß Hun in den
Klawen/ das Hun aber hatte ein Lorber zweiglein in dem Schnabel. Da
der Adler vber die Keyſerin kam/ ließ er das Hun mit dem Lorberzweiglein
von der Hoͤhe in jhren Schoß fallen/ vnd weil es noch lebte/ that ſie die ver-
ordnung/ daß ſolches fleiſſig bewahret vnd erhalten wuͤrde. Von dieſer
Hennen iſt nachmahls eine groſſe Anzahl weiſer Hanen vnd Hennen er-
zogen worden. Das Lorberzweiglein hat die Keyſerin mit jhren Haͤnden
in die Erden gepflantzet/ welches zu einem Baum worden/ vnd weil von die-
ſem Baum auch andere Zweig in die Erde geſtecket/ erwachſen ſind/ hat es
letzlich einen gantzen Wald von Lorberbaͤumen geben. Jm letzten Jahr
Neronis, welcher der letzte Keyſer auß dieſer Liviæ poſteritet geweſen/ ſind
die weiſen Huͤner auff dem obgemeldem Meyerhoffe alle geſtorben/ vnnd
der gantze Lorber-Wald verdorret/ welches fuͤr ein gewiß Zeichen gehalten/
daß das gantze Geſchlechte der Cæſarum in Nerone abſterben wuͤrde/ in
maſſen auch geſchehen.

Die alten Kayſer ſind tod/ jhr Geſchlecht iſt auß der Wurtzel erhoben
vnd zunicht worden/ aber der Zweig vnd Wurtzel Jeſſe lebet noch vnd ſtehet
auffrecht/ wovon langſt zuvor im alten Teſtament eine herꝛliche/ raͤtzel-tieffe
vnd geiſtreiche/ verbluͤmte Weiſſagung ergangen/ durch den Mund deß
hoch erleuchten Propheten Ezechielis. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ/Ezech. 17,
22. 23. 24.

Jch will auch von dem Wipffel deß hohen Cedernbaums neh-
men
(vom vbergebliebenen Koͤniglichen Stamm/ auß welchem Zeruba-
bel/ vnd hernach Chriſtus kommen/ H. Luth: Chriſtus iſt vom hohen Ce-
dernbaum/ das iſt/ auß Gottes-Volck vnd vom Stamm David) vnnd
oben von ſeinen Zweigen
(Koͤniglichen Nachkommen) ein zartes
Reiß
(den Meſſiam Eſa. 11. v. 1.) brechen/ vnd wills auff einen ho-
hen gehaufften Berg pflantzen. Nemlich/ auff den hohen
Berg Jſrael wil ichs pflantzen/
(dadurch die Chriſtliche Kirch ver-
ſtanden wird/ durch den Berg Zion fuͤrgebildet. Eſa. 2/2. Mich. 4/1.)
daß es Zweige gewinne/ vnd Fruͤchte bringe/ vnd ein herꝛlicher
Cedernbaum werde/
(Chriſtus wird anfangs ein geringes Anſehen
haben/ wie ein ſchwaches Zweiglein/ im ſtande der Erniedrigung/ hernach
aber ſein Geiſtlich Reich auff dem Berge Zion/ zu Jeruſalem anfangen
vnd von dannen daſſelbe durch die Predigt deß Evangelii in die gantze Welt
außbreiten) alſo/ daß allerley Voͤgel vnder jhm wohnen/ vnnd

aller-
z
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[913/0397] Predigt. thewer/ ſo ſich zugetragen im Jahr der Welt 3913. Als Livia, Cæ- ſaris Auguſti Gemahel/ einsmahls auff jhrer Meyerhoͤfe einem Villa Ve- jentana genant/ war/ flog ein Adler daher/ der trug ein weiß Hun in den Klawen/ das Hun aber hatte ein Lorber zweiglein in dem Schnabel. Da der Adler vber die Keyſerin kam/ ließ er das Hun mit dem Lorberzweiglein von der Hoͤhe in jhren Schoß fallen/ vnd weil es noch lebte/ that ſie die ver- ordnung/ daß ſolches fleiſſig bewahret vnd erhalten wuͤrde. Von dieſer Hennen iſt nachmahls eine groſſe Anzahl weiſer Hanen vnd Hennen er- zogen worden. Das Lorberzweiglein hat die Keyſerin mit jhren Haͤnden in die Erden gepflantzet/ welches zu einem Baum worden/ vnd weil von die- ſem Baum auch andere Zweig in die Erde geſtecket/ erwachſen ſind/ hat es letzlich einen gantzen Wald von Lorberbaͤumen geben. Jm letzten Jahr Neronis, welcher der letzte Keyſer auß dieſer Liviæ poſteritet geweſen/ ſind die weiſen Huͤner auff dem obgemeldem Meyerhoffe alle geſtorben/ vnnd der gantze Lorber-Wald verdorret/ welches fuͤr ein gewiß Zeichen gehalten/ daß das gantze Geſchlechte der Cæſarum in Nerone abſterben wuͤrde/ in maſſen auch geſchehen. Die alten Kayſer ſind tod/ jhr Geſchlecht iſt auß der Wurtzel erhoben vnd zunicht worden/ aber der Zweig vnd Wurtzel Jeſſe lebet noch vnd ſtehet auffrecht/ wovon langſt zuvor im alten Teſtament eine herꝛliche/ raͤtzel-tieffe vnd geiſtreiche/ verbluͤmte Weiſſagung ergangen/ durch den Mund deß hoch erleuchten Propheten Ezechielis. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ/ Jch will auch von dem Wipffel deß hohen Cedernbaums neh- men (vom vbergebliebenen Koͤniglichen Stamm/ auß welchem Zeruba- bel/ vnd hernach Chriſtus kommen/ H. Luth: Chriſtus iſt vom hohen Ce- dernbaum/ das iſt/ auß Gottes-Volck vnd vom Stamm David) vnnd oben von ſeinen Zweigen (Koͤniglichen Nachkommen) ein zartes Reiß (den Meſſiam Eſa. 11. v. 1.) brechen/ vnd wills auff einen ho- hen gehaufften Berg pflantzen. Nemlich/ auff den hohen Berg Jſrael wil ichs pflantzen/ (dadurch die Chriſtliche Kirch ver- ſtanden wird/ durch den Berg Zion fuͤrgebildet. Eſa. 2/2. Mich. 4/1.) daß es Zweige gewinne/ vnd Fruͤchte bringe/ vnd ein herꝛlicher Cedernbaum werde/ (Chriſtus wird anfangs ein geringes Anſehen haben/ wie ein ſchwaches Zweiglein/ im ſtande der Erniedrigung/ hernach aber ſein Geiſtlich Reich auff dem Berge Zion/ zu Jeruſalem anfangen vnd von dannen daſſelbe durch die Predigt deß Evangelii in die gantze Welt außbreiten) alſo/ daß allerley Voͤgel vnder jhm wohnen/ vnnd aller- Ezech. 17, 22. 23. 24. z

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 913. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/397>, abgerufen am 22.11.2024.