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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sieben vnd zwantzigste
Tag vber dem Gibel deß Hausses seines Vatters gesessen/ da durch das
Iustin. l. 12.zweyfache Reich in Europa vnd Asia angedeutet worden. 6. ob Evangelium
tergeminum,
weileben auff denselbigen Tag der Vatter Philippus
drey gute Zeitungen bekommen;
daß Parmenio die Illyricos geschla-
gen: Er Philippus zu Olympis das Beste gewunnen: vnd das jhm ein
Sohn gebohren; darauß der Vatter geschlossen/ daß der Sohn werde deß-
wegen Vnüberwindlich seyn/ weil auff seinen Geburtstag so viel victori-
en
vnd herrliche Thaten sich begeben. Aber was sollen diese Geburt-Aben-
thewren eines sündlichen Menschen/ welcher ein rechter Welt-Rauber vnd
Mordbrenner worden; als ein Zorn-Ruthe deß Allmächtigen Gottes; ge-
gen den Christlichen Weyhenacht Wundern deß Welt Heilands?

Viel sonder vnd wunderbahrer/ ja mit höhern vnd mehrern Geheim-
nüs-reichen ominibus ist das aller Edelste Kind/ Gott von Gott &c.
Jesus an diese Welt gebohren worden; von dessen Geburt die Propheten
geweissaget; alle Heiligen sich darnach gesehnet/ so mit sonderbahren Mira-
clen vnd Wunderwercken verbunden gewest. Die Watheit darff keiner Lugen
oder doch keiner zweiffelhafftigen miraculen/ als solte zu Rom vmb die Zeit/
da Christus gebohren/ einen gantzen Tag Oehl auß der Erden geflossen
seyn/ deß Apollinis oraculum verstummet seyn; ein Altar dem erst gebohr-
nen Sohn Gottes vom Augusto auffgerichtet worden/ weil jhm Maria mit
einem Kind in der Lufft erschienen: Jani Kirch beschlossen: alle Schuld-
bücher verbrennet; die Sonn mit einem Circul/ wie ein Regenbogen vmb-
geben gewest am hellen Himmel/ wie Orosius schreibt Baronius wancket hie-
gibt dem Orosio eine correction vnd Harrupff.

Wir haben so viel gewisse omina, das ist/ Propheceyungen vnd erschei-
nungen/ daß wir der Spänigen vnd vngegründeten wol entrahten mö-
gen/ der Stern/ welcher vor den Weisen hergeleuchtet/ die Evangelische
verkündigung Gabriels/ vnd der Engelgesang/ darüber wir vns zur Wei-
henachtzeit erfrewen/ vnd welches der grösten Wunder eines/ so ist Gott
1. Tim. 3, 16offenbahret im Fleisch/ Gott vnd Mensch in einer Persohn erschienen/
der ewige/ selbständige Gott in einem Menschen gleichsam abcontrofeiet
worden/ gleich wie ein Bild in einem Siegelring oder in Wachs bussirt;
eine Mutter vnd doch eine Jungfraw? ein Zweig/ der in jhrem Leib ent-
sprossen/ davon ein grosser Cedernbaum worden/ der die gantze Welt er-
füllet vnd vberschattet/ vnd in ewigkeit nun vnd nimmermehr kan außge-
wurtzelt werden.

Jn den Römischen Geschichten lieset man von einem seltzamen Aben-

thewer/

Die Sieben vnd zwantzigſte
Tag vber dem Gibel deß Hauſſes ſeines Vatters geſeſſen/ da durch das
Iuſtin. l. 12.zweyfache Reich in Europa vnd Aſia angedeutet worden. 6. ob Evangelium
tergeminum,
weileben auff denſelbigen Tag der Vatter Philippus
drey gute Zeitungen bekommen;
daß Parmenio die Illyricos geſchla-
gen: Er Philippus zu Olympis das Beſte gewunnen: vnd das jhm ein
Sohn gebohren; darauß der Vatter geſchloſſen/ daß der Sohn werde deß-
wegen Vnuͤberwindlich ſeyn/ weil auff ſeinen Geburtstag ſo viel victori-
en
vnd herꝛliche Thaten ſich begeben. Aber was ſollen dieſe Geburt-Aben-
thewren eines ſuͤndlichen Menſchen/ welcher ein rechter Welt-Rauber vnd
Mordbrenner worden; als ein Zorn-Ruthe deß Allmaͤchtigen Gottes; ge-
gen den Chriſtlichen Weyhenacht Wundern deß Welt Heilands?

Viel ſonder vnd wunderbahrer/ ja mit hoͤhern vnd mehrern Geheim-
nuͤs-reichen ominibus iſt das aller Edelſte Kind/ Gott von Gott &c.
Jeſus an dieſe Welt gebohren worden; von deſſen Geburt die Propheten
geweiſſaget; alle Heiligen ſich darnach geſehnet/ ſo mit ſonderbahren Mira-
clen vnd Wunderwercken verbunden geweſt. Die Watheit darff keiner Lugẽ
oder doch keiner zweiffelhafftigen miraculen/ als ſolte zu Rom vmb die Zeit/
da Chriſtus gebohren/ einen gantzen Tag Oehl auß der Erden gefloſſen
ſeyn/ deß Apollinis oraculum verſtummet ſeyn; ein Altar dem erſt gebohr-
nen Sohn Gottes vom Auguſto auffgerichtet worden/ weil jhm Maria mit
einem Kind in der Lufft erſchienen: Jani Kirch beſchloſſen: alle Schuld-
buͤcher verbrennet; die Sonn mit einem Circul/ wie ein Regenbogen vmb-
geben geweſt am hellen Himmel/ wie Oroſius ſchreibt Baronius wancket hie-
gibt dem Oroſio eine correction vnd Harrupff.

Wir haben ſo viel gewiſſe omina, das iſt/ Propheceyungen vnd erſchei-
nungen/ daß wir der Spaͤnigen vnd vngegruͤndeten wol entrahten moͤ-
gen/ der Stern/ welcher vor den Weiſen hergeleuchtet/ die Evangeliſche
verkuͤndigung Gabriels/ vnd der Engelgeſang/ daruͤber wir vns zur Wei-
henachtzeit erfrewen/ vnd welches der groͤſten Wunder eines/ ſo iſt Gott
1. Tim. 3, 16offenbahret im Fleiſch/ Gott vnd Menſch in einer Perſohn erſchienen/
der ewige/ ſelbſtaͤndige Gott in einem Menſchen gleichſam abcontrofeiet
worden/ gleich wie ein Bild in einem Siegelring oder in Wachs buſſirt;
eine Mutter vnd doch eine Jungfraw? ein Zweig/ der in jhrem Leib ent-
ſproſſen/ davon ein groſſer Cedernbaum worden/ der die gantze Welt er-
fuͤllet vnd vberſchattet/ vnd in ewigkeit nun vnd nimmermehr kan außge-
wurtzelt werden.

Jn den Roͤmiſchen Geſchichten lieſet man von einem ſeltzamen Aben-

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[912/0396] Die Sieben vnd zwantzigſte Tag vber dem Gibel deß Hauſſes ſeines Vatters geſeſſen/ da durch das zweyfache Reich in Europa vnd Aſia angedeutet worden. 6. ob Evangelium tergeminum, weileben auff denſelbigen Tag der Vatter Philippus drey gute Zeitungen bekommen; daß Parmenio die Illyricos geſchla- gen: Er Philippus zu Olympis das Beſte gewunnen: vnd das jhm ein Sohn gebohren; darauß der Vatter geſchloſſen/ daß der Sohn werde deß- wegen Vnuͤberwindlich ſeyn/ weil auff ſeinen Geburtstag ſo viel victori- en vnd herꝛliche Thaten ſich begeben. Aber was ſollen dieſe Geburt-Aben- thewren eines ſuͤndlichen Menſchen/ welcher ein rechter Welt-Rauber vnd Mordbrenner worden; als ein Zorn-Ruthe deß Allmaͤchtigen Gottes; ge- gen den Chriſtlichen Weyhenacht Wundern deß Welt Heilands? Iuſtin. l. 12. Viel ſonder vnd wunderbahrer/ ja mit hoͤhern vnd mehrern Geheim- nuͤs-reichen ominibus iſt das aller Edelſte Kind/ Gott von Gott &c. Jeſus an dieſe Welt gebohren worden; von deſſen Geburt die Propheten geweiſſaget; alle Heiligen ſich darnach geſehnet/ ſo mit ſonderbahren Mira- clen vnd Wunderwercken verbunden geweſt. Die Watheit darff keiner Lugẽ oder doch keiner zweiffelhafftigen miraculen/ als ſolte zu Rom vmb die Zeit/ da Chriſtus gebohren/ einen gantzen Tag Oehl auß der Erden gefloſſen ſeyn/ deß Apollinis oraculum verſtummet ſeyn; ein Altar dem erſt gebohr- nen Sohn Gottes vom Auguſto auffgerichtet worden/ weil jhm Maria mit einem Kind in der Lufft erſchienen: Jani Kirch beſchloſſen: alle Schuld- buͤcher verbrennet; die Sonn mit einem Circul/ wie ein Regenbogen vmb- geben geweſt am hellen Himmel/ wie Oroſius ſchreibt Baronius wancket hie- gibt dem Oroſio eine correction vnd Harrupff. Wir haben ſo viel gewiſſe omina, das iſt/ Propheceyungen vnd erſchei- nungen/ daß wir der Spaͤnigen vnd vngegruͤndeten wol entrahten moͤ- gen/ der Stern/ welcher vor den Weiſen hergeleuchtet/ die Evangeliſche verkuͤndigung Gabriels/ vnd der Engelgeſang/ daruͤber wir vns zur Wei- henachtzeit erfrewen/ vnd welches der groͤſten Wunder eines/ ſo iſt Gott offenbahret im Fleiſch/ Gott vnd Menſch in einer Perſohn erſchienen/ der ewige/ ſelbſtaͤndige Gott in einem Menſchen gleichſam abcontrofeiet worden/ gleich wie ein Bild in einem Siegelring oder in Wachs buſſirt; eine Mutter vnd doch eine Jungfraw? ein Zweig/ der in jhrem Leib ent- ſproſſen/ davon ein groſſer Cedernbaum worden/ der die gantze Welt er- fuͤllet vnd vberſchattet/ vnd in ewigkeit nun vnd nimmermehr kan außge- wurtzelt werden. 1. Tim. 3, 16 Jn den Roͤmiſchen Geſchichten lieſet man von einem ſeltzamen Aben- thewer/

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 912. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/396>, abgerufen am 22.11.2024.