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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechs vnd zwantzigste
im Fleisch geoffenbahrten Gottes verwundert/ das lassen wir als einen
München Traum vnd Tand-Mähr fahren/ halten vns aber an das/ das ge-
wiß ist/ daß den Engel auß grosser Verwunderung deß Geheimnuß gelu-
stet hat hinein zuschawen/ sich mit tieffer reverentz gebucket recht hinein zu-
sehen/ wie wohl ers nimmermehr außsehen vnd außwundern kan/ dann da
sahe er mit scharpffen Engels-Augen vor sich das summum pulchrum, die
schöneste rarität vnd novität/ panton kainon kainotaton, vnder allen ne-
wen Sachen das neweste vnd also hochwunderens werth/ wie es den lieben
Alten beliebet zu reden/ den geoffenbahrten Gott im Fleisch/ den Schöpffer
in der Creatur/ das vnmündige Wort/ das vnermeßliche in einem kleinem
Cörperlein/ einen Jungfrawen Sohn/ dergleichen nie erhöret worden.
Dieser Engel stehet vns zum Muster da/ daß wir der Welt jhre raritäten/
vanitäten/ Wunder-sachen/ Wunder-kunst vnd Wunderwerck lassen; vnd
vns im gegentheil an diesem kündlichen grossen Geheimnuß erspieglen vnd
belustigen.

Die alte betagte Elisabeth vnd Zacharias gehen vns gleicher gestalt
im Reyen vor/ jene/ daß sie mit Glaubens Augen den Herren in dem Lei-
be der Jungfrawen Maria gesehen/ vnd wargenommen/ daß sich Gottes
Luc. 1, 43.Gnade vom Himmel groß ergossen in Marien Schoß/ vnd gesagt: Wo-
her kompt mir das/ daß die Mutter meines HErrn zu mir kom-
met?
diesen daß er das Liecht/ so blötzlich in der Welt erschienen/ in der
finstern Enge deß Mütterlichen Leibes gesehen/ vnd darüber angefangen zu
Luc. 1, 78.
79.
frolocken vnd zu sagen: Durch die hertzliche Barmhertzigkeit
vnsers GOttes/ hat vns besucht der Auffgang auß der
Höhe. Auff daß er erscheine denen/ die da sitzen im Finsternüß
vnd Schatten deß Todes/ vnnd richte vnsere Füsse auff den
Weg deß Friedes.
Sonderlich Johannis Dantz ist ein schöner Vor-
Luc. 1, 41.dantz/ im Geist von Frewden zu hüpffen vnd zuspringen/ dann es begab
sich/ als Elisabeth den Gruß Mari
ae höret/ hüpffet das Kind
in jhrem Leibe.
Auß erleuchtung vnd antrieb deß heiligen Geistes hat
das Johannes-Kind feinen Messiam schon gesehen/ sich beweget vnd ge-
reget/ auß jnniglicher Frewde vber den Lauff der Natur gehüpffet/ vnd
sein liebes Christ-Kindlein mit einem Sprung (weil es noch nicht gekönnet
mit seiner Zung) gegrüsset vnd willkommen heißen seyn. Welches Ex-
empel auch billig fromme Christliche Eltern/ deren Kinder in Mutterleibe
jrrgend auff dem platz bleiben/ vnd zur Geburth oder zur H. Tauff nicht
haben können gebracht werden/ trösten soll/ sie sollen wissen/ daß der

Vatter

Die Sechs vnd zwantzigſte
im Fleiſch geoffenbahrten Gottes verwundert/ das laſſen wir als einen
Muͤnchen Traum vnd Tand-Maͤhr fahren/ halten vns aber an das/ das ge-
wiß iſt/ daß den Engel auß groſſer Verwunderung deß Geheimnuß gelu-
ſtet hat hinein zuſchawen/ ſich mit tieffer reverentz gebucket recht hinein zu-
ſehen/ wie wohl ers nimmermehr außſehen vnd außwundern kan/ dann da
ſahe er mit ſcharpffen Engels-Augen vor ſich das ſummum pulchrum, die
ſchoͤneſte raritaͤt vnd novitaͤt/ πάντων καινῶν καινότατον, vnder allen ne-
wen Sachen das neweſte vnd alſo hochwunderens werth/ wie es den lieben
Alten beliebet zu reden/ den geoffenbahrten Gott im Fleiſch/ den Schoͤpffer
in der Creatur/ das vnmuͤndige Wort/ das vnermeßliche in einem kleinem
Coͤrperlein/ einen Jungfrawen Sohn/ dergleichen nie erhoͤret worden.
Dieſer Engel ſtehet vns zum Muſter da/ daß wir der Welt jhre raritaͤten/
vanitaͤten/ Wunder-ſachen/ Wunder-kunſt vnd Wunderwerck laſſen; vnd
vns im gegentheil an dieſem kuͤndlichen groſſen Geheimnuß erſpieglen vnd
beluſtigen.

Die alte betagte Eliſabeth vnd Zacharias gehen vns gleicher geſtalt
im Reyen vor/ jene/ daß ſie mit Glaubens Augen den Herꝛen in dem Lei-
be der Jungfrawen Maria geſehen/ vnd wargenommen/ daß ſich Gottes
Luc. 1, 43.Gnade vom Himmel groß ergoſſen in Marien Schoß/ vnd geſagt: Wo-
her kompt mir das/ daß die Mutter meines HErꝛn zu mir kom-
met?
dieſen daß er das Liecht/ ſo bloͤtzlich in der Welt erſchienen/ in der
finſtern Enge deß Muͤtterlichen Leibes geſehen/ vnd daruͤber angefangen zu
Luc. 1, 78.
79.
frolocken vnd zu ſagen: Durch die hertzliche Barmhertzigkeit
vnſers GOttes/ hat vns beſucht der Auffgang auß der
Hoͤhe. Auff daß er erſcheine denen/ die da ſitzen im Finſternuͤß
vnd Schatten deß Todes/ vnnd richte vnſere Fuͤſſe auff den
Weg deß Friedes.
Sonderlich Johannis Dantz iſt ein ſchoͤner Vor-
Luc. 1, 41.dantz/ im Geiſt von Frewden zu huͤpffen vnd zuſpringen/ dann es begab
ſich/ als Eliſabeth den Gruß Mari
æ hoͤret/ huͤpffet das Kind
in jhrem Leibe.
Auß erleuchtung vnd antrieb deß heiligen Geiſtes hat
das Johannes-Kind feinen Meſſiam ſchon geſehen/ ſich beweget vnd ge-
reget/ auß jnniglicher Frewde vber den Lauff der Natur gehuͤpffet/ vnd
ſein liebes Chriſt-Kindlein mit einem Sprung (weil es noch nicht gekoͤnnet
mit ſeiner Zung) gegruͤſſet vnd willkommen heißen ſeyn. Welches Ex-
empel auch billig fromme Chriſtliche Eltern/ deren Kinder in Mutterleibe
jrꝛgend auff dem platz bleiben/ vnd zur Geburth oder zur H. Tauff nicht
haben koͤnnen gebracht werden/ troͤſten ſoll/ ſie ſollen wiſſen/ daß der

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[908/0392] Die Sechs vnd zwantzigſte im Fleiſch geoffenbahrten Gottes verwundert/ das laſſen wir als einen Muͤnchen Traum vnd Tand-Maͤhr fahren/ halten vns aber an das/ das ge- wiß iſt/ daß den Engel auß groſſer Verwunderung deß Geheimnuß gelu- ſtet hat hinein zuſchawen/ ſich mit tieffer reverentz gebucket recht hinein zu- ſehen/ wie wohl ers nimmermehr außſehen vnd außwundern kan/ dann da ſahe er mit ſcharpffen Engels-Augen vor ſich das ſummum pulchrum, die ſchoͤneſte raritaͤt vnd novitaͤt/ πάντων καινῶν καινότατον, vnder allen ne- wen Sachen das neweſte vnd alſo hochwunderens werth/ wie es den lieben Alten beliebet zu reden/ den geoffenbahrten Gott im Fleiſch/ den Schoͤpffer in der Creatur/ das vnmuͤndige Wort/ das vnermeßliche in einem kleinem Coͤrperlein/ einen Jungfrawen Sohn/ dergleichen nie erhoͤret worden. Dieſer Engel ſtehet vns zum Muſter da/ daß wir der Welt jhre raritaͤten/ vanitaͤten/ Wunder-ſachen/ Wunder-kunſt vnd Wunderwerck laſſen; vnd vns im gegentheil an dieſem kuͤndlichen groſſen Geheimnuß erſpieglen vnd beluſtigen. Die alte betagte Eliſabeth vnd Zacharias gehen vns gleicher geſtalt im Reyen vor/ jene/ daß ſie mit Glaubens Augen den Herꝛen in dem Lei- be der Jungfrawen Maria geſehen/ vnd wargenommen/ daß ſich Gottes Gnade vom Himmel groß ergoſſen in Marien Schoß/ vnd geſagt: Wo- her kompt mir das/ daß die Mutter meines HErꝛn zu mir kom- met? dieſen daß er das Liecht/ ſo bloͤtzlich in der Welt erſchienen/ in der finſtern Enge deß Muͤtterlichen Leibes geſehen/ vnd daruͤber angefangen zu frolocken vnd zu ſagen: Durch die hertzliche Barmhertzigkeit vnſers GOttes/ hat vns beſucht der Auffgang auß der Hoͤhe. Auff daß er erſcheine denen/ die da ſitzen im Finſternuͤß vnd Schatten deß Todes/ vnnd richte vnſere Fuͤſſe auff den Weg deß Friedes. Sonderlich Johannis Dantz iſt ein ſchoͤner Vor- dantz/ im Geiſt von Frewden zu huͤpffen vnd zuſpringen/ dann es begab ſich/ als Eliſabeth den Gruß Mariæ hoͤret/ huͤpffet das Kind in jhrem Leibe. Auß erleuchtung vnd antrieb deß heiligen Geiſtes hat das Johannes-Kind feinen Meſſiam ſchon geſehen/ ſich beweget vnd ge- reget/ auß jnniglicher Frewde vber den Lauff der Natur gehuͤpffet/ vnd ſein liebes Chriſt-Kindlein mit einem Sprung (weil es noch nicht gekoͤnnet mit ſeiner Zung) gegruͤſſet vnd willkommen heißen ſeyn. Welches Ex- empel auch billig fromme Chriſtliche Eltern/ deren Kinder in Mutterleibe jrꝛgend auff dem platz bleiben/ vnd zur Geburth oder zur H. Tauff nicht haben koͤnnen gebracht werden/ troͤſten ſoll/ ſie ſollen wiſſen/ daß der Vatter Luc. 1, 43. Luc. 1, 78. 79. Luc. 1, 41.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 908. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/392>, abgerufen am 22.11.2024.