Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Fünff vnd zwantzigste an fremdem exempel klug werden. Satanae summetukh[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] Dei antimakh[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]Gal. 5, 24.Sathans gesell ist Gottes feind! Wer aber Christo angehöret/ der creutziget seyn Fleisch sambt den lüsten vnd begierden/ er enteussert sich selbs seiner eygen-sucht/ lust- vnd gelt-sucht/ bricht ihm selbs ab/ enteussert: sich seiner selbs/ auff daß sich Christus an jenem Tag seiner nicht enteussere. Trahe me post te, sprechen wir billich/ o demütigster Herr JEsu! Die Zwantzigste Predigt. Von der Darstellung deß Opffers JEsu Christi GEliebte in Christo: Gleich wie ein schöner Lustgarten Blume
Die Fuͤnff vnd zwantzigſte an fremdem exempel klug werden. Satanæ συμμέτυχ[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] Dei ἀντίμαχ[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]Gal. 5, 24.Sathans geſell iſt Gottes feind! Wer aber Chriſto angehoͤret/ der creutziget ſeyn Fleiſch ſambt den luͤſten vnd begierden/ er enteuſſert ſich ſelbs ſeiner eygen-ſucht/ luſt- vnd gelt-ſucht/ bricht ihm ſelbs ab/ enteuſſert: ſich ſeiner ſelbs/ auff daß ſich Chriſtus an jenem Tag ſeiner nicht enteuſſere. Trahe me poſt te, ſprechen wir billich/ ô demuͤtigſter Herr JEſu! Die Zwantzigſte Predigt. Von der Darſtellung deß Opffers JEſu Chriſti GEliebte in Chriſto: Gleich wie ein ſchoͤner Luſtgarten Blume
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb n="898" facs="#f0382"/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#b">Die Fuͤnff vnd zwantzigſte</hi></fw><lb/> an fremdem exempel klug werden. <hi rendition="#aq">Satanæ</hi> συμμέτυχ<gap unit="chars" reason="fm"/> <hi rendition="#aq">Dei</hi> ἀντίμαχ<gap unit="chars" reason="fm"/><lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Gal.</hi> 5, 24.</note>Sathans geſell iſt Gottes feind! <hi rendition="#fr">Wer aber Chriſto angehoͤret/ der<lb/> creutziget ſeyn Fleiſch ſambt den luͤſten vnd begierden/</hi> er enteuſſert<lb/> ſich ſelbs ſeiner eygen-ſucht/ luſt- vnd gelt-ſucht/ bricht ihm ſelbs ab/ enteuſſert:<lb/> ſich ſeiner ſelbs/ auff daß ſich Chriſtus an jenem Tag ſeiner nicht enteuſſere.</p><lb/> <p><hi rendition="#aq">Trahe me poſt te,</hi> ſprechen wir billich/ <hi rendition="#aq">ô</hi> demuͤtigſter <hi rendition="#k">Herr</hi> JEſu!<lb/> ziehe vns nach dir/ wir koͤnnen auß eygenen kraͤfften dir nicht folgen: ſonſt<lb/> iſt natuͤrlicher weiſe leichter einen Berg hinab als hinauff ſteigen: aber bey<lb/> vns Menſchen iſt es vmbgekehret/ der Menſch ſteiget jmmer lieber vnd leich-<lb/> ter hinauff als hinab ins tieffe Thal der demut. Wie ſchwerlich laͤſſet ſich<lb/> Fleiſch vnd Blut zwingen zu dem ewigen gut. Aber <hi rendition="#aq">ô</hi> <hi rendition="#g"><hi rendition="#k">Herr</hi></hi> Chriſte/<lb/> dir iſt alles muͤglich/ <hi rendition="#aq">ô princeps gloriæ trahe me poſt te! ô</hi> Himmels-Fuͤrſt<lb/> JEſu Chriſt/ ziehe vns nach dir/ ſo folgen wir/ Amen.</p> </div><lb/> <milestone unit="section" rendition="#hr"/><lb/> <div n="2"> <head> <hi rendition="#b">Die Zwantzigſte Predigt.</hi> </head><lb/> <argument> <p> <hi rendition="#c"> <hi rendition="#b">Von der Darſtellung deß Opffers JEſu Chriſti<lb/> in dem Leib ſeiner Mutter nach der<lb/> Empfaͤngnuß.</hi> </hi> </p> </argument><lb/> <p><hi rendition="#in">G</hi><hi rendition="#fr">Eliebte in Chriſto: Gleich wie ein ſchoͤner Luſtgarten</hi><lb/> gezieret wird/ ſonderlich mit wohlriechenden Blumen/ lieblichen<lb/> gewaͤchſen/ mit fruchtbaren Baͤumen/ vnd dem edlen Weinſtock;<lb/> Alſo iſt auch der zarte Jungfraͤwliche Leib Mari<hi rendition="#aq">æ/</hi> als der ſchoͤne Paradiß<lb/> vnd Luſtgarten deß ewigen Sohns Gottes/ wie wir droben gehoͤret/ ge-<lb/> ſchmucket vnd verſehen geweſen vnmittelbar durch Gottes Hand/ ohne<lb/> zuthun einiges Menſchlichen <hi rendition="#aq">coloni</hi> vnd Garten-Mannes mit dem aller-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Luc.</hi> 1, 31. 33.</note>heiligſten Pflaͤntzlin/ dem heiligen Pfand deß <hi rendition="#fr">JEſus-Kinds/ damit ſie<lb/> Schwanger geweſen: daſſelbige Heilige/ daß in Jhr/</hi> als einer<lb/> bluͤenden Jungfrawen im Fruͤhling jhres bluͤenden Alters/ als der rechtẽ<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Ierem. 23, 5<lb/> Zach. 6, 12.<lb/> Ieſ.</hi> 1, 11.</note>Blumen-Zeit <hi rendition="#fr">empfangen wordẽ war/ das gerechte Gewaͤchs Da-<lb/> vid/ der Mann Zemah/ die Ruthe/ ſo da ſolte auffgehen auß<lb/> dem Stam̃ Jſai/ vnd der Zweig/ der auß ſeiner Wurtzel frucht<lb/> bringen ſolte.</hi> Jn der Ebreiſchen Bibel heiſſet es eigentlich alſo <gap unit="words" quantity="1" reason="fm"/> eine<lb/> <fw type="catch" place="bottom">Blume</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [898/0382]
Die Fuͤnff vnd zwantzigſte
an fremdem exempel klug werden. Satanæ συμμέτυχ_ Dei ἀντίμαχ_
Sathans geſell iſt Gottes feind! Wer aber Chriſto angehoͤret/ der
creutziget ſeyn Fleiſch ſambt den luͤſten vnd begierden/ er enteuſſert
ſich ſelbs ſeiner eygen-ſucht/ luſt- vnd gelt-ſucht/ bricht ihm ſelbs ab/ enteuſſert:
ſich ſeiner ſelbs/ auff daß ſich Chriſtus an jenem Tag ſeiner nicht enteuſſere.
Gal. 5, 24.
Trahe me poſt te, ſprechen wir billich/ ô demuͤtigſter Herr JEſu!
ziehe vns nach dir/ wir koͤnnen auß eygenen kraͤfften dir nicht folgen: ſonſt
iſt natuͤrlicher weiſe leichter einen Berg hinab als hinauff ſteigen: aber bey
vns Menſchen iſt es vmbgekehret/ der Menſch ſteiget jmmer lieber vnd leich-
ter hinauff als hinab ins tieffe Thal der demut. Wie ſchwerlich laͤſſet ſich
Fleiſch vnd Blut zwingen zu dem ewigen gut. Aber ô Herr Chriſte/
dir iſt alles muͤglich/ ô princeps gloriæ trahe me poſt te! ô Himmels-Fuͤrſt
JEſu Chriſt/ ziehe vns nach dir/ ſo folgen wir/ Amen.
Die Zwantzigſte Predigt.
Von der Darſtellung deß Opffers JEſu Chriſti
in dem Leib ſeiner Mutter nach der
Empfaͤngnuß.
GEliebte in Chriſto: Gleich wie ein ſchoͤner Luſtgarten
gezieret wird/ ſonderlich mit wohlriechenden Blumen/ lieblichen
gewaͤchſen/ mit fruchtbaren Baͤumen/ vnd dem edlen Weinſtock;
Alſo iſt auch der zarte Jungfraͤwliche Leib Mariæ/ als der ſchoͤne Paradiß
vnd Luſtgarten deß ewigen Sohns Gottes/ wie wir droben gehoͤret/ ge-
ſchmucket vnd verſehen geweſen vnmittelbar durch Gottes Hand/ ohne
zuthun einiges Menſchlichen coloni vnd Garten-Mannes mit dem aller-
heiligſten Pflaͤntzlin/ dem heiligen Pfand deß JEſus-Kinds/ damit ſie
Schwanger geweſen: daſſelbige Heilige/ daß in Jhr/ als einer
bluͤenden Jungfrawen im Fruͤhling jhres bluͤenden Alters/ als der rechtẽ
Blumen-Zeit empfangen wordẽ war/ das gerechte Gewaͤchs Da-
vid/ der Mann Zemah/ die Ruthe/ ſo da ſolte auffgehen auß
dem Stam̃ Jſai/ vnd der Zweig/ der auß ſeiner Wurtzel frucht
bringen ſolte. Jn der Ebreiſchen Bibel heiſſet es eigentlich alſo _ eine
Blume
Luc. 1, 31. 33.
Ierem. 23, 5
Zach. 6, 12.
Ieſ. 1, 11.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/382 |
Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 898. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/382>, abgerufen am 04.03.2025. |