Cavallier zu einem Messia ein/ sie gibt jhm den Korb/ sie enteussert sich sei- ner/ darumb hat er sich derselben auch enteussert vnd zu den blinden Heyden gewendet/ die haben jhn mit danck angenommen/ die haben sich desselben getröstet/ vnd sein Armut jhr Reichthumb/ seine schwachheit jhre stärcke/ seine Knechts-gestallt jhre Herrschafft sein lassen/ deren glauben wir nachar- ten/ vnd vns nicht verdriessen lassen/ ob wir auch vmb seinet willen etwas leiden müssen. Die heutige Welt sihet nur nach Gut vnd Gelt/ bringet der Messias kein gelt in die Welt/ niemand nichts auff jhn hält/ aber es wird sich finden an jenem tage/ wann der Schnee wird vergehen.
Ekas[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] phroneis[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]o t[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]to &c. spricht St. Paulus/ hie ein exemplar der rechten waren Demut/ ein jeglicher sey gesinnet/ wie Christus auch warsui obliviosus, sibi ociosus, alijs negociosus: Ein Christ vergesse sei- ner gaben/ enthalte sich derselben/ wo es Ambts halben nicht sein muß/ diene darmit dem Neben-menschen trewlich vnd redlich/ Disce meo exemplo mandato munere fungi, Et fuge ceu pestem ten polup ragmosunen, sprach jener Allfantzer/ da er wegen seiner allfantzerey zum Hochgericht vnd Ra- benstein geführet worden. Das ist/ wiltu nicht werden zu spott vnd kein nütz/ so hüte dich für Hoffart/ allfantzerey vnd fürwitz. Lernet von mir/Matth. 11, 29. sagt der Herr Christus selbs/ dann ich bin von Hertzen demütig: Von Hertzen/ sagt er/ es gibt demütige Schälcke/ die sich eusserlich als demütige Engel stellen/ im Hertzen wohnet der stoltze Lucifer: Diogenes im Faß war prächtiger als Plato in seinem Pallast. Franciscus, vnd seine Barfüssige Rott/ bettelt das Brodt/ tritt aber Königen vnd Fürsten auff die Cron. Er begibet sich aller weltlicher Schätz vnd güter/ ist vnder deß der reicheste/ dem nie mangelt/ vnd alle tage der Tisch ohn seine mühe gedecket stehet: drey Bäpst haben jhm die Kapp wollen recht machen/ vnd habens doch endlich verschnitten.
Sihe lieber Mensch deinen Herren Christum an in seiner armen verachteten gestallt vnd lerne von jhm/ in Jhm wohnet das pleroma theote[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt], die gantze fülle der Gottheit leibhafftig/ noch erhebt er sichCol. 2, 9. dessen nicht/ lässet jhm selbs nicht dienen/ sondern dienet selbs/ vnd wäschet seinen Jüngern die Füß: in dir ist nichts gutes/ das dein ist/ dein Pracht ist kein pleroma, sondern lerema, vanität vnd thorheit. Was erhebt sich dann die arme Erd vnd Aesch/ der arme Staub vnd Koth/ vnd dazu abschew- licher/ sündlicher vnflat: Gedenck wie es dem grossen Ehrendieb dem Sathan/ vnd vnsern ersten Eltern/ die sich zu gleicher Sünde verleiten las- sen/ ergangen/ was für einen schröcklichen Höllensturtz sie gethan/ vnd lerne
an
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Predigt.
Cavallier zu einem Meſſia ein/ ſie gibt jhm den Korb/ ſie enteuſſert ſich ſei- ner/ darumb hat er ſich derſelben auch enteuſſert vnd zu den blinden Heyden gewendet/ die haben jhn mit danck angenommen/ die haben ſich deſſelben getroͤſtet/ vnd ſein Armut jhr Reichthumb/ ſeine ſchwachheit jhre ſtaͤrcke/ ſeine Knechts-geſtallt jhre Herꝛſchafft ſein laſſen/ deren glauben wir nachar- ten/ vnd vns nicht verdrieſſen laſſen/ ob wir auch vmb ſeinet willen etwas leiden muͤſſen. Die heutige Welt ſihet nur nach Gut vnd Gelt/ bringet der Meſſias kein gelt in die Welt/ niemand nichts auff jhn haͤlt/ aber es wird ſich finden an jenem tage/ wann der Schnee wird vergehen.
Εκας[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] φϱονείσ[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]ω τ[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt]το &c. ſpricht St. Paulus/ hie ein exemplar der rechten waren Demut/ ein jeglicher ſey geſinnet/ wie Chriſtus auch warſui oblivioſus, ſibi ocioſus, alijs negocioſus: Ein Chriſt vergeſſe ſei- ner gaben/ enthalte ſich derſelben/ wo es Ambts halben nicht ſein muß/ diene darmit dem Neben-menſchen trewlich vnd redlich/ Diſce meo exemplo mandato munere fungi, Et fuge ceu peſtem τὴν πολυπ ϱαγμοσύνην, ſprach jener Allfantzer/ da er wegen ſeiner allfantzerey zum Hochgericht vnd Ra- benſtein gefuͤhret worden. Das iſt/ wiltu nicht werden zu ſpott vnd kein nuͤtz/ ſo huͤte dich fuͤr Hoffart/ allfantzerey vnd fuͤrwitz. Lernet von mir/Matth. 11, 29. ſagt der Herr Chriſtus ſelbs/ dann ich bin von Hertzen demuͤtig: Von Hertzen/ ſagt er/ es gibt demuͤtige Schaͤlcke/ die ſich euſſerlich als demuͤtige Engel ſtellen/ im Hertzen wohnet der ſtoltze Lucifer: Diogenes im Faß war praͤchtiger als Plato in ſeinem Pallaſt. Franciſcus, vnd ſeine Barfuͤſſige Rott/ bettelt das Brodt/ tritt aber Koͤnigen vnd Fuͤrſten auff die Cron. Er begibet ſich aller weltlicher Schaͤtz vnd guͤter/ iſt vnder deß der reicheſte/ dem nie mangelt/ vnd alle tage der Tiſch ohn ſeine muͤhe gedecket ſtehet: drey Baͤpſt haben jhm die Kapp wollen recht machen/ vnd habens doch endlich verſchnitten.
Sihe lieber Menſch deinen Herren Chriſtum an in ſeiner armen verachteten geſtallt vnd lerne von jhm/ in Jhm wohnet das πλήϱωμα ϑεότη[fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt], die gantze fuͤlle der Gottheit leibhafftig/ noch erhebt er ſichCol. 2, 9. deſſen nicht/ laͤſſet jhm ſelbs nicht dienen/ ſondern dienet ſelbs/ vnd waͤſchet ſeinen Juͤngern die Fuͤß: in dir iſt nichts gutes/ das dein iſt/ dein Pracht iſt kein πλήϱωμα, ſondern λήϱημα, vanitaͤt vnd thorheit. Was erhebt ſich dann die arme Erd vnd Aeſch/ der arme Staub vnd Koth/ vnd dazu abſchew- licher/ ſuͤndlicher vnflat: Gedenck wie es dem groſſen Ehrendieb dem Sathan/ vnd vnſern erſten Eltern/ die ſich zu gleicher Suͤnde verleiten laſ- ſen/ ergangen/ was fuͤr einen ſchroͤcklichen Hoͤllenſturtz ſie gethan/ vnd lerne
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Predigt.
Cavallier zu einem Meſſia ein/ ſie gibt jhm den Korb/ ſie enteuſſert ſich ſei-
ner/ darumb hat er ſich derſelben auch enteuſſert vnd zu den blinden Heyden
gewendet/ die haben jhn mit danck angenommen/ die haben ſich deſſelben
getroͤſtet/ vnd ſein Armut jhr Reichthumb/ ſeine ſchwachheit jhre ſtaͤrcke/
ſeine Knechts-geſtallt jhre Herꝛſchafft ſein laſſen/ deren glauben wir nachar-
ten/ vnd vns nicht verdrieſſen laſſen/ ob wir auch vmb ſeinet willen etwas
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ner gaben/ enthalte ſich derſelben/ wo es Ambts halben nicht ſein muß/ diene
darmit dem Neben-menſchen trewlich vnd redlich/ Diſce meo exemplo
mandato munere fungi, Et fuge ceu peſtem τὴν πολυπ ϱαγμοσύνην, ſprach
jener Allfantzer/ da er wegen ſeiner allfantzerey zum Hochgericht vnd Ra-
benſtein gefuͤhret worden. Das iſt/ wiltu nicht werden zu ſpott vnd kein
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ſagt der Herr Chriſtus ſelbs/ dann ich bin von Hertzen demuͤtig:
Von Hertzen/ ſagt er/ es gibt demuͤtige Schaͤlcke/ die ſich euſſerlich als
demuͤtige Engel ſtellen/ im Hertzen wohnet der ſtoltze Lucifer: Diogenes
im Faß war praͤchtiger als Plato in ſeinem Pallaſt. Franciſcus, vnd ſeine
Barfuͤſſige Rott/ bettelt das Brodt/ tritt aber Koͤnigen vnd Fuͤrſten auff
die Cron. Er begibet ſich aller weltlicher Schaͤtz vnd guͤter/ iſt vnder deß der
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Matth. 11,
29.
Sihe lieber Menſch deinen Herren Chriſtum an in ſeiner armen
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ϑεότη_ , die gantze fuͤlle der Gottheit leibhafftig/ noch erhebt er ſich
deſſen nicht/ laͤſſet jhm ſelbs nicht dienen/ ſondern dienet ſelbs/ vnd waͤſchet
ſeinen Juͤngern die Fuͤß: in dir iſt nichts gutes/ das dein iſt/ dein Pracht iſt
kein πλήϱωμα, ſondern λήϱημα, vanitaͤt vnd thorheit. Was erhebt ſich dann
die arme Erd vnd Aeſch/ der arme Staub vnd Koth/ vnd dazu abſchew-
licher/ ſuͤndlicher vnflat: Gedenck wie es dem groſſen Ehrendieb dem
Sathan/ vnd vnſern erſten Eltern/ die ſich zu gleicher Suͤnde verleiten laſ-
ſen/ ergangen/ was fuͤr einen ſchroͤcklichen Hoͤllenſturtz ſie gethan/ vnd lerne
an
Col. 2, 9.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 897. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/381>, abgerufen am 22.11.2024.
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