Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. von denselben verlassen gewest/ sonderlich in der Wüsten/ da er vnder denwilden Thieren gesessen/ vom Sathan versuchet/ vnd von einem ort zum andern geschleppet worden; vnd ober schon grosse/ vnerhörte/ herrliche miracul vnd Wunder gewircket/ hat er sie doch nicht also bald/ vorab wann sie in geheim geschehen/ außbreiten vnd außblasieren lassen/ son- dern viel mehr verbotten vnd gesagt: Sihe zu sags niemand. Also da er jene zween blinden sehend machte/ beträwete er sie vndMatth. 8, 4. cap. 9, 30. c. 12, 16. sprach: sehet zu/ daß es niemand erfahre. Also da er sonst al- lerley seuchen deß Volcks heulete/ beträwete er sie/ daß sie jhn nicht meldeten. Er hat sich enteussert deß völligen gebrauchs seiner Allmacht/ dann jhn hat gehungert vnd gedürstet/ er hat sich für grosserIoh. 4, 6. Luc. 22, 43. 44. ermüdung auff Jacobs-brunnen nidergesetzet/ ist im Garten am Oelberg/ da er blutigen Schweiß-geschwitzet/ so gar von kräfften kommen/ daß er auch von einem Engel hat müssen gestärcket vnd vnderstützet werden: Er hat sich begeben deß völligen gebrauchs seiner allwissenheit/Luc. 2, 52. in dem er warhafftig zugenommen (wie am Alter) also an weißheit vnd verstand. Er hat sich auß vnwissenheit verwundert vber deß Haupt- manns/ als eines Heyden/ glauben/ dessen Knecht er dazumahl gesund ge- macht; denn da Jesus deß Hauptmanns Wort hörete/ verwunderte erMatth. 8, 10. sich/ vnd sprach zu denen/ die jhm nachfolgeten: Warlich/ ich sage euch: solchen glauben habe ich in Jsrael nicht funden. Er hat als Mensch die zeit vnd stund deß Jüngsten Gerichts nicht gewust; denn von dem Tage vnd der Stunde weiß niemand/ auch dieMarc. 13, 32. Engel nicht im Himmel/ auch der Sohn nicht/ sondern allein der Vatter. Die Menschheit Christi (sind Lutheri Wort in Hebr. 1.)vide Bal- duin. ad Thessal. pag. 208. hat wie ein ander Heylig/ natürlicher Mensch/ nicht allezeit alle ding ge- dacht/ geredt/ gewolt/ gemercket/ wie etliche einen Allmächtigen Menschen auß jhm machen/ mengen die zwo Naturen vnd jhre Werck in einander vnweißlich/ wie er nicht allezeit alle ding gesehen/ gehöret/ vnd gefühlet hat/ so hat er auch nicht alle ding mit dem Hertzen allezeit angesehen/ sondern wie jhn Gott geführet hat/ vnd jhm fürbracht. Er hat sich begeben deß völligen gebrauchs seiner allgegenwart/ hat sich nach der Menschheit von gewissem raum vnd ort einschliessen lassen/ da er in Mut- terleibe gelegen/ ist er nicht ausser demselben auch anderswo in anderer Mutterleib gelegen; da er mit Nicodemo auff Erden sich vnderredet/ ist er nach
Predigt. von denſelben verlaſſen geweſt/ ſonderlich in der Wuͤſten/ da er vnder denwilden Thieren geſeſſen/ vom Sathan verſuchet/ vnd von einem ort zum andern geſchleppet worden; vnd ober ſchon groſſe/ vnerhoͤrte/ herꝛliche miracul vnd Wunder gewircket/ hat er ſie doch nicht alſo bald/ vorab wann ſie in geheim geſchehen/ außbreiten vnd außblaſieren laſſen/ ſon- dern viel mehr verbotten vnd geſagt: Sihe zu ſags niemand. Alſo da er jene zween blinden ſehend machte/ betraͤwete er ſie vndMatth. 8, 4. cap. 9, 30. c. 12, 16. ſprach: ſehet zu/ daß es niemand erfahre. Alſo da er ſonſt al- lerley ſeuchen deß Volcks heulete/ beträwete er ſie/ daß ſie jhn nicht meldeten. Er hat ſich enteuſſert deß voͤlligen gebrauchs ſeiner Allmacht/ dann jhn hat gehungert vnd geduͤrſtet/ er hat ſich fuͤr groſſerIoh. 4, 6. Luc. 22, 43. 44. ermuͤdung auff Jacobs-brunnen nidergeſetzet/ iſt im Garten am Oelberg/ da er blutigen Schweiß-geſchwitzet/ ſo gar von kraͤfften kommen/ daß er auch von einem Engel hat muͤſſen geſtaͤrcket vnd vnderſtuͤtzet werden: Er hat ſich begeben deß voͤlligen gebrauchs ſeiner allwiſſenheit/Luc. 2, 52. in dem er warhafftig zugenommen (wie am Alter) alſo an weißheit vnd verſtand. Er hat ſich auß vnwiſſenheit verwundert vber deß Haupt- manns/ als eines Heyden/ glauben/ deſſen Knecht er dazumahl geſund ge- macht; denn da Jeſus deß Hauptmanns Wort hoͤrete/ verwunderte erMatth. 8, 10. ſich/ vnd ſprach zu denen/ die jhm nachfolgeten: Warlich/ ich ſage euch: ſolchen glauben habe ich in Jſrael nicht funden. Er hat als Menſch die zeit vnd ſtund deß Juͤngſten Gerichts nicht gewuſt; denn von dem Tage vnd der Stunde weiß niemand/ auch dieMarc. 13, 32. Engel nicht im Himmel/ auch der Sohn nicht/ ſondern allein der Vatter. Die Menſchheit Chriſti (ſind Lutheri Wort in Hebr. 1.)vide Bal- duin. ad Theſſal. pag. 208. hat wie ein ander Heylig/ natuͤrlicher Menſch/ nicht allezeit alle ding ge- dacht/ geredt/ gewolt/ gemercket/ wie etliche einen Allmaͤchtigen Menſchen auß jhm machen/ mengen die zwo Naturen vnd jhre Werck in einander vnweißlich/ wie er nicht allezeit alle ding geſehen/ gehoͤret/ vnd gefuͤhlet hat/ ſo hat er auch nicht alle ding mit dem Hertzen allezeit angeſehen/ ſondern wie jhn Gott gefuͤhret hat/ vnd jhm fuͤrbracht. Er hat ſich begeben deß voͤlligen gebrauchs ſeiner allgegenwart/ hat ſich nach der Menſchheit von gewiſſem raum vnd ort einſchlieſſen laſſen/ da er in Mut- terleibe gelegen/ iſt er nicht auſſer demſelben auch anderswo in anderer Mutterleib gelegen; da er mit Nicodemo auff Erden ſich vnderredet/ iſt er nach
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Predigt.
von denſelben verlaſſen geweſt/ ſonderlich in der Wuͤſten/ da er vnder den
wilden Thieren geſeſſen/ vom Sathan verſuchet/ vnd von einem ort zum
andern geſchleppet worden; vnd ober ſchon groſſe/ vnerhoͤrte/ herꝛliche
miracul vnd Wunder gewircket/ hat er ſie doch nicht alſo bald/ vorab
wann ſie in geheim geſchehen/ außbreiten vnd außblaſieren laſſen/ ſon-
dern viel mehr verbotten vnd geſagt: Sihe zu ſags niemand.
Alſo da er jene zween blinden ſehend machte/ betraͤwete er ſie vnd
ſprach: ſehet zu/ daß es niemand erfahre. Alſo da er ſonſt al-
lerley ſeuchen deß Volcks heulete/ beträwete er ſie/ daß ſie jhn nicht
meldeten. Er hat ſich enteuſſert deß voͤlligen gebrauchs ſeiner
Allmacht/ dann jhn hat gehungert vnd geduͤrſtet/ er hat ſich fuͤr groſſer
ermuͤdung auff Jacobs-brunnen nidergeſetzet/ iſt im Garten am Oelberg/
da er blutigen Schweiß-geſchwitzet/ ſo gar von kraͤfften kommen/ daß er
auch von einem Engel hat muͤſſen geſtaͤrcket vnd vnderſtuͤtzet werden: Er
hat ſich begeben deß voͤlligen gebrauchs ſeiner allwiſſenheit/
in dem er warhafftig zugenommen (wie am Alter) alſo an weißheit
vnd verſtand. Er hat ſich auß vnwiſſenheit verwundert vber deß Haupt-
manns/ als eines Heyden/ glauben/ deſſen Knecht er dazumahl geſund ge-
macht; denn da Jeſus deß Hauptmanns Wort hoͤrete/ verwunderte er
ſich/ vnd ſprach zu denen/ die jhm nachfolgeten: Warlich/ ich
ſage euch: ſolchen glauben habe ich in Jſrael nicht funden. Er
hat als Menſch die zeit vnd ſtund deß Juͤngſten Gerichts nicht gewuſt;
denn von dem Tage vnd der Stunde weiß niemand/ auch die
Engel nicht im Himmel/ auch der Sohn nicht/ ſondern allein
der Vatter. Die Menſchheit Chriſti (ſind Lutheri Wort in Hebr. 1.)
hat wie ein ander Heylig/ natuͤrlicher Menſch/ nicht allezeit alle ding ge-
dacht/ geredt/ gewolt/ gemercket/ wie etliche einen Allmaͤchtigen Menſchen
auß jhm machen/ mengen die zwo Naturen vnd jhre Werck in einander
vnweißlich/ wie er nicht allezeit alle ding geſehen/ gehoͤret/ vnd gefuͤhlet hat/
ſo hat er auch nicht alle ding mit dem Hertzen allezeit angeſehen/ ſondern
wie jhn Gott gefuͤhret hat/ vnd jhm fuͤrbracht. Er hat ſich begeben
deß voͤlligen gebrauchs ſeiner allgegenwart/ hat ſich nach der
Menſchheit von gewiſſem raum vnd ort einſchlieſſen laſſen/ da er in Mut-
terleibe gelegen/ iſt er nicht auſſer demſelben auch anderswo in anderer
Mutterleib gelegen; da er mit Nicodemo auff Erden ſich vnderredet/ iſt er
nach
Matth. 8, 4.
cap. 9, 30.
c. 12, 16.
Ioh. 4, 6.
Luc. 22, 43.
44.
Luc. 2, 52.
Matth. 8,
10.
Marc. 13,
32.
vide Bal-
duin. ad
Theſſal.
pag. 208.
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