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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Vier vnd zwantzigste
resigniren; Also ist Christus vom Himmel kommen/ hat seiner
Majestät sich enteussert/ vnd vmb vnser seligkeit willen sich
selbs verläugnet vnd
resignirt. Von welchem Geheimnüß dißmahl
weiter zu reden/ wolle GOtt Krafft/ Liecht vnd Gnad verleyhen/ Amen.

BElangend nun die exinanitionem, die enteusserung vnd er-
niedrigung Christi/
wie dieselbe von St. Paulo gantz gründ-
vnd eygentlich in der Epistel an die Philipper c. 2. beschrieben stehet/
dann von derselben reden wir allhie/ sonst wird bey den Christlichen Kirchen-
Lehrern von einer andern exinanition vnd erniedrigung gelesen/ welche sie
nennen tap[fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]nosin atap [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt]noton, welche anders nichts ist als die Incarna-
tion
vnd Mensch werdung deß Sohns Gottes/ davon wir singen: Der
Sohn dem Vatter ghorsam ward/
verstehe nicht mit knechtischem/
sondern kinolichem gehorsam/ vnd kam zu mir auff Erden. Jtem;
Er eussert seines Vatters Schoß/ vnd kam zu mir auff Erden.
Esther. 2,
16. 17. 18.
So wenig dem König Ahasveros etwas von seiner Königlichen Majestät
vnd würde abgangen/ da er sich zu der gering-gültigen vnd verachteten Jü-
din Esther herab gelassen/ vnd dieselbe jhme vermählet; Bey den stoltzen
Hoff-schrantzen am Persianischen Hoff mag es wol ein schimpfflich ansehen
gehabt haben/ daß ein solcher mächtiger König an eine stinckende Jüdin
sich gehencket; aber für vnpartheischer gesunder Vernunfft gereicht es dem
König zu Lob vnd ehr So wenig ist auch durch so gethane erniedrigung
dem grossen Himmels-König/ dem Ewigen Sohn Gottes/ etwas an sei-
ner Göttlichen Herrligkeit abgangen/ daß er sich vom Himmel herab in
Mariae Schooß gesencket vnd Mensch worden/ darumb singen die En-
Luc. 2, 14.gel nicht vom Schimpff vnd Spott/ sondern von glori vnd ehr in der
Weyhenacht. Wie gesagt/ hievon reden wir allhie nicht/ sondern von der
jenigen erniedrigung/ welche St. Paulus beschreibet/ wenn er saget:
Phil. 2, 5, 6.
[unleserliches Material - 1 Zeichen fehlt]
Ein jeglicher sey gesinnet/ wie Jesus Christus auch war/ welcher
ob er wol in Göttlicher gestallt war/ hielt ers nicht für einen
Raub GOtt gleich sein/ sondern eussert sich selbst/ vnd nahm
Knechts gestallt an sich/ ward gleich wie ein ander Mensch/ vnd
an geberden als ein Mensch erfunden/ er niedriget sich selbs/ vnd
ward gehorsam biß zum Todte/ ja zum todte deß Creutzes.

Jn welchen Worten vnser Hoherpriester Jesus Christus vns für

Augen

Die Vier vnd zwantzigſte
reſigniren; Alſo iſt Chriſtus vom Himmel kommen/ hat ſeiner
Majeſtaͤt ſich enteuſſert/ vnd vmb vnſer ſeligkeit willen ſich
ſelbs verlaͤugnet vnd
reſignirt. Von welchem Geheimnuͤß dißmahl
weiter zu reden/ wolle GOtt Krafft/ Liecht vnd Gnad verleyhen/ Amen.

BElangend nun die exinanitionem, die enteuſſerung vnd er-
niedrigung Chriſti/
wie dieſelbe von St. Paulo gantz gruͤnd-
vnd eygentlich in der Epiſtel an die Philipper c. 2. beſchrieben ſtehet/
dañ von derſelben reden wir allhie/ ſonſt wird bey den Chriſtlichen Kirchen-
Lehrern von einer andern exinanition vnd erniedrigung geleſen/ welche ſie
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tion
vnd Menſch werdung deß Sohns Gottes/ davon wir ſingen: Der
Sohn dem Vatter ghorſam ward/
verſtehe nicht mit knechtiſchem/
ſondern kinolichem gehorſam/ vnd kam zu mir auff Erden. Jtem;
Er euſſert ſeines Vatters Schoß/ vnd kam zu mir auff Erden.
Eſther. 2,
16. 17. 18.
So wenig dem Koͤnig Ahaſveros etwas von ſeiner Koͤniglichen Majeſtaͤt
vnd wuͤrde abgangen/ da er ſich zu der gering-guͤltigen vnd verachteten Juͤ-
din Eſther herab gelaſſen/ vnd dieſelbe jhme vermaͤhlet; Bey den ſtoltzen
Hoff-ſchrantzen am Perſianiſchen Hoff mag es wol ein ſchimpfflich anſehen
gehabt haben/ daß ein ſolcher maͤchtiger Koͤnig an eine ſtinckende Juͤdin
ſich gehencket; aber fuͤr vnpartheiſcher geſunder Vernunfft gereicht es dem
Koͤnig zu Lob vnd ehr So wenig iſt auch durch ſo gethane erniedrigung
dem groſſen Himmels-Koͤnig/ dem Ewigen Sohn Gottes/ etwas an ſei-
ner Goͤttlichen Herꝛligkeit abgangen/ daß er ſich vom Himmel herab in
Mariæ Schooß geſencket vnd Menſch worden/ darumb ſingen die En-
Luc. 2, 14.gel nicht vom Schimpff vnd Spott/ ſondern von glori vnd ehr in der
Weyhenacht. Wie geſagt/ hievon reden wir allhie nicht/ ſondern von der
jenigen erniedrigung/ welche St. Paulus beſchreibet/ wenn er ſaget:
Phil. 2, 5, 6.
[unleserliches Material – 1 Zeichen fehlt]
Ein jeglicher ſey geſinnet/ wie Jeſus Chriſtus auch war/ welcher
ob er wol in Goͤttlicher geſtallt war/ hielt ers nicht fuͤr einen
Raub GOtt gleich ſein/ ſondern euſſert ſich ſelbſt/ vnd nahm
Knechts geſtallt an ſich/ ward gleich wie ein ander Menſch/ vnd
an geberden als ein Menſch erfunden/ er niedriget ſich ſelbs/ vnd
ward gehorſam biß zum Todte/ ja zum todte deß Creutzes.

Jn welchen Worten vnſer Hoherprieſter Jeſus Chriſtus vns fuͤr

Augen
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[890/0374] Die Vier vnd zwantzigſte reſigniren; Alſo iſt Chriſtus vom Himmel kommen/ hat ſeiner Majeſtaͤt ſich enteuſſert/ vnd vmb vnſer ſeligkeit willen ſich ſelbs verlaͤugnet vnd reſignirt. Von welchem Geheimnuͤß dißmahl weiter zu reden/ wolle GOtt Krafft/ Liecht vnd Gnad verleyhen/ Amen. BElangend nun die exinanitionem, die enteuſſerung vnd er- niedrigung Chriſti/ wie dieſelbe von St. Paulo gantz gruͤnd- vnd eygentlich in der Epiſtel an die Philipper c. 2. beſchrieben ſtehet/ dañ von derſelben reden wir allhie/ ſonſt wird bey den Chriſtlichen Kirchen- Lehrern von einer andern exinanition vnd erniedrigung geleſen/ welche ſie nennen ταπ_ νωσιν ἀταπ _ νωτον, welche anders nichts iſt als die Incarna- tion vnd Menſch werdung deß Sohns Gottes/ davon wir ſingen: Der Sohn dem Vatter ghorſam ward/ verſtehe nicht mit knechtiſchem/ ſondern kinolichem gehorſam/ vnd kam zu mir auff Erden. Jtem; Er euſſert ſeines Vatters Schoß/ vnd kam zu mir auff Erden. So wenig dem Koͤnig Ahaſveros etwas von ſeiner Koͤniglichen Majeſtaͤt vnd wuͤrde abgangen/ da er ſich zu der gering-guͤltigen vnd verachteten Juͤ- din Eſther herab gelaſſen/ vnd dieſelbe jhme vermaͤhlet; Bey den ſtoltzen Hoff-ſchrantzen am Perſianiſchen Hoff mag es wol ein ſchimpfflich anſehen gehabt haben/ daß ein ſolcher maͤchtiger Koͤnig an eine ſtinckende Juͤdin ſich gehencket; aber fuͤr vnpartheiſcher geſunder Vernunfft gereicht es dem Koͤnig zu Lob vnd ehr So wenig iſt auch durch ſo gethane erniedrigung dem groſſen Himmels-Koͤnig/ dem Ewigen Sohn Gottes/ etwas an ſei- ner Goͤttlichen Herꝛligkeit abgangen/ daß er ſich vom Himmel herab in Mariæ Schooß geſencket vnd Menſch worden/ darumb ſingen die En- gel nicht vom Schimpff vnd Spott/ ſondern von glori vnd ehr in der Weyhenacht. Wie geſagt/ hievon reden wir allhie nicht/ ſondern von der jenigen erniedrigung/ welche St. Paulus beſchreibet/ wenn er ſaget: Ein jeglicher ſey geſinnet/ wie Jeſus Chriſtus auch war/ welcher ob er wol in Goͤttlicher geſtallt war/ hielt ers nicht fuͤr einen Raub GOtt gleich ſein/ ſondern euſſert ſich ſelbſt/ vnd nahm Knechts geſtallt an ſich/ ward gleich wie ein ander Menſch/ vnd an geberden als ein Menſch erfunden/ er niedriget ſich ſelbs/ vnd ward gehorſam biß zum Todte/ ja zum todte deß Creutzes. Eſther. 2, 16. 17. 18. Luc. 2, 14. Phil. 2, 5, 6. _ Jn welchen Worten vnſer Hoherprieſter Jeſus Chriſtus vns fuͤr Augen

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 890. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/374>, abgerufen am 25.11.2024.