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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.

Die Jüdischen Cabalisten haben einen Fewer segen/ damit sie brunstib. Rand-
gloß Lu-
theri.

außzulöschen vermeinen/ den nennen sie [fremdsprachliches Material - 2 Wörter fehlen] Davids schild/ schrei-
ben das Wort [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] sambt dem Namen [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] vnd etliche Wort auß
dem vierdten Buch Mosis c. 11/ 2. auff eine Rinde Brodt/ werffen es also
ins Fewer; dadurch soll das Fewer löschen vnd die Brunst vergehen. EsSchickard
in Tarich.
pag.
54.

haben aber die blinde Tropffen sich selbs vnd jhre Thalmud durch solche Ca-
ballisterey in der Fewersbrunst nicht salviren vnd retten können/ wie mit vie-
len Historien zuerweisen; Hie aber ist der Edelste Brunst-segen/ Wund-se-
gen/ Forst segen/ Kriegs-segen/ Gifft-segen/ Pest-segen/ Summa/ aller
Brodt-segen/ wer in dem Namen deß Herren Jesu/ das ist auff seinen be-
fehl/ nach seiner Ordnung/ zu seiner Ehr/ mit anruffung seiner Gnad/ sem
Netz außwirfft/ der hat segen gnug/ der hat den bewährten/ vnüberwind-
lichen Davids schild. Der Name deß HErren ist ein festes Schloß/Prov. 18,
10.

der gerechte laufft dahin/ vnd wird beschirmet. Wann wir in
höhsten/
geistlichen vnd leiblichen/ nöthen seind/ vnd wissen nicht
wo auß noch ein/ vnd finden weder hülff noch rath/ ob wir gleich
sorgen früh vnd spat; So ist diß vnser trost allein/ daß wir zu-
sammen in gemein/ dich anruffen
o trewer Gott/ vmb rettung
auß der angst vnd noth.

Sonderlich im Geistlichen Rechts handel/ für der Gewissens-Cannter.
Wann Gottes straff-ruthen zur Busse locken/ wann das Gewissen auff-
wachet/ wann der Zorn GOttes vnder die Augen leuchtet/ wann vns in
der Höllen-angst vnsere Sünde treiben; wann wir hülff vnd Rath von
nöthen haben; wo hinauß? Jm Bapstumb schlegt man vnderschiedliche
thronos, vnd audientz stühl für: Thronum Angelicum, den Englischen
Thron; da ruffet man/ sancti Angeli, custodes nostri, defen dite nos in prae-
lio, ut non peream us in tremendo judicio.
O jhr Heyligen Engel/ vnsere
Hüter vnd Wächter/ beschützet vns in diesem Streit vnd Kampff/ daß wir
nicht verderben vnd vndergehen in dem schrecklichen Gericht: Thronun Maria-
nun, matris misericordiae,
den Marien-Thron/ der Mutter aller barmhertzig-
keit/ daß soll der thronus appellationis sein/ ad quem ab o[m]ni gravamine
appellandum,
Es liege vns an was da wolle/ wenn wir auch nirgends erhö-
rung erlangen/ können wir hieher appelliren. Thronun imaginarium, der bil-
der vnd reliquien-Thron/ da soll man hin Wallfahrten/ wann man ein Pater
noster
an ein solch Heyligthumb reibet/ so soll es kräfftig sein. Hinweg mit
solchen Advocaten! sie haben keinen befehl deßwegen von Gott empfangen/
sie bedancken sich solcher ehre/ begehren dem Herren Christo keinen ein-

trag
t iij
Predigt.

Die Juͤdiſchen Cabaliſten haben einen Fewer ſegen/ damit ſie brunſtib. Rand-
gloß Lu-
theri.

außzuloͤſchen vermeinen/ den nennen ſie [fremdsprachliches Material – 2 Wörter fehlen] Davids ſchild/ ſchrei-
ben das Wort [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] ſambt dem Namen [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] vnd etliche Wort auß
dem vierdten Buch Moſis c. 11/ 2. auff eine Rinde Brodt/ werffen es alſo
ins Fewer; dadurch ſoll das Fewer loͤſchen vnd die Brunſt vergehen. EsSchickard
in Tarich.
pag.
54.

haben aber die blinde Tropffen ſich ſelbs vnd jhre Thalmud durch ſolche Ca-
balliſterey in der Fewersbrunſt nicht ſalviren vnd retten koͤñen/ wie mit vie-
len Hiſtorien zuerweiſen; Hie aber iſt der Edelſte Brunſt-ſegen/ Wund-ſe-
gen/ Forſt ſegen/ Kriegs-ſegen/ Gifft-ſegen/ Peſt-ſegen/ Summa/ aller
Brodt-ſegen/ wer in dem Namen deß Herꝛen Jeſu/ das iſt auff ſeinen be-
fehl/ nach ſeiner Ordnung/ zu ſeiner Ehr/ mit anruffung ſeiner Gnad/ ſem
Netz außwirfft/ der hat ſegen gnug/ der hat den bewaͤhrten/ vnuͤberwind-
lichen Davids ſchild. Der Name deß HErꝛen iſt ein feſtes Schloß/Prov. 18,
10.

der gerechte laufft dahin/ vnd wird beſchirmet. Wann wir in
hoͤhſten/
geiſtlichen vnd leiblichen/ noͤthen ſeind/ vnd wiſſen nicht
wo auß noch ein/ vnd finden weder huͤlff noch rath/ ob wir gleich
ſorgen fruͤh vnd ſpat; So iſt diß vnſer troſt allein/ daß wir zu-
ſammen in gemein/ dich anruffen
ô trewer Gott/ vmb rettung
auß der angſt vnd noth.

Sonderlich im Geiſtlichen Rechts handel/ fuͤr der Gewiſſens-Cañter.
Wann Gottes ſtraff-ruthen zur Buſſe locken/ wann das Gewiſſen auff-
wachet/ wann der Zorn GOttes vnder die Augen leuchtet/ wann vns in
der Hoͤllen-angſt vnſere Suͤnde treiben; wann wir huͤlff vnd Rath von
noͤthen haben; wo hinauß? Jm Bapſtumb ſchlegt man vnderſchiedliche
thronos, vnd audientz ſtuͤhl fuͤr: Thronum Angelicum, den Engliſchen
Thron; da ruffet man/ ſancti Angeli, cuſtodes noſtri, defen dite nos in præ-
lio, ut non peream us in tremendo judicio.
O jhr Heyligen Engel/ vnſere
Huͤter vnd Waͤchter/ beſchuͤtzet vns in dieſem Streit vnd Kampff/ daß wir
nicht verderben vnd vndergehen in dem ſchrecklichẽ Gericht: Thronũ Maria-
nũ, matris miſericordiæ,
den Marien-Thron/ der Mutter aller barmhertzig-
keit/ daß ſoll der thronus appellationis ſein/ ad quem ab o[m]ni gravamine
appellandum,
Es liege vns an was da wolle/ wenn wir auch nirgends erhoͤ-
rung erlangen/ koͤnnen wir hieher appelliren. Thronũ imaginarium, der bil-
der vnd reliquien-Thron/ da ſoll man hin Wallfahrten/ wañ man ein Pater
noſter
an ein ſolch Heyligthumb reibet/ ſo ſoll es kraͤfftig ſein. Hinweg mit
ſolchen Advocaten! ſie haben keinen befehl deßwegen von Gott empfangen/
ſie bedancken ſich ſolcher ehre/ begehren dem Herren Chriſto keinen ein-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 884[885]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/369>, abgerufen am 25.11.2024.