Die Jüdischen Cabalisten haben einen Fewer segen/ damit sie brunstib. Rand- gloß Lu- theri. außzulöschen vermeinen/ den nennen sie [fremdsprachliches Material - 2 Wörter fehlen] Davids schild/ schrei- ben das Wort [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] sambt dem Namen [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] vnd etliche Wort auß dem vierdten Buch Mosis c. 11/ 2. auff eine Rinde Brodt/ werffen es also ins Fewer; dadurch soll das Fewer löschen vnd die Brunst vergehen. EsSchickard in Tarich. pag. 54. haben aber die blinde Tropffen sich selbs vnd jhre Thalmud durch solche Ca- ballisterey in der Fewersbrunst nicht salviren vnd retten können/ wie mit vie- len Historien zuerweisen; Hie aber ist der Edelste Brunst-segen/ Wund-se- gen/ Forst segen/ Kriegs-segen/ Gifft-segen/ Pest-segen/ Summa/ aller Brodt-segen/ wer in dem Namen deß Herren Jesu/ das ist auff seinen be- fehl/ nach seiner Ordnung/ zu seiner Ehr/ mit anruffung seiner Gnad/ sem Netz außwirfft/ der hat segen gnug/ der hat den bewährten/ vnüberwind- lichen Davids schild. Der Name deß HErren ist ein festes Schloß/Prov. 18, 10. der gerechte laufft dahin/ vnd wird beschirmet. Wann wir in höhsten/ geistlichen vnd leiblichen/ nöthen seind/ vnd wissen nicht wo auß noch ein/ vnd finden weder hülff noch rath/ ob wir gleich sorgen früh vnd spat; So ist diß vnser trost allein/ daß wir zu- sammen in gemein/ dich anruffenotrewer Gott/ vmb rettung auß der angst vnd noth.
Sonderlich im Geistlichen Rechts handel/ für der Gewissens-Cannter. Wann Gottes straff-ruthen zur Busse locken/ wann das Gewissen auff- wachet/ wann der Zorn GOttes vnder die Augen leuchtet/ wann vns in der Höllen-angst vnsere Sünde treiben; wann wir hülff vnd Rath von nöthen haben; wo hinauß? Jm Bapstumb schlegt man vnderschiedliche thronos, vnd audientz stühl für: Thronum Angelicum, den Englischen Thron; da ruffet man/ sancti Angeli, custodes nostri, defen dite nos in prae- lio, ut non peream us in tremendo judicio. O jhr Heyligen Engel/ vnsere Hüter vnd Wächter/ beschützet vns in diesem Streit vnd Kampff/ daß wir nicht verderben vnd vndergehen in dem schrecklichen Gericht: Thronun Maria- nun, matris misericordiae, den Marien-Thron/ der Mutter aller barmhertzig- keit/ daß soll der thronus appellationis sein/ ad quem ab o[m]ni gravamine appellandum, Es liege vns an was da wolle/ wenn wir auch nirgends erhö- rung erlangen/ können wir hieher appelliren. Thronun imaginarium, der bil- der vnd reliquien-Thron/ da soll man hin Wallfahrten/ wann man ein Pater noster an ein solch Heyligthumb reibet/ so soll es kräfftig sein. Hinweg mit solchen Advocaten! sie haben keinen befehl deßwegen von Gott empfangen/ sie bedancken sich solcher ehre/ begehren dem Herren Christo keinen ein-
trag
t iij
Predigt.
Die Juͤdiſchen Cabaliſten haben einen Fewer ſegen/ damit ſie brunſtib. Rand- gloß Lu- theri. außzuloͤſchen vermeinen/ den nennen ſie [fremdsprachliches Material – 2 Wörter fehlen] Davids ſchild/ ſchrei- ben das Wort [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] ſambt dem Namen [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] vnd etliche Wort auß dem vierdten Buch Moſis c. 11/ 2. auff eine Rinde Brodt/ werffen es alſo ins Fewer; dadurch ſoll das Fewer loͤſchen vnd die Brunſt vergehen. EsSchickard in Tarich. pag. 54. haben aber die blinde Tropffen ſich ſelbs vnd jhre Thalmud durch ſolche Ca- balliſterey in der Fewersbrunſt nicht ſalviren vnd retten koͤñen/ wie mit vie- len Hiſtorien zuerweiſen; Hie aber iſt der Edelſte Brunſt-ſegen/ Wund-ſe- gen/ Forſt ſegen/ Kriegs-ſegen/ Gifft-ſegen/ Peſt-ſegen/ Summa/ aller Brodt-ſegen/ wer in dem Namen deß Herꝛen Jeſu/ das iſt auff ſeinen be- fehl/ nach ſeiner Ordnung/ zu ſeiner Ehr/ mit anruffung ſeiner Gnad/ ſem Netz außwirfft/ der hat ſegen gnug/ der hat den bewaͤhrten/ vnuͤberwind- lichen Davids ſchild. Der Name deß HErꝛen iſt ein feſtes Schloß/Prov. 18, 10. der gerechte laufft dahin/ vnd wird beſchirmet. Wann wir in hoͤhſten/ geiſtlichen vnd leiblichen/ noͤthen ſeind/ vnd wiſſen nicht wo auß noch ein/ vnd finden weder huͤlff noch rath/ ob wir gleich ſorgen fruͤh vnd ſpat; So iſt diß vnſer troſt allein/ daß wir zu- ſammen in gemein/ dich anruffenôtrewer Gott/ vmb rettung auß der angſt vnd noth.
Sonderlich im Geiſtlichen Rechts handel/ fuͤr der Gewiſſens-Cañter. Wann Gottes ſtraff-ruthen zur Buſſe locken/ wann das Gewiſſen auff- wachet/ wann der Zorn GOttes vnder die Augen leuchtet/ wann vns in der Hoͤllen-angſt vnſere Suͤnde treiben; wann wir huͤlff vnd Rath von noͤthen haben; wo hinauß? Jm Bapſtumb ſchlegt man vnderſchiedliche thronos, vnd audientz ſtuͤhl fuͤr: Thronum Angelicum, den Engliſchen Thron; da ruffet man/ ſancti Angeli, cuſtodes noſtri, defen dite nos in præ- lio, ut non peream us in tremendo judicio. O jhr Heyligen Engel/ vnſere Huͤter vnd Waͤchter/ beſchuͤtzet vns in dieſem Streit vnd Kampff/ daß wir nicht verderben vnd vndergehen in dem ſchrecklichẽ Gericht: Thronũ Maria- nũ, matris miſericordiæ, den Marien-Thron/ der Mutter aller barmhertzig- keit/ daß ſoll der thronus appellationis ſein/ ad quem ab o[m]ni gravamine appellandum, Es liege vns an was da wolle/ wenn wir auch nirgends erhoͤ- rung erlangen/ koͤnnen wir hieher appelliren. Thronũ imaginarium, der bil- der vnd reliquien-Thron/ da ſoll man hin Wallfahrten/ wañ man ein Pater noſter an ein ſolch Heyligthumb reibet/ ſo ſoll es kraͤfftig ſein. Hinweg mit ſolchen Advocaten! ſie haben keinen befehl deßwegen von Gott empfangen/ ſie bedancken ſich ſolcher ehre/ begehren dem Herren Chriſto keinen ein-
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[884[885]/0369]
Predigt.
Die Juͤdiſchen Cabaliſten haben einen Fewer ſegen/ damit ſie brunſt
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dem vierdten Buch Moſis c. 11/ 2. auff eine Rinde Brodt/ werffen es alſo
ins Fewer; dadurch ſoll das Fewer loͤſchen vnd die Brunſt vergehen. Es
haben aber die blinde Tropffen ſich ſelbs vnd jhre Thalmud durch ſolche Ca-
balliſterey in der Fewersbrunſt nicht ſalviren vnd retten koͤñen/ wie mit vie-
len Hiſtorien zuerweiſen; Hie aber iſt der Edelſte Brunſt-ſegen/ Wund-ſe-
gen/ Forſt ſegen/ Kriegs-ſegen/ Gifft-ſegen/ Peſt-ſegen/ Summa/ aller
Brodt-ſegen/ wer in dem Namen deß Herꝛen Jeſu/ das iſt auff ſeinen be-
fehl/ nach ſeiner Ordnung/ zu ſeiner Ehr/ mit anruffung ſeiner Gnad/ ſem
Netz außwirfft/ der hat ſegen gnug/ der hat den bewaͤhrten/ vnuͤberwind-
lichen Davids ſchild. Der Name deß HErꝛen iſt ein feſtes Schloß/
der gerechte laufft dahin/ vnd wird beſchirmet. Wann wir in
hoͤhſten/ geiſtlichen vnd leiblichen/ noͤthen ſeind/ vnd wiſſen nicht
wo auß noch ein/ vnd finden weder huͤlff noch rath/ ob wir gleich
ſorgen fruͤh vnd ſpat; So iſt diß vnſer troſt allein/ daß wir zu-
ſammen in gemein/ dich anruffen ô trewer Gott/ vmb rettung
auß der angſt vnd noth.
ib. Rand-
gloß Lu-
theri.
Schickard
in Tarich.
pag. 54.
Prov. 18,
10.
Sonderlich im Geiſtlichen Rechts handel/ fuͤr der Gewiſſens-Cañter.
Wann Gottes ſtraff-ruthen zur Buſſe locken/ wann das Gewiſſen auff-
wachet/ wann der Zorn GOttes vnder die Augen leuchtet/ wann vns in
der Hoͤllen-angſt vnſere Suͤnde treiben; wann wir huͤlff vnd Rath von
noͤthen haben; wo hinauß? Jm Bapſtumb ſchlegt man vnderſchiedliche
thronos, vnd audientz ſtuͤhl fuͤr: Thronum Angelicum, den Engliſchen
Thron; da ruffet man/ ſancti Angeli, cuſtodes noſtri, defen dite nos in præ-
lio, ut non peream us in tremendo judicio. O jhr Heyligen Engel/ vnſere
Huͤter vnd Waͤchter/ beſchuͤtzet vns in dieſem Streit vnd Kampff/ daß wir
nicht verderben vnd vndergehen in dem ſchrecklichẽ Gericht: Thronũ Maria-
nũ, matris miſericordiæ, den Marien-Thron/ der Mutter aller barmhertzig-
keit/ daß ſoll der thronus appellationis ſein/ ad quem ab omni gravamine
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rung erlangen/ koͤnnen wir hieher appelliren. Thronũ imaginarium, der bil-
der vnd reliquien-Thron/ da ſoll man hin Wallfahrten/ wañ man ein Pater
noſter an ein ſolch Heyligthumb reibet/ ſo ſoll es kraͤfftig ſein. Hinweg mit
ſolchen Advocaten! ſie haben keinen befehl deßwegen von Gott empfangen/
ſie bedancken ſich ſolcher ehre/ begehren dem Herren Chriſto keinen ein-
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 884[885]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/369>, abgerufen am 25.11.2024.
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