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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Drey vnd zwantzigste
mit Brodt vnd Wein/ als einem Siegs-Mahl vnd Ritter-zehrung vber-
stellet; also ist auch Christus derselbe segen-reiche Priester vnd König/ von
dem wir Brodt vnd Wein/ hüll vnd gefüll/ leben vnd gesundheit/ notturfft
vnd ergetzligkeit/ vnd alles was wir in der vierdten Bitt vnsers Vatter vn-
sers von Gott bitten vnd begehren/ täglich geniessen. Durch seinen Segen
süllet er vns den Tisch/ er ist deßwegen gen Himmel gefahren/ daß er alle
vacua, alles was leer ist/ erfülle/ er ist der reiche Lands-Cröner/ den David
Psal. 65, 10.
11. 12. 13. 14.
meinet vnd rühmet/ wenn er sagt: Du suchest das Land heim/ vnd
wässerst es/ vnd machest es sehr reich/ Gottes Brünnlein hat
Wassers die fülle/ du lässest jhr Getreyde wol gerathen/ denn also
bawestu das Land. Du tränckest seine furchen/ vnd feuchtest
sein gepflügtes/ mit Regen machestu es weich/ vnd segnest sein
gewächse. Du krönest das Jahr mit deinem Gut/ vnd deine
Fußstapffen trieffen von Fett/ die Wohnung in der Wüsten
sind auch fett/ daß sie trieffen/ vnd die Hugel sind vmbher lustig/
die Anger sind voll Schaaffe/ vnd die Awen stehen dicke voll
Korn/ daß man jauchtzet vnd singet.
Er füllet nicht nur den Tisch
Ioh. 6, 9. &
seqq.
mit seinem segen/ sondern er mehret jhn auch/ er richtet auch den nach-Tisch
zu/ wie er dann noch in den tagen seines Fleisches mit fünff Gerstenbrodten
vnd zween Fischen fünff tausend Mann gesättiget/ also daß noch zwölff
Körbe voll brocken vberig geblieben.

Er mehret nicht nur das Brodt mit seinem Segen/ sondern er weyhet
Exod. 15,
25.
2. Reg. 2,
21.
cap.
4, 41.
vnd heyliget auch dasselbe/ daß es vns nicht muß zu schaden gereichen; sein
Wort ist das Holtz/ davon das bittere Mara Wasser süß wird; sein Nam ist
das Saltz/ dadurch das vngesunde Wasser zu Jericho gewürtzet/ das Meel/
dadurch die Colochinthen im Gemüß dergestalt geändert worden/ daß sie
nicht schädlich sein müssen. Dahin ziehlet auch der fromme Lamech vor
Gen. 5, 29.der Sündflut/ er nennet zwar seinen Sohn Noah vnd sprach: der
wird vns trösten in vnser Mühe vnd arbeit auff Erden/ die der
HErr verflucht hat;
meinet aber den Messiam durch seinen Sohn be-
deutet. Noah hat nach der Welt-verderblichen Sündfluth Gott dem
Herren ein Brandopffer gethan/ vnd damit den stinckenden Lufft wi-
derumb gereiniget/ welches dem Herren in die Nasen gerochen/ als ein
lieblicher Geruch; dadurch er bewogen worden in seinem Hertzen zusprechen
nimmermehr den Erdboden mit einer solchen allgemeinen schrecklichen
Wasserfluth zuschlagen/ wie er gethan/ sondern der leibliche segen/ soll nicht

auffhö-

Die Drey vnd zwantzigſte
mit Brodt vnd Wein/ als einem Siegs-Mahl vnd Ritter-zehrung vber-
ſtellet; alſo iſt auch Chriſtus derſelbe ſegen-reiche Prieſter vnd Koͤnig/ von
dem wir Brodt vnd Wein/ huͤll vnd gefuͤll/ leben vnd geſundheit/ notturfft
vnd ergetzligkeit/ vnd alles was wir in der vierdten Bitt vnſers Vatter vn-
ſers von Gott bitten vnd begehren/ taͤglich genieſſen. Durch ſeinen Segen
ſuͤllet er vns den Tiſch/ er iſt deßwegen gen Himmel gefahren/ daß er alle
vacua, alles was leer iſt/ erfuͤlle/ er iſt der reiche Lands-Croͤner/ den David
Pſal. 65, 10.
11. 12. 13. 14.
meinet vnd ruͤhmet/ wenn er ſagt: Du ſucheſt das Land heim/ vnd
wäſſerſt es/ vnd macheſt es ſehr reich/ Gottes Bruͤnnlein hat
Waſſers die fuͤlle/ du laͤſſeſt jhr Getreyde wol gerathen/ denn alſo
baweſtu das Land. Du traͤnckeſt ſeine furchen/ vnd feuchteſt
ſein gepfluͤgtes/ mit Regen macheſtu es weich/ vnd ſegneſt ſein
gewächſe. Du kroͤneſt das Jahr mit deinem Gut/ vnd deine
Fußſtapffen trieffen von Fett/ die Wohnung in der Wuͤſten
ſind auch fett/ daß ſie trieffen/ vnd die Hůgel ſind vmbher luſtig/
die Anger ſind voll Schaaffe/ vnd die Awen ſtehen dicke voll
Korn/ daß man jauchtzet vnd ſinget.
Er fuͤllet nicht nur den Tiſch
Ioh. 6, 9. &
ſeqq.
mit ſeinem ſegen/ ſondern er mehret jhn auch/ er richtet auch den nach-Tiſch
zu/ wie er dann noch in den tagen ſeines Fleiſches mit fuͤnff Gerſtenbrodten
vnd zween Fiſchen fuͤnff tauſend Mann geſaͤttiget/ alſo daß noch zwoͤlff
Koͤrbe voll brocken vberig geblieben.

Er mehret nicht nur das Brodt mit ſeinem Segen/ ſondern er weyhet
Exod. 15,
25.
2. Reg. 2,
21.
cap.
4, 41.
vnd heyliget auch daſſelbe/ daß es vns nicht muß zu ſchaden gereichen; ſein
Wort iſt das Holtz/ davon das bittere Mara Waſſer ſuͤß wird; ſein Nam iſt
das Saltz/ dadurch das vngeſunde Waſſer zu Jericho gewuͤrtzet/ das Meel/
dadurch die Colochinthen im Gemuͤß dergeſtalt geaͤndert worden/ daß ſie
nicht ſchaͤdlich ſein muͤſſen. Dahin ziehlet auch der fromme Lamech vor
Gen. 5, 29.der Suͤndflut/ er nennet zwar ſeinen Sohn Noah vnd ſprach: der
wird vns troͤſten in vnſer Muͤhe vnd arbeit auff Erden/ die der
HErꝛ verflucht hat;
meinet aber den Meſſiam durch ſeinen Sohn be-
deutet. Noah hat nach der Welt-verderblichen Suͤndfluth Gott dem
Herren ein Brandopffer gethan/ vnd damit den ſtinckenden Lufft wi-
derumb gereiniget/ welches dem Herren in die Naſen gerochen/ als ein
lieblicher Geruch; dadurch er bewogen worden in ſeinem Hertzen zuſprechen
nimmermehr den Erdboden mit einer ſolchen allgemeinen ſchrecklichen
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[882/0366] Die Drey vnd zwantzigſte mit Brodt vnd Wein/ als einem Siegs-Mahl vnd Ritter-zehrung vber- ſtellet; alſo iſt auch Chriſtus derſelbe ſegen-reiche Prieſter vnd Koͤnig/ von dem wir Brodt vnd Wein/ huͤll vnd gefuͤll/ leben vnd geſundheit/ notturfft vnd ergetzligkeit/ vnd alles was wir in der vierdten Bitt vnſers Vatter vn- ſers von Gott bitten vnd begehren/ taͤglich genieſſen. Durch ſeinen Segen ſuͤllet er vns den Tiſch/ er iſt deßwegen gen Himmel gefahren/ daß er alle vacua, alles was leer iſt/ erfuͤlle/ er iſt der reiche Lands-Croͤner/ den David meinet vnd ruͤhmet/ wenn er ſagt: Du ſucheſt das Land heim/ vnd wäſſerſt es/ vnd macheſt es ſehr reich/ Gottes Bruͤnnlein hat Waſſers die fuͤlle/ du laͤſſeſt jhr Getreyde wol gerathen/ denn alſo baweſtu das Land. Du traͤnckeſt ſeine furchen/ vnd feuchteſt ſein gepfluͤgtes/ mit Regen macheſtu es weich/ vnd ſegneſt ſein gewächſe. Du kroͤneſt das Jahr mit deinem Gut/ vnd deine Fußſtapffen trieffen von Fett/ die Wohnung in der Wuͤſten ſind auch fett/ daß ſie trieffen/ vnd die Hůgel ſind vmbher luſtig/ die Anger ſind voll Schaaffe/ vnd die Awen ſtehen dicke voll Korn/ daß man jauchtzet vnd ſinget. Er fuͤllet nicht nur den Tiſch mit ſeinem ſegen/ ſondern er mehret jhn auch/ er richtet auch den nach-Tiſch zu/ wie er dann noch in den tagen ſeines Fleiſches mit fuͤnff Gerſtenbrodten vnd zween Fiſchen fuͤnff tauſend Mann geſaͤttiget/ alſo daß noch zwoͤlff Koͤrbe voll brocken vberig geblieben. Pſal. 65, 10. 11. 12. 13. 14. Ioh. 6, 9. & ſeqq. Er mehret nicht nur das Brodt mit ſeinem Segen/ ſondern er weyhet vnd heyliget auch daſſelbe/ daß es vns nicht muß zu ſchaden gereichen; ſein Wort iſt das Holtz/ davon das bittere Mara Waſſer ſuͤß wird; ſein Nam iſt das Saltz/ dadurch das vngeſunde Waſſer zu Jericho gewuͤrtzet/ das Meel/ dadurch die Colochinthen im Gemuͤß dergeſtalt geaͤndert worden/ daß ſie nicht ſchaͤdlich ſein muͤſſen. Dahin ziehlet auch der fromme Lamech vor der Suͤndflut/ er nennet zwar ſeinen Sohn Noah vnd ſprach: der wird vns troͤſten in vnſer Muͤhe vnd arbeit auff Erden/ die der HErꝛ verflucht hat; meinet aber den Meſſiam durch ſeinen Sohn be- deutet. Noah hat nach der Welt-verderblichen Suͤndfluth Gott dem Herren ein Brandopffer gethan/ vnd damit den ſtinckenden Lufft wi- derumb gereiniget/ welches dem Herren in die Naſen gerochen/ als ein lieblicher Geruch; dadurch er bewogen worden in ſeinem Hertzen zuſprechen nimmermehr den Erdboden mit einer ſolchen allgemeinen ſchrecklichen Waſſerfluth zuſchlagen/ wie er gethan/ ſondern der leibliche ſegen/ ſoll nicht auffhoͤ- Exod. 15, 25. 2. Reg. 2, 21. cap. 4, 41. Gen. 5, 29.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 882. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/366>, abgerufen am 25.11.2024.