Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. solchem Zweck vnd dazumahl bate er nicht für die Welt/ wiewol er auch fürdie Welt-kinder gebetten/ seine Rebellen/ vnder welchen auch viel außer- wehlte verborgen gewesen. Jch bitte aber/ spricht er: nicht allein fürIoh 17, 20. 21. sie/ sondern auch für die/ so durch jhr Wort an mich glauben werden/ auff daß sie alle eins seyen/ gleich wie du Vatter in mir/ vnd ich in dir/ daß auch sie in vns eins sein/ auff daß die Welt glaube/ du habest mich gesandt. Jedoch so bettet er auch am Creutz für sein Creutziger/ Vatter vergib jhnen/ denn sie wissen nicht/ was sie thun? Wer sind diese? Pontius Pilatus/ Herodes/ die Pfingst-spöt-Luc. 23, 34. Act. 2, 13. c. 3, 15. ter/ die den Hertzog deß Lebens gecreutziget/ das waren je reprobi verdampte Höllen-brände/ als die in jhren Sünden gestorben. Die Creutziger Christi sind alle sündliche Menschen/ Jch/ du vnd ein jeder vnder vns/ welche alle- zumahl vnd ein jeder insonderheit Christum mit jhren Sünden ans Creutz gebracht/ die alle nicht wissen/ was sie thun. Were dem nicht also/ so könte Christus seinen Titul vnd Namen eines Sohnes Gottes nicht manuteni- ren vnd behaupten. Er selbs spricht: Liebet ewere Feinde/ segnet dieMatth. 5, 44. 45. die euch fluchen/ thut wol denen/ die euch hassen/ bittet für die/ so euch beleidigen vnd verfolgen/ auff daß jhr Kinder seyd ewers Vatters im Himmel; denn er läßt seine Sonne auffgehen vber die bösen vnd vber die guten/ vnd laßt regnen vber gerechte vnd vn- gerechte. Auß welchen Worten kräfftig zu schliessen: wer Gottes Kind ist vnd sein will/ der bittet für seinen Feind: Christus ist Gottes Kind/ darumb bittet er auch für seine Feinde/ widerspänstige Rebellen/ vnder welchen viel verworffene. Endlich so ist auch dieser vnser Fürsprecher ein gar kräfftiger vnd collect
Predigt. ſolchem Zweck vnd dazumahl bate er nicht fuͤr die Welt/ wiewol er auch fuͤrdie Welt-kinder gebetten/ ſeine Rebellen/ vnder welchen auch viel außer- wehlte verborgen geweſen. Jch bitte aber/ ſpricht er: nicht allein fuͤrIoh 17, 20. 21. ſie/ ſondern auch fuͤr die/ ſo durch jhr Wort an mich glauben werden/ auff daß ſie alle eins ſeyen/ gleich wie du Vatter in mir/ vnd ich in dir/ daß auch ſie in vns eins ſein/ auff daß die Welt glaube/ du habeſt mich geſandt. Jedoch ſo bettet er auch am Creutz fuͤr ſein Creutziger/ Vatter vergib jhnen/ denn ſie wiſſen nicht/ was ſie thun? Wer ſind dieſe? Pontius Pilatus/ Herodes/ die Pfingſt-ſpoͤt-Luc. 23, 34. Act. 2, 13. c. 3, 15. ter/ die den Hertzog deß Lebens gecreutziget/ das waren je reprobi verdampte Hoͤllen-braͤnde/ als die in jhren Suͤnden geſtorben. Die Creutziger Chriſti ſind alle ſuͤndliche Menſchen/ Jch/ du vnd ein jeder vnder vns/ welche alle- zumahl vnd ein jeder inſonderheit Chriſtum mit jhren Suͤnden ans Creutz gebracht/ die alle nicht wiſſen/ was ſie thun. Were dem nicht alſo/ ſo koͤnte Chriſtus ſeinen Titul vnd Namen eines Sohnes Gottes nicht manuteni- ren vnd behaupten. Er ſelbs ſpricht: Liebet ewere Feinde/ ſegnet dieMatth. 5, 44. 45. die euch fluchen/ thut wol denen/ die euch haſſen/ bittet fuͤr die/ ſo euch beleidigen vnd verfolgen/ auff daß jhr Kinder ſeyd ewers Vatters im Him̃el; denn er laͤßt ſeine Sonne auffgehen vber die boͤſen vnd vber die guten/ vnd laßt regnen vber gerechte vnd vn- gerechte. Auß welchen Worten kraͤfftig zu ſchlieſſen: wer Gottes Kind iſt vnd ſein will/ der bittet fuͤr ſeinen Feind: Chriſtus iſt Gottes Kind/ darumb bittet er auch fuͤr ſeine Feinde/ widerſpaͤnſtige Rebellen/ vnder welchen viel verworffene. Endlich ſo iſt auch dieſer vnſer Fuͤrſprecher ein gar kraͤfftiger vnd collect
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Predigt.
ſolchem Zweck vnd dazumahl bate er nicht fuͤr die Welt/ wiewol er auch fuͤr
die Welt-kinder gebetten/ ſeine Rebellen/ vnder welchen auch viel außer-
wehlte verborgen geweſen. Jch bitte aber/ ſpricht er: nicht allein fuͤr
ſie/ ſondern auch fuͤr die/ ſo durch jhr Wort an mich glauben
werden/ auff daß ſie alle eins ſeyen/ gleich wie du Vatter in mir/
vnd ich in dir/ daß auch ſie in vns eins ſein/ auff daß die Welt
glaube/ du habeſt mich geſandt. Jedoch ſo bettet er auch am Creutz
fuͤr ſein Creutziger/ Vatter vergib jhnen/ denn ſie wiſſen nicht/ was
ſie thun? Wer ſind dieſe? Pontius Pilatus/ Herodes/ die Pfingſt-ſpoͤt-
ter/ die den Hertzog deß Lebens gecreutziget/ das waren je reprobi verdampte
Hoͤllen-braͤnde/ als die in jhren Suͤnden geſtorben. Die Creutziger Chriſti
ſind alle ſuͤndliche Menſchen/ Jch/ du vnd ein jeder vnder vns/ welche alle-
zumahl vnd ein jeder inſonderheit Chriſtum mit jhren Suͤnden ans Creutz
gebracht/ die alle nicht wiſſen/ was ſie thun. Were dem nicht alſo/ ſo koͤnte
Chriſtus ſeinen Titul vnd Namen eines Sohnes Gottes nicht manuteni-
ren vnd behaupten. Er ſelbs ſpricht: Liebet ewere Feinde/ ſegnet die
die euch fluchen/ thut wol denen/ die euch haſſen/ bittet fuͤr die/ ſo
euch beleidigen vnd verfolgen/ auff daß jhr Kinder ſeyd ewers
Vatters im Him̃el; denn er laͤßt ſeine Sonne auffgehen vber die
boͤſen vnd vber die guten/ vnd laßt regnen vber gerechte vnd vn-
gerechte. Auß welchen Worten kraͤfftig zu ſchlieſſen: wer Gottes Kind iſt
vnd ſein will/ der bittet fuͤr ſeinen Feind: Chriſtus iſt Gottes Kind/ darumb
bittet er auch fuͤr ſeine Feinde/ widerſpaͤnſtige Rebellen/ vnder welchen viel
verworffene.
Ioh 17, 20.
21.
Luc. 23, 34.
Act. 2, 13.
c. 3, 15.
Matth. 5,
44. 45.
Endlich ſo iſt auch dieſer vnſer Fuͤrſprecher ein gar kraͤfftiger vnd
maͤchtiger Fuͤrſprecher/ den ſein himmliſcher Vatter ſeines Gebetts
(nach art der verheiſſung/ iſt ſie abſolut vnd bloß gefaßt/ auch bloß dahin; iſt
ſie aber mit gewiſſer condition vnd beding behafftet/ auch bedings weiß) alle-
zeit gewaͤhret. Gleich wie die jenige Partey/ die einen groſſen Herꝛen vnd
viel maͤchtigen Patron am Brett auff dem Thron oder Richterſtul hat fitzen/
die Sache durchtringet/ es muß brechen/ ſie gewinnet die Sach: Alſo
kan Chriſtus ſelig machen immerdar/ die durch jhn zu GOtt
kommen/ vnd lebet immerdar/ vnd bittet fůr ſie. Das bezeuget auch
Martha Lazari Schweſter/ da ſie zu Chriſto ſpricht: Jch weiß/ was du
bitteſt von Gott/ das wird dir Gott geben. So bald Moſes eine
collect
Hebr. 7, 25.
Ioh, 11, 22.
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