Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. Namen zwar vber alle Namen/ daß alle Zungen bekennen sollen/Phil. 2. 9.11. er sey der HErr/ aber zur ehre Gottes; nach der Gottheit gibt er seiner Menschheit vnd dero fürbitt mächtigen valor vnd durchtringende Krafft/ daß die Fürbitt nicht anders als erhöret werden muß: das vbrige/ wie es ey- gentlich mit dieser Fürbitt bewandt/ müssen wir versparen in die himmli- sche Hohe Schul. Ferner ist er auch Intercessor ilasikos, Ein versöhnender Für- nicht/ s iij
Predigt. Namen zwar vber alle Namen/ daß alle Zungen bekeñen ſollen/Phil. 2. 9.11. er ſey der HErꝛ/ aber zur ehre Gottes; nach der Gottheit gibt er ſeiner Menſchheit vnd dero fuͤrbitt maͤchtigen valor vnd durchtringende Krafft/ daß die Fuͤrbitt nicht anders als erhoͤret werden muß: das vbrige/ wie es ey- gentlich mit dieſer Fuͤrbitt bewandt/ muͤſſen wir verſparen in die himmli- ſche Hohe Schul. Ferner iſt er auch Interceſſor ἱλαςικὸς, Ein verſoͤhnender Fuͤr- nicht/ ſ iij
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Predigt.
Namen zwar vber alle Namen/ daß alle Zungen bekeñen ſollen/
er ſey der HErꝛ/ aber zur ehre Gottes; nach der Gottheit gibt er ſeiner
Menſchheit vnd dero fuͤrbitt maͤchtigen valor vnd durchtringende Krafft/
daß die Fuͤrbitt nicht anders als erhoͤret werden muß: das vbrige/ wie es ey-
gentlich mit dieſer Fuͤrbitt bewandt/ muͤſſen wir verſparen in die himmli-
ſche Hohe Schul.
Ferner iſt er auch Interceſſor ἱλαςικὸς, Ein verſoͤhnender Fuͤr-
ſprecher/ der vns nicht nur wie ein ander Advocat die Wort in den Mund
leget/ wie wir betten muͤſſen/ daß es genehm vnd erhoͤrlich ſey/ ſondern auch
ſelbs bittet/ ſelbs fuͤr vns norbittet/ vnd der geſtallt fuͤr vns bittet/ daß er als
ein Goel, als ein Bluts-freund/ der von Rechts wegen auß bruͤderlicher
Lieb befugt/ ſolche Fuͤrbitt an vnſer ſtatt zu leiſten. Jn der Welt geſchicht
es manchmahl/ daß ein Vbelthaͤter/ dem das Leben abgeſprochen/ vber den
der Stab gebrochen/ zwar auff die Knye niderfallet/ vnd vmb gnade bittet/
aber es bleibet beym beſcheid vnd gefaßtem Vrtheil. Wie? wann er aber
einen Bruder hette von groſſer Wuͤrde vnd meritis, der ſich zu einer koſtba-
ren Rantzion erbietig machet/ vnd vmb deſſelben willen fuͤrbitt einwendete/
ſo moͤchte der Richter in anſehen ſolcher Perſon ſich zur guͤte bewegen laſſen
vnd dem Vbelthaͤter das leben ſchencken. Auff ſolche weiß pfleget auch der
ewige Sohn Gottes vnſer Bluts-freund fuͤr vns zu bitten/ vnd in Krafft
ſeiner fuͤr vns geleiſteten ſatisfaction vnd genugthuung vns bey der ſtrengen
Gerechtigkeit Gottes auß zubitten/ vnd alſo dem ewigen Todt auß dem ra-
chen zuziehen. Es bittet ſonſt auch der himmliſche Vatter vns Menſchen/
wir wolten vns doch mit jhme verſoͤhnen laſſen/ παϱακαλεῖ ſtehet in ſeiner
ſprach. So ſind wir nun Bottſchafften an Chriſtus ſtatt/ dann
Gott vermahnet durch vns/ ſo bitten wir nun an Chriſtus ſtatt/
laſſet euch verſoͤhnen mit Gott. Es fuͤhret auch Gott der Heylige
Geiſt den Namen Paracleti eines Troͤſters/ als der vns das Wort in den
Mund leget/ das formular zu betten im Pſalter Davids fuͤrlegt/ die Gebett
durchwaͤhet/ heyliget/ kraͤfftig machet/ vnd vns vertritt mit vnaußſprech-
lichen ſeufftzen, Aber weder Vatter noch Heyliger Geiſt bittet fuͤr vns goë-
liκῶς, auff ſolche weiſe wie Chriſtus der Herr mit anziehung vnd darſtel-
lung ſeines Bluts-freundlichen/ bruͤderlichen Verdienſts/ Rantzion vnd
gnugleiſtung. Fromme Chriſten vnd Mit ſtreiter Jeſu Chriſti beten auch
allhie in der kriegenden Kirchen fuͤr einander/ vnd ſollen daſſelbe allweg
thun/ aber es iſt noch lang keine ſolche Fuͤrbitt/ wie Chriſtus fuͤr vns bittet;
ſintemahl die Goͤttliche Gerechtigkeit keinen Menſchen auch dem heyligſten
nicht/
2. Cor. 5,
20.
ſ iij
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