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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Namen zwar vber alle Namen/ daß alle Zungen bekennen sollen/Phil. 2. 9.
11.

er sey der HErr/ aber zur ehre Gottes;
nach der Gottheit gibt er seiner
Menschheit vnd dero fürbitt mächtigen valor vnd durchtringende Krafft/
daß die Fürbitt nicht anders als erhöret werden muß: das vbrige/ wie es ey-
gentlich mit dieser Fürbitt bewandt/ müssen wir versparen in die himmli-
sche Hohe Schul.

Ferner ist er auch Intercessor ilasikos, Ein versöhnender Für-
sprecher/
der vns nicht nur wie ein ander Advocat die Wort in den Mund
leget/ wie wir betten müssen/ daß es genehm vnd erhörlich sey/ sondern auch
selbs bittet/ selbs für vns norbittet/ vnd der gestallt für vns bittet/ daß er als
ein Goel, als ein Bluts-freund/ der von Rechts wegen auß brüderlicher
Lieb befugt/ solche Fürbitt an vnser statt zu leisten. Jn der Welt geschicht
es manchmahl/ daß ein Vbelthäter/ dem das Leben abgesprochen/ vber den
der Stab gebrochen/ zw[a]r auff die Knye niderfallet/ vnd vmb gnade bittet/
aber es bleibet beym bescheid vnd gefaßtem Vrtheil. Wie? wann er aber
einen Bruder hette von [g]rosser Würde vnd meritis, der sich zu einer kostba-
ren Rantzion erbietig machet/ vnd vmb desselben willen fürbitt einwendete/
so möchte der Richter in ansehen solcher Person sich zur güte bewegen lassen
vnd dem Vbelthäter das leben schencken. Auff solche weiß pfleget auch der
ewige Sohn Gottes vnser Bluts-freund für vns zu bitten/ vnd in Krafft
seiner für vns geleisteten satisfaction vnd genugthuung vns bey der strengen
Gerechtigkeit Gottes auß zubitten/ vnd also dem ewigen Todt auß dem ra-
chen zuziehen. Es bittet sonst auch der himmlische Vatter vns Menschen/
wir wolten vns doch mit jhme versöhnen lassen/ parakalei stehet in seiner
sprach. So sind wir nun Bottschafften an Christus statt/ dann
Gott vermahnet durch vns/ so bitten wir nun an Christus statt/
2. Cor. 5,
20.

lasset euch versöhnen mit Gott. Es führet auch Gott der Heylige
Geist den Namen Paracleti eines Trösters/ als der vns das Wort in den
Mund leget/ das formular zu betten im Psalter Davids fürlegt/ die Gebett
durchwähet/ heyliget/ kräfftig machet/ vnd vns vertritt mit vnaußsprech-
lichen seufftzen, Aber weder Vatter noch Heyliger Geist bittet für vns goe-
li
kos, auff solche weise wie Christus der Herr mit anziehung vnd darstel-
lung seines Bluts-freundlichen/ brüderlichen Verdiensts/ Rantzion vnd
gnugleistung. Fromme Christen vnd Mit streiter Jesu Christi beten auch
allhie in der kriegenden Kirchen für einander/ vnd sollen dasselbe allweg
thun/ aber es ist noch lang keine solche Fürbitt/ wie Christus für vns bittet;
sintemahl die Göttliche Gerechtigkeit keinen Menschen auch dem heyligsten

nicht/
s iij

Predigt.
Namen zwar vber alle Namen/ daß alle Zungen bekeñen ſollen/Phil. 2. 9.
11.

er ſey der HErꝛ/ aber zur ehre Gottes;
nach der Gottheit gibt er ſeiner
Menſchheit vnd dero fuͤrbitt maͤchtigen valor vnd durchtringende Krafft/
daß die Fuͤrbitt nicht anders als erhoͤret werden muß: das vbrige/ wie es ey-
gentlich mit dieſer Fuͤrbitt bewandt/ muͤſſen wir verſparen in die himmli-
ſche Hohe Schul.

Ferner iſt er auch Interceſſor ἱλαςικὸς, Ein verſoͤhnender Fuͤr-
ſprecher/
der vns nicht nur wie ein ander Advocat die Wort in den Mund
leget/ wie wir betten muͤſſen/ daß es genehm vnd erhoͤrlich ſey/ ſondern auch
ſelbs bittet/ ſelbs fuͤr vns norbittet/ vnd der geſtallt fuͤr vns bittet/ daß er als
ein Goel, als ein Bluts-freund/ der von Rechts wegen auß bruͤderlicher
Lieb befugt/ ſolche Fuͤrbitt an vnſer ſtatt zu leiſten. Jn der Welt geſchicht
es manchmahl/ daß ein Vbelthaͤter/ dem das Leben abgeſprochen/ vber den
der Stab gebrochen/ zw[a]r auff die Knye niderfallet/ vnd vmb gnade bittet/
aber es bleibet beym beſcheid vnd gefaßtem Vrtheil. Wie? wann er aber
einen Bruder hette von [g]roſſer Wuͤrde vnd meritis, der ſich zu einer koſtba-
ren Rantzion erbietig machet/ vnd vmb deſſelben willen fuͤrbitt einwendete/
ſo moͤchte der Richter in anſehen ſolcher Perſon ſich zur guͤte bewegen laſſen
vnd dem Vbelthaͤter das leben ſchencken. Auff ſolche weiß pfleget auch der
ewige Sohn Gottes vnſer Bluts-freund fuͤr vns zu bitten/ vnd in Krafft
ſeiner fuͤr vns geleiſteten ſatisfaction vnd genugthuung vns bey der ſtrengen
Gerechtigkeit Gottes auß zubitten/ vnd alſo dem ewigen Todt auß dem ra-
chen zuziehen. Es bittet ſonſt auch der himmliſche Vatter vns Menſchen/
wir wolten vns doch mit jhme verſoͤhnen laſſen/ παϱακαλεῖ ſtehet in ſeiner
ſprach. So ſind wir nun Bottſchafften an Chriſtus ſtatt/ dann
Gott vermahnet durch vns/ ſo bitten wir nun an Chriſtus ſtatt/
2. Cor. 5,
20.

laſſet euch verſoͤhnen mit Gott. Es fuͤhret auch Gott der Heylige
Geiſt den Namen Paracleti eines Troͤſters/ als der vns das Wort in den
Mund leget/ das formular zu betten im Pſalter Davids fuͤrlegt/ die Gebett
durchwaͤhet/ heyliget/ kraͤfftig machet/ vnd vns vertritt mit vnaußſprech-
lichen ſeufftzen, Aber weder Vatter noch Heyliger Geiſt bittet fuͤr vns goë-
li
κῶς, auff ſolche weiſe wie Chriſtus der Herr mit anziehung vnd darſtel-
lung ſeines Bluts-freundlichen/ bruͤderlichen Verdienſts/ Rantzion vnd
gnugleiſtung. Fromme Chriſten vnd Mit ſtreiter Jeſu Chriſti beten auch
allhie in der kriegenden Kirchen fuͤr einander/ vnd ſollen daſſelbe allweg
thun/ aber es iſt noch lang keine ſolche Fuͤrbitt/ wie Chriſtus fuͤr vns bittet;
ſintemahl die Goͤttliche Gerechtigkeit keinen Menſchen auch dem heyligſten

nicht/
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[877/0361] Predigt. Namen zwar vber alle Namen/ daß alle Zungen bekeñen ſollen/ er ſey der HErꝛ/ aber zur ehre Gottes; nach der Gottheit gibt er ſeiner Menſchheit vnd dero fuͤrbitt maͤchtigen valor vnd durchtringende Krafft/ daß die Fuͤrbitt nicht anders als erhoͤret werden muß: das vbrige/ wie es ey- gentlich mit dieſer Fuͤrbitt bewandt/ muͤſſen wir verſparen in die himmli- ſche Hohe Schul. Ferner iſt er auch Interceſſor ἱλαςικὸς, Ein verſoͤhnender Fuͤr- ſprecher/ der vns nicht nur wie ein ander Advocat die Wort in den Mund leget/ wie wir betten muͤſſen/ daß es genehm vnd erhoͤrlich ſey/ ſondern auch ſelbs bittet/ ſelbs fuͤr vns norbittet/ vnd der geſtallt fuͤr vns bittet/ daß er als ein Goel, als ein Bluts-freund/ der von Rechts wegen auß bruͤderlicher Lieb befugt/ ſolche Fuͤrbitt an vnſer ſtatt zu leiſten. Jn der Welt geſchicht es manchmahl/ daß ein Vbelthaͤter/ dem das Leben abgeſprochen/ vber den der Stab gebrochen/ zwar auff die Knye niderfallet/ vnd vmb gnade bittet/ aber es bleibet beym beſcheid vnd gefaßtem Vrtheil. Wie? wann er aber einen Bruder hette von groſſer Wuͤrde vnd meritis, der ſich zu einer koſtba- ren Rantzion erbietig machet/ vnd vmb deſſelben willen fuͤrbitt einwendete/ ſo moͤchte der Richter in anſehen ſolcher Perſon ſich zur guͤte bewegen laſſen vnd dem Vbelthaͤter das leben ſchencken. Auff ſolche weiß pfleget auch der ewige Sohn Gottes vnſer Bluts-freund fuͤr vns zu bitten/ vnd in Krafft ſeiner fuͤr vns geleiſteten ſatisfaction vnd genugthuung vns bey der ſtrengen Gerechtigkeit Gottes auß zubitten/ vnd alſo dem ewigen Todt auß dem ra- chen zuziehen. Es bittet ſonſt auch der himmliſche Vatter vns Menſchen/ wir wolten vns doch mit jhme verſoͤhnen laſſen/ παϱακαλεῖ ſtehet in ſeiner ſprach. So ſind wir nun Bottſchafften an Chriſtus ſtatt/ dann Gott vermahnet durch vns/ ſo bitten wir nun an Chriſtus ſtatt/ laſſet euch verſoͤhnen mit Gott. Es fuͤhret auch Gott der Heylige Geiſt den Namen Paracleti eines Troͤſters/ als der vns das Wort in den Mund leget/ das formular zu betten im Pſalter Davids fuͤrlegt/ die Gebett durchwaͤhet/ heyliget/ kraͤfftig machet/ vnd vns vertritt mit vnaußſprech- lichen ſeufftzen, Aber weder Vatter noch Heyliger Geiſt bittet fuͤr vns goë- liκῶς, auff ſolche weiſe wie Chriſtus der Herr mit anziehung vnd darſtel- lung ſeines Bluts-freundlichen/ bruͤderlichen Verdienſts/ Rantzion vnd gnugleiſtung. Fromme Chriſten vnd Mit ſtreiter Jeſu Chriſti beten auch allhie in der kriegenden Kirchen fuͤr einander/ vnd ſollen daſſelbe allweg thun/ aber es iſt noch lang keine ſolche Fuͤrbitt/ wie Chriſtus fuͤr vns bittet; ſintemahl die Goͤttliche Gerechtigkeit keinen Menſchen auch dem heyligſten nicht/ 2. Cor. 5, 20. ſ iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 877. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/361>, abgerufen am 22.11.2024.