Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Zwey vnd zwantzigste ger vnd embsiger als vmb diese zeit. Aber das ist eygentlich der verstand nicht/es ist ein anderer Sawerteig der boßheit vnd der schalckheit/ eingewurtzel- ten/ angewehnten vntugenden/ ärgernüssen/ die müssen durch ware buß auß- gefäget werden von dem/ der ein gewürdigter Gast sein will/ davon wird aber in nehester predigt gehandelt werden. Wir halten vns nicht länger auff/ vnd wollen derselben nicht fürgreiffen. 28. Luc. 17, 37. Von dem Geistlichen Hunger spricht Christus: Wo ein Aaß ist/ Es ist aber das essen vnd trincken zweyerley; Ein Geistliches vnd Sa- blickliche
Die Zwey vnd zwantzigſte ger vñ embſiger als vmb dieſe zeit. Aber das iſt eygentlich der verſtand nicht/es iſt ein anderer Sawerteig der boßheit vnd der ſchalckheit/ eingewurtzel- ten/ angewehntẽ vntugenden/ aͤrgernuͤſſen/ die muͤſſen durch ware buß auß- gefaͤget werden von dem/ der ein gewuͤrdigter Gaſt ſein will/ davon wird aber in neheſter predigt gehandelt werden. Wir halten vns nicht laͤnger auff/ vnd wollen derſelben nicht fuͤrgreiffen. 28. Luc. 17, 37. Von dem Geiſtlichen Hunger ſpricht Chriſtus: Wo ein Aaß iſt/ Es iſt aber das eſſen vnd trincken zweyerley; Ein Geiſtliches vnd Sa- blickliche
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Die Zwey vnd zwantzigſte
ger vñ embſiger als vmb dieſe zeit. Aber das iſt eygentlich der verſtand nicht/
es iſt ein anderer Sawerteig der boßheit vnd der ſchalckheit/ eingewurtzel-
ten/ angewehntẽ vntugenden/ aͤrgernuͤſſen/ die muͤſſen durch ware buß auß-
gefaͤget werden von dem/ der ein gewuͤrdigter Gaſt ſein will/ davon wird
aber in neheſter predigt gehandelt werden. Wir halten vns nicht laͤnger
auff/ vnd wollen derſelben nicht fuͤrgreiffen.
Von dem Geiſtlichen Hunger ſpricht Chriſtus: Wo ein Aaß iſt/
da ſamlen ſich die Adler/ hie iſt das Aaß πτῶμα καὶ σῶμα. Matthæus
nennet es πτῶμα, ein Todten-aaß. St. Lucas nennet es σῶμα, einen Leib.
Am Creutz hat das Lamb Gottes ein anſehen gehabt eines Todten aaſſes
δοξαςικῶς, dem ſchein nach/ die Juden die fuͤruͤber gangen/ haben daruͤber
außgeſpyen vnd pfui dich! geruffen/ den Juden war es ein aͤrgernuß/
den Heyden aber/ eine Thorheit/ vns aber die wir glauben/ eine
krafft GOTtes/ eine kraͤfftige Seelen-ſpeiß/ die Geiſtlichen Adler ſtoſſen
drauff mit groſſer begierd. Rathet lieben Raͤther/ was iſt das? Speiß
gieng vom freſſer/ vnd ſuͤſſigkeit vom ſtarcken/ iſt das Raͤtzel/ das
Simſon ſeinen Brautgeſellen auffgegeben/ ich gebe es euch auff! was iſt
das? Ach es iſt der Leibe JEſu Chriſti/ deß ſtarcken/ vnuͤberwindlichen Hel-
den vnd Loͤwen vom Stamm Juda/ der henget am Creutz als ein Todten-
aß/ aber ſuͤſſe Speiß/ lebendigmachende Speiß iſt von jhm gefloſſen/ wie
oben gemeldet/ das φάϱμακον ἀϑανασίας, er iſt der Baum deß lebens. Ein
Adler/ ſo bald er das aß erſchmecket/ ſo fleugt er dahin ſo ſchnell/ als ein blitz/
er ſtoßt darauff/ er ſaugt das Blut herauß in heißhungeriger begierd/ der ſoll
vnſer Præceptor vnd Meiſter ſein. Wie wenig gibt es der Voͤgel! wie
ſeltzam vnd duͤnn fliegen die Adler! Es geſchiehet meiſten theils auß gewon-
heit. Gott geb ſolchen Hunger vnd flug/ ſolch ſehnlich verlangen vnd be-
gierd! Ein Welt-volle ſeele vertritt auch wol den Honigſeym/ aber wol dem/
den hungert! der verlohrne Sohn/ allweil er voll Welt vnd gelt geweſt/ hatte
kemen Hunger/ aber da jhm das Waſſer ans Maul gangen/ dann hunger-
te es jhn nach ſeines Vatters Hauß-brodt; Alſo wo Seelen Hunger/ da iſt
auch die Seelen-ſpeiß/ wo man aber nur auß gewohnheit mit hungert/ vnd
iſt die Seele voll der Welt/ da iſt noch die rechte præparation nicht. So wird
alsdann die manducatio vnd fruchtbare nieſſung nicht außbleiben.
1. Cor. 1, 23.
24.
Iud. 14, 14.
Luc. 15, 13.
& ſeqq.
Es iſt aber das eſſen vnd trincken zweyerley; Ein Geiſtliches vnd Sa-
cramentliches/ beydes iſt vns befohlen. Die Geiſtliche nieſſung hat fuͤr ſich
zur Speiß den gantzen Chriſtum/ geſchiehet mit dem Munde deß glaubens
auch auſſer Brod vnd Wein/ iſt die ordinari taͤglich/ ja ſtuͤnd- vnd augen-
blickliche
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