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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
niessen. Er der Herr selbs/ der da ist Speiß vnd Würth zugleich/ die
Sonn nach dem Schatten/ erleuchte vnsere Hertzen gantz durch seinen
Oster-gnaden-glantz zu feyren/ das Hohe-Fest/ das vns der Herr erschei-
nen läßt/ mit Hertzens frewd vnd Wonne/ Amen.

WAs ist nun diß fur ein Osterspeiß/ die vns Christus be-
reitet/ St. Paulus gleichsam angerichtet vnd dargeboten? Es
ist warhafftig I. Epulum preciosissimum, die köstlichste Speiß/
dergleichen Tracht niemahl in die Welt kommen. Cleopatra
darff sich hie mit jhren Perlin nicht sehen lassen. Es ist das Osterlamm/ so für
vns geopffert/ Christus Jesus selbs. Christus Jesus will hie die Koste
sein/ vnd speisen die Seel allein/
welche Wort recht vnd nicht letz ver-
standen werden sollen. To Allein ist ein exclusiva subjecti, non praedicati,
Es hat nicht die meinung/ ob allein die Seel im Sacrament gespeiset würde
Geistlicher weiß/ sondern Christus allein vnd kein anderer wolle die Seele
speisen. Schon gnug! Christus gantz/ vbergnug! wie auch das Osterlamb
gantz mußte genossen werden/ so gantz gessen wurde mit Leib vnd Seel/ fleisch
vnd Blut/ mit allen gutthaten vnd verdiensten/ mit allem was es zu vnser
seligkeit gewircket vnd gelitten/ belangend die Geistliche niessung: sonst in
der sacramentlichen niessung ist es Christi Leib vnd Blut/ wie St. Paulus
den divisorem vnd vnderschied selbs gemachet. Wer nun Christum isset/1. Cor. 10,
16.

der isset das höchste gut! wer Christi Leib geneisset/ der empfanget die Schatz-
kammer vnd quell aller Gnaden/ Heyl/ leben vnd Seeligkeit; wer sein Blut
trincket/ der empfähet Rantzion vnd Pfand seiner seeligkeit/ daran er nicht
zweiffeln kan/ was will er mehr?

II. Epulum praesentissimum, eine gegenwertige speiß/ Es ist kein
blosses Schawessen/
das wir poRRothen vnd von weitem ansehen müssen/
vnd mehr nicht davon haben als Augen-lust vnd Magen-leere. Jm Alten
Testament/ da war es noch ein fern vnd weitgelegenes Schawessen/ das von
weiten in verdunckelten perspectiven vnd typis, sonderlich deß Jüdischen
Osterlambs/ gesehen wurde/ nunmehr aber der Sohn Gottes Mensch worden:
nun er versprochen bey vns zu sein vnd zubleiben biß ans ende der Welt/ nun
er gesagt: diß ist mein Leib etc. so ists nunmehr von dem Jüdischen Osterlamb
vnderschieden/ es heißt paskha emon, vnser Christen-Osterlamb. Hie ist
das rechte Osterlamb/ davon Gott hat geboten:
Es ist nicht droben
im Himmel allein/ sondern Hie/ nicht nur dem glauben gegenwertig/ son-
dern warhafftig leiblich gegenwertig/ was eygentlich gegenwart ist

vnd
q iij

Predigt.
nieſſen. Er der Herr ſelbs/ der da iſt Speiß vnd Wuͤrth zugleich/ die
Sonn nach dem Schatten/ erleuchte vnſere Hertzen gantz durch ſeinen
Oſter-gnaden-glantz zu feyren/ das Hohe-Feſt/ das vns der Herr erſchei-
nen laͤßt/ mit Hertzens frewd vnd Wonne/ Amen.

WAs iſt nun diß fůr ein Oſterſpeiß/ die vns Chriſtus be-
reitet/ St. Paulus gleichſam angerichtet vnd dargeboten? Es
iſt warhafftig I. Epulum precioſiſſimum, die koͤſtlichſte Speiß/
dergleichen Tracht niemahl in die Welt kommen. Cleopatra
darff ſich hie mit jhren Perlin nicht ſehen laſſen. Es iſt das Oſterlam̃/ ſo fuͤr
vns geopffert/ Chriſtus Jeſus ſelbs. Chriſtus Jeſus will hie die Koſte
ſein/ vnd ſpeiſen die Seel allein/
welche Wort recht vnd nicht letz ver-
ſtanden werden ſollen. Τὸ Allein iſt ein excluſiva ſubjecti, non prædicati,
Es hat nicht die meinung/ ob allein die Seel im Sacrament geſpeiſet wuͤrde
Geiſtlicher weiß/ ſondern Chriſtus allein vnd kein anderer wolle die Seele
ſpeiſen. Schon gnug! Chriſtus gantz/ vbergnug! wie auch das Oſterlamb
gantz mußte genoſſen werdẽ/ ſo gantz geſſen wurde mit Leib vnd Seel/ fleiſch
vnd Blut/ mit allen gutthaten vnd verdienſten/ mit allem was es zu vnſer
ſeligkeit gewircket vnd gelitten/ belangend die Geiſtliche nieſſung: ſonſt in
der ſacramentlichen nieſſung iſt es Chriſti Leib vnd Blut/ wie St. Paulus
den diviſorem vnd vnderſchied ſelbs gemachet. Wer nun Chriſtum iſſet/1. Cor. 10,
16.

der iſſet das hoͤchſte gut! wer Chriſti Leib geneiſſet/ der empfanget die Schatz-
kammer vnd quell aller Gnaden/ Heyl/ leben vnd Seeligkeit; wer ſein Blut
trincket/ der empfaͤhet Rantzion vnd Pfand ſeiner ſeeligkeit/ daran er nicht
zweiffeln kan/ was will er mehr?

II. Epulum præſentiſſimum, eine gegenwertige ſpeiß/ Es iſt kein
bloſſes Schaweſſen/
das wir πόῥῤωϑεν vnd von weitem anſehen muͤſſen/
vnd mehr nicht davon haben als Augen-luſt vnd Magen-leere. Jm Alten
Teſtament/ da war es noch ein fern vñ weitgelegenes Schaweſſen/ das von
weiten in verdunckelten perſpectiven vnd typis, ſonderlich deß Juͤdiſchen
Oſterlambs/ geſehẽ wurde/ nunmehr aber der Sohn Gottes Menſch wordẽ:
nun er verſprochen bey vns zu ſein vnd zubleibẽ biß ans ende der Welt/ nun
er geſagt: diß iſt mein Leib ꝛc. ſo iſts nunmehr von dem Juͤdiſchẽ Oſterlamb
vnderſchiedẽ/ es heißt πάσχα ἡμῶν, vnſer Chriſten-Oſterlamb. Hie iſt
das rechte Oſterlamb/ davon Gott hat geboten:
Es iſt nicht droben
im Himmel allein/ ſondern Hie/ nicht nur dem glauben gegenwertig/ ſon-
dern warhafftig leiblich gegenwertig/ was eygentlich gegenwart iſt

vnd
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[861/0345] Predigt. nieſſen. Er der Herr ſelbs/ der da iſt Speiß vnd Wuͤrth zugleich/ die Sonn nach dem Schatten/ erleuchte vnſere Hertzen gantz durch ſeinen Oſter-gnaden-glantz zu feyren/ das Hohe-Feſt/ das vns der Herr erſchei- nen laͤßt/ mit Hertzens frewd vnd Wonne/ Amen. WAs iſt nun diß fůr ein Oſterſpeiß/ die vns Chriſtus be- reitet/ St. Paulus gleichſam angerichtet vnd dargeboten? Es iſt warhafftig I. Epulum precioſiſſimum, die koͤſtlichſte Speiß/ dergleichen Tracht niemahl in die Welt kommen. Cleopatra darff ſich hie mit jhren Perlin nicht ſehen laſſen. Es iſt das Oſterlam̃/ ſo fuͤr vns geopffert/ Chriſtus Jeſus ſelbs. Chriſtus Jeſus will hie die Koſte ſein/ vnd ſpeiſen die Seel allein/ welche Wort recht vnd nicht letz ver- ſtanden werden ſollen. Τὸ Allein iſt ein excluſiva ſubjecti, non prædicati, Es hat nicht die meinung/ ob allein die Seel im Sacrament geſpeiſet wuͤrde Geiſtlicher weiß/ ſondern Chriſtus allein vnd kein anderer wolle die Seele ſpeiſen. Schon gnug! Chriſtus gantz/ vbergnug! wie auch das Oſterlamb gantz mußte genoſſen werdẽ/ ſo gantz geſſen wurde mit Leib vnd Seel/ fleiſch vnd Blut/ mit allen gutthaten vnd verdienſten/ mit allem was es zu vnſer ſeligkeit gewircket vnd gelitten/ belangend die Geiſtliche nieſſung: ſonſt in der ſacramentlichen nieſſung iſt es Chriſti Leib vnd Blut/ wie St. Paulus den diviſorem vnd vnderſchied ſelbs gemachet. Wer nun Chriſtum iſſet/ der iſſet das hoͤchſte gut! wer Chriſti Leib geneiſſet/ der empfanget die Schatz- kammer vnd quell aller Gnaden/ Heyl/ leben vnd Seeligkeit; wer ſein Blut trincket/ der empfaͤhet Rantzion vnd Pfand ſeiner ſeeligkeit/ daran er nicht zweiffeln kan/ was will er mehr? 1. Cor. 10, 16. II. Epulum præſentiſſimum, eine gegenwertige ſpeiß/ Es iſt kein bloſſes Schaweſſen/ das wir πόῥῤωϑεν vnd von weitem anſehen muͤſſen/ vnd mehr nicht davon haben als Augen-luſt vnd Magen-leere. Jm Alten Teſtament/ da war es noch ein fern vñ weitgelegenes Schaweſſen/ das von weiten in verdunckelten perſpectiven vnd typis, ſonderlich deß Juͤdiſchen Oſterlambs/ geſehẽ wurde/ nunmehr aber der Sohn Gottes Menſch wordẽ: nun er verſprochen bey vns zu ſein vnd zubleibẽ biß ans ende der Welt/ nun er geſagt: diß iſt mein Leib ꝛc. ſo iſts nunmehr von dem Juͤdiſchẽ Oſterlamb vnderſchiedẽ/ es heißt πάσχα ἡμῶν, vnſer Chriſten-Oſterlamb. Hie iſt das rechte Oſterlamb/ davon Gott hat geboten: Es iſt nicht droben im Himmel allein/ ſondern Hie/ nicht nur dem glauben gegenwertig/ ſon- dern warhafftig leiblich gegenwertig/ was eygentlich gegenwart iſt vnd q iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 861. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/345>, abgerufen am 25.11.2024.