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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.


Die Fünffte Predigt.

Von dem Osterlamb/ Christo Jesu.

GEliebte in Christo! Mich hat hertzlich verlanget dißLuc. 22. 15.
Osterlamb mit euch zu essen: Spricht der Hertzog deß Lebens
vnd Triumphierende Oster-fürst Christus JEsus/ nach dem er
sich eben mit seinen Jüngern gelägert vmb das Osterlamb/ so schon auff der
Taffel allbereit da gestanden zu essen vnd zugeniessen: Ach! sagt Er: Mich
hat hertzlich verlangt.
Quanta fames? was für ein grosser Hunger
muß das geweßt sein/ welch eine heißhungerige/ flammende Begierde/ die
der Herr Christus mit solchen emphatischen/ Hertz-beweglichen/ affect-
reichen Worten außgesprochen/ eben mit der phrasi, damit die zwar vnseli-
ge vnd schnöde/ aber brünstige/ eyfferige begierd der Kinder Jsrael in der
Wüste angezeiget worden [fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt] [fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt], concupiverunt concupiscen-Num. 11, 4.
tia, sie waren mit lüstern lusternde Fleisch zu essen/ daß sie auch drüber ge-
weinet vnd geheulet/ mit gleichen Worten gibt auch der Herr sein brünst-
eyfferig/ hertzlich verlangen an den Tag epithumia epithumesa mich hat mit
verlangen verlangt. Quis cibus? Was war die Speiß/ darnach er sich
so hefftig gesehnet/ die jhm solchen heissen appetit gemacht? Der Herr
deutet mit fingern drauff vnd sagt demonstrative tounto. Diß Osterlamb/
so gegenwertig für Augen gelegen/ warumb eben diß? ists doch nicht das er-
ste/ daß er mit seinen Jüngern verzehrt/ da er solche bewegliche Wort nicht
geführet/ daß er so nötig darumb gethan? Quae causa? Die Vrsach
zeiget er selbs alsobald in vnmittelbahr folgenden Worten an; Dann ichv. 16.
sage euch: ich werde hinfort nicht mehr davon essen/ biß daß es
erfüllet wird im Reich Gottes.

Es ist/ will er sagen: I. Epulum apolutikon, mein Valet vnd letze/
mein Schied-Jmbiß.
Wann gute Freunde von einander scheyden
vnd reysen/ so brennet die letzte Mahlzeit von lauter affecten, der reysige/ der
fortziehende will/ schüttet als dann allen seinen affect auß/ vnd raumet seinem
Hertzen: So thut der Heer auch allhie/ es war eben die Nacht/ da er ver-
rathen worden/ den andern tag darauff solte er leyden vnd sterben/ darumb/

wessen
q ij
Predigt.


Die Fuͤnffte Predigt.

Von dem Oſterlamb/ Chriſto Jeſu.

GEliebte in Chriſto! Mich hat hertzlich verlanget dißLuc. 22. 15.
Oſterlamb mit euch zu eſſen: Spricht der Hertzog deß Lebens
vnd Triumphierende Oſter-fuͤrſt Chriſtus JEſus/ nach dem er
ſich eben mit ſeinen Juͤngern gelaͤgert vmb das Oſterlamb/ ſo ſchon auff der
Taffel allbereit da geſtanden zu eſſen vnd zugenieſſen: Ach! ſagt Er: Mich
hat hertzlich verlangt.
Quanta fames? was fuͤr ein groſſer Hunger
muß das geweßt ſein/ welch eine heißhungerige/ flammende Begierde/ die
der Herr Chriſtus mit ſolchen emphatiſchen/ Hertz-beweglichen/ affect-
reichen Worten außgeſprochen/ eben mit der phraſi, damit die zwar vnſeli-
ge vnd ſchnoͤde/ aber bruͤnſtige/ eyfferige begierd der Kinder Jſrael in der
Wuͤſte angezeiget worden [fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt] [fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt], concupiverunt concupiſcen-Num. 11, 4.
tia, ſie waren mit luͤſtern luſternde Fleiſch zu eſſen/ daß ſie auch druͤber ge-
weinet vnd geheulet/ mit gleichen Worten gibt auch der Herr ſein bruͤnſt-
eyfferig/ hertzlich verlangen an den Tag ἔπιϑυμίᾳ έπιϑύμησα mich hat mit
verlangen verlangt. Quis cibus? Was war die Speiß/ darnach er ſich
ſo hefftig geſehnet/ die jhm ſolchen heiſſen appetit gemacht? Der Herr
deutet mit fingern drauff vnd ſagt demonſtrativè του̃το. Diß Oſterlamb/
ſo gegenwertig fuͤr Augen gelegen/ warumb eben diß? iſts doch nicht das er-
ſte/ daß er mit ſeinen Juͤngern verzehrt/ da er ſolche bewegliche Wort nicht
gefuͤhret/ daß er ſo noͤtig darumb gethan? Quæ cauſa? Die Vrſach
zeiget er ſelbs alſobald in vnmittelbahr folgenden Worten an; Dann ichv. 16.
ſage euch: ich werde hinfort nicht mehr davon eſſen/ biß daß es
erfuͤllet wird im Reich Gottes.

Es iſt/ will er ſagen: I. Epulum ἀπολυτικὸν, mein Valet vnd letze/
mein Schied-Jmbiß.
Wann gute Freunde von einander ſcheyden
vnd reyſen/ ſo brennet die letzte Mahlzeit von lauter affecten, der reyſige/ der
fortziehende will/ ſchuͤttet als dañ allen ſeinen affect auß/ vnd raumet ſeinem
Hertzen: So thut der Heer auch allhie/ es war eben die Nacht/ da er ver-
rathen worden/ den andern tag darauff ſolte er leyden vnd ſterben/ darumb/

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[859/0343] Predigt. Die Fuͤnffte Predigt. Von dem Oſterlamb/ Chriſto Jeſu. GEliebte in Chriſto! Mich hat hertzlich verlanget diß Oſterlamb mit euch zu eſſen: Spricht der Hertzog deß Lebens vnd Triumphierende Oſter-fuͤrſt Chriſtus JEſus/ nach dem er ſich eben mit ſeinen Juͤngern gelaͤgert vmb das Oſterlamb/ ſo ſchon auff der Taffel allbereit da geſtanden zu eſſen vnd zugenieſſen: Ach! ſagt Er: Mich hat hertzlich verlangt. Quanta fames? was fuͤr ein groſſer Hunger muß das geweßt ſein/ welch eine heißhungerige/ flammende Begierde/ die der Herr Chriſtus mit ſolchen emphatiſchen/ Hertz-beweglichen/ affect- reichen Worten außgeſprochen/ eben mit der phraſi, damit die zwar vnſeli- ge vnd ſchnoͤde/ aber bruͤnſtige/ eyfferige begierd der Kinder Jſrael in der Wuͤſte angezeiget worden _ _, concupiverunt concupiſcen- tia, ſie waren mit luͤſtern luſternde Fleiſch zu eſſen/ daß ſie auch druͤber ge- weinet vnd geheulet/ mit gleichen Worten gibt auch der Herr ſein bruͤnſt- eyfferig/ hertzlich verlangen an den Tag ἔπιϑυμίᾳ έπιϑύμησα mich hat mit verlangen verlangt. Quis cibus? Was war die Speiß/ darnach er ſich ſo hefftig geſehnet/ die jhm ſolchen heiſſen appetit gemacht? Der Herr deutet mit fingern drauff vnd ſagt demonſtrativè του̃το. Diß Oſterlamb/ ſo gegenwertig fuͤr Augen gelegen/ warumb eben diß? iſts doch nicht das er- ſte/ daß er mit ſeinen Juͤngern verzehrt/ da er ſolche bewegliche Wort nicht gefuͤhret/ daß er ſo noͤtig darumb gethan? Quæ cauſa? Die Vrſach zeiget er ſelbs alſobald in vnmittelbahr folgenden Worten an; Dann ich ſage euch: ich werde hinfort nicht mehr davon eſſen/ biß daß es erfuͤllet wird im Reich Gottes. Luc. 22. 15. Num. 11, 4. v. 16. Es iſt/ will er ſagen: I. Epulum ἀπολυτικὸν, mein Valet vnd letze/ mein Schied-Jmbiß. Wann gute Freunde von einander ſcheyden vnd reyſen/ ſo brennet die letzte Mahlzeit von lauter affecten, der reyſige/ der fortziehende will/ ſchuͤttet als dañ allen ſeinen affect auß/ vnd raumet ſeinem Hertzen: So thut der Heer auch allhie/ es war eben die Nacht/ da er ver- rathen worden/ den andern tag darauff ſolte er leyden vnd ſterben/ darumb/ weſſen q ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 859. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/343>, abgerufen am 21.11.2024.