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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Ein vnd zwantzigste
nun die böse Buben dieses vernommen/ seind sie darüber erschrocken/ vnd
haben vnderein ander gesagt: Es muß der König dieses orts sehr streng vnd
dem Diebstahl vberauß feind sein/ weil er denselben auch an seinem eygenen
Sohn/ der doch nur Bürge für einen andern worden/ vnd deß Diebstahls
für sich nicht schuldig gewesen/ so grawsamlich vnd ernstlich gestrafft. Die
Dieb gelüstet nicht mehr zu stehlen/ sie dachten besser sein/ arbeiten als auff
den Raub gehen.

Meine Liebsten/ wir sind ja alle von Natur Räuber der Göttlichen
Ehr/ der Sohn Gottes hat für vns bezahlet/ was er nit geraubet. Es hat die
Luc. 23, 31.Justitia seiner nicht geschonet/ wie solte sie dann deiner schonen? geschiehet
das am grünen Holtz/ was will am dürren werden?
Vnser gebett
heißt: O Lamb Gottes vnschuldig/ am Stamm deß Creutzes
geschlachtet! allezeit gefunden gedultig/ wiewol du warest ver-
achtet. Alle Sünd hastu getragen/ sonst mußten wir verzagen/
Erbarm dich vnser O JEsu!
wie die Juden täglich morgends vnd
Abends ein Lamb geopffert nicht ohne hertzlich/ andächtig gebett/ so soll
auch dieses opffer-gebett/ vnser morgen- vnd Abend-gebett/ ja vnser täglich
Meß-opffer sein/ darinn wir das Lamb Gottes eleviren/ empor erheben vnd
bitten/ Gott woll vns vmb dieses blutigen versöhn-opffers willen gnädig vnd
barmhertzig sein/ vnd dasselbe an vns nicht lassen verlohren werden. Vnser
Musica bestehet in musica cordis, der innerlichen Hertzens harmonia, har-
monia oris,
das Hertz vnd Mund vbereinstimmen/ harmonia concordiae
in
sumpoliteia, im Burgerlichen leben vnd Wandel/ denn was die Music
im Chor/ das ist die eynigkeit in einer Gemein. Daß es aber nicht ein leo-
nina concordia
ein Löwen einigkeit sey/ da der Löw allein herrschet/ biß er
alle andere Thier verschlungen. Harmonia vitae & factorum, daß alles in
schöner ordnung nach der tabulatur deß Göttlichen Gesetzes hergehe.

Wir schliessen mit dem rechten appropriirten opffer-gebett/ damit die
Syr. 50, 24.
25. 26.
opffer deß Alten Testaments versiegelt worden: Nun dancket alle Gott/
der grosse dinge thut an allen enden/ der vns von Mutterleibe an
lebendig erhelt/ vnd thut vns alles guts. Er gebe vns ein frö-
liches Hertz/ vnd verleyhe immerdar Friede zu vnser zeit
in Jsrael/ auff daß seine Gnad stets bey vns bleib/
vnd erlöse vns/ so lange wir leben/
AMEN.

Die

Die Ein vnd zwantzigſte
nun die boͤſe Buben dieſes vernommen/ ſeind ſie daruͤber erſchrocken/ vnd
haben vnderein ander geſagt: Es muß der Koͤnig dieſes orts ſehr ſtreng vnd
dem Diebſtahl vberauß feind ſein/ weil er denſelben auch an ſeinem eygenen
Sohn/ der doch nur Buͤrge fuͤr einen andern worden/ vnd deß Diebſtahls
fuͤr ſich nicht ſchuldig geweſen/ ſo grawſamlich vnd ernſtlich geſtrafft. Die
Dieb geluͤſtet nicht mehr zu ſtehlen/ ſie dachten beſſer ſein/ arbeiten als auff
den Raub gehen.

Meine Liebſten/ wir ſind ja alle von Natur Raͤuber der Goͤttlichen
Ehr/ der Sohn Gottes hat fuͤr vns bezahlet/ was er nit geraubet. Es hat die
Luc. 23, 31.Juſtitia ſeiner nicht geſchonet/ wie ſolte ſie dann deiner ſchonen? geſchiehet
das am gruͤnen Holtz/ was will am duͤrꝛen werden?
Vnſer gebett
heißt: O Lamb Gottes vnſchuldig/ am Stamm deß Creutzes
geſchlachtet! allezeit gefunden gedultig/ wiewol du wareſt ver-
achtet. Alle Suͤnd haſtu getragen/ ſonſt můßten wir verzagen/
Erbarm dich vnſer O JEſu!
wie die Juden taͤglich morgends vnd
Abends ein Lamb geopffert nicht ohne hertzlich/ andaͤchtig gebett/ ſo ſoll
auch dieſes opffer-gebett/ vnſer morgen- vnd Abend-gebett/ ja vnſer taͤglich
Meß-opffer ſein/ darinn wir das Lamb Gottes eleviren/ empor erheben vnd
bitten/ Gott woll vns vmb dieſes blutigen verſoͤhn-opffers willen gnaͤdig vnd
barmhertzig ſein/ vnd daſſelbe an vns nicht laſſen verlohren werden. Vnſer
Muſica beſtehet in muſicâ cordis, der innerlichen Hertzens harmonia, har-
monia oris,
das Hertz vnd Mund vbereinſtimmen/ harmonia concordiæ
in
συμπολιτείᾳ, im Burgerlichen leben vnd Wandel/ denn was die Muſic
im Chor/ das iſt die eynigkeit in einer Gemein. Daß es aber nicht ein leo-
nina concordia
ein Loͤwen einigkeit ſey/ da der Loͤw allein herꝛſchet/ biß er
alle andere Thier verſchlungen. Harmonia vitæ & factorum, daß alles in
ſchoͤner ordnung nach der tabulatur deß Goͤttlichen Geſetzes hergehe.

Wir ſchlieſſen mit dem rechten appropriirten opffer-gebett/ damit die
Syr. 50, 24.
25. 26.
opffer deß Alten Teſtaments verſiegelt worden: Nun dancket alle Gott/
der groſſe dinge thut an allen enden/ der vns von Mutterleibe an
lebendig erhelt/ vnd thut vns alles guts. Er gebe vns ein froͤ-
liches Hertz/ vnd verleyhe immerdar Friede zu vnſer zeit
in Jſrael/ auff daß ſeine Gnad ſtets bey vns bleib/
vnd erloͤſe vns/ ſo lange wir leben/
AMEN.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 858. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/342>, abgerufen am 25.11.2024.