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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
das Blut in dem Becken/ vnd berühret damit die Vberschwelle/
vnd die zwen Pfosten/ vnd gehe kein Mensch zu seiner Haußthür
herauß/ biß an den morgen/ denn der HErr wird vmbher gehen/
vnd die Egypter plagen: Vnd wann er das Blut sehen wird an
der Vberschwelle/ vnd an den zweyen Pfosten/ wird er für der
Thur vbergehen/ vnd den verderber nicht in ewer Häuser kom-
men lassen zuplagen.

Wir haben auch ein solch Osterlamb/ davon St. Paulus hochtröst-Rom. 5, 1.
2. 3. 4. 5.

lich schreibet: Nun wir denn sind gerecht worden durch den glau-
ben/ so haben wir friede mit Gott/ durch vnsern HErren Jesum
Christ/ durch welchen wir auch einen zugang haben im glauben
zu dieser gnade/ darinnen wir stehen/ vnd ruhmen vns der hoff-
nung/ der zukünfftigen Herrligkeit/ die Gott geben soll/ nicht
allein aber das/ sondern wir rühmen vns auch der Trübsaal/ die-
weil wir wissen/ daß trübsal gedult bringet/ Gedult aber bringet
erfahrung/ Erfahrung aber bringet hoffnung/ Hoffnung aber
lässet nicht zuschanden werden. Denn die liebe Gottes ist auß-
gegossen in vnser Hertz/ durch den Heyligen Geist/ welcher vns
gegeben ist.
Das ist/ wir haben einen gewissen frieden mit Gott/ einen
gnädigen Gott im Himmel/ was wöllen wir mehr? einen passe frieden/ da-
durch wir zugang haben/ Christus selbs/ als der Schiedmann will vns ar-
me/ blöde/ verzagte/ ergeisterte Leut bey der Hand hinzuführen vnd leiten;
einen Trostreichen frieden/ Krafft welches wir vns rühmen können in aller
trübsal/ wie Sadrach/ Mesach vnd Abednego im Chaldeischen Fewer-offenDan. 3, 25.
frölich herumb gangen/ alle flammen getrutzet/ gesungen vnd triumphieret/
so sollen wir vns in der trübsal rühmen vnd frolocken; einen standhafften
frieden/ darinnen wir stehen. Welt-fried rostet bald/ wann man das Ey-
sen lang poliert/ so bleibet doch der Rost nicht auß/ Vrsach/ die Wurtzel deß
rostes steckt im Eysen/ darumb ermahnet Syrach: Traw deinem feindSyr. 12, 10.
nimmermehr/ denn gleich wie das Eysen immer wider rostet/ al-
so lässet er auch seine tücke nicht.
Absalom wird mit seinem Vatter2. Sam. 14,
33. c. 15, 12.
seqq.

dem König David außgesöhnet/ aber wie lang wäret es? biß er Lufft be-
kommen/ vnd sein vortheil ersehen/ da kündet er dem Vatter einen newen
Krieg an. Caesar vnd Antonius versöhnen sich miteinander/ aber je näher

sie
p iij

Predigt.
das Blut in dem Becken/ vnd beruͤhret damit die Vberſchwelle/
vnd die zwen Pfoſten/ vnd gehe kein Menſch zu ſeiner Haußthuͤr
herauß/ biß an den morgen/ denn der HErꝛ wird vmbher gehen/
vnd die Egypter plagen: Vnd wann er das Blut ſehen wird an
der Vberſchwelle/ vnd an den zweyen Pfoſten/ wird er fuͤr der
Thůr vbergehen/ vnd den verderber nicht in ewer Haͤuſer kom-
men laſſen zuplagen.

Wir haben auch ein ſolch Oſterlamb/ davon St. Paulus hochtroͤſt-Rom. 5, 1.
2. 3. 4. 5.

lich ſchreibet: Nun wir denn ſind gerecht worden durch den glau-
ben/ ſo haben wir friede mit Gott/ durch vnſern HErꝛen Jeſum
Chriſt/ durch welchen wir auch einen zugang haben im glauben
zu dieſer gnade/ darinnen wir ſtehen/ vnd růhmen vns der hoff-
nung/ der zukuͤnfftigen Herꝛligkeit/ die Gott geben ſoll/ nicht
allein aber das/ ſondern wir ruͤhmen vns auch der Truͤbſaal/ die-
weil wir wiſſen/ daß truͤbſal gedult bringet/ Gedult aber bringet
erfahrung/ Erfahrung aber bringet hoffnung/ Hoffnung aber
läſſet nicht zuſchanden werden. Denn die liebe Gottes iſt auß-
gegoſſen in vnſer Hertz/ durch den Heyligen Geiſt/ welcher vns
gegeben iſt.
Das iſt/ wir haben einen gewiſſen frieden mit Gott/ einen
gnaͤdigen Gott im Himmel/ was woͤllen wir mehr? einen paſſe frieden/ da-
durch wir zugang haben/ Chriſtus ſelbs/ als der Schiedmann will vns ar-
me/ bloͤde/ verzagte/ ergeiſterte Leut bey der Hand hinzufuͤhren vnd leiten;
einen Troſtreichen frieden/ Krafft welches wir vns ruͤhmen koͤnnen in aller
truͤbſal/ wie Sadrach/ Meſach vnd Abednego im Chaldeiſchen Fewer-offenDan. 3, 25.
froͤlich herumb gangen/ alle flammen getrutzet/ geſungen vnd triumphieret/
ſo ſollen wir vns in der truͤbſal ruͤhmen vnd frolocken; einen ſtandhafften
frieden/ darinnen wir ſtehen. Welt-fried roſtet bald/ wann man das Ey-
ſen lang poliert/ ſo bleibet doch der Roſt nicht auß/ Vrſach/ die Wurtzel deß
roſtes ſteckt im Eyſen/ darumb ermahnet Syrach: Traw deinem feindSyr. 12, 10.
nimmermehr/ denn gleich wie das Eyſen immer wider roſtet/ al-
ſo laͤſſet er auch ſeine tuͤcke nicht.
Abſalom wird mit ſeinem Vatter2. Sam. 14,
33. c. 15, 12.
ſeqq.

dem Koͤnig David außgeſoͤhnet/ aber wie lang waͤret es? biß er Lufft be-
kommen/ vnd ſein vortheil erſehen/ da kuͤndet er dem Vatter einen newen
Krieg an. Cæſar vnd Antonius verſoͤhnen ſich miteinander/ aber je naͤher

ſie
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[853/0337] Predigt. das Blut in dem Becken/ vnd beruͤhret damit die Vberſchwelle/ vnd die zwen Pfoſten/ vnd gehe kein Menſch zu ſeiner Haußthuͤr herauß/ biß an den morgen/ denn der HErꝛ wird vmbher gehen/ vnd die Egypter plagen: Vnd wann er das Blut ſehen wird an der Vberſchwelle/ vnd an den zweyen Pfoſten/ wird er fuͤr der Thůr vbergehen/ vnd den verderber nicht in ewer Haͤuſer kom- men laſſen zuplagen. Wir haben auch ein ſolch Oſterlamb/ davon St. Paulus hochtroͤſt- lich ſchreibet: Nun wir denn ſind gerecht worden durch den glau- ben/ ſo haben wir friede mit Gott/ durch vnſern HErꝛen Jeſum Chriſt/ durch welchen wir auch einen zugang haben im glauben zu dieſer gnade/ darinnen wir ſtehen/ vnd růhmen vns der hoff- nung/ der zukuͤnfftigen Herꝛligkeit/ die Gott geben ſoll/ nicht allein aber das/ ſondern wir ruͤhmen vns auch der Truͤbſaal/ die- weil wir wiſſen/ daß truͤbſal gedult bringet/ Gedult aber bringet erfahrung/ Erfahrung aber bringet hoffnung/ Hoffnung aber läſſet nicht zuſchanden werden. Denn die liebe Gottes iſt auß- gegoſſen in vnſer Hertz/ durch den Heyligen Geiſt/ welcher vns gegeben iſt. Das iſt/ wir haben einen gewiſſen frieden mit Gott/ einen gnaͤdigen Gott im Himmel/ was woͤllen wir mehr? einen paſſe frieden/ da- durch wir zugang haben/ Chriſtus ſelbs/ als der Schiedmann will vns ar- me/ bloͤde/ verzagte/ ergeiſterte Leut bey der Hand hinzufuͤhren vnd leiten; einen Troſtreichen frieden/ Krafft welches wir vns ruͤhmen koͤnnen in aller truͤbſal/ wie Sadrach/ Meſach vnd Abednego im Chaldeiſchen Fewer-offen froͤlich herumb gangen/ alle flammen getrutzet/ geſungen vnd triumphieret/ ſo ſollen wir vns in der truͤbſal ruͤhmen vnd frolocken; einen ſtandhafften frieden/ darinnen wir ſtehen. Welt-fried roſtet bald/ wann man das Ey- ſen lang poliert/ ſo bleibet doch der Roſt nicht auß/ Vrſach/ die Wurtzel deß roſtes ſteckt im Eyſen/ darumb ermahnet Syrach: Traw deinem feind nimmermehr/ denn gleich wie das Eyſen immer wider roſtet/ al- ſo laͤſſet er auch ſeine tuͤcke nicht. Abſalom wird mit ſeinem Vatter dem Koͤnig David außgeſoͤhnet/ aber wie lang waͤret es? biß er Lufft be- kommen/ vnd ſein vortheil erſehen/ da kuͤndet er dem Vatter einen newen Krieg an. Cæſar vnd Antonius verſoͤhnen ſich miteinander/ aber je naͤher ſie Rom. 5, 1. 2. 3. 4. 5. Dan. 3, 25. Syr. 12, 10. 2. Sam. 14, 33. c. 15, 12. ſeqq. p iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 853. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/337>, abgerufen am 25.11.2024.