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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
nichts vngeschickts gehandelt. Ja/ als jedermann schweigen wolte/
fieng das Eselin an zureden/ Pilati Weib; ja auch die Steinfelsen zerrissen/Matth. 27,
19.
Luc.
23, 47.

deren dolmetsch der Hauptmann vnder dem Creutz gewesen/ als der sahe
was da geschah/ preisete er Gott vnd sprach: Fürwar dieser ist ein from-
mer Mensch gewesen;
diß war deß gecreutzigten Christi epitaphium
vnd Grabschrifft.

Der dritte actus ist die kheirothesia, die handlag- oder die Hand-
aufflegung/
dann das war abermahl die Ordnung/ daß nicht nur die je-Lev. 1, 4.
cap. 3, 2. 8.
cap. 4, 4. 15.
24. 29.
Num. 8, 12.
Exod. 29,
10. Lev. 8,
14. 18.
Lev.
16, 21.
22.

nigen/ die das Opffer gebracht/ seine Hand auff dasselbe geleget/ vnd also
alle jhre Sünde auff das Opffer geleget vnd bekennet/ sondern auch der
Priester mußte an Gottes statt die Hand aufflegen/ sonderlich wurde solch
Cerimoni garhoch feyerlich beobachtet auff dem Jährlichen grossen
Versöhn-Fest/ da mußte ein lebendiger Bock herzu gebracht
werden/ auff welches Haupt Aaron seine beyde hände legen muß-
te/ vnd bekennen auff jhn alle Missethat der Kinder Jsrael/ vnd
alle jhre vbertrettung in allen jhren Sünden/ vnd mußten sie
dem Bock auff das Haupt legen/ vnd jhn durch einen Mann/
der vorhanden war/ in die Wusten lauffen lassen/ daß also der
Bock alle jhre Missethat auff jhm in eine Wildnüß truge/ vnd
liesse den Bock in der Wüsten.
Dardurch wurde angedeutet/ daß
nunmehr alle Sünd- vnd straffpflicht deß Volcks auff das Opffer gele-
get/ demselben imputirt vnd zugerechnet worden/ daß es den Leviten per-
mitti
ret vnd hiemit vbergeben sey/ die mögen dasselbe tractiren vnd mit jhme
vmbgehen nach jhren rechten. Wir haben auch ein Osterlamb/ auff wel-
ches der himmlische Vatter seine schwere Hand geleget/ welches er durch
seinen finger den Heyligen Geist gefeyret vnd geheyliget/ vnd ist also gesche-
hen/ was Gottes Hand versehen; Sie haben sich versamlet vberHebr. 9,
14.
Act.
4, 27.
28.

dein Heyliges Kind JEsu/ welchen du gesalbet hast/ Herodes
vnd Pontius Pilatus/ mit den Heyden vnd dem Volck Jsrael/
zuthun was deine Hand vnd dein Rath zuvor bedacht hat/ daß
geschehen solt.
Seine vorsichtige kluge Hand/ sein versetzende Hand/
dadurch vnser Sünde von vns auff jhn versetzt vnd vertragen worden; sein
vbergebs Hand/ in dem er sein Zeug-hauß geöffnet/ das Schwerd außge-
zogen vnd gezuckt/ dem Schwerd geruffen vnd gesagt: Schwerd macheZach. 13, 7.

dich
n iij

Predigt.
nichts vngeſchickts gehandelt. Ja/ als jedermann ſchweigen wolte/
fieng das Eſelin an zureden/ Pilati Weib; ja auch die Steinfelſen zerriſſen/Matth. 27,
19.
Luc.
23, 47.

deren dolmetſch der Hauptmann vnder dem Creutz geweſen/ als der ſahe
was da geſchah/ preiſete er Gott vnd ſprach: Fuͤrwar dieſer iſt ein from-
mer Menſch geweſen;
diß war deß gecreutzigten Chriſti epitaphium
vnd Grabſchrifft.

Der dritte actus iſt die χειϱοϑεσία, die handlag- oder die Hand-
aufflegung/
dann das war abermahl die Ordnung/ daß nicht nur die je-Lev. 1, 4.
cap. 3, 2. 8.
cap. 4, 4. 15.
24. 29.
Num. 8, 12.
Exod. 29,
10. Lev. 8,
14. 18.
Lev.
16, 21.
22.

nigen/ die das Opffer gebracht/ ſeine Hand auff daſſelbe geleget/ vnd alſo
alle jhre Suͤnde auff das Opffer geleget vnd bekennet/ ſondern auch der
Prieſter mußte an Gottes ſtatt die Hand aufflegen/ ſonderlich wurde ſolch
Cerimoni garhoch feyerlich beobachtet auff dem Jaͤhrlichen groſſen
Verſoͤhn-Feſt/ da mußte ein lebendiger Bock herzu gebracht
werden/ auff welches Haupt Aaron ſeine beyde haͤnde legen muß-
te/ vnd bekennen auff jhn alle Miſſethat der Kinder Jſrael/ vnd
alle jhre vbertrettung in allen jhren Suͤnden/ vnd mußten ſie
dem Bock auff das Haupt legen/ vnd jhn durch einen Mann/
der vorhanden war/ in die Wůſten lauffen laſſen/ daß alſo der
Bock alle jhre Miſſethat auff jhm in eine Wildnuͤß truge/ vnd
lieſſe den Bock in der Wuͤſten.
Dardurch wurde angedeutet/ daß
nunmehr alle Suͤnd- vnd ſtraffpflicht deß Volcks auff das Opffer gele-
get/ demſelben imputirt vnd zugerechnet worden/ daß es den Leviten per-
mitti
ret vnd hiemit vbergeben ſey/ die moͤgen daſſelbe tractiren vnd mit jhme
vmbgehen nach jhren rechten. Wir haben auch ein Oſterlamb/ auff wel-
ches der himmliſche Vatter ſeine ſchwere Hand geleget/ welches er durch
ſeinen finger den Heyligen Geiſt gefeyret vnd geheyliget/ vnd iſt alſo geſche-
hen/ was Gottes Hand verſehen; Sie haben ſich verſamlet vberHebr. 9,
14.
Act.
4, 27.
28.

dein Heyliges Kind JEſu/ welchen du geſalbet haſt/ Herodes
vnd Pontius Pilatus/ mit den Heyden vnd dem Volck Jſrael/
zuthun was deine Hand vnd dein Rath zuvor bedacht hat/ daß
geſchehen ſolt.
Seine vorſichtige kluge Hand/ ſein verſetzende Hand/
dadurch vnſer Suͤnde von vns auff jhn verſetzt vnd vertragen worden; ſein
vbergebs Hand/ in dem er ſein Zeug-hauß geoͤffnet/ das Schwerd außge-
zogen vnd gezuckt/ dem Schwerd geruffen vnd geſagt: Schwerd macheZach. 13, 7.

dich
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[837/0321] Predigt. nichts vngeſchickts gehandelt. Ja/ als jedermann ſchweigen wolte/ fieng das Eſelin an zureden/ Pilati Weib; ja auch die Steinfelſen zerriſſen/ deren dolmetſch der Hauptmann vnder dem Creutz geweſen/ als der ſahe was da geſchah/ preiſete er Gott vnd ſprach: Fuͤrwar dieſer iſt ein from- mer Menſch geweſen; diß war deß gecreutzigten Chriſti epitaphium vnd Grabſchrifft. Matth. 27, 19. Luc. 23, 47. Der dritte actus iſt die χειϱοϑεσία, die handlag- oder die Hand- aufflegung/ dann das war abermahl die Ordnung/ daß nicht nur die je- nigen/ die das Opffer gebracht/ ſeine Hand auff daſſelbe geleget/ vnd alſo alle jhre Suͤnde auff das Opffer geleget vnd bekennet/ ſondern auch der Prieſter mußte an Gottes ſtatt die Hand aufflegen/ ſonderlich wurde ſolch Cerimoni garhoch feyerlich beobachtet auff dem Jaͤhrlichen groſſen Verſoͤhn-Feſt/ da mußte ein lebendiger Bock herzu gebracht werden/ auff welches Haupt Aaron ſeine beyde haͤnde legen muß- te/ vnd bekennen auff jhn alle Miſſethat der Kinder Jſrael/ vnd alle jhre vbertrettung in allen jhren Suͤnden/ vnd mußten ſie dem Bock auff das Haupt legen/ vnd jhn durch einen Mann/ der vorhanden war/ in die Wůſten lauffen laſſen/ daß alſo der Bock alle jhre Miſſethat auff jhm in eine Wildnuͤß truge/ vnd lieſſe den Bock in der Wuͤſten. Dardurch wurde angedeutet/ daß nunmehr alle Suͤnd- vnd ſtraffpflicht deß Volcks auff das Opffer gele- get/ demſelben imputirt vnd zugerechnet worden/ daß es den Leviten per- mittiret vnd hiemit vbergeben ſey/ die moͤgen daſſelbe tractiren vnd mit jhme vmbgehen nach jhren rechten. Wir haben auch ein Oſterlamb/ auff wel- ches der himmliſche Vatter ſeine ſchwere Hand geleget/ welches er durch ſeinen finger den Heyligen Geiſt gefeyret vnd geheyliget/ vnd iſt alſo geſche- hen/ was Gottes Hand verſehen; Sie haben ſich verſamlet vber dein Heyliges Kind JEſu/ welchen du geſalbet haſt/ Herodes vnd Pontius Pilatus/ mit den Heyden vnd dem Volck Jſrael/ zuthun was deine Hand vnd dein Rath zuvor bedacht hat/ daß geſchehen ſolt. Seine vorſichtige kluge Hand/ ſein verſetzende Hand/ dadurch vnſer Suͤnde von vns auff jhn verſetzt vnd vertragen worden; ſein vbergebs Hand/ in dem er ſein Zeug-hauß geoͤffnet/ das Schwerd außge- zogen vnd gezuckt/ dem Schwerd geruffen vnd geſagt: Schwerd mache dich Lev. 1, 4. cap. 3, 2. 8. cap. 4, 4. 15. 24. 29. Num. 8, 12. Exod. 29, 10. Lev. 8, 14. 18. Lev. 16, 21. 22. Hebr. 9, 14. Act. 4, 27. 28. Zach. 13, 7. n iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 837. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/321>, abgerufen am 22.11.2024.