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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Bericht
auch der Mensch gleich etwas sonst rechtes thut/ geschicht aber auß irrendem
Gewissen vnd falschem Wahn/ so ists doch Gott zu wider: Zum Exem-
pel/ die Socinianer glauben nicht/ daß Christus wahrer Gott sey/ betten ihn
doch an. Christum anbeten ist recht/ dieweil es aber auß falschem Glau-
ben geschicht/ so ists Abgötterey. Es ist aber/ wie angeregt/ auch der zweiffel
verbotten/ Gott will auch nicht haben/ daß wir etwas auß zweiffel thun oder
lassen sollen; Der Gerechte ist seiner sachen zuvor gewiß/ kommt sein
Nächster so findet er ihn also/
sagt Salomon/ ein ieglicher sey in
seiner Meinung gewiß.
Nicht nur ist Vnwissenheit vnd Jrrthumb
Gott ein greuel/ sondern auch schädlich vnd überschädlich. Es ist dieselbe
ie vnd allwege die quell vnd vrsprung aller Laster vnd Vntugenden gewest.
Falsche Einbildung hat gleichanfangs vnsere erste Mutter betrogen: Die
Creutziger Christi wurden an Christum keine Hände angeleget haben/ hät-
ten sie gewust/ daß es der Herr der Herrligkeit gewesen/ Jch weiß/ sagt
St. Petrus zu den Juden/ daß ihr durch vnwissenheit den Fürsten
deß Lebens getödet.
Es vergifftet gleichsam der Vnglaube alle affecten
vnd Werck deß Menschen: Also eifern die Juden (aber auß Vnver-
stand) die jenige/ welche der Gott dieser Welt verblendet/ daß sie
nicht sehen das helle Liecht deß Evangelij/
werden vnter die Verlor-
ne vnd Verdampte gezahlt. Dann ja Finsternuß deß Vnglaubens an-
ders nichts ist/ als ein praeludium vnd Vorspiel der äussersten Finsternuß/
da heulen vnd zänklappen. Sind demnach mehr als übel dran die muthwil-
lige/ albere ignoranten/ die da wollen mit fleiß alber seyn/ allein
zur Spötterey lust haben/ vnd hassen die Lehre/ achten keiner
Vernunfft/ sind sehend blind/ lassen sich duncken sie verstehen
den handel gar wol/ sind aber doch starr-blind/ muthwillens
wollen sie nicht wissen/ lassen jhnen die Decke jhres Verstandes/
den Vmbhang/ der jhnen das Liecht auffhält/ nicht wegneh-
men/ halten die Warheit auff in der Vngerechtigkeit/ schlum-
mern mit jhren Augen/ sind wacker vnd munder auffs zeitliche/
schlüpfferig auffs ewige/
wie die Burger zu Bethlehem/ vnter ihnen
vnd bey ihnen war der Messias gebohren/ sie sahen den Wunder-stern/ dem
die Weisen nachgezogen/ aber sie achtens nicht/ gehen ihrer Schäfferey vnd
Ackerbau nach/ lassen das liebe Kind in der Krippen ligen. Daher kommts/

daß

Bericht
auch der Menſch gleich etwas ſonſt rechtes thut/ geſchicht aber auß irrendem
Gewiſſen vnd falſchem Wahn/ ſo iſts doch Gott zu wider: Zum Exem-
pel/ die Socinianer glauben nicht/ daß Chriſtus wahrer Gott ſey/ betten ihn
doch an. Chriſtum anbeten iſt recht/ dieweil es aber auß falſchem Glau-
ben geſchicht/ ſo iſts Abgoͤtterey. Es iſt aber/ wie angeregt/ auch der zweiffel
verbotten/ Gott will auch nicht haben/ daß wir etwas auß zweiffel thun oder
laſſen ſollen; Der Gerechte iſt ſeiner ſachen zuvor gewiß/ kom̃t ſein
Naͤchſter ſo findet er ihn alſo/
ſagt Salomon/ ein ieglicher ſey in
ſeiner Meinung gewiß.
Nicht nur iſt Vnwiſſenheit vnd Jrrthumb
Gott ein greuel/ ſondern auch ſchaͤdlich vnd uͤberſchaͤdlich. Es iſt dieſelbe
ie vnd allwege die quell vnd vrſprung aller Laſter vnd Vntugenden geweſt.
Falſche Einbildung hat gleichanfangs vnſere erſte Mutter betrogen: Die
Creutziger Chriſti wurden an Chriſtum keine Haͤnde angeleget haben/ haͤt-
ten ſie gewuſt/ daß es der Herr der Herrligkeit geweſen/ Jch weiß/ ſagt
St. Petrus zu den Juden/ daß ihr durch vnwiſſenheit den Fuͤrſten
deß Lebens getoͤdet.
Es vergifftet gleichſam der Vnglaube alle affecten
vnd Werck deß Menſchen: Alſo eifern die Juden (aber auß Vnver-
ſtand) die jenige/ welche der Gott dieſer Welt verblendet/ daß ſie
nicht ſehen das helle Liecht deß Evangelij/
werden vnter die Verlor-
ne vnd Verdampte gezahlt. Dann ja Finſternuß deß Vnglaubens an-
ders nichts iſt/ als ein præludium vnd Vorſpiel der aͤuſſerſten Finſternuß/
da heulen vnd zaͤnklappen. Sind demnach mehr als uͤbel dran die muthwil-
lige/ albere ignoranten/ die da wollen mit fleiß alber ſeyn/ allein
zur Spoͤtterey luſt haben/ vnd haſſen die Lehre/ achten keiner
Vernunfft/ ſind ſehend blind/ laſſen ſich duncken ſie verſtehen
den handel gar wol/ ſind aber doch ſtarr-blind/ muthwillens
wollen ſie nicht wiſſen/ laſſen jhnen die Decke jhres Verſtandes/
den Vmbhang/ der jhnen das Liecht auffhält/ nicht wegneh-
men/ halten die Warheit auff in der Vngerechtigkeit/ ſchlum-
mern mit jhren Augen/ ſind wacker vnd munder auffs zeitliche/
ſchluͤpfferig auffs ewige/
wie die Burger zu Bethlehem/ vnter ihnen
vnd bey ihnen war der Meſſias gebohren/ ſie ſahen den Wunder-ſtern/ dem
die Weiſen nachgezogen/ aber ſie achtens nicht/ gehen ihrer Schaͤfferey vnd
Ackerbau nach/ laſſen das liebe Kind in der Krippen ligen. Daher kom̃ts/

daß
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/32>, abgerufen am 23.11.2024.