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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Zwantzigste


Die Dritte Predigt.

Von dem Osterlamb Christo Jesu.

Ioh. 1, 29.

GEliebte in Christo: Sihe das ist GOttes Lamb/ welches
der Welt Sünde trägt;
Jst der bekantde/ offt vnd dick wider-
holete/ niemahl aber gnugsam außstudierte vnd erschöpffte asteri-
scus
oder Zeiger St. Johannis deß Täuffers vnd Vorläuffers Christi zwey-
mahl widerholet: Einmal gegen dem gantzen anwesenden Volck vnd Vmb-
stand/ da JEsus zu jhm kommen; nachmahl/ da er fürüber gewandelt/
v. 36.gegen seinen zween Jüngern: Sihe das ist Gottes Lamb. Jn welcher
anzeig vnd deutung Er der Heylige Johannes per arsin kai thesin erstlich
ab- hernach auch anweiset. Nicht/ will er sagen/ Jenes thumme vnd
vnvernünfftige/ das Jüdische Osterlamb/ so man Jährlich auffs Oster-
fest/ vnd täglich morgen vnd abend geopffert/ ist nicht das rechte Osterlamm/
sondern mehr nicht als der schatten/ so auff einen andern Cörper vnd Leib
gedeutet/ mehr nicht/ als ein kupfferner Zahl- vnd Rechenpfenning/ so man
pflegt an statt deß rechten guldenen lytri oder Rantzion geldes zugeben;
Hie aber ist das rechte Osterlamb/ das rechte opffer.

Viel weniger Jenes/ das Pharisaische von Menschen ertichtete vnd
gestifftete selbs-opffer/ das Bäpstische/ vnblutige Meß-Lamb oder das
blutige Rucken-opffer; wann die blinden Leut entweder in jhrer Meß-
tragoedi Christum täglich von newen/ ohne Göttlichen befelch vnd ver-
v. Plutarch.
l.
peri ton
upo theou
bradeos
timor oume-
non & l.
peri dei-
sidaikmo-
nias. Ovid.
lib. 1. de
Port. eleg.
1. Diodor.
Sicul. l. 20.
n.
14.
heissung opffern/ oder sich selbs mit Versöhn-bussen belegen lassen/ den
Rucken mit Geißlen/ Peitschen vnd andern dergleichen vbernommenen
Bussen martern/ quelen/ das sind lauter Lufftstreich/ dadurch der Alte
Adam viel mehr in Geistlicher Hoffart gestärcket/ als gedemütiget wird/
hettestu dir was können erwerben/ was dörffte Christus für dich sterben?

Am allerwenigsten Jenes das Heydnische Opffer-Lamb vnd thum-
me Opffer-viehe/ sintemahl auch die blinde Heyden/ wann sie etwas auff
der Hauben gehabt/ von jhrem Gewissen geängstet worden/ der verdienten
straff sich beförchtet/ so haben sie in jhrem Hertzen ruhe zuschaffen/ sich zu
lustrieren februiren vnd zu reinigen vnd den Zorn jhrer Götter zubesänffti-
gen/ pflegen allerhand Opffer-vieh zu schlachten/ vnd mit fewrigen flügelen

in
Die Zwantzigſte


Die Dritte Predigt.

Von dem Oſterlamb Chriſto Jeſu.

Ioh. 1, 29.

GEliebte in Chriſto: Sihe das iſt GOttes Lamb/ welches
der Welt Suͤnde traͤgt;
Jſt der bekantde/ offt vnd dick wider-
holete/ niemahl aber gnugſam außſtudierte vnd erſchoͤpffte aſteri-
ſcus
oder Zeiger St. Johannis deß Taͤuffers vnd Voꝛlaͤuffers Chriſti zwey-
mahl widerholet: Einmal gegen dem gantzen anweſenden Volck vnd Vmb-
ſtand/ da JEſus zu jhm kommen; nachmahl/ da er fuͤruͤber gewandelt/
v. 36.gegen ſeinen zween Juͤngern: Sihe das iſt Gottes Lamb. Jn welcher
anzeig vnd deutung Er der Heylige Johannes per ἄϱσιν καὶ ϑέσιν erſtlich
ab- hernach auch anweiſet. Nicht/ will er ſagen/ Jenes thumme vnd
vnvernuͤnfftige/ das Juͤdiſche Oſterlamb/ ſo man Jaͤhrlich auffs Oſter-
feſt/ vnd taͤglich morgen vnd abend geopffert/ iſt nicht das rechte Oſterlam̃/
ſondern mehr nicht als der ſchatten/ ſo auff einen andern Coͤrper vnd Leib
gedeutet/ mehr nicht/ als ein kupfferner Zahl- vnd Rechenpfenning/ ſo man
pflegt an ſtatt deß rechten guldenen lytri oder Rantzion geldes zugeben;
Hie aber iſt das rechte Oſterlamb/ das rechte opffer.

Viel weniger Jenes/ das Phariſaiſche von Menſchen ertichtete vnd
geſtifftete ſelbs-opffer/ das Baͤpſtiſche/ vnblutige Meß-Lamb oder das
blutige Rucken-opffer; wann die blinden Leut entweder in jhrer Meß-
tragœdi Chriſtum taͤglich von newen/ ohne Goͤttlichen befelch vnd ver-
v. Plutarch.
l.
πεϱὶ τῶν
ὑπὸ ϑέου
βϱαδέως
τιμωϱ ουμέ-
νων & l.
πεϱί δει-
σιδαικμο-
νίας. Ovid.
lib. 1. de
Port. eleg.
1. Diodor.
Sicul. l. 20.
n.
14.
heiſſung opffern/ oder ſich ſelbs mit Verſoͤhn-buſſen belegen laſſen/ den
Rucken mit Geißlen/ Peitſchen vnd andern dergleichen vbernommenen
Buſſen martern/ quelen/ das ſind lauter Lufftſtreich/ dadurch der Alte
Adam viel mehr in Geiſtlicher Hoffart geſtaͤrcket/ als gedemuͤtiget wird/
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Am allerwenigſten Jenes das Heydniſche Opffer-Lamb vnd thum-
me Opffer-viehe/ ſintemahl auch die blinde Heyden/ wann ſie etwas auff
der Hauben gehabt/ von jhrem Gewiſſen geaͤngſtet worden/ der verdienten
ſtraff ſich befoͤrchtet/ ſo haben ſie in jhrem Hertzen ruhe zuſchaffen/ ſich zu
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gen/ pflegen allerhand Opffer-vieh zu ſchlachten/ vnd mit fewrigen fluͤgelen

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[832/0316] Die Zwantzigſte Die Dritte Predigt. Von dem Oſterlamb Chriſto Jeſu. GEliebte in Chriſto: Sihe das iſt GOttes Lamb/ welches der Welt Suͤnde traͤgt; Jſt der bekantde/ offt vnd dick wider- holete/ niemahl aber gnugſam außſtudierte vnd erſchoͤpffte aſteri- ſcus oder Zeiger St. Johannis deß Taͤuffers vnd Voꝛlaͤuffers Chriſti zwey- mahl widerholet: Einmal gegen dem gantzen anweſenden Volck vnd Vmb- ſtand/ da JEſus zu jhm kommen; nachmahl/ da er fuͤruͤber gewandelt/ gegen ſeinen zween Juͤngern: Sihe das iſt Gottes Lamb. Jn welcher anzeig vnd deutung Er der Heylige Johannes per ἄϱσιν καὶ ϑέσιν erſtlich ab- hernach auch anweiſet. Nicht/ will er ſagen/ Jenes thumme vnd vnvernuͤnfftige/ das Juͤdiſche Oſterlamb/ ſo man Jaͤhrlich auffs Oſter- feſt/ vnd taͤglich morgen vnd abend geopffert/ iſt nicht das rechte Oſterlam̃/ ſondern mehr nicht als der ſchatten/ ſo auff einen andern Coͤrper vnd Leib gedeutet/ mehr nicht/ als ein kupfferner Zahl- vnd Rechenpfenning/ ſo man pflegt an ſtatt deß rechten guldenen lytri oder Rantzion geldes zugeben; Hie aber iſt das rechte Oſterlamb/ das rechte opffer. v. 36. Viel weniger Jenes/ das Phariſaiſche von Menſchen ertichtete vnd geſtifftete ſelbs-opffer/ das Baͤpſtiſche/ vnblutige Meß-Lamb oder das blutige Rucken-opffer; wann die blinden Leut entweder in jhrer Meß- tragœdi Chriſtum taͤglich von newen/ ohne Goͤttlichen befelch vnd ver- heiſſung opffern/ oder ſich ſelbs mit Verſoͤhn-buſſen belegen laſſen/ den Rucken mit Geißlen/ Peitſchen vnd andern dergleichen vbernommenen Buſſen martern/ quelen/ das ſind lauter Lufftſtreich/ dadurch der Alte Adam viel mehr in Geiſtlicher Hoffart geſtaͤrcket/ als gedemuͤtiget wird/ hetteſtu dir was koͤnnen erwerben/ was doͤrffte Chriſtus fuͤr dich ſterben? v. Plutarch. l. πεϱὶ τῶν ὑπὸ ϑέου βϱαδέως τιμωϱ ουμέ- νων & l. πεϱί δει- σιδαικμο- νίας. Ovid. lib. 1. de Port. eleg. 1. Diodor. Sicul. l. 20. n. 14. Am allerwenigſten Jenes das Heydniſche Opffer-Lamb vnd thum- me Opffer-viehe/ ſintemahl auch die blinde Heyden/ wann ſie etwas auff der Hauben gehabt/ von jhrem Gewiſſen geaͤngſtet worden/ der verdienten ſtraff ſich befoͤrchtet/ ſo haben ſie in jhrem Hertzen ruhe zuſchaffen/ ſich zu luſtrieren februiren vnd zu reinigen vnd den Zorn jhrer Goͤtter zubeſaͤnffti- gen/ pflegen allerhand Opffer-vieh zu ſchlachten/ vnd mit fewrigen fluͤgelen in

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 832. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/316>, abgerufen am 25.11.2024.