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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Achtzehende
Zorn dreysig Personen/ die er an Pfäl angebunden/ so viel/ nemlich dreysig
Elephanten fürgeworffen/ dieselbe zu martern vnd zu verzehren/ ob man
sie schon gehetzt/ so haben sie sich doch nicht wollen brauchen lassen zu instru-
men
ten/ oder zum dienst solcher vnmenschlichen blutdürstigkeit; deßgleichen
lesen wir in dem dritten (zwar vnbewärten) Buch der Maccabeer/ im fünff-
ten vnd folgenden Capitulen/ daß Ptolemaeus Philopator der König in Egy-
pten ein Phalarischer Tyrann/ wie er daselbs genennet wird/ zwar 500.
Elephanten wider das Jüdische Volck (so sich vnder seiner bottmässigkeit
auffgehalten) außrüsten lassen/ dieweil sie aber von Natur den Menschen
günstig gewest/ hat er sein beginnen anders nicht ins Werck zusetzen ge-
trawet/ er hette sie dann zuvor mit klarem Wein/ so mit Weyrauch gewürtzt
gewesen/ toll vnd wütend gemacht/ wiewol durch anderwertige Englische
1. Maccab.
6. 34.
hülff der Anschlag zurück getrieben worden. Also hat auch Antiochus Eu-
pator
der Juden feind die Elephanten zuvor mit rothem Wein vnd Maul-
beer-safft spritzen vnd auffbringen müssen/ vnd jhnen die Einbildung bey-
bringen/ in ansehung deß Bluts/ als wären sie verwundet worden/ sonst
weren sie nicht angefallen.

Also ist GOtt ein solcher langmütiger GOtt/ gnädig vnd gedultig/
khresos, gutig/ versöhnlich/ der viel mehr nach versöhnung sich sehnet/ als
nach Rach/ Er hat zwar Recht vber recht/ fug vber fug/ vns all in den
Schwefel-pful zu verdammen/ aber er heißt Erech appa im, er thut nicht nach
seinem grimmigen Zorn/ darumb er vns auch ein Opffer ersehen/ den ge-
stanck zu vertreiben vnd den Lufft zu reinigen/ seinen Sohn vom Himmel
herab gelocket/ daß er in vnser Lazareth vnd Spittal sich herab gesencket/
nicht eckkümmig vnd pfui pfehe sein wollen/ sondern durch ein kräfftiges
Opffer alles widerumb versöhnet/ gleich einer liebreichen Mutter/ wann jhr
Kind in ein Cloac gefallen/ demselben nachspringet vnd jhm sein leben er-
Esa. 53, 5.rettet/ dz ist das hochtröstliche [fremdsprachliches Material - 1 Wort fehlt] min, davon der Prophet Esaias prediget:
Er ist vmb vnser Missethat willen verwundet/ vnd vmb vnser
Sünde willen zerschlagen/ die Straffe ligt auff jhm/ auff daß
wir Friede hetten/ vnd durch seine Wunden sind wir geheilet:

Derowegen O Mensch bewein dein Sünde groß/ darumb Chri-
stus seines Vatters Schoß äussert vnd kam auff Erden; von ei-
ner Jungfraw rein vnd zart für vns er hie gebohren ward/ Er
wolt der Mittler worden. Den todten er das leben gab/ vnd
legt darbey all Kranckheit ab/ biß sich die Zeit hertrange/ daß er

für

Die Achtzehende
Zorn dreyſig Perſonen/ die er an Pfaͤl angebunden/ ſo viel/ nemlich dreyſig
Elephanten fuͤrgeworffen/ dieſelbe zu martern vnd zu verzehren/ ob man
ſie ſchon gehetzt/ ſo haben ſie ſich doch nicht wollen brauchen laſſen zu inſtru-
men
ten/ oder zum dienſt ſolcher vnmenſchlichẽ blutduͤrſtigkeit; deßgleichen
leſen wir in dem dritten (zwar vnbewaͤrten) Buch der Maccabeer/ im fuͤnff-
ten vnd folgendẽ Capitulen/ daß Ptolemæus Philopator der Koͤnig in Egy-
pten ein Phalariſcher Tyrann/ wie er daſelbs genennet wird/ zwar 500.
Elephanten wider das Juͤdiſche Volck (ſo ſich vnder ſeiner bottmaͤſſigkeit
auffgehalten) außruͤſten laſſen/ dieweil ſie aber von Natur den Menſchen
guͤnſtig geweſt/ hat er ſein beginnen anders nicht ins Werck zuſetzen ge-
trawet/ er hette ſie dann zuvor mit klarem Wein/ ſo mit Weyrauch gewuͤrtzt
geweſen/ toll vnd wuͤtend gemacht/ wiewol durch anderwertige Engliſche
1. Maccab.
6. 34.
huͤlff der Anſchlag zuruͤck getrieben worden. Alſo hat auch Antiochus Eu-
pator
der Juden feind die Elephanten zuvor mit rothem Wein vnd Maul-
beer-ſafft ſpritzen vnd auffbringen muͤſſen/ vnd jhnen die Einbildung bey-
bringen/ in anſehung deß Bluts/ als waͤren ſie verwundet worden/ ſonſt
weren ſie nicht angefallen.

Alſo iſt GOtt ein ſolcher langmuͤtiger GOtt/ gnaͤdig vnd gedultig/
χϱηςὸς, gůtig/ verſoͤhnlich/ der viel mehr nach verſoͤhnung ſich ſehnet/ als
nach Rach/ Er hat zwar Recht vber recht/ fug vber fug/ vns all in den
Schwefel-pful zu verdam̃en/ aber er heißt Erech appa im, er thut nicht nach
ſeinem grimmigen Zorn/ darumb er vns auch ein Opffer erſehen/ den ge-
ſtanck zu vertreiben vnd den Lufft zu reinigen/ ſeinen Sohn vom Himmel
herab gelocket/ daß er in vnſer Lazareth vnd Spittal ſich herab geſencket/
nicht eckkuͤmmig vnd pfui pfehe ſein wollen/ ſondern durch ein kraͤfftiges
Opffer alles widerumb verſoͤhnet/ gleich einer liebreichen Mutter/ wann jhr
Kind in ein Cloac gefallen/ demſelben nachſpringet vnd jhm ſein leben er-
Eſa. 53, 5.rettet/ dz iſt das hochtroͤſtliche [fremdsprachliches Material – 1 Wort fehlt] min, davon der Prophet Eſaias prediget:
Er iſt vmb vnſer Miſſethat willen verwundet/ vnd vmb vnſer
Suͤnde willen zerſchlagen/ die Straffe ligt auff jhm/ auff daß
wir Friede hetten/ vnd durch ſeine Wunden ſind wir geheilet:

Derowegen O Menſch bewein dein Suͤnde groß/ darumb Chri-
ſtus ſeines Vatters Schoß aͤuſſert vnd kam auff Erden; von ei-
ner Jungfraw rein vnd zart fuͤr vns er hie gebohren ward/ Er
wolt der Mittler worden. Den todten er das leben gab/ vnd
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 816. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/300>, abgerufen am 25.11.2024.