Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Achtzehende Rom. 8,32.Sünde/ daß er auch seines eygenen Sohnes (nach dem er sich als ein Bürgen dargeben vnd brauchen lassen) nicht geschonet/ sondern als den grösten maleficanten gantz schröcklich tractiren lassen: Er der Sohn Gottes/ da er in den tagen seines fleisches herumb gangen/ hat manchen Ioh. 11, 33. 38.vnlust müssen einnehmen/ darüber er manchmahl ergrimmet im Geist/ Es ist im fast gangen/ Gleichnüß weise darvon zu reden/ wie dem Keyser Marco, von dem Ammianus Marcellinus schreibt/ daß als er durch Palaesti- nam, das Jüdische Land/ einen Streiff gethan/ da er viel vmb die Juden sein mußte/ denen ein vnerträglicher Gestanck von Natur angebohren/ er Nasen gerümpfft vnd auß verdruß vnd eckel geruffen: o Marcomanni! o Evadi! o Sarmatae! tandem alios vobis deteriores inveni! o jhr bar- barische Völcker in der weit gelegenen Wildnuß/ der Juden gestanck ist noch ärger als der ewrige. Der Heylige Geist mahlet solchen Göttlichen verdruß vnd eckel ab in dem Bild einer scharffriechenden/ fewr-rauchenden vnd langen gedultigen Nasen/ als einen naß-riechenden/ naß-rauchenden/ naß-reichen Gott. Ein Geyer oder Adler riecht ferne mit seiner Nasen vber ein gantzes Jn welchen letzteren Worten er zwar abmahlet die meteorischen Vr- sagt
Die Achtzehende Rom. 8,32.Suͤnde/ daß er auch ſeines eygenen Sohnes (nach dem er ſich als ein Buͤrgen dargeben vnd brauchen laſſen) nicht geſchonet/ ſondern als den groͤſten maleficanten gantz ſchroͤcklich tractiren laſſen: Er der Sohn Gottes/ da er in den tagen ſeines fleiſches herumb gangen/ hat manchen Ioh. 11, 33. 38.vnluſt muͤſſen einnehmen/ daruͤber er manchmahl ergrimmet im Geiſt/ Es iſt im faſt gangen/ Gleichnuͤß weiſe darvon zu reden/ wie dem Keyſer Marco, von dem Ammianus Marcellinus ſchreibt/ daß als er durch Palæſti- nam, das Juͤdiſche Land/ einen Streiff gethan/ da er viel vmb die Juden ſein mußte/ denen ein vnertraͤglicher Geſtanck von Natur angebohren/ er Naſen geruͤmpfft vnd auß verdruß vnd eckel geruffen: ô Marcomanni! ô Evadi! ô Sarmatæ! tandem alios vobis deteriores inveni! ô jhr bar- bariſche Voͤlcker in der weit gelegenen Wildnuß/ der Juden geſtanck iſt noch aͤrger als der ewrige. Der Heylige Geiſt mahlet ſolchen Goͤttlichen verdruß vnd eckel ab in dem Bild einer ſcharffriechenden/ fewr-rauchenden vnd langen gedultigen Naſen/ als einen naß-riechenden/ naß-rauchenden/ naß-reichen Gott. Ein Geyer oder Adler riecht ferne mit ſeiner Naſen vber ein gantzes Jn welchen letzteren Worten er zwar abmahlet die meteoriſchen Vr- ſagt
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Die Achtzehende
Suͤnde/ daß er auch ſeines eygenen Sohnes (nach dem er ſich als
ein Buͤrgen dargeben vnd brauchen laſſen) nicht geſchonet/ ſondern als
den groͤſten maleficanten gantz ſchroͤcklich tractiren laſſen: Er der Sohn
Gottes/ da er in den tagen ſeines fleiſches herumb gangen/ hat manchen
vnluſt muͤſſen einnehmen/ daruͤber er manchmahl ergrimmet im Geiſt/
Es iſt im faſt gangen/ Gleichnuͤß weiſe darvon zu reden/ wie dem Keyſer
Marco, von dem Ammianus Marcellinus ſchreibt/ daß als er durch Palæſti-
nam, das Juͤdiſche Land/ einen Streiff gethan/ da er viel vmb die Juden
ſein mußte/ denen ein vnertraͤglicher Geſtanck von Natur angebohren/ er
Naſen geruͤmpfft vnd auß verdruß vnd eckel geruffen: ô Marcomanni!
ô Evadi! ô Sarmatæ! tandem alios vobis deteriores inveni! ô jhr bar-
bariſche Voͤlcker in der weit gelegenen Wildnuß/ der Juden geſtanck iſt
noch aͤrger als der ewrige. Der Heylige Geiſt mahlet ſolchen Goͤttlichen
verdruß vnd eckel ab in dem Bild einer ſcharffriechenden/ fewr-rauchenden
vnd langen gedultigen Naſen/ als einen naß-riechenden/ naß-rauchenden/
naß-reichen Gott.
Rom. 8,
32.
Ioh. 11, 33.
38.
Ein Geyer oder Adler riecht ferne mit ſeiner Naſen vber ein gantzes
Meer hinuͤber/ ſo Hieronymo zuglauben; ein Beer/ ein Loͤw/ ein Wahl-
fiſch/ wann man jhn erhitzt vnd erzoͤrnet/ ſo blaͤſet er auß der Naſen dampff
vnd rauch: Auch ein Menſch/ wann man jhn in Harniſch jaget/ ſonderlich
wann man jhm zum deſpect vnd hohn einen vnſtat fuͤr die Naſen ſetzt/ ſo
dampfft die Naſe/ ſie ſchnaubet/ wird fewrroth/ ſie brennet fuͤr Zorn:
Alſo iſt GOtt der Herr Naſutus, er hat eine ſcharffriechende Naß/ die iſt
mit keinem ſchnuppen nie behafftet/ es kan ſich vnder dem Geruch der kley-
der Eſau kein Jacob verbergen/ er kan gar bald vnderſcheiden/ ob ein Werck
auß dem Paradiß der tugend blumen oder auß dem Pful der Erbſuͤnde ent-
ſprungen/ da wird der HErꝛ dem nicht gnaͤdig ſein/ ſondern denn
wird ſein Zorn vnd eyfer rauchen/ vber ſolchen Mann. Sihe
deß HErꝛen zorn brennet vnd iſt ſehr ſchwer/ ſeine Lippen ſind
voll grimmes/ vnd ſeine Zunge wie ein verzehrend fewer.
Dampff gehet auff von ſeiner Naſen/ vnd verzehrend fewer von
ſeinem Munde/ daß es davon blitzet.
Hieron. ad
Matth. 24.
28.
Deut. 29,
20.
Eſa 30, 27,
Pſal. 18. 9.
Jn welchen letzteren Worten er zwar abmahlet die meteoriſchen Vr-
ſachen deß Donners vnd deß blitzes/ welche auß dem dampff entſpringen/ ſo
in die hoͤhe gezogen in das mittel theil der Lufft/ per ἀντιπεϱίςασιν generirt
vnd zu Donnerkeylen/ Fewer vnd Hagel werden/ brechen mit macht auß
wie in einer Buͤchs/ wie der Stein generirt wird in dem Menſchen/ das
ſagt
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