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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Achtzehende
dieselbe sihet vnd zielet der Apostel. Die Kinder Jsrael haben in Egypten
vbel Hauß gehalten/ manchen garstigen Vnflat jhrem alten/ frommen/
gutthätigen Gott für die Nasen gesetzt/ sie haben gestuncken für Gott/ darü-
Ezech. 20,
8. 9.
ber der Herr selbs häfftige Klag geführet: Sie waren mir vngehor-
sam/ vnd wolten mir nicht gehorchen/ vnd warff jhr keiner weg
die grewel für seinen Augen/ vnd verliessen die Götzen Egypti
nicht/ da dachte ich meinen grimm vber sie außzuschütten/ vnd
alle meinen Zorn vber sie gehen zulassen/ noch in Egyptenland:
Aber ich ließ es vmb meines Namens willen/ daß er nicht enthei-
liget würde fur den Heyden/ vnder denen sie waren/ vnd für de-
nen ich mich jhnen hatte zu erkennen gegeben/ daß ich sie auß
Egyptenland führen wolte.
Das specimen jhres wüsten vnd vbeln
verhaltens zum theil/ haben sie in der Wüsten abgelegt/ nemlich das Kalb/
das war ein lipsanum Aegyptiacum, ein Egyptisches Heyligthumb/ so sie
mit auß Egypten geschlept/ der Vnlust/ den sie Gott für die Nasen gesetzt.
Sie stincken nicht allein/ sondern gleich wie wir auch ein Osterlamb haben/
so haben wir Teutsche Corinthier/ die wir im Sawerteig stecken biß vber die
Ohren/ auch einen gestanck; Jst ein Allmann-allgemeiner gestanck/ vns
allen angebohren/ angehauchet/ angeerbet.

Wir Menschen/ sag ich/ nicht die bösen verdampte Geister/ deren zu
Trost kein Räuchwerck vnd Opffer bedacht vnd versehen worden; sie sind
zwar die erste stäncker vnd vnfläter gewesen/ der Sathan/ der in dem Para-
diß-garten einen Vnflat außgeblasen/ der die gantze Welt angestecket/ dann
wo dieser Gast hinkompt/ da laßt er einen gestanck nach sich. Severus Sulpi-
tius
schreibt von dem H. Martino, daß als jhm einsmahls der Teuffel in ge-
stallt eines gekrönten vnd mit köstlichem Purpur bekleydeten Königs er-
schienen/ vnd gesagt: Jch bin Christus: vnd aber Martinus nicht trawen
wollen/ sondern gemerckt/ er sey der nicht/ für welchen er sich außgegeben/
hierauff jhn mit diesen Worten abgewiesen: Von einem Dorn-gekrönten
vnd blut-rünstigen Christo weiß ich wol/ aber kenne keinen gold-gekrönten
vnd purpur-Christum; so seye zwar der Sathan verschwunden/ aber ein
solchen vnerträglichen gestanck hinder sich zu rücke gelassen/ daß Martino
nicht anders zu muthe gewesen/ als wann er mitten in der Höllen/ in dem
höllischen Schwefel-pful begriffen vnd bey sich gedacht/ so der Teuffel vmb
der Sünde willen so vbel stincket/ wie viel vbeler wird dann die Sünde selbs
für Gott stincken?

Eben

Die Achtzehende
dieſelbe ſihet vnd zielet der Apoſtel. Die Kinder Jſrael haben in Egypten
vbel Hauß gehalten/ manchen garſtigen Vnflat jhrem alten/ frommen/
gutthaͤtigen Gott fuͤr die Naſen geſetzt/ ſie haben geſtuncken fuͤr Gott/ daruͤ-
Ezech. 20,
8. 9.
ber der Herr ſelbs haͤfftige Klag gefuͤhret: Sie waren mir vngehor-
ſam/ vnd wolten mir nicht gehorchen/ vnd warff jhr keiner weg
die grewel fuͤr ſeinen Augen/ vnd verlieſſen die Goͤtzen Egypti
nicht/ da dachte ich meinen grimm vber ſie außzuſchuͤtten/ vnd
alle meinen Zorn vber ſie gehen zulaſſen/ noch in Egyptenland:
Aber ich ließ es vmb meines Namens willen/ daß er nicht enthei-
liget wuͤrde fůr den Heyden/ vnder denen ſie waren/ vnd fuͤr de-
nen ich mich jhnen hatte zu erkennen gegeben/ daß ich ſie auß
Egyptenland fuͤhren wolte.
Das ſpecimen jhres wuͤſten vnd vbeln
verhaltens zum theil/ haben ſie in der Wuͤſten abgelegt/ nemlich das Kalb/
das war ein lipſanum Aegyptiacum, ein Egyptiſches Heyligthumb/ ſo ſie
mit auß Egypten geſchlept/ der Vnluſt/ den ſie Gott fuͤr die Naſen geſetzt.
Sie ſtincken nicht allein/ ſondern gleich wie wir auch ein Oſterlamb haben/
ſo haben wir Teutſche Corinthier/ die wir im Sawerteig ſtecken biß vber die
Ohren/ auch einen geſtanck; Jſt ein Allmann-allgemeiner geſtanck/ vns
allen angebohren/ angehauchet/ angeerbet.

Wir Menſchen/ ſag ich/ nicht die boͤſen verdampte Geiſter/ deren zu
Troſt kein Raͤuchwerck vnd Opffer bedacht vnd verſehen worden; ſie ſind
zwar die erſte ſtaͤncker vnd vnflaͤter geweſen/ der Sathan/ der in dem Para-
diß-garten einen Vnflat außgeblaſen/ der die gantze Welt angeſtecket/ dann
wo dieſer Gaſt hinkompt/ da laßt er einen geſtanck nach ſich. Severus Sulpi-
tius
ſchreibt von dem H. Martino, daß als jhm einsmahls der Teuffel in ge-
ſtallt eines gekroͤnten vnd mit koͤſtlichem Purpur bekleydeten Koͤnigs er-
ſchienen/ vnd geſagt: Jch bin Chriſtus: vnd aber Martinus nicht trawen
wollen/ ſondern gemerckt/ er ſey der nicht/ fuͤr welchen er ſich außgegeben/
hierauff jhn mit dieſen Worten abgewieſen: Von einem Dorn-gekroͤnten
vnd blut-ruͤnſtigen Chriſto weiß ich wol/ aber kenne keinen gold-gekroͤnten
vnd purpur-Chriſtum; ſo ſeye zwar der Sathan verſchwunden/ aber ein
ſolchen vnertraͤglichen geſtanck hinder ſich zu ruͤcke gelaſſen/ daß Martino
nicht anders zu muthe geweſen/ als wann er mitten in der Hoͤllen/ in dem
hoͤlliſchen Schwefel-pful begriffen vnd bey ſich gedacht/ ſo der Teuffel vmb
der Suͤnde willen ſo vbel ſtincket/ wie viel vbeler wird dann die Suͤnde ſelbs
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Eben
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[810/0294] Die Achtzehende dieſelbe ſihet vnd zielet der Apoſtel. Die Kinder Jſrael haben in Egypten vbel Hauß gehalten/ manchen garſtigen Vnflat jhrem alten/ frommen/ gutthaͤtigen Gott fuͤr die Naſen geſetzt/ ſie haben geſtuncken fuͤr Gott/ daruͤ- ber der Herr ſelbs haͤfftige Klag gefuͤhret: Sie waren mir vngehor- ſam/ vnd wolten mir nicht gehorchen/ vnd warff jhr keiner weg die grewel fuͤr ſeinen Augen/ vnd verlieſſen die Goͤtzen Egypti nicht/ da dachte ich meinen grimm vber ſie außzuſchuͤtten/ vnd alle meinen Zorn vber ſie gehen zulaſſen/ noch in Egyptenland: Aber ich ließ es vmb meines Namens willen/ daß er nicht enthei- liget wuͤrde fůr den Heyden/ vnder denen ſie waren/ vnd fuͤr de- nen ich mich jhnen hatte zu erkennen gegeben/ daß ich ſie auß Egyptenland fuͤhren wolte. Das ſpecimen jhres wuͤſten vnd vbeln verhaltens zum theil/ haben ſie in der Wuͤſten abgelegt/ nemlich das Kalb/ das war ein lipſanum Aegyptiacum, ein Egyptiſches Heyligthumb/ ſo ſie mit auß Egypten geſchlept/ der Vnluſt/ den ſie Gott fuͤr die Naſen geſetzt. Sie ſtincken nicht allein/ ſondern gleich wie wir auch ein Oſterlamb haben/ ſo haben wir Teutſche Corinthier/ die wir im Sawerteig ſtecken biß vber die Ohren/ auch einen geſtanck; Jſt ein Allmann-allgemeiner geſtanck/ vns allen angebohren/ angehauchet/ angeerbet. Ezech. 20, 8. 9. Wir Menſchen/ ſag ich/ nicht die boͤſen verdampte Geiſter/ deren zu Troſt kein Raͤuchwerck vnd Opffer bedacht vnd verſehen worden; ſie ſind zwar die erſte ſtaͤncker vnd vnflaͤter geweſen/ der Sathan/ der in dem Para- diß-garten einen Vnflat außgeblaſen/ der die gantze Welt angeſtecket/ dann wo dieſer Gaſt hinkompt/ da laßt er einen geſtanck nach ſich. Severus Sulpi- tius ſchreibt von dem H. Martino, daß als jhm einsmahls der Teuffel in ge- ſtallt eines gekroͤnten vnd mit koͤſtlichem Purpur bekleydeten Koͤnigs er- ſchienen/ vnd geſagt: Jch bin Chriſtus: vnd aber Martinus nicht trawen wollen/ ſondern gemerckt/ er ſey der nicht/ fuͤr welchen er ſich außgegeben/ hierauff jhn mit dieſen Worten abgewieſen: Von einem Dorn-gekroͤnten vnd blut-ruͤnſtigen Chriſto weiß ich wol/ aber kenne keinen gold-gekroͤnten vnd purpur-Chriſtum; ſo ſeye zwar der Sathan verſchwunden/ aber ein ſolchen vnertraͤglichen geſtanck hinder ſich zu ruͤcke gelaſſen/ daß Martino nicht anders zu muthe geweſen/ als wann er mitten in der Hoͤllen/ in dem hoͤlliſchen Schwefel-pful begriffen vnd bey ſich gedacht/ ſo der Teuffel vmb der Suͤnde willen ſo vbel ſtincket/ wie viel vbeler wird dann die Suͤnde ſelbs fuͤr Gott ſtincken? Eben

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 810. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/294>, abgerufen am 24.11.2024.