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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Achtzehende
ben wollen/ sonderlich schreibt Bellarminus von Francisco Xaverio dem ver-
lib. 4. de
Eccl. c.
14,
meinten Japonischen Apostel vnd Wundermann/ es hab sein Cörper 15.
Monat nach seinem Tode nicht allein keine verwesung gesehen/ sondern
auch einen anmuthigen Geruch von sich gegeben; Jm gegentheil Luthers
Leichnam alsbald nach seinem Todte vnnatürlicher weiß im kalten Winter
nicht nur alsbald gefaulet/ sondern auch so hefftig vnd vnleidenlich gestun-
cken/ daß der gestanck auch durch den Zinneren-Sarck durchgetrungen/
darauß/ als einer Nota zu erweisen/ daß die Catholische Kirche die rechte/
die Lutherische aber die falschglaubige sey; Grad als weren wir schuldig/
alles zu glauben/ was sie in jhren Lugenden außgeben/ als wann Xave-
rius
Heyliger als Lazarus/ sintemahl das privilegium vnd befreyung von
der verwesung auch dem grossen Heyligen König David nicht gegeben/
sondern alleine Christo/ nach klarer aussag deß Heyligen Geistes/ vnd der
Psal. 16, 10.
Act.
2, 29.
kräfftigen Schlußrede Petri: Du wirst nicht zugeben/ daß dein Hey-
liger verwese; Der Ertzvatter David ist gestorben/ vnd begra-
ben/ vnd sein Grab ist noch biß auff diesen tag;
Wie solte der aber-
glaubige/ falsch-heylige Xaverius darzu kommen sein/ daß er im Leib vnver-
wesen geblieben? solte jemand frey sein gewesen von solcher fäule vnd ge-
stanck/ so solte dem Lazaro als dem liebsten freund deß HErren Jesu dasselbe
vielmehr als einem newen Heyligen begegnet sein; Aber seine eygene
Schwester muß Zeuge sein vnd anzeigen/ daß er schon gestuncken.

Was/ sag ich/ die gottselige Martha von jhrem Bruder Lazaro gekla-
get/ das ist das general praedicat, die Allgemeine vnd Allmann-grabschrifft/
die gemeine sag vnd klag deß gantzen menschlichen Geschlechts/ nicht nur
leiblicher/ sondern auch Geistlicher weiß zuverstehen/ der Mensch von Natur
in Sünden todt/ stincket/ er stincket schon vnd fanget schon an zu stincken/
so bald er in Mutterleib empfangen vnd gebohren. Dann was ist die leidige
Sünde anders als ein vnerträglicher gestanck für der Nasen deß Heyligen
vnd gerechten Gottes? dahero die art zu reden entstanden bey den Hebreern/
daß sie/ wann sie sagen wollen/ es sey ein Mensch ein Sünder der bey ande-
ren mit seiner Sünd vnd vnfläterey vnlust vnd grewel vervrsacht/ so sagen
Gen. 34, 30.
1. Sam. 27.
12.
2. Sam. 10,
6.
2. Sam.
16.
21.
sie/ er stincke, Jhr habt mir Vngluck zugericht/ daß ich stincke für
den Einwohnern dieses Landes/
sagt Jacob zu seinen Söhnen Si-
meon vnd Levi; Achis gedachte: David hat sich stinckend gemacht/
darumb soll er immer mein Knecht sein. Die Kinder Ammon
sahen/ daß sie fur David stinckend waren worden; Ahitophel
sprach zu Absalon: beschlaffe die Kebsweiber deines Vatters/

die

Die Achtzehende
ben wollen/ ſonderlich ſchreibt Bellarminus von Franciſco Xaverio dem ver-
lib. 4. de
Eccl. c.
14,
meinten Japoniſchen Apoſtel vnd Wundermann/ es hab ſein Coͤrper 15.
Monat nach ſeinem Tode nicht allein keine verweſung geſehen/ ſondern
auch einen anmuthigen Geruch von ſich gegeben; Jm gegentheil Luthers
Leichnam alsbald nach ſeinem Todte vnnatuͤrlicher weiß im kalten Winter
nicht nur alsbald gefaulet/ ſondern auch ſo hefftig vnd vnleidenlich geſtun-
cken/ daß der geſtanck auch durch den Zinneren-Sarck durchgetrungen/
darauß/ als einer Nota zu erweiſen/ daß die Catholiſche Kirche die rechte/
die Lutheriſche aber die falſchglaubige ſey; Grad als weren wir ſchuldig/
alles zu glauben/ was ſie in jhren Lugenden außgeben/ als wann Xave-
rius
Heyliger als Lazarus/ ſintemahl das privilegium vnd befreyung von
der verweſung auch dem groſſen Heyligen Koͤnig David nicht gegeben/
ſondern alleine Chriſto/ nach klarer auſſag deß Heyligen Geiſtes/ vnd der
Pſal. 16, 10.
Act.
2, 29.
kraͤfftigen Schlußrede Petri: Du wirſt nicht zugeben/ daß dein Hey-
liger verweſe; Der Ertzvatter David iſt geſtorben/ vnd begra-
ben/ vnd ſein Grab iſt noch biß auff dieſen tag;
Wie ſolte der aber-
glaubige/ falſch-heylige Xaverius darzu kommen ſein/ daß er im Leib vnver-
weſen geblieben? ſolte jemand frey ſein geweſen von ſolcher faͤule vnd ge-
ſtanck/ ſo ſolte dem Lazaro als dem liebſten freund deß HErꝛen Jeſu daſſelbe
vielmehr als einem newen Heyligen begegnet ſein; Aber ſeine eygene
Schweſter muß Zeuge ſein vnd anzeigen/ daß er ſchon geſtuncken.

Was/ ſag ich/ die gottſelige Martha von jhrem Bruder Lazaro gekla-
get/ das iſt das general prædicat, die Allgemeine vnd Allmann-grabſchrifft/
die gemeine ſag vnd klag deß gantzen menſchlichen Geſchlechts/ nicht nur
leiblicher/ ſondern auch Geiſtlicher weiß zuverſtehen/ der Menſch von Natur
in Suͤnden todt/ ſtincket/ er ſtincket ſchon vnd fanget ſchon an zu ſtincken/
ſo bald er in Mutterleib empfangen vnd gebohren. Dann was iſt die leidige
Suͤnde anders als ein vnertraͤglicher geſtanck fuͤr der Naſen deß Heyligen
vnd gerechten Gottes? dahero die art zu reden entſtanden bey den Hebreern/
daß ſie/ wann ſie ſagen wollen/ es ſey ein Menſch ein Suͤnder der bey ande-
ren mit ſeiner Suͤnd vnd vnflaͤterey vnluſt vnd grewel vervrſacht/ ſo ſagen
Gen. 34, 30.
1. Sam. 27.
12.
2. Sam. 10,
6.
2. Sam.
16.
21.
ſie/ er ſtincke, Jhr habt mir Vnglůck zugericht/ daß ich ſtincke fuͤr
den Einwohnern dieſes Landes/
ſagt Jacob zu ſeinen Soͤhnen Si-
meon vnd Levi; Achis gedachte: David hat ſich ſtinckend gemacht/
darumb ſoll er immer mein Knecht ſein. Die Kinder Ammon
ſahen/ daß ſie fůr David ſtinckend waren worden; Ahitophel
ſprach zu Abſalon: beſchlaffe die Kebsweiber deines Vatters/

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[808/0292] Die Achtzehende ben wollen/ ſonderlich ſchreibt Bellarminus von Franciſco Xaverio dem ver- meinten Japoniſchen Apoſtel vnd Wundermann/ es hab ſein Coͤrper 15. Monat nach ſeinem Tode nicht allein keine verweſung geſehen/ ſondern auch einen anmuthigen Geruch von ſich gegeben; Jm gegentheil Luthers Leichnam alsbald nach ſeinem Todte vnnatuͤrlicher weiß im kalten Winter nicht nur alsbald gefaulet/ ſondern auch ſo hefftig vnd vnleidenlich geſtun- cken/ daß der geſtanck auch durch den Zinneren-Sarck durchgetrungen/ darauß/ als einer Nota zu erweiſen/ daß die Catholiſche Kirche die rechte/ die Lutheriſche aber die falſchglaubige ſey; Grad als weren wir ſchuldig/ alles zu glauben/ was ſie in jhren Lugenden außgeben/ als wann Xave- rius Heyliger als Lazarus/ ſintemahl das privilegium vnd befreyung von der verweſung auch dem groſſen Heyligen Koͤnig David nicht gegeben/ ſondern alleine Chriſto/ nach klarer auſſag deß Heyligen Geiſtes/ vnd der kraͤfftigen Schlußrede Petri: Du wirſt nicht zugeben/ daß dein Hey- liger verweſe; Der Ertzvatter David iſt geſtorben/ vnd begra- ben/ vnd ſein Grab iſt noch biß auff dieſen tag; Wie ſolte der aber- glaubige/ falſch-heylige Xaverius darzu kommen ſein/ daß er im Leib vnver- weſen geblieben? ſolte jemand frey ſein geweſen von ſolcher faͤule vnd ge- ſtanck/ ſo ſolte dem Lazaro als dem liebſten freund deß HErꝛen Jeſu daſſelbe vielmehr als einem newen Heyligen begegnet ſein; Aber ſeine eygene Schweſter muß Zeuge ſein vnd anzeigen/ daß er ſchon geſtuncken. lib. 4. de Eccl. c. 14, Pſal. 16, 10. Act. 2, 29. Was/ ſag ich/ die gottſelige Martha von jhrem Bruder Lazaro gekla- get/ das iſt das general prædicat, die Allgemeine vnd Allmann-grabſchrifft/ die gemeine ſag vnd klag deß gantzen menſchlichen Geſchlechts/ nicht nur leiblicher/ ſondern auch Geiſtlicher weiß zuverſtehen/ der Menſch von Natur in Suͤnden todt/ ſtincket/ er ſtincket ſchon vnd fanget ſchon an zu ſtincken/ ſo bald er in Mutterleib empfangen vnd gebohren. Dann was iſt die leidige Suͤnde anders als ein vnertraͤglicher geſtanck fuͤr der Naſen deß Heyligen vnd gerechten Gottes? dahero die art zu reden entſtanden bey den Hebreern/ daß ſie/ wann ſie ſagen wollen/ es ſey ein Menſch ein Suͤnder der bey ande- ren mit ſeiner Suͤnd vnd vnflaͤterey vnluſt vnd grewel vervrſacht/ ſo ſagen ſie/ er ſtincke, Jhr habt mir Vnglůck zugericht/ daß ich ſtincke fuͤr den Einwohnern dieſes Landes/ ſagt Jacob zu ſeinen Soͤhnen Si- meon vnd Levi; Achis gedachte: David hat ſich ſtinckend gemacht/ darumb ſoll er immer mein Knecht ſein. Die Kinder Ammon ſahen/ daß ſie fůr David ſtinckend waren worden; Ahitophel ſprach zu Abſalon: beſchlaffe die Kebsweiber deines Vatters/ die Gen. 34, 30. 1. Sam. 27. 12. 2. Sam. 10, 6. 2. Sam. 16. 21.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 808. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/292>, abgerufen am 24.11.2024.