Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Sechszehende schweren guldenen Ketten/ als zuvor die eysserne gewogen/ verehret wor-den. Was ist aber diß alles gegen dem Wunder grossen Glück/ so vns ar- 20. Wir wündschen mit St. Paulo/ daß sie als die tollen vnd vollen/ dura
Die Sechszehende ſchweren guldenen Ketten/ als zuvor die eyſſerne gewogen/ verehret wor-den. Was iſt aber diß alles gegen dem Wunder groſſen Gluͤck/ ſo vns ar- 20. Wir wuͤndſchen mit St. Paulo/ daß ſie als die tollen vnd vollen/ dura
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Die Sechszehende
ſchweren guldenen Ketten/ als zuvor die eyſſerne gewogen/ verehret wor-
den.
Was iſt aber diß alles gegen dem Wunder groſſen Gluͤck/ ſo vns ar-
men Menſchen durch die Erloͤſung vnd folgenden Ehren-Tauſch/ durch
Chriſtum JEſum vnſern Herren widerfahren? wie es nun gewiß vnd
war/ was St. Paulus ſchreibt/ niemand koͤnne Jeſum einen HEr-
ren nennen/ ohn durch den Heyligen Geiſt/ deſſen Liecht vnd offen-
bahrung/ der vns in ſeinem Wort recht eygentlich zu verſtehen geben muß/
was vnd warumb JEſus Chriſtus vnſer Herr ſey vnd heiß? nemlich
wegen der thewren Erloͤſung/ dadurch er vns zu ſeinen Leib vnd Seel eyge-
nen Knechten erkaufft vnd erworben: Alſo ſolle derſelbe fruchtbarlich vnſer
Herr ſein vnd heiſſen/ deſſen wir thaͤtlich zugenieſſen/ ſo muͤſſen wir zuvor-
derſt vnſern ſuͤndlichen Knechts-ſtand erkennen/ beklagen vnd nach der
Freyheit ſehnen/ wie Manaſſes gethan in der Hafft. Anders als mancher
Welt-tolle Cyclops/ der ſein jammer vnd elend nicht verſtehet/ ſeiner ſtricke
nicht gewahr wird/ in ſeinen guldenen Ketten/ darinn er doch gefangen ligt/
daher pranget. O vnſinnigkeit!
1. Cor. 12. 3.
Wir wuͤndſchen mit St. Paulo/ daß ſie als die tollen vnd vollen/
nuͤchtern wuͤrden auß deß Teuffels ſtricken! auff welche bußfertige wehe-
klag folget/ daß die arme/ duͤrfftige glaubens Hand/ damit der Menſch
das goͤttliche Allmoſen/ die geleiſtete rantzion/ vnd koſtbare Erloͤſung deß
Bluts vnd Todtes Chriſti ergreiffet/ an ſich ziehet/ zueygnet vnd ſagt;
O Herr Jeſu/ ich bin dein erkaufftes gut/ dein (Segula, πεϱιποιή-
σις, peculium) vnd eygenthumb/ laß ſolche thewre rantzion/ ſolch bit-
ter Leyden vnd ſterben an mir armen Suͤnder nicht verlohren werden/
ſondern derſelben hie zeitlich vnd dort ewig genieſſen. Dieſe grundfeſt
deß glaubens laß ich mir durch keinen Schwarm/ er komme von Photi-
no oder Socino her/ nehmen; ſondern darauff bawe vnd trawe ich/ dar-
auff lebe vnd ſterbe ich. Jſt dieſer glaub juſt/ vngeferbt/ vnd rechter art/
ſo wird auch die nicht nur muͤndliche/ ſondern auch hertzliche vnd thaͤtliche
danckbarkeit nicht außbleiben/ dazu vns die außlegung deß andern Ar-
ticuls klaͤrlich anweiſet. Dann warumb hat dich der Herr Chriſtus
ſo thewer erkaufft? auff daß ich in ſeinem Reich vnder jhm lebe/ vnd jhm die-
ne/ in ewiger gerechtigkeit/ vnſchuld vnd ſeligkeit/ gleich wie er iſt aufferſtan-
den vom Tode/ lebet vnd regieret in ewigkeit/ das iſt gewißlich war. Si totum
me debeo, ſchreibt Bernhard. pro me facto, quid addam jam pro refecto,
& refecto hoc modô? Nec enim tàm facilè refectus. Nam qui me ſemel
tantùm dicendo fecit, in reficiendo profectò & dixit multa, & pertulit
dura
Bernh.
tract. de
diligendo
Deo.
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