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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechszehende
schweren guldenen Ketten/ als zuvor die eysserne gewogen/ verehret wor-
den.

Was ist aber diß alles gegen dem Wunder grossen Glück/ so vns ar-
men Menschen durch die Erlösung vnd folgenden Ehren-Tausch/ durch
Christum JEsum vnsern Herren widerfahren? wie es nun gewiß vnd
1. Cor. 12. 3.war/ was St. Paulus schreibt/ niemand könne Jesum einen HEr-
ren nennen/ ohn durch den Heyligen Geist/
dessen Liecht vnd offen-
bahrung/ der vns in seinem Wort recht eygentlich zu verstehen geben muß/
was vnd warumb JEsus Christus vnser Herr sey vnd heiß? nemlich
wegen der thewren Erlösung/ dadurch er vns zu seinen Leib vnd Seel eyge-
nen Knechten erkaufft vnd erworben: Also solle derselbe fruchtbarlich vnser
Herr sein vnd heissen/ dessen wir thätlich zugeniessen/ so müssen wir zuvor-
derst vnsern sündlichen Knechts-stand erkennen/ beklagen vnd nach der
Freyheit sehnen/ wie Manasses gethan in der Hafft. Anders als mancher
Welt-tolle Cyclops/ der sein jammer vnd elend nicht verstehet/ seiner stricke
nicht gewahr wird/ in seinen guldenen Ketten/ darinn er doch gefangen ligt/
daher pranget. O vnsinnigkeit!

2. Tim, 2.
20.

Wir wündschen mit St. Paulo/ daß sie als die tollen vnd vollen/
nüchtern würden auß deß Teuffels stricken! auff welche bußfertige wehe-
klag folget/ daß die arme/ dürfftige glaubens Hand/ damit der Mensch
das göttliche Allmosen/ die geleistete rantzion/ vnd kostbare Erlösung deß
Bluts vnd Todtes Christi ergreiffet/ an sich ziehet/ zueygnet vnd sagt;
O Herr Jesu/ ich bin dein erkaufftes gut/ dein (Segula, peripoie-
sis, peculium) vnd eygenthumb/ laß solche thewre rantzion/ solch bit-
ter Leyden vnd sterben an mir armen Sünder nicht verlohren werden/
sondern derselben hie zeitlich vnd dort ewig geniessen. Diese grundfest
deß glaubens laß ich mir durch keinen Schwarm/ er komme von Photi-
no
oder Socino her/ nehmen; sondern darauff bawe vnd trawe ich/ dar-
auff lebe vnd sterbe ich. Jst dieser glaub just/ vngeferbt/ vnd rechter art/
so wird auch die nicht nur mündliche/ sondern auch hertzliche vnd thätliche
danckbarkeit nicht außbleiben/ dazu vns die außlegung deß andern Ar-
ticuls klärlich anweiset. Dann warumb hat dich der Herr Christus
Bernh.
tract. de
diligendo
Deo.
so thewer erkaufft? auff daß ich in seinem Reich vnder jhm lebe/ vnd jhm die-
ne/ in ewiger gerechtigkeit/ vnschuld vnd seligkeit/ gleich wie er ist aufferstan-
den vom Tode/ lebet vnd regieret in ewigkeit/ das ist gewißlich war. Si totum
me debeo,
schreibt Bernhard. pro me facto, quid addam jam pro refecto,
& refecto hoc modo? Nec enim tam facile refectus. Nam qui me semel
tantum dicendo fecit, in reficiendo profecto & dixit multa, & pertulit

dura

Die Sechszehende
ſchweren guldenen Ketten/ als zuvor die eyſſerne gewogen/ verehret wor-
den.

Was iſt aber diß alles gegen dem Wunder groſſen Gluͤck/ ſo vns ar-
men Menſchen durch die Erloͤſung vnd folgenden Ehren-Tauſch/ durch
Chriſtum JEſum vnſern Herren widerfahren? wie es nun gewiß vnd
1. Cor. 12. 3.war/ was St. Paulus ſchreibt/ niemand koͤnne Jeſum einen HEr-
ren nennen/ ohn durch den Heyligen Geiſt/
deſſen Liecht vnd offen-
bahrung/ der vns in ſeinem Wort recht eygentlich zu verſtehen geben muß/
was vnd warumb JEſus Chriſtus vnſer Herr ſey vnd heiß? nemlich
wegen der thewren Erloͤſung/ dadurch er vns zu ſeinen Leib vnd Seel eyge-
nen Knechten erkaufft vnd erworben: Alſo ſolle derſelbe fruchtbarlich vnſer
Herr ſein vnd heiſſen/ deſſen wir thaͤtlich zugenieſſen/ ſo muͤſſen wir zuvor-
derſt vnſern ſuͤndlichen Knechts-ſtand erkennen/ beklagen vnd nach der
Freyheit ſehnen/ wie Manaſſes gethan in der Hafft. Anders als mancher
Welt-tolle Cyclops/ der ſein jammer vnd elend nicht verſtehet/ ſeiner ſtricke
nicht gewahr wird/ in ſeinen guldenen Ketten/ darinn er doch gefangen ligt/
daher pranget. O vnſinnigkeit!

2. Tim, 2.
20.

Wir wuͤndſchen mit St. Paulo/ daß ſie als die tollen vnd vollen/
nuͤchtern wuͤrden auß deß Teuffels ſtricken! auff welche bußfertige wehe-
klag folget/ daß die arme/ duͤrfftige glaubens Hand/ damit der Menſch
das goͤttliche Allmoſen/ die geleiſtete rantzion/ vnd koſtbare Erloͤſung deß
Bluts vnd Todtes Chriſti ergreiffet/ an ſich ziehet/ zueygnet vnd ſagt;
O Herr Jeſu/ ich bin dein erkaufftes gut/ dein (Segula, πεϱιποιή-
σις, peculium) vnd eygenthumb/ laß ſolche thewre rantzion/ ſolch bit-
ter Leyden vnd ſterben an mir armen Suͤnder nicht verlohren werden/
ſondern derſelben hie zeitlich vnd dort ewig genieſſen. Dieſe grundfeſt
deß glaubens laß ich mir durch keinen Schwarm/ er komme von Photi-
no
oder Socino her/ nehmen; ſondern darauff bawe vnd trawe ich/ dar-
auff lebe vnd ſterbe ich. Jſt dieſer glaub juſt/ vngeferbt/ vnd rechter art/
ſo wird auch die nicht nur muͤndliche/ ſondern auch hertzliche vnd thaͤtliche
danckbarkeit nicht außbleiben/ dazu vns die außlegung deß andern Ar-
ticuls klaͤrlich anweiſet. Dann warumb hat dich der Herr Chriſtus
Bernh.
tract. de
diligendo
Deo.
ſo thewer erkaufft? auff daß ich in ſeinem Reich vnder jhm lebe/ vnd jhm die-
ne/ in ewiger gerechtigkeit/ vnſchuld vnd ſeligkeit/ gleich wie er iſt aufferſtan-
den vom Tode/ lebet vnd regieret in ewigkeit/ das iſt gewißlich war. Si totum
me debeo,
ſchreibt Bernhard. pro me facto, quid addam jam pro refecto,
& refecto hoc modô? Nec enim tàm facilè refectus. Nam qui me ſemel
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dura
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[790/0274] Die Sechszehende ſchweren guldenen Ketten/ als zuvor die eyſſerne gewogen/ verehret wor- den. Was iſt aber diß alles gegen dem Wunder groſſen Gluͤck/ ſo vns ar- men Menſchen durch die Erloͤſung vnd folgenden Ehren-Tauſch/ durch Chriſtum JEſum vnſern Herren widerfahren? wie es nun gewiß vnd war/ was St. Paulus ſchreibt/ niemand koͤnne Jeſum einen HEr- ren nennen/ ohn durch den Heyligen Geiſt/ deſſen Liecht vnd offen- bahrung/ der vns in ſeinem Wort recht eygentlich zu verſtehen geben muß/ was vnd warumb JEſus Chriſtus vnſer Herr ſey vnd heiß? nemlich wegen der thewren Erloͤſung/ dadurch er vns zu ſeinen Leib vnd Seel eyge- nen Knechten erkaufft vnd erworben: Alſo ſolle derſelbe fruchtbarlich vnſer Herr ſein vnd heiſſen/ deſſen wir thaͤtlich zugenieſſen/ ſo muͤſſen wir zuvor- derſt vnſern ſuͤndlichen Knechts-ſtand erkennen/ beklagen vnd nach der Freyheit ſehnen/ wie Manaſſes gethan in der Hafft. Anders als mancher Welt-tolle Cyclops/ der ſein jammer vnd elend nicht verſtehet/ ſeiner ſtricke nicht gewahr wird/ in ſeinen guldenen Ketten/ darinn er doch gefangen ligt/ daher pranget. O vnſinnigkeit! 1. Cor. 12. 3. Wir wuͤndſchen mit St. Paulo/ daß ſie als die tollen vnd vollen/ nuͤchtern wuͤrden auß deß Teuffels ſtricken! auff welche bußfertige wehe- klag folget/ daß die arme/ duͤrfftige glaubens Hand/ damit der Menſch das goͤttliche Allmoſen/ die geleiſtete rantzion/ vnd koſtbare Erloͤſung deß Bluts vnd Todtes Chriſti ergreiffet/ an ſich ziehet/ zueygnet vnd ſagt; O Herr Jeſu/ ich bin dein erkaufftes gut/ dein (Segula, πεϱιποιή- σις, peculium) vnd eygenthumb/ laß ſolche thewre rantzion/ ſolch bit- ter Leyden vnd ſterben an mir armen Suͤnder nicht verlohren werden/ ſondern derſelben hie zeitlich vnd dort ewig genieſſen. Dieſe grundfeſt deß glaubens laß ich mir durch keinen Schwarm/ er komme von Photi- no oder Socino her/ nehmen; ſondern darauff bawe vnd trawe ich/ dar- auff lebe vnd ſterbe ich. Jſt dieſer glaub juſt/ vngeferbt/ vnd rechter art/ ſo wird auch die nicht nur muͤndliche/ ſondern auch hertzliche vnd thaͤtliche danckbarkeit nicht außbleiben/ dazu vns die außlegung deß andern Ar- ticuls klaͤrlich anweiſet. Dann warumb hat dich der Herr Chriſtus ſo thewer erkaufft? auff daß ich in ſeinem Reich vnder jhm lebe/ vnd jhm die- ne/ in ewiger gerechtigkeit/ vnſchuld vnd ſeligkeit/ gleich wie er iſt aufferſtan- den vom Tode/ lebet vnd regieret in ewigkeit/ das iſt gewißlich war. Si totum me debeo, ſchreibt Bernhard. pro me facto, quid addam jam pro refecto, & refecto hoc modô? Nec enim tàm facilè refectus. Nam qui me ſemel tantùm dicendo fecit, in reficiendo profectò & dixit multa, & pertulit dura Bernh. tract. de diligendo Deo.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 790. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/274>, abgerufen am 24.11.2024.